Abi ikisi de hayırlı olsun. Motora bulaşan bir şekilde kaçamıyor. Rahatlığı, keyfi vs. cezbediyor insanı. Şuan ev-iş arası yürüme 7 dk olunca ihtiyaç duymuyorum fakat ileride mutlaka alacağım tekrar.
İleri sürüş teknikleri bence de mutlaka gidilmesi gerekli bence de.
Motosiklet İleri Suruş Eğitimi | Turkiye
Burası da ileri sürüş eğitimi veriyor. Youtube'de videolarını vs. izliyorum gayet güzel anlatıyor her şeyi.
hayırlı olsun kazasız belasız kullan..takip ettiğim kadarıyla aldığın en masrafsız arabaya benziyor gibidiğerleri kadar çok uğraşmayabilirsin
Araba gerçekten genel olarak düzgün, sanırım benim kurcalamam sonucu ya da "olacağı varmış" kabilinden ilk sorunumuzu yaşadık dün.
Aracı stop ettiğimde kafayı yere düşürüyor, kendini en düşük konuma getiriyor. Teşhisi koyduk ön sağ silindir (hidrolik piston aslında) içinde kaçak var.
Bu gün tesadüfen sakarya da bu işi yapan bir yer buldum ve arabayı bıraktım. Bir tık (c2 nin bakım maliyetlerinden sonra ) külfetli olacak olsa da süspansiyon olmadan bu arabayı at çöpe gitsin hiçbir esprisi yok. Umarım diğer silindir bana gol atmaz. (Attı, 2 silindir de tamir oldu)
Kabaca maliyet silindir tamiri 2k civarı, 5lt total LDS yağını alacağız o da 1K civarı= 3K olacak. (Edit: Maliyet?= 2x silindir tamir 3900 + 6 LT total yağ 750 TL ? 4650 TL)
Bu sorun belki de ben aldığımda da vardı, yolda hissedilen bir arıza değil maalesef. Ama ben aldığımda araç stabil duruyordu %99 ben bozdum aşağı yukarı yaparken![]()
Kontrolü şu şekilde yapıyoruz alacak olan olur dursun kenarda, teker arkasında silindir üzerinde bir hortum var fazla hidroliği lds deposuna geri gönderiyor,
aracı en yüksek konuma alıp o hortumu çıkartıyoruz ve depoya giden ve silindirden çıkan kısımlara 1 er hortum bağlıyoruz,
Araç üst konumda iken eğer silindir hortumundan yağ geliyor ise silindir içinde kaçak var, depo dan geliyorsa solenoid açık kalıyor demek.
Yamuk yumuk bir cebeş bırakıyorum şuraya, düzeltiriz cana bir şey gelmesin
![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (07-06-2022 Saat 15:07 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Çok kurcalama![]()
"...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."
Hayat felsefeme ters, ben çocukluğumdan beri ne aldıysam meraktan sökmüş adamım%50 si hayata vade etse de çok şey öğrendim.
Ben de bunu yazarken inanmıyorum ama bu sefer kalıcı olacak niyetiyle aldık c5'i. Afaki bir şey olmaz ise satmam, kaza bela da olmaz inş.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Hayırlı olsun. Araba gibi araba hakkaten. Yaştan dolayı da incik boncuk illa ki bişey çıkacaktır, moraller bozulmasın
21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2
Hayırlı uğurlu olsun abi.Fiyat fayda oranı maksimum olan arabalardan biri.Hiç binmedim ama çok seviyorum.407 ye bayılıyorum özellikle. C5in süspansiyonu her türlü almak için sebep.Güle güle bin abi![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Cebeş'i alır almaz bozunca günün de tatil olmasını fırsata çevirip daldım motora.
Kapağın durumu görsel olarak çok kötü geldi gözüme.
Varyatörü vs söktüm. Ama varyatör şu hale gelenw kadar 3 saatimi harcadı. Bagaların durumu iç açıcı değildi, sıyırıcılar ve varyatörün içinde olmaması gereken miktarda gres vardı. Sildim sildim bu hale getirdim. Baga ve sıyırıcı aldım yarın teslim olur akşamına toplarım.
Sıyırıcı denilen şu 4 tane plastik benzeri malzeme, içinde metal bir U parça var.
Sabah cebeş in bagajda kalan kargolarımı almak için yanına giderken yol üzerinde rulmancıdan hoşuma gitmeyen civataların yenilerini aldım. Bakır pul vs.
