Çok iyisin be..
Printable View
500km yol pisliği ve ayvalığın kasırgasına denk gelip arabayı yıkayamamış halde gün batımına denk gelince foto çekeyim bari dedim.
Beyaz araba gerçekten hep temiz gözüküyormuş :)
https://i.hizliresim.com/6dheswl.jpeg
Şu fotodan sonra yay konusuna bir sıcak baktım:)
https://i.hizliresim.com/mds157b.jpeg
https://i.hizliresim.com/jpbuu81.jpeg
https://i.hizliresim.com/i94cnv5.jpeg
https://i.hizliresim.com/apwfj0k.jpeg
Maşallah süper duruyor, aman ekrandaki çiziklere müdahale etme, alttan çatlamalar oluyor rezalet hale geliyor. E90'da yaşadım çok sinir bozucuydu.
Bu fotoda bir miktar belli oluyor.
https://i.hizliresim.com/45ghe0o.jpg
1100 km yol deneyimimi yazayım;
F10 tam bir uzun yol canavarı demek yanlış olmaz. Araç içi ergonomisi, saklama gözü alanlarının sayısı ve kullanım kolaylığı, klima performansı, koltuk yumuşaklığı , direksiyon hissiyatı kesinlikle E60'dan önde , ANCAK rüzgar sesi yalıtımında gerek 143.000deki E60'ım, gerekse de 206binkm de sattığım E60'ım kesinlikle çok daha öndeydi. Özellikle dikiz aynalarından ve camın B sütunuyla birleştiği noktalardan gelen rüzgar sesi kesinlikle F10'da daha fazla. Taban ve çamurluk içi yalıtım F10'da biraz daha iyi hissettiriyor.
F10 m paket olmayan araçlarda özellikle yüksek hızlarda alttan aldığı rüzgarla yolda havalanma hissi oluşturduğu yorumlarını çok duymuştum, M paketlerde bu daha az farkediliyor deniliyordu, 210 km hıza kadar çıktım, açıkçası öyle bir hissiyat oluşmadı, fakat kaput ayarlarım düzgün olmasına rağmen 210 ile giderken kaputun uç köşelerinin rüzgarla titremesi "ulan ya kaput açılırsa" hissi oluşturdu, bu durumu açıkçası hiç sevmedim. Yakın zamanda bir inceleyeceğim bu durumu.
Konfor olarak H&R yaylı E60 ya da M sport e60 ile , stok amortisörlü F10 kıyaslamak çok doğru olmaz. F10 bu ikisinin yanına su yatağı gibi kalıyor, özellikle arnavut kaldırımı yollarda ve bu yollardaki çukurlarda pofuduk geçiyor tabi burada michelin pilot sportların da etkisi büyük, E60 buralarda daha kırılgan hissettiriyordu. Bir de hem insigniam'da hem de E60 da tecrübe ettikten sonra vardığım net sonuç , bir daha ASLA H&R YAY ALMAM. leylek gibi binerim ama H&R almam. Bu çok net. Evet iyi düşürüyor ancak konfora dair çok bir şey kalmıyor. Stok F10 ile yıllardır girdiğim virajlara aynı sertlikte daldım, 275 tabanlı michelin lastikler ile çok keskin ve net tepkiler ile gram oynama olmadan tren gibi çıktım.
Yol tutuşuna bayıldım, yatmıyor, dönüyor, sektirmiyor rahatsız etmiyor. Eibach prokit bunu ileri mi taşır, konforu geriye mi götürür , denemeden karar verme riskine giremeyeceğim kadar keyifli konforu. Prokitli F10 kullanmam şart :)
Tüketimlere geldiğimizde ise N20 tasarruflu bir motor dememiz pek mümkün değil. Özellikle güncel teknoloji 1.5tsi passat gibi bir otomobille kıyasladığımızda, passat ile ayvalık yolunu çok da tüketim için kastırmadan, ortalama 110-120 süratler ile 5,4-6 litre gibi tüketimlerle bitirmek mümkün iken, N20 1.6 yazılımlı F10 ile bu mümkün değil. Çok sakin , nadiren sollamalı ecopro ile 110-120 giderek 8 litre altına indiremedim, dönüş yolunda zaten sıkılacağımı biliyordum, ortalama 120-140 bandında ilerleyip, yolda bir noktada 8-10km kadar 2.0tdi superb ile ittir kaktır oynadık , istanbula geldiğimde ortalama 9,4 tü.
skodayı istanbula kadar tampondan ittirmece oynasam adamın tüketim değeri muhtelemen istanbula vardığında 8 litre bile görmezken ben rahatlıkla 16-17 litreyi bulurdum.
