Hayırlı olsun, f10 5.20i almak üzereyken seninde bu aracı alman baya iyi oldu benim için üstat çok sıkı takipteyim konuyu :)
Printable View
Hayırlı olsun, f10 5.20i almak üzereyken seninde bu aracı alman baya iyi oldu benim için üstat çok sıkı takipteyim konuyu :)
Hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler. İnstagramdan leon u görünce baya bir şaşırtmıştı. Göreceli bir kavram ama güzel bir jantla araba çok güzel bir hale gelir diye düşünüyorum. Örneğin style 312 ler çok güzel durur gibi ama bulunur mu onu bilmem. Lacivert değilse kesinlikle beyaz F10 candır ayrı bir oturaklı duruyor gözümde :)
aracı aldığımda yedek anahtarı yoktu.
vakumlu kapılar ve elektrikli bagaj sebebiyle, kazara içeride kalma durumunda, hem erişmesi iyice zorlaşacak, hem de zarar verme durumunda maliyetler oldukça artacağı için , bunu beklemeden yeni anahtarı yaptırdım.
https://i.hizliresim.com/e9bcz7z.jpeg
Jant renk
https://i.hizliresim.com/grkrdom.jpeg
https://i.hizliresim.com/50h0afw.jpeg
https://i.hizliresim.com/s1gzs2j.jpeg
https://i.hizliresim.com/noc94p5.jpeg
Fotolarin hepsinde bobrek krom, kapi pencere citalari siyah. Nasil olur acaba diye dusunuyordum, bence guzel duruyor, yapilabilir bir uygulama :)
abi şöyle; orj m sport ve m seri otomobiller m5/m550dd'lerde cam çerçeveleri siyah ön krom.
Benim VK E60'da da krom cam çıtaları ve orta direk parlak siyah folyo kaplıydı , öne krom böbrek takıyordum.
düşününce kafada hiç oturmuyor ama canlıda güzel duruyor.
Lakin ben bu arabada yırtıcı bir görünüm yerine daha efendi bir görünüm elde etmek istiyorum, dolayısıyla krom cam çıtalarını , aynalı cam filmi ile taçlandırıp, önde krom böbrek ve silver/açık gunmetal tonda jant boyama ile , pezevenklerin eline düşmemiş bir f10 olsun istiyorum.
Dusununce kafada hakikaten oturmuyor, ama dedigin gibi, uygulanmis halini gorunce ikna oluyorsun. Senin VK'yi da takip ediyordum da sanirim hic yorum yapmamistim. Murdered genel konsepti krom bobrekle patlatmak sahane gorunuyordu.
Arabada ben genel olarak butunluk olmasindan yanayim, o yuzden krom cam citalarina ellemezdim mesela ben olsam. Ama gunun birinde sikilinca yapilabilecek basit, kolay ve zahmetsiz bir uygulama, goruntuyu degistirme katsayisi ama oldukca fazla.
Neyse, her turlu guzel bir alet, senin de zaten bakis acin az cok belli daha onceki arabalardan, o yuzden gorsel olarak her yapilan ile guzellesecegine eminim :)
Yeni aracınız hayırlı olsun.
Carbon Schwarz M Sport F10 520i' e 9 ay gibi süre sahip oldum.
Hatta eibach prokit ve OZ Ultraleggera takmıştım, F10 için bana göre best kombinasyon diyebilirim.
g-force yazılım yaptırmıştım Maslak' da, kaderi değişmişti arabanın, tavsiye ederim. 17 sn civarı 100-200 süresi alınabiliyor diye aklımda kalmış.
muhteşem kombinasyonlar olmuş aracınız maşallah. fotoğrafı varsa konuyu taçlandırın abi.
aklımdaki mekanik işleri bitirdikten sonra Eibach prokit düşünüyorum, konfor manasında çok eksiye götürmez herhalde. Prokit bazı araçların dangır dungur halini çok güzel sönümlüyor, ford focus ve alfa 159da amortisörün dan dununu , tam olması gerektiği tada getiriyordu. F10 da hiç öyle dan dun bir hissiyat yok, pamuk gibi, özellikle michelin lastiklerden sonra çok çok yumuşak hale geldi , prokit takıp daha tatlı bir esneme mi alırım, yoksa sertleşme mi olur o konuda tecrübelerinize istinaden yorum almak isterim.
Aracın üzerindeki yazılım nereden bilmiyorum ancak aracı aldığım ön camında maslak teknokent gibi bir sticker vardı, eski sahibi mühendis/yazılımcı olabilir , dolayısıyla merdiven altı bir yazılım yoktur diye düşünüyorum, eco proda ölü, comfortta kafi diyebileceğimiz bir güç var , sportta ise zımbaya dönüşüyor, keşke ecu okunduğunda yazılımı kimin yaptığını görebilsek marka fikrimiz olsa...
G force 100-200 17 saniye çok iddalıymış gerçekten.
Hatta 16.XX koşan 520i biliyorum, yine g-force' da bir tık fazla açılmış.