Kapağı söktüm tel fırça ve matkap yardımıyla temizledim.
Sonra da boyadım.
Varyatör filtresi ve bu metal kapağın üzerine gelen parçayı da yıkadım temizledim. Kapağın alt kısmında biraz kırık var orayı şimdilik es geçiyorum. Plastik tamir için ekipman aldığımda orada denemeler yapacağım.
Şu grenajları siyah sevmemiştim. Motoru mat kırmızı plasti dip kaplayacağım için gri kombin güxel olacak diye düşündüm ve elimde kalan jant boyasını burada değerlendirdim. Sonra vernik attım üzerine. Fotolar vernik siz.
Sonra denemelik taktım hoşuma gitti.
Öncesi sonrası da şu şekilde oldu.
Bu arada aküyü değiştirdim. 2 gün bekleyip marş yapınca zorlanıyordu alet. Taktığım akü ile tak diye çalışmaya başladı.
Egz korumayı da boyadım ama foto çekmemişim. En çok da o uğratırdı aslında. 2 defa macun zımpara yaptım.
Cıvata yuvası kırıktı 1 tarafın, ona pattex epoksi ile geniş bir pul yapıştırdım. Bakalım dayanıklılık nasıl olacak.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Çevremde o süspansiyonu baya güzel bilen arkadaşlar var. Bakarsan güzelce konforlu olarak binersin. Ama silindir sifer lds bilmeyen düz kullanıcı isen bozulduğunda sanayiye düşersen sektirirler. Zira servis tamir etmez doğrudan silindir değişecek der hop 10 bin bir silindire verirsin. Ya da gider iş bilmez bir usta lds / fluid da yerine lhm ya da atf koyar. Pompaya alırsın eline, çıkma pompa ararken çıkmacıların kucağına düşersin. Oysaki bobinajcıda sarılıyor motoru. Yada en bomba örnek bir arkadaşın c5 e
normal buton takmışlardı lakabı asansördü arabanın.
Ama bakarsan başka arabaya bindiğinde her seferinde hayal kırıklığı yaşarsın.
Azıcık eli üzerinde olmayanın , sanayi bilmeyen araştırmayan adamın arabası değil.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
En son süspansiyon sorunu yaşamıştık. Neyse ki hydractive pompasına zarar vermeden arızayı teşhis edip çözüme kavuşturduk.
Aracı aşağı yukarı kaldıran silindir (A numaralı parça) içinde bulunan teflon malzemeler zamanla aşınıyor ve pompa çalışmadığında aracın kafası yere düşüyor.
Yani stop ediyorsunuz araba stop ettiğiniz konumda kalması gerekirken kalmıyor. İç kaçak sorunu.
Tesadüfen 5 km mesafede mercedes audi range arimatic tamiri yapan bir firma buldum. Adam daha önce c5 yapmış.
İlk anda tereddüt etsem de esnaflığı ve işin neticesinden memnun kaldım.
Bu arada LDS yağımızı da değiştirdik, bilmeyenler için bu araç sadece ve sadece total fluid da / total LDS kullanıyor.
İş bilmez ustalar kalkıp farklı yağlar koyuyor ama kesinlikle yanlış yapıyorlar. Bir c5 sahibi olmadan önce bilmeniz gereken en hayati bilgi bu yağ dır desem yalan olmaz.
Bu işlerimiz de bitince aracın kozmetik kusurlarını gidermek için kendi çabamla vernik sökücü ile işlem yapmayı denedim. Ama istediğim neticeyi alamadım.
Hem işlemin zorluğu hem de neticesi tatmin etmedi beni.
Şöyle bir deneme yaptım, maskeledim ettim.
üzerini kapattım. Denemek isteyenler için şunu yazabilirim, verniğin yanık olduğu alanları 40 dk kadar bekledikten sonra çok güzel kaldırıyor. Ama kokusu çok çok ama çok kötü, açık alanda deneme yapmama rağmen rahatsız etti beni.
Bagaj kapağında yaptığım deneme, vernik kalkan alana pasta cila uyguladım. Netice iyi oldu. Ama vernik olmadan ne kadar sağlıklı olacaktı ?
Sonra bir boyacı arkadaşla görüşmüştüm c2 için yeniden aradım, gittim baktık arabaya anlaştık teslim ettim. Pazar günü çalışacağım dedi, sabah erken kalkınca dedim gidip bir bakayım, usta sözüne çok itimat edilmiyor hele ki söz konusu boya olunca. Ama sabahım 9.30 unda arkadaşı çalışırken görünce + puanı aldı benden.