Bu arada ofisten arkadaşım da citroen c5 aircross 1.6turbo 180 hp aldı, o da balıkesirden dönerken 8 litrenin altına indirememiş, 1.0tsi polosu ile 4 litreleri rahatlıkla yakalarken 8 litre ona çok gelmiş.
N47 dizel bu noktada harika bir motormuş onu anladım, 160-170 ortalamalarla bile dönsem 7,4 gibi değerlerde kalıyordu.
F10 n20 aracımı sevdim mi, çok sevdim çünkü ayda 500-600 km şehiriçi kullanıyorum, yılda max 2 kere uzun yola gidiyorum. Bu kadar az kullanımda ne yakıyor hesabına girmeye gerek yok, hadi dizel e60'a göre bu ayvalık seyahatinde 1500 lira fazla yaktı diyelim, 3-4 kokteyl parası delikanlıyı bozmaz :)
Yeni kasa 5'lere pek gözüm alışamadığı için F10 'u 530d düşük km'li bir araç alıp , yıllarca binmek çok güzel olurdu diye düşünüyorum.
merhaba Volkan
e60 520d konusunda da yazmıştım, seneler geçti nerden nereye (https://www.techturkey.com/forum/oto...2009_a-17.html)
Tesadüfe bak ki; 2022 ocak ayında ben de e60 520d m sport + superchips'li 0km satın alıp 375 bin km'ye getirdiğim çok sevdiğim arabam yerine, tam da senin dediğin gibi sadece 70 bin km'de kazasız değişensiz bi F10 530d bulup aldım
Çok memnunum, aslında g30 530i de alabilecek olmama rağmen, maserati ghibli/quattroporte 3.0d ile f10 530d arasında gittim geldim, sonra benimsediği arabaya uzun yıllar binen konservatif bi kullanıcı olarak daha sorunsuz ve kolay binerim + artı tanıdık markam diye 530d'yi tercih ettim, memnun mesut gidiyoruz
Ama F10'a ilk geçtiğimde orjinal M sport e60'ı bazı açılardan aradım.
Motor ve konforu ayrı bi yere koyuyorum, ama sürüş dinamiği ve çeviklik olarak e60 kesinlikle f10'dan daha üstün
f10, küçültülmüş 7 serisi gibi, ki zaten aynı şaseyi küçültmüşler miydi öyle bişey olması lazım
f10'u ilk alınca e60'ı baya özledim, karışık duygular yaşadım :), ki e60'ı satmamıştım garajda durdu 2-3 ay, e60 ne zaman kullansam, içimden dedim ki "keşke f10'daki 3.0lt sıralı altı dizel motor ve zf 8hp şanzıman, e60'da olsaydı". e60'ın direksiyon hissi tepkileri falan bambaşka.
Baktım içime sinmiyor bi türlü; f10 için kw v3 yürüyen sipariş ettim, geldi ve montajı yapıldı, ve arabanın kaderi değişti, sertlik/konfor harika oldu, e60'ı aramaz oldum, ama şunu söyliyim, kw v3 ile f10 ancak m sport e60'ın dinamiklik ve çeviklik seviyesine yaklaşabildi, e60'ı referans alarak; orjinal m sport e60 10 üzerinden 10 ise, kw v3 sonrası f10 10 üzerinden 9 oldu. eksi 1 puanın yürüyenle alakası yok, süspansiyon geometrisi ve şase geometrisi ile alakası var, dolayısıyla ona yapacak bişey yok, kabul ettim artık mutluyum :)
Şunu yazarsam özet olacaktır;
e60, büyütülmüş bir e90 gibiydi dinamiklik ve çeviklik olarak
f10 ise küçültülmüş f01 7 serisi gibi dinamiklik ve çeviklik olarak. Neyse ki kw v3 ile toparladık durumu.
