hayırlı olsun genco. neyse kenardan köşeden japon aldın. turbosu mitsubishi'dir :)
Printable View
hayırlı olsun genco. neyse kenardan köşeden japon aldın. turbosu mitsubishi'dir :)
Helal para, dönmüş sahibini bulmuş geri, geçmiş olsun
Çok güzel araç, güle güle kullanın.
Seneler seneler önce, ben bir garip bora kullanırken ve aracımın ciğerli olduğunu sanırken, bu araç yeni çıkmış ve bir arkadaşımın arkadaşı aynı bu rengini almıştı.
İçinde salavat getirdiğim tek araç ve sürücü kombinasyonuydu :) Aklıma o günler geldi.
Araba güzel abi, ufak dert tasa çıkacak illaki. Hep söylüyorum sıfır arayan bayiye gidecek. 2. el araç eksiği olmaması imkansız.
Keyifli oldu gerçekten, aldıktan sonra da ufak bir tatil yaptık.
:) Eyvallah, portakal rengi oyuncak aldık cidden.
Renk güzel gerçekten ben de beğendim, son 2 araba radikal renkler oldu, turuncu ve yeşil.
Teşekkür ederim, umarım güzel günler olur kullanırken.
Teşekkür ederim, whatsapp grubu cidden harika, teknik yetkinliği bu kadar yüksek az yer gördüm şimdiye kadar.
RS'i baya yalayıp yutmuş insanlar var maşallah. Büyük şans benim için. Forum ortamlarının güzelliği.
Diğer cevap veremediğim kim varsa kusura bakmasın lütfen. Bakıma başladık bakalım listemiz buji ve enjektörler.
Sonrasına bakacağız artık.
Yaptıkça gelişiyor DIY işleri, bir yerden başlamak lazım eğer keyif veriyorsa. Ben müthiş keyif alıyorum. Kendim yaptığım için bildiğim araca biniyorum gayet memnun ediyor bu durum açıkçası.
:) Japonlar içimizde, japon severim ama cz3 harici hiç japonum olmadı, nasip.
Gerçekten çok sevindim abi senin adına, Allah kaza bela vermesin. Hayırlı olsun :) Artık gelmek için sabırsızlanacağım :) Temizlik için bana da bir şeyler bırak :)
Renk de tam tahmin ettigim, daha dogrusu, daha araba tahmin asamasindayken bile icimden gecirdigim renk cikti. Turuncuya ayri bir zaafim var :) Eminim senin elinde sifir kondisyonuna geri gelecektir. Eh bize de keyifle takip edilecek yeni bir konu cikmis oldu. Kazasiz belasiz, agiz tadiyla guzel gunlerde kullanirsin umarim :) Telefon ve cuzdan konusunda da Alper de yazmis bir onceki sayfada, nasil bir helal ise eksiksiz geri donmus. O ise de ayri sevindim :)
Yani 10km sonra telefonun aracın tavanında duruyor olması beni de şok etti, cüzdanı çözerdik ama telefon işi dert. Bir de telefon benim değil şirketin, zira kendi telefonum bile yok.
Eğer kaybetmiş olsaydık hem kendime hem şirkete telefon almak zorunda kalacaktım. Evrak işlerinin sıkıcılığını saymıyorum bile.
Emeğimizle kazanıyoruz sanırım onun getirisi oldu bu kaybolmama olayı :)
Tekrardan hayırlı uğurlu olsun kurcalanacak illaki çok şey çıkacaktır ama alınabilecek en temiz araçlardan birini aldınız :)
enfes
süper işler çıkacak
sonuç ağız sulandıracak
ilan fiyatları bir set daha yukarı çıkacak
:D
Rengi çok güzel maşallah..
Bu konuya çekirdek kola dayanmaz.. Daha ısınmadık bile
Sabırsızlıkla gelişmeleri bekliyorum. WhatsApp ayrı bura ayrı. :D
Bu defa başka oldu gerçekten.Özellikle böyle bi renk olması.Şimdiden emeklerine sağlık abi takipteyiz :)
Kazasız belasız güle güle kullanın çok keyifli.