Tavanı boyatsam mı folyo mu yapsam çelişkisi yaşadık haliyle, ***** ülke insanında tavan boyalı ise o araç takla atmıştır kafası hakim olduğu için.
Benimle mezara gitmeyecek dedim, kör satıcının topal alıcısı çıkar, folyo çek ruhsata işlet ıvır zıvır uğraşmamak adına tavanı da boyattırdım.
Arka tampon da biraz macun işi vardı, kalan kısımlarda sadece tavanın ön kısmında 5x5 cm kadar bir alanda macunluk yer çıktı.
Zımparasını bitirmiş.
direkler de de boyanadı,
Astar ve zımparası yapılmış hali,
Bu da boya sonrası -pasta öncesi foto. En büyük korkum ton farkı olmasıydı, ama farklı açılardan baktım ton farkı göremedim. Tam olarak bitmemiş olsa da son hali hoşuma gitti gerçekten.
Boyaya vermeden önce ufak bir iç temizlik yaptım, az detaylı bir temizlik diyelim, zira en güzel iç temizlik sökerek yapılan bence.
Aracı bu gün teslim alacağım sonra koltukları vs söküp yavaş yavaş temizleyeceğim.
kolçak sol kısım temizlenmiş sağ kısım uygulama yapmadığım hali,
2 kolçağa da uygulama yapılmış hali,
Torpido kapağı oldukça kirliydi,
Son hali daha iyi oldu,
Yolcu tarafı kapı içine bakan kısım,
daha iyi oldu kesinlikle,
Koltuk sırt kısmı, alt kısım temiz üst kısım pis,
Sürücü koltuğu uygulama yaptığım, yolcu koltuğu pis hali. Meğer koltuklar beyaza yakın bir renkmiş
Kullandığım ürün (firmayı tanımam, reklam amaçlı değil)
Hepsiburada.com | Guvenlik
Sonra yaz geldi motora binelim derken bendeki katlanır bisikleti de değiştireyim elektrikli alalım arada işe gider geliriz dedim.
Bendekini 2 yan garaja komşuma sattımGittim aşağıdaki aleti aldım. Ürünü canlı görmemiştim netten beğendim.
Bizi bu sevdaya bulaştıran da @mikelazi gökhan abidir bu arada kulakları çınlasın![]()
Ürün beklediğimden çok büyük geldi gerçekten. Tekerleri ciddi anlamda kocaman.
xmax le yan yana koyunca neredeyse aynı boyda olduklarını fark ettim.
Ürün şu: SKYJET(R) E-BIKES - Elektrikli Bisiklet
Normal bir katlanır bisiklet ile kıyasen oldukça büyük ve ağır. Eski katlanır bisikletim 12.6 kg iken bu alet 27 kg.
![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (31-05-2022 Saat 08:51 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Takmayin kafaniza boyayi bence soyle tertemiz cicek gibi binin, aracin guzelligi gorecelidir, ama temiz bakimli arac herkese gore bakimli ve diridir. elinizde resimler de var zaten. C2 biraz acemilik gibiydi bu usta isi oluyor. elinize saglik, birilerinin halen hevesle bu islerle ugrasmasi sevindirici. Yalniz sahsi gorusum guzel bir pasta cila ve far+stop temizligi ile gercekten cok ilgi cekici olacak. Elinize saglik tekrardan.
c2 de kozmetik kısma kendim müdahale etmek istediğim için biraz öyle oldu. Ama sürekli gelişiyor benim tarafımda her şey. Öğreniyoruz ilerliyoruz.
Boya işi çok benim becerebileceğim bir hadise değil, ben en fazla jant boyarım ufak tefek parçalar. Ekipman olsa yapılır ama ekipman yatırımına değer mi ?
Bir de tozu sesi sağlık sorunlarına yol açma potansiyeli derken attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmiyor.
c2 son hali fena olmadı yine, ama daha prof dokunuşlar olsa daha iyi olabilirdi. Mekanik olarak iyi durumdaydı, ama piyasa da herkes görsel e aldandığı için çok anlaşılmıyordu.
C5 daha uzun süre binmeyi düşünüyorum fayda / maliyet anlamında çok iyi noktada olan bir araba.
elden çıkardığım c2+tigra+kuba > c5+xmax+mevcut masrafları olduğu için keyfim yerinde![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)