Çok memnunum, kaza bela olmasın inşallah
f10'a eklenen kw v3 + superchips stage 1 yazılım sonrası, nihayet içime sinmesi ile beraber de e60'ımı bi arkadaşıma sattım, 1 senedir çok memnun o da.
f10 530d + superchips + kw v3 ile + ayhan ustanın LSD kilitli diferansiyeli ile, Istanbul'un parlak asfaltlarında 3. hatta 4. viteste bile yan yan yola devam ediyorum :)
***
Yeni araban hayırlı olsun, Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.
Çok güzel dokunuşlar yapacağından süphem yok.
f10 530d + superchips + kw v3 ile + ayhan ustanın LSD kilitli diferansiyeli ile, Istanbul'un parlak asfaltlarında 3. hatta 4. viteste bile yan yan yola devam ediyorum :)
***
Sizinde aracınıza maşallah diyelim, Sonradan LSD mi taktırdınız ? Ben burayı çok merak ettim, açıklama şansınız olur mu süreci ?
eywallah
evet sonradan takıtırdım
foruma da üye olan @I-HANN Ayhan usta ( https://www.techturkey.com/forum/member.php?u=3774 ) orjinal bmw lsd'lerini uyarlayarak takıyor
e60'ıma da Ayhan usta lsd takmıştı, f10'a da takıldı
Merhaba,
520d 0 alip 375k km kullandim dediniy. Sorunsuzluk olarak nasildi? Dubai'de yasarken 120k km'de bir 2012 X5 35 benzinli aracim vardi. Hayatimda kullandigim en keyifli araba olmasina ragmen ayni zamanda en kötü arabaydi. Her ay baska bir yeri bozulurdu. Acaba o modele mi özgü. O arabadan sonra sadece Japon arabasi kullanir oldum. Simdi Münih'te yasiyorum F10 gördügümde cok hosuma gidiyor ama X5'in kötü anilari, ödedigim tamir faturalari gözümün önüne gelince uzak duruyorum. Temiz bir 520d ya da 530d F10 alinir mi acaba?
abi selamlar.
E60ın sürüş karakteristiği daha sportif o doğru ama yaş ilerledikçe konfor kriterleri ağır bastığından ben F10'un sürüşünü daha çok sevdim sanırım. Ayvalık'a yaklaşan yolda her aracımın dinamiklerini test ettiğim ezbere bildiğim virajlarda F10'dan beklentim E60'a göre düşük olması iken , keskin iki hareketimde çok güzel tepkiler verdi, benden geçer not aldı.
M sport E60'dan , m sport olmayan F10 a geçtiğinde bazı tatlar eksik kalmıştır ona eminim, çünkü M sport E60 gerçekten herşeyin optimum noktasıydı benim için de.. Hatta öyle ki , VK e60'ı alıp yola çıktığımda yolda çok kopuk / yol ile iletişimsiz hissediyordum. Koni + HR yay kombinasyonundan sonra iletişimi sağlamış olsam da HR yay e60 m sport sertliğinden çok daha sert hale gelmişti. Ki yürüyündeki m sport burçların farklılıkları vb zaten dinamizmi başka noktaya taşıyordu. M sport olmayan F10 ise tam yönetici-makam arabası kıvamında pofuduk bir şey. 2 adet e60 ile , e60 da yapılabilecek mantıklı şeyleri deneyimledikten sonra F10'a geçince , E60'ın özlediğim hiç bir noktası yok şu anda ( tüketim hariç, ancak birisi elma birisi armut, kıyaslamak bile yanlış)
Sen 530d F10 + + KW Coil + stage 1 + LSD ile zaten god mode açmışsın, bunun ötesinde seni mutlu edebilecek otomobil sayısı bir elin parmağını geçmeyecektir artık. Küçük 7 serisinin E60 kadar dinamik hale gelmesi ile keyfi de eminim bambaşka bir keyif katmıştır. Kazasız belasız huzurla binmeni dilerim.