Prokit + F10 için şöyle örnek vereyim, RFT lastik ile kullanmama rağmen arabaya binen hiç kimse arabada yay olduğunu farketmiyordu.
https://i.imgur.com/VmjmlLL.jpg
Ben replika ile uğraşmandan ziyade silver bir M paket jant takımı taraftarıyım bu araçta :)
Yukarıdaki Ultraleggeraları gördükten sonra @Dragger' dan bir takım almayı düşünmelisin bence :D
Arka ofsetli görüntü çok iyi durmuş.
Boyasız, kazasız güzel arabaydı, 2019' da 55.000 km de aldım.. Tek eksiği harman kardondu.
https://i.imgur.com/So3Oajm.jpeg
ozlar gerçekten çok yakışıklı durmuş, renk ebat herşey cuk oturmuş.
Jant rengi bence güzel simli bir silver olursa aynalı filmle daha efendi durur düşüncesindeyim ben oyum simli silver dan yana :)
Maşallah konuyu takip ediyorum.
Anahtarı nerede yaptırdınız acaba? Benim aracımın da yedek anahtarı yok e90 kasa.
Anahtar yaptırmak için sizden daha büyük referans olamaz sanırım.
estafrllah benim sadece 2 anahtar tecrübem var , aynı yerde yaptırdım ikisini de , E60'ınkini de F10'unkini de bostancı yenen elektronik'te yaptırdım.
Düzgün esnaflar, fiyatta pazarlığa açık değiller ancak yapılan işin hızı ve kalitesi sebebiyle kabul ediyorum.
Siz de anahtarı yaptırırken , kaybolan anahtarı beyinden sildirin.
@BARR sağolsun photoshopla gunmetalde kararımı netleştirmeme yardımcı oldu.
https://i.hizliresim.com/lz6q4om.jpeg
Gun metal de belki 1 ton daha açık olabilir, siyahlar çok kapatmış. Güzel günlerde kullan.
Haftasonu boya için mesai harcadım.
Gidip B55 ferric grey2 tonunu bastırdım.
Hazır vernikleri hiç sevmediğim için nalbura anlattım, donduğunda cam gibi olan bir vernik hazırlamasını istedim. Geç kuruması sorun değil güneş altında çatır sıcakta zaten hızlanıyor o süre.
Eve geldim hemen bir deneme yaptım.
Elimdeki renault KNG renk tonu ile yanyana bir kaç farklı ışıkta kıyas olsun.
KNG daha koyu bir ton.
https://i.hizliresim.com/t9nxksp.jpeg
https://i.hizliresim.com/r4e14do.jpeg
https://i.hizliresim.com/6dd3poc.jpeg
Ferric2 nin tam istediğim ton olduğuna emindim artık, ctesi günü arabayı ve jantları yıkadıktan sonra pazar günü güneşin altında jantları gri scotchla çizip astarın tutunmasını sağlayacak yüzeyi oluşturdum.
Foto çekmemişim videodan görüntü aldım kusura bakmayın
https://i.hizliresim.com/n1x33lk.png
Scotch sonrası kaliperleri ve lastik çevresini maskeleme;
https://i.hizliresim.com/818js2x.png
https://i.hizliresim.com/dnf3k6a.png
İlk kat astar;
https://i.hizliresim.com/35g6rtj.png
İlk kat boya;
https://i.hizliresim.com/2wy9ms9.jpeg
https://i.hizliresim.com/smq1hy0.png
3 kat vernik sonrası sağ taraf bittiğinde maskeleri söküp bir genel kontrol;
https://i.hizliresim.com/bpwtr1v.jpeg
https://i.hizliresim.com/tjomeza.jpeg
https://i.hizliresim.com/j4edvjm.jpeg
Kusursuz olduğu için aynı işlemleri sol taraf için de yapıp, toplam 5 saatte bitirdim.
https://i.hizliresim.com/8h7uz1u.jpeg
https://i.hizliresim.com/fm48gxh.jpeg
Sol havalandırma tırtıklı asfaltta zırıltı yapıyordu elimi basınca sesini kesiyordu, 4mm akustik sünger ile ona da veda ettik.
https://i.hizliresim.com/f3zyb4f.jpeg
Garaja almadan önce güneşte kontrol;
https://i.hizliresim.com/139or5l.jpeg
Sabah vernik iyice sertleşip donduğunda çok şık gözüküyordu, tam istediğim ve photoshopta denediğim tonda oldu.
https://i.hizliresim.com/qp3tlna.jpeg
https://i.hizliresim.com/32r31cq.jpeg
Bir kaç klasik otopark pozumuz;
https://i.hizliresim.com/880q9l4.jpeg
https://i.hizliresim.com/hjz80nk.jpeg
efsane olmuş
eline sağlık
Elinize sağlık, renk enfes olmuş.
Böbrek çerçeveleri de bu renk olsa düşünmedim değil.
Renk çok iyi olmuş gerçekten şimdi kendini göstermiş jantlar elinize sağlık.
Vernik çok iyi iş çıkarmış yalnız eline sağlık.