La arabaların orta konsol aynıymış ya :D o vites körüğü çerçevesi topuzu hepsi 125 liraya falan aldım ben ama topuzu RS'e çok yakışmaz, düz meganeda baya rahat olmuştu
yine de ne lazım olursa parçalar komik ucuz ya oto erdem'in sitesine gir kaybolursun :D bi ton parça siparişi verip çıktım ben geçen sefer, memnunum da adamlardan baya
sendeki aküden çıkan kablolardan bende de var, kaput altını temizleyip toparlamam lazım bi ara benim de ama riske giremedim. kaput altı fotoğrafı var mı? motor harici kısımların her yerini örten kapaklar varmış eksikse onları da tamamlayabilirsin baya ucuzlar. paspaslar kötüyse orijinal takım 350 lira mesela
çıkmacılarda sıfır yan sanayi fiyatına genelde ikinci el orijinal parça satabiliyor. henüz çıkmacı tecrübem olmadı o yüzden ama diğer meganelarla ortak olan parçaların fiyatları çok komik gelecektir şimdi
bazı parçalar bu araca özelmiş, özellikle salıncaklar falan dert edition muş :) Ama rs ci arkadaşlar çözmüş sağolsunlar, edinilmiş bilgi birikimini havuza düşmüş bir sünger gibi çekiyorum şuan :)
Ortak parçalar eminim çok komik rakamlar, oto erdem den de alışverişim var meg3 için sorun yaşamadık gerçekten.
Kaput altı çok kötü durumda o şekilde çekip foto koymasam daha iyi, temizlerken öncesi / sonrası yaparız.
Beni zarara soktun şimdi :D Körük benzin ve yağ filtresi aldım dursun kenarda :)
Körük 65 TL, ulan bunu kaça üretip alıp satıp kar ediyorsunuz, manyak manyak işler :)
Maşallah hayırlı olsun :)
Kafamız rahat olsun diye RS camiasının sözünü dinledik ve kronik enjektör sorununu, whatsap grubundan bir arkadaşın aracından çıkan megane 3 rs enjektörlerini alarak nihayete erdirdik.
Bunun yanına 1 takım da NGK bkr8eıx İridyum buji koyarak daha iyi bir netice elde etmeyi hedefliyorum. Bu hafta içi takar mıyım bilmiyorum ama bujileri rail hattını vs söktüğümde titiz bir temizlik ve işçilik yapmak istiyorum o yüzden 2 hafta sonra montaj yapabilirim. O arada önden tüm iç aksamı koltukları söküp kozmetik işleri tamamlarım diye düşünüyorum.
Bir de hazır sökmüşken detay temizlik yapıp içim rahat tertemiz bineyim istiyorum.
https://lh3.googleusercontent.com/-_...18514302-0.png
Dün eve gelip garajın önünde RS i görünce aklımdan şu geçti, 3 sene önce mondeo ve ford ka ya biniyordun, şimdi c5 ve rs'e. İki arabayı toplasan ortalama bir yeni araç etmiyor belki ama hayal ettiğim araçlara sahip olabilme lüksü gerçekten çok güzel bir his.
Megane'e yıllar önce bir galeride binmiştim, o anı unutmuyorum hiç. Bu gün sahibi olduk kapımızda duruyor. Şükür demekten başka bir lafza gerek yok.
Haftaya komple sökmeye başlayacağım, uzun süre de sökük kalır sen gelirsen %99 toplamaya denk gelirsin :)
Telefon cüzdan işini hala aklım almıyor, ikisini de eksiksiz bulmak mucize gerçekten.
Yapılacaklar listesi kafamda az buçuk şekillendi. Buna uzun süre binme hedefim olduğu için acele etmeden doğru şekilde adım adım tamamlayıp bitirmek istiyorum.
Zira şöyle bir baktım kapıdaki 2 arabayı versem yerine alabileceğim araçlar janjanlı ambalajlar içindeki diyet bisküvileri gibi.
Farklı 2 kategori araç ikisi de kendi sınıfında dolu makinalar, bu donanım / konfor ve teknik detaylardan vazgeçmek istemiyorum.
Var var olmaz mı, içini tavan hariç komple sökeceğim. Koltuklarda onarım boya işi var, ses sistemi kabloları sökülecek, afr / boost göstergeleri bağlantıları düzenlenecek,
karbon kaplama olan alanlar mat siyah olacak, ambiyans aydınlatmalar ekleyeceğim vs vs. tahminen 1 ay kadar garajda kalacak.
Kafamdaki gibi bitirebilirsem güzel olacak. İlandaki araçların rakamları bence çok ütopik (mart 2023 için söylüyorum) O rakamlara o araçların satılacağını düşünmüyorum.
Daha iyileri nasip olsun.
Evet daha yeni başlıyoruz, yolumuz uzun, gençliğimiz var. Balkon konuşmasına doğru adım adım ilerliyorum :))
Güzel oldu, son 2 araba renkleri fantastik oldu.
Eyvallah reis teşekkür ederim.
Şöyle, o kısmı belirmemişim. Bu enjektörler 50 km kadar kullanıldı. Aldığım araç forged makina yapıldıktan sonra 650cc enjektör aldığı için bunları söktü.