eyw
bu arada ayvalık benim favori tatil mekanım
ayrıca izmir otobanından çıkınca, edremit'e kadar olan duble yol da serte yakın uzun hızlı virajlarıyla ayrı keyif oluyor, bu sene 2 haftasonu gidebildim ayvalığa
yalnız araban çok şık, jantlar da çok iyi
bu arada ben 10-12 tırnak böbrek olayını bilmiyordum, sayende öğrenmiş oldum ve 10 tırnak çok daha iyi duruyor, benim araba da 12 tırnak olanmış meğer, bana da ateş düşürdün şimdi... :)
eyvallah abi.
evet dediğin güzergah zaten benim gazlama ve test güzergahım, inişte de çıkışta da test ederim :)
12 tırnak biraz yoğun oluyor önü, özellikle koyu renk araçlarda çok patlıyor , 10 tırnak işin orijinal kısmı olduğu için daha derli toplu duruyor bana göre. çok bir para değil yaw senin yaptığın masrafların yanında, al geç :)
jantlar HRE FF01 replicası , HRE bu jantları siyah beyaz göbeklerle tanıtmış, ben de siyah beyaz göbekleri ekleyeyim dedim, baya güzel oldu gibi :)
"BENCE" bmw'de 2 tip araç var;
1= aslında sorunsuz olan ama kötü kullanıcılar elinde ezilen yorulan ve sorun yumağına dönüşen modeller
2= aksaklık çıkarma ihtimali yüksek olan modeller ama bunlara bile özen gösterildiğinde sorun ihtimali baya baya azalıyor (örnek benim e60 520d aracım, namı diyar n47 dizel, sonra f30'larda bulunan psa üretimi 1.6 motor v.b., başka da fazla yok bence sorunlu arabası)
benim 375 bin km kullandığım e60 520d, 177 hp'lik olan joystick'li ve zincir koparmasıyla ünlenmiş motora sahip araçtı, ben bu motora 150-160 bin km'deyken üstüne bi de superchips yazılım ekleyerek, anahtar değmeden ve orjinal zincir ile 300 bin'e geldim, ama nası oldu bu ? aracı aldığımdan beri satana kadar periyodik bakımlarını 10 bin km'de bir yaptırdım, hep kaliteli ellere teslim ettim, aracımı asla bmw'den anlamayan 2.-3. sınıf ustalara elletmedim.
ama mesela bu başlığın sahibi volkan arkadaşımızın aldığı f10 520i zaten bence çok sorunsuz bi araba, çok sağlam bi motor ve şanzımana sahip, gel gelelim, bmw'ler dünyanın her yerinde arabadan anlasın anlamasın parası olsun olmasın farketmeksizin otomobilci/arabacı her genç ya da olgun adamın hayallerini süslüyor, ve bmw'ler yıl aldıkça 2. elde fiyatları düştükçe maalesef Türkiye'de parası az bütçesi dar 3-5'çi arkadaşların eline düşüyor, hem bakım aksatıyorlar, hem arabaya kötü davranıyorlar, hem de sırf ucuz diye param çok gitmesin diye yanlış yerlerde arabalarını elletiyorlar, sonra da "bmw masraflı" diye yayıyorlar -- bu bence bmw'nin kaderi ama aslında bmw'nin suçu yok, ya da bmw'nin suçu arabalarını, arabacı adamları kendine çekecek şekilde sürüşü keyifli yapabilmesi diyelim :)
f10 530d'de bulunan N54 kodlu 3.0lt 6 silindirli dizel motor, normalde sorunsuz ve sağlam bir motor, 3-5-6-7 ve x serilerinde kullanılıyor (sadece 550d v.b.'de kullanılan 3 turbolular biraz hassastır, bilinçli kullanıcı gerektirir) ama işte burda kullanıcı profili yine önem arz ediyor, özellikle dizel motorlar benzinli motorlardan daha fazla kullanıcı ve servis seçer bence
f10 520d'de zincir sorunu olabilir ama zincir değişince sorun ortadan kalkıyor, düşünülebilir, ama 530d'yi düşük km ya da yüksek km de olsa ilk sahibinden ve özenli binilmiş bulabilirseniz, güvenle alabilirsiniz, aynı tavsiye Volkan'ın aldığı 520i için de geçerli
Öte yandan ben Almanya’da yaşıyor olsam, 3.0lt dizel motorlu G30 530d’yi de kovalardım. Motor hacmine bağlı uçuşa geçen vergilerden dolayı bu araç Türkiye’ye gelmedi, çünkü fiyatı anlamsız uçacak, m5’e yaklaşacaktı.