Ben silver demiştim ama bu renkte cam gibi vernikle birleşince çok iyi olmuş.
Silver ı aratmamış. Çiziksiz iyi günlerde kullan volkan.
bu tarz kolun arkasında iç çembere doğru bir katman daha olan jantlarda silvera doğru gittikçe , o hat belirginleştiği için jant olduğundan küçük duruyor. o sebeple silvera niyet edemedim.
https://s3.amazonaws.com/cdn.hrewhee...680f7b138e.png
silver ince kollu ve tek dış çemberi olan jantlarda , olduğundan 1" daha büyük bile gösteriyor ama bu jantta onu yakalamak imkansızdı.
O yüzden koyu gunmetalle siyaha yakın kalmak yerine, açık gunmetal ile silver tona doğru gitmek istedim.
Verniği de gerçekten tam istediğim gibi hazırlamış usta sağolsun. müsait bir zamanda dıştan 1 kat daha vernik atıp daha da hoş yansıma alabilir miyim diye bir deneme yapacağım :)
Volkan Süper olmuş, Ferric Grey tam nokta atışı.
Yalnız bu nasıl işçilik abi ? Lastik jant ayrılmadan birde arabanın üstünde takılı iken ? Ben bunu anlayamadım :)
Jant boyamaya dünya para isteniyor artık sen ne kadara hallettin bu işi bilmiyorum ama bana desen ki boyacı da statik bilmem neyle boyattım e güzel olmuş hayırlı olsun derim :)
Bu kendi boyadığım 4. Takım jant oldu, ilk ikisi kesinlikle böyle değildi tabi.
Ancak zaman içinde yaptığım hataları gözlemleyip her seferinde geliştirdim.
Bir kere her aşamada tozlama en önemli olan nokta. Yani tek seferde basayım kapansın yaptığın anda akıntı yapmaman imkansız, illa ki akacak. Astarı da ilk kat tozlayıp ikinci katta kapatıp 3. Katta eksik yerlere yoğunlaşarak genel atış yapıp, sıra boyaya geçtiğinde yine yüzeysel bir tozlama, ikinci kat kapama, 3. Ve 4. Katlar eksiklere yoğunlaşarak genel atış. Vernikte de aynı bu şekilde.
1-2 yerde lastikle jantın birleştiği yere hafif boya tozu gelmişti, onu da bezin ucuna tiner sürüp maskeleme yaptığım kartlardan birini içine sokup lastik tarafına basacak şekilde ince ince temizledim.
1 kutu astar
2 kutu sprey boya
2 kutu vernik
Maskeleme bandı
Tiner
Toplam maliyet 800 tl ile işi bitirdim.
Jant boyayanlar o paraları istiyorlar iyi güzel ama jantı lastikle birleştirirken güzel balans ayarını tutturamamak, bijonları köküne köküne kastırarak sıkmak vs gibi durumlar extra vakit ve nakit kayıplarına yol açıyor. O sebeple hiç bulaşmayıp kendim öğrenme yoluna gittim:)
Merakla takipteyiz şimdiden kesenize bereket hayırlı olsun.
Belki lazım olur :)
Otomobil & Arazi Aracı / Elektronik / KAMPANYA BMW 5 SERİSİ F10 M5 ADAPTİVE LED FAR LOGOLU KISA SURELİ sahibinden.comda - 1112831747
İşletme sahibi arkadaşım, daha öncesinde F10 için aynı fardan taktırıp deneme fırsatım olmuştu, orjinale nazaren pek bir farkı yok bence aydınlatma konusunda gözler çok zayıf değilse problem yaşayacağınızı düşünmüyorum, ama görsel olarak arabanın kaderini değiştireceğinden zerre şüphem yok :)
Tatil için Ayvalık’a geldim.
Giderken 06:30 da çıkıp İstanbul iş trafiğine biraz yakalandığım için 70-80 dur kalklı gittim Osmangaziye kadar. Geri kalanında 110-119 arası cruise sabit eco pro modu, ayvalığa yaklaşırken bi 10km sport mode viraj gazlamalı şekilde 8 litre tüketimle ulaştım.
Aynı kullanım şekli ile e60 520d 6,4-6,7 gibi değerler yakalıyordu. 100-110 arası sabitleyerek 1-1,5 litre daha düşürebilirim belki ama yol çok sıkıcı olacaktır.
https://i.hizliresim.com/gv5srkm.jpeg
Yoldan bir kaç kare;
https://i.hizliresim.com/l0295oo.jpeg
https://i.hizliresim.com/gkf5wka.jpeg
https://i.hizliresim.com/4xhy2xe.jpeg
Yakışlı makina yapacak bişey yok. Gazlasan da tahminim 10-11 yakardı.
Tuketime bakayim derken ekrandaki ciziklere takildim..(dizelden benzine gecip ortalama tuketime alisamayan kullanicinin konuyu degistirme cabasi)
gemi gibi benzinli araba sonucta bence gayet guzel deger daha ne olsun.
e60la konfor farki nasıl?