Volkan Bey aracı kullanmıyor zaten süsten hallice daha çok yıkama için garajdan çıkıyor araba ya da retrofit için. 100lt de yaksa sorun yok.
Printable View
Volkan Bey aracı kullanmıyor zaten süsten hallice daha çok yıkama için garajdan çıkıyor araba ya da retrofit için. 100lt de yaksa sorun yok.
Benimkini de gelip yıkasana arada araban da yol yapmış olur sana bir cin tonik yaparım yorgunluğun gider.
Bakım günü geldi çattı , premium olmayan markaların yetkili servis fiyatlarını duyunca yetkiliyi aramaya korktum:)
1 ay ufak ufak parçaları topladım ve soluğu @Deniz. in dükkanda aldım. İşçilik kısmını kusursuz yapacağını bildiğim için ben polen filtresini değiştirmek dışında hiç dokunmadım.
https://i.hizliresim.com/sc79zgw.jpeg
Klima fan hızı tuşlarının soldaki tuşu biraz aşınma gösteriyordu , siparişi verirken off yazısız olan versiyondan sipariş vermişim ama napayım dedim taktım , çok da sırıtmadı , silik durmasından iyidir.
https://i.hizliresim.com/96tixpx.jpeg
https://i.hizliresim.com/tuk0v3o.jpeg
Kışa hazırsın hadi bakalım.
Gerçi arabayı kullanmıyorsun ama olsun :hehe:
Krom böbrekler kalp ben
eline emeğine sağlık volkan
F10 LCI ‘lerdeki sis far kapaklarına oldum olası kılım, ilk sayfada bile hatırlarsanız m550d kapakları ile değiştirmeyi düşünüyorum demiştim. Alt orta ızgara ile alakasız bir tasarımı ve lci öncesi araçlarda köşede konumlanan sisler lci araçlarda ortada konumlandığı için arabayı daha yumuşak gösteriyor.
Zaten lci öncesi araçlardaki petek petek duran sinyal kısımlarını lci de basit bir ampule çevirerek arabayı