Bir de bmw'de bakım aralıkları bi ara 25 bin km'de birdi, bu da bence büyük hata, hiç bi motorun uzun süre sadece 25 bin km'de bir periyodik bakım görmeye dayanabileceğini sanmıyorum
aklıma gelenler bunlar..
bu arada alakalı olduğu için buraya ekleyeceğim, başka bi yerde gördüm bu haberi;
son yıllarda abd'de consumer reports gibi arıza kayıdı tutan, ve kullanıcı geri dönüşlerini kayıt eden kuruluşlar tarafından bmw, toyota ve lexus'la beraber en az sorun çıkaran otomobiller listesinde tepede yer alıyormuş. 5-6 yıl önce bayağı altlarda yer alıyordu ama artık işler değişmiş.
bmw ile karşılaştırıldığında, audi listede daha aşağılarda, mercedes abd'de en sorunlu otomobil olarak ün yapmış durumda.
buyrun size bu senenin listesi:
Your browser is not supported | usatoday.com
****
Volkan dostum konuyu biraz saptırıyor gibi oluyor belki ama yazmadan edemedim yukarıyı, hakkını helal et
Bu arada yukarı yazdım mı bilmiyorum, benim araç da beyaz, orjinali luxury fakat m pakete çevrilmiş, senin araçla baya benziyor dış trim olarak
e60 zamanı avrupa yakasındaydım, ama artık anadolu yakasındayım, bi akşam buluşup sohbet muhabbet yapabiliriz aslında.
ne ses ne de başka bi şikayetim var, sadece diferansiyelde ufak terleme var, ama ilerlemiyor, hep sabit
araba zımba gibi kalkıyor, parlak asfaltta bile sarsa da eninde sonunda lsd sayesinde 2 tekerin de tahriği ile tutunup hızla kalkıyor araç
öte yandan lsd sayesinde çok kontrollü kararlı yanlıyor, yalpalamıyor, istersen yanlıyor ne zaman istersen de kontra ile yola oturtuyorsun, lsd öncesi çok tatsızdı tek taraf sarıyordu falan.
geçen kış uludağ-kartalkaya yapamadım; dağda karda deneyemedim, ama bu kış inşallah özellikle kartalkaya'nın ellenmeyen temizlenmeyen dik karlı virajlı uzun yokuşlarında deneyeceğim inşallah, keyifli olacaktır, çünkü lsd'li e60'ta da öyleydi. Sadece yan koltukta oturan için biraz korkutucu olabiliyor :)
tam düşündüğüm gibi, kalkış hadi neyse derim ama viraj giriş çıkışı veya yanlamanın dozajını ayarlama açısından lsd çok önemli gerçekten.
sürüş keyfini birkaç gömlek yukarı taşıyacağı çok aşikar.
şuan arabam güzel yanlıyor ama eksik olan kilidi çok net hissediyorum çünkü bi teker hep diğerinden daha fazla sarıyor, buda kontrolü çok çok zorlaştırıyor.
Amiyane tabirle virajları bağlayamıyorum :)
hele kışın güzel bir kış lastiğiyle dağ yolunda karlı havada yukarı tırmanma seansı keyiften 4 köşe yapabilir gerçekten. rwd de durmak sorun, durduğun zaman kalkmak zor olabiliyor dağda :) lsd sayesinde belki bu sorunda minimum a iniyordur emin değilim.
Volkan dağıttık konuyu biraz kusura bakma ama senin konu sayende güzel nüanslar yakalıyoruz lsd gibi :)
bende de f30 n20 var, stage 1 260hp civarı beyaz renk :) buluşursanız bende atlar gelirim çaya kahveye...
valla benim bildiğim duyduğum kadarıyla
yazılımlı f10 520i, standart 530d ile yürüyormuş
hatta kalitesiz asfaltta yan yana kalksak benimki muhtemelen ilk 3 viteste sarmaktan 1-2 boy bile yiyebillir, sonra belki yakalarım da, ben işin orasında değilim valla
ayrıca gazlamasak da olur, onun sohbeti muhabbeti de en az onun kadar keyifli :)
@wolkanku Volkan bu nası bi jant işçiliğidir böyle, çok şaşırdım
tam bi zanaatkarsın dostum, helal olsun, kusur görünmüyor
Benim e90 da 30.000 de bir.
Tr sartlarinda yazin sicakta dur kalk trafikte, kisin isinmasini beklemeden cikilan trafikte, isitmadan gazlamada, o zincirin her markada ayni kilometrelerde anca dayanacagini düşünüyorum bende. Bir de servisi dinleyip 30.000 de bir yag degisirsek 150.000 km dayanmasi bile muthis.
şu ilanı nereye atsam bilemedim :D
favorilere mi dedim önce...
yok dedim sonra , bunun yeri burası :D:D
Just a moment...
F10 sedanlarda stoplar 3 çizgi iken , stationlarda stoplar 2 çizgi oluyor. Araba bir anda F30 gibi gözüküyor .
çocuklu aileler için güzel seçenekmiş bu arada ama km yüksek.
Benim için ideal kombinasyon sedan 530d (xdrive olmayacak) , max 120binkm , renk paket mühim değil doldururuz.
mesela bu ;
Just a moment...
bu bence çok iyi, 530d düşünen bunu ciddi düşünebilir, bi daha böyle düşük km zor çıkar
ben 2022 ocak ayında 70 binde aldım, şu an 116 bin oldu bile.
renk de güzel, bendeki beyaz, bence bu renk f10'da beyazdan daha güzel açıkçası
beyaz'ın sadece kullanışlılığı çok iyi, kir & çizik göstermiyor
biraz incik boncuk işler yaptım;
140 üzerinde giderken biraz titreşim vardı, sabahtan SGS Otomotive gidip roadforce balance yaptırdım, arka lastiklerde kauçuğun ağır geldiği yerleri janta göre çevirip tekrar balans yapıldı, 3. Köprü yoluna vurdum hemen , uçan halı kıvamına gelmişti ağzım kulaklarımda eve döndüm.
Eski sahibinin ///M hastalığını iyileştirmek amaçlı olarak , vites camının M logosuz orijinal olanını alıp taktım;
https://i.hizliresim.com/5b99mi6.jpeg
https://i.hizliresim.com/adati7a.jpeg
https://i.hizliresim.com/h3fyh07.jpeg
Kapı arası direkler mat siyah olduğu için kalite hissi düşük geliyordu, aliexpressteki kiti alıp denedim, çok şık oldu, krom çerçeveleri siyah folyo kaplatırsam daha tamamlayıcı durabilir ama böyle de canlıda çok şık oldu;
https://i.hizliresim.com/jq3b9cy.jpeg
https://i.hizliresim.com/qipcfi6.jpeg
https://i.hizliresim.com/1c526v7.jpeg
https://i.hizliresim.com/m8d3rp5.jpeg
https://i.hizliresim.com/86l0z1a.jpeg
G kasaların pedallarını alıp montajını yaptım;
https://i.hizliresim.com/grygiup.jpeg
Öncesi;
https://i.hizliresim.com/sxqy67e.jpeg
Sonrası; ( ayak dayama için küçük bir dremel operasyonu yapacağım)
https://i.hizliresim.com/f8wk20t.jpeg
E90 dan sonra ortaya neler çıkacağını az çok tahmin etmiştim. Jant işciliği muazzam olmuş başta nasıl üstesinden gelecek diye düşünmedim değil. Çok sayıda f10 binmiş biri olarak (2.0 190 -1.6 170 ve yazılımlı). Benzinli f10 larda alt devirler çok kötü aracın cok yakmasının sebebide biraz ona bağlıyorum. Araçta yazılım var yazmışsınız ben sizin yerinizde olsam ne olduğu belirsiz bi yazılımla aracı yürütmezdim. Bu işin ehli bir kaç firmayla çalışırdım kafamın rahat olması açısından gidiş farkınıda anlarsınız değiştirdiğinizde eğer yazılımınız kötüyse şansa bırakılcak bir konu değil.Zf yağ değişiminden sonra güzel yazılım+ zf tuned yaptırırsanız arabaya biraz daha aşık olabilirsiniz. F30 316 sahibiyim n13 problemlerini herkes biliyor artık 140 binden 170 bine (1 senede :)) kadar yazılımla bindim. Her 5000 km de yağ bakımı yaptım bujileri iki bakımda bir değiştirdim çok şükür hiç problem yaşamadım.