Yani araç üzerinde uzun süre kalmış kullanılmış bir ürün değil kısacası. 2. el olunca tabi ister istemez sizin düşündüğünüz akla geliyor.
Megane 2 RS ile Megane 3 RS enjektörleri aynı CC demi. Yazılımsız sorun yaşayabilirsiniz.
Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız bin inşallah.
Sonunda gaza basınca ağzını kulaklarına getirecek bir araç aldın. o zevk verdikçe sen daha çok uğraşırsın bizde nemalanırız. Daha fazla foto daha fazla detay bekliyoruz bundan.
Hayırlı olsun buradan da yazalım.
Maşallah sahip olmak istediğim araçlardan biri
kazasız belasız sürüşler dilerim.
ah meggy ex aşkım, hep platonik olarak kaldın..
kazasız belasız olsun.
Ben ikna oldum, araştırıp aldım. Netice de 2. el malzeme bir sorun da yaşayabiliriz, sıfır alsak onda da fabrikasyon bir şey çıkabilir. Şansımızı deneyelim bakalım.
Bir sorun olacağını sanmıyorum açıkçası, aldığım arkadaş ve wh grubundaki arkadaşların ciddi bilgi birikimi var ve destek olmaya çalışan insanlar, o yüzden tecrübeye kulak verip hareket ettim. En kötü gider sıfır alırız.
Haftaya parçalamaya başlıyorum :) bu hafta havalar kötü işlerim yoğun derken sadece biniyoruz. PYCLIP kurdum telefona, araca veri gönderebilen bir de elm almıştım meg3 için biraz kurcalayınca çözdüm, ecu daki arıza kaydını sildim, kadranda herhangi ışık yanmayınca çok mutlu oluyor insan.
Sağolasın fatih, daha güzeli senin olsun diyeceğim ama zaten daha güzeli sen de var :)
Eyvallah, işte biz de platonik kalmasın dedik şartlar da denk gelince aklımızda kalacağına kapımızda dursun istedik.
Zaman akıyor yarın bu sağlık bu imkan bu heves olacak mı belli değil, oluyorken değerlendirmek lazım.
Hayırlı olsun kazasız belasız bundada bolca vakit gecireceksin gibi :D İlk bindiğimden beri aklımda kaldı cok zevkli araba masallah.
Abi bir sonraki araç için sıraya isim yazdırabiliyor muyuz? :D
Bujileri BKR8EIX olarak aldım.
https://lh3.googleusercontent.com/-D...28089372-1.png
Sonra silecekleri hiç hoş sesler çıkarmadığı için değiştirelim dedim. Gayet sessiz oldu, ömrü hakkında fikrim yok ama parasını hak edecek kadar uzun süre sağlam kalır umarım.
https://lh3.googleusercontent.com/-T...15487712-3.png
Bu gün kısa bir boşluk yakalayınca hemen Bujileri değiştireyim istedim. Bujileri söktüğüm de gördüğüm manzaradan da pek hoşlanmadım. Tamam bir k4m bujisi kadar ucuz değil ama değişmeyecek kadar da pahalı değil.
https://lh3.googleusercontent.com/-k...07227523-4.png
İşin gerçeği enjektör değiştikten sonra ilk iş bobinlere girişmek.
Bobin denso ve beru olarak önerildi, bakacağız duruma göre.
Şuan az da olsa bekleyecek.
Başka bir sürpriz istemiyorum açıkçası :)
https://lh3.googleusercontent.com/-6...01782972-5.png
Çok zaman önce aldığım tork aletini güzel bir iş için kullandım.
26nm ile sıktım Bujileri.
https://lh3.googleusercontent.com/-U...95215910-6.png
Sonra artık benim rutinim olan cıvataları da tel fırça ile temizleme işinden sonra topladım ve marş yaptım. Araba 2 gündür çalışmamıştı, tek marş çalıştı ve soğuk halde çıkan o beyaz dumana veda ettik. 1 takım buji ile.
https://lh3.googleusercontent.com/-D...87471851-7.png
Bu arada yazdım mı hatırlamıyorum ama renault aracınız varsa
Ddt4all çalıştıran bir obd ve pyclip programına sahip olmalısınız.
Araçtaki arızaları clip cihazı gibi silebiliyorum..
Daha özelliği var ama çok kurcalamadım şimdilik.
Yarın biraz km yapıp buji değişiminin etkisini anlamaya çalışacağım.
Hafif hafif ısınıyoruz birbirimize :)
blowoff varmış ya la hiç söylemiyosun, ne güzel çufluyodur, eski toprak :D
bu arada akünün ve arkasındaki yerlerin yerleşimi/görünümü aynı, benim kaput altı kapaklar sana da cuk olur muhtemelen :D
Kapaklar var ama ben söktüm yıkadım kenarda duruyor şuan.