Jant konusuna gelirsek f30 da 19 lardan kurtulup oem 18 lere geçince arabanın kaderi değişti. Jantın sağlamlığı önemli olsada hafif jant aracın gidişini çok etkiliyormuş. 3 sene önce f10'a 20 replika janta ps4 takmıştık kullanan kişide hiç dikkat eden biri değildi uzun kmler yaptı şehir içi şehir dışı şansdır bilemem ama f10 20 jantı kaldırabilecek potansiyelde bir araç.
Uzun lafın kısası m5 fardan önce yazılım + style 464 + eibach prokit bu şekilde devam etmeli. Belli bir yaştan sonra oem+ görüntü herşeyin önüne geçiyor.
yazılım işinde kötü bir durum var, mesela önceki sahibi RSA yaptırmış olabilir, ancak seçtiğim başka bir yazılımcıya gitsem kimin yazılımı yaptığını göremiyor. Ya da telefonla arayıp bilindik yazılımcılara plakamı versem bu araç sizde yazılım yapıldı mı desem, cevap tamamen yazılımcının insafına kalıyor, yok abi yapılmadı gel yapalım yazılımını dese, boşa 5-6 bin para verip çıkıyorsun.
Hafif jant konusuna kesinlikle katılıyorum , özellikle güçsüz arabada çok farkedilyor, leonumda 17" orjinalleri söküp 18" oz ultraleggera takınca kaderi değişmişti sürüş dinamiklerinin.
Araç 520d olsaydı 20" belki düşünürdüm, ama 520i zaten güzel yakarken, 20" takıp 1-1,5litre daha şehirdışı tüketimi yukarı taşımak artık işi saçma bir noktaya getirir, o yüzden bu araba 20" görmez. Hatta 18" Lci msport jantlar görsel olarak çok hoşuma gidiyor, lastikleri yenilememiş olsaydım muhtemelen onları alırdım.
Prokit düşünmüyor değilim ama öncelikle arkaya 12mm spacer ekleyip genel duruş nasıl olacak bir bakacağım.
Bir kapi direginin bu kadar fark yaratacagi 40 yil dusunsem aklima gelmezdi sanirim. Seytan ayrintida gizlidir temali, detaylari iyilestirerek gidiyor olman, ozellikle benim gibi detaylara dikkat eden birini ekran basinda bile mest ediyor ki, senin arac sahibi olarak kanli canli aldigin keyif eminim bambaskadir. Kesene bereket, sahane ilerliyor.
ben de takmadan önce bu kadar etkileyeceğini düşünmemiştim gerçekten.
yaptıktan sonra da o kadar hoşuma gitti ki, kapalıya inip inip sağdan soldan çaprazdan duruşuna bakıyorum :DD Geri kalan krom çerçeveleri de siyah kaplasam nasıl olur onu hayal ediyorum ama bir yandan ön panjur ve jant rengiyle krom cam çerçeveleri de hoş duruyor, kapı kollarında da krom var kalsın böyle diyorum . Bakalım yavaş yavaş kıvama geliyor :)
Su koyuyla isaretledigim tam benim yapacagim sey :D Daha onceden kromlarin siyah olmasini savunuyordum, hatta yazmistim diye hatirliyorum, ama su an parlak kapi diregiyle krom daha bir uyumlu geldi gozume. Bence elleme, en azindan bir muddet. Bundan sikilinca onlari kaplar bi de oyle bakarsin :)
ben f10'da şıklık + kullanışlılık + konfor + sportiflik v.b. açılarından en ideal ölçünün 245/40/19 olduğunu düşünüyorum
530d'yi satın aldığımda araç üstünde ön 245/40/19 arka 275(ya da 285)/35/19 orjinal jant + michelin kombinasyonu vardı
ben onları satıp, 245/40/19 kare'ye geçtim, 4'ü de 245/40/19 artık 2 senedir
hem tutuş iyi, hem de tüketime ters bi durum yok, ayrıca 245'ten fazla genişliğin aracı hantallaştırdığını da düşünüyorum genel olarak, ve de 40 yanak ne kalın ne de ince
tavsiye ederim
ama tabi zevkler renkler ayrı
e60 da ideal ölçüler 245 35 19 / 275 30 19 'du.
Ben m6 tadında etli dursun diye 245 40 19 / 275 35 19 takmıştım, aslında F10'un da standart ölçüsü.
Araba anında hanttallaşmıştı, ve tüketim çok fazlaydı, sonra arkaları yine 275 30 19'dan etli durması ama arabayı yormaması adına 255 35 19 ' a çekince arabanın kaderi değişmişti, anında rahatlamıştı.
Şu anda da F10 da 275 35 19 söküp 245 40 19 dediğin şekilde kare setup yapsam rahatlıkla eminim ki 1-1,5 litre yakıtı düşürür, ancak F10'un iri cüssesinde arkalar 245 40 19 nasıl durur görmeden bir şey demek zor.
x drive olmayan bmw lerde fabrikasyon arka ön farkı oluyor özellikle m paketlerde.
Benim f30 da bende m pakette gelen 255/40/18 arka 225/45/18 önü kullanıyorum. ön arka aynı olduğu takdirde yol tutuş açısından negatif etki olmaz mı ?
Ayrıca arkadan görüntü de bi tık daha kalın tabanla çok daha güzel duruyor.
Kapı çıtaları ve iç kısıma antrasit tavan gelirse tadından yenmez f10 güzel oturaklı bi araç gerçekten jantlarıda orjinal 18m janta dönerseniz mükemmel olur konfor açısından ve görüntü için
=======
=======
245/40/19 kare, 530d de bile gayet uyumlu, tutuş sorunu yaşatmıyor, arkadan kayma ancak ben istediğimde oluyor, öyle arka kolay kayarmış falan gibi düşünmeyin
530d'de sıkıntı yok, f10 520i'de (ve g30 520i & g20 320i & f30 320i'de ) hiç ama hiç sorun olmaz, çünkü arka tarafın başetmesi gereken yüksek tork yok
245/40/19 kare deneyenlerin daha da memnun kalacağından neredeyse 100% eminim diyebilirim
ben bmw'nin bu araçlara 245'ten daha geniş ölçüleri tutunmadan ziyade şık olsun albeni artsın diye koyduğunu düşünüyorum
lakin 245'ten daha geniş setlerin, aracın performansını törpüleyip tüketimini de arttırdığını düşünüyorum
benim aracımda da satın aldıktan kısa süre sonra 275-285'lerden kurtulunca, araç bi rahatladı daha bi kıvrak-çevik oldu
f30 ve g20 de işler daha farklı ama. 3 serisi daha ufak ve hafif olduğu için öne 225 tabanı uygun görmüş bmw. 5 lerdeki gibi 245 taban yok önde
Böyle olunca kare set olacaksa 225 tabanlı bir set olması lazım o da arkası için çok dar olacaktır. 1.6 170 hp için belki oda kurtarır sorun olmaz ama benim araç 260hp 400nm.
arkalar 255 bence gayet sınırda ha 245 de olabilir tabi neden olmasın ama önler her koşulda 225 taban zaten.
5 serilerinde 275 ya da 285 taban çok fazlaymış ama zaten, o ne öyle porsche gibi :) 5 serilerinin standart güçleri belli nasıl kaldırsın 275 tabanı o konuda haklısınız.