Ama takmayı da düşünmüyorum, kaput altı ne kadar az malzeme o kadar az ısı bence.
Çuflama işini sevdim bende :) eksik olan tek parça motor koruma kapağı, o da çok şart değil. Bana kalsa kaputun menteşesine pul koyup kaldıracağım ama yarın bir gün satacak oluruz ellenmiş, söktün taktın mevzusu olur o yüzden ellemiyorum.
oooo süper olmuş RS alman.
Ben de 1buçuk sene kadar kullandım. Gidişinden ziyade duruşu kaç kere hayatımı kurtardı saymıyorum bile :D Yol tutuşu da efsane. Donanım vs. tam kıvamında. Çok güzel işler çıkartacağına eminim.
Kazasız belasız günlerde kullan inşallah
Bugün enjektörleri de değiştirdim. 3rs enjektörlerinin boyu biraz daha uzun. Enjektörlerin yakıt rail ine geçmesi vs sorunsuz. Sıkıştırma segmanları vs birbirine uyuyor. Ama gelgelelim enjektörleri otururtup rail i emme manifolduna sabitleyen cıvataları takınca iş değişiyor ve 1. Ve 4. Enjektörden birisi açıkta kalıyor.
Hoş bizim rail hattının zaten 1 cıvatası iyi ustalar tarafından takılmaya layık görülmemiş çünkü yuvası yalama olmuş.
Neyse bunu çözmek için şöyle bir çözüm ürettim. Metrik 5 cıvata bu yalama olmuş delikten karşıya geçiyor, be rail hattı bu sayede az da olsa oynayabiliyor ve hiçbir enjektör açıkta kalmıyor.
Montaj sonrasında çıktım dolaştım gazladım geldim bir sorun yok. Ama anlayan arkadaşların önerisiyle enjektör scale denilen bir işleme gerek olduğunu öğrendim. Onun için yazılımın bu kısmına müdahale edeceğiz. Benim için güç artışı önemsiz, sağlıklı ve güvenilir tarafts kalmak istiyorum.
Bu arada klima gazı yoktu onu da sabah aradan çıkardım. Artık klima da çalışıyor.
https://lh3.googleusercontent.com/-a...86625209-0.png
Enjektörler.
https://lh3.googleusercontent.com/-l...17973660-0.png
Orj meg2rs kodu.
https://lh3.googleusercontent.com/-5...13721498-1.png
Orj meg3 rs kodu
https://lh3.googleusercontent.com/-r...09212346-2.png
Yukarıda bahsettiğim m5 uzun cıvata. Arka kısmına da fiber li somun ve pul koydum. Titreşim vs se etkilenip gevşemeyecek.
https://lh3.googleusercontent.com/-w...03385437-3.png
https://lh3.googleusercontent.com/-F...97401863-4.png
Son olarak amerikan park belasından kurtuldum.
Tesisatı orj haline geri getirdim.
https://lh3.googleusercontent.com/-Q...73786853-8.png
Abs / Asr direksiyonu çevirince hataya düşüyordu, meraktan söktüm tekerlekleri. Kabloları kontrol ettim sorun yok. Sürücü tarafı tekerlekteki sensör aks körüğü yırtıldığı için yağlanmış.
Sensörü çıkardım temizletim taktım ve bingo, bu hatadan da kurtulduk.
Sabah arabayı sanayiye bıraktım aks körüğünü değiştirmek ve benzin filtresini değiştirmek için, zira hafta sonu arabaya enjektör için yazılım yapılacak. Ayrıca bir mapping yapacağız.
Bijonlarımızı da torklayarak sıktık.(110 NM) Jantların boyaya ihtiyacı var, kumlatacağım muhtemelen.
Tanesi için 200 TL Kumlama dediler araştırıyorum bakalım, rakam uygun mu değil mi daha önce yaptırmadığım için fikrim yok.
https://lh3.googleusercontent.com/-g...63086623-0.png
Dün avm de dolaşırken şu sticker'ı gördüm, aldım ve taktım %99 beğenmeyecek ama ben bayıldım :) Biraz dursun sökeriz.
https://lh3.googleusercontent.com/-t...58642392-1.png
https://lh3.googleusercontent.com/-f...54228209-2.png
Sticker bence guzel olmus. Zaten omurluk olmayacak, en fazla sezonu cikartir. Elleme dursun bence :D ama tecrubeyle sabit bir yorum olarak kenarda dursun, araci fazla guneste birakirsan sticker'in izi cikabilir boyaya, kurtarmasi daha buyuk dertler acabilir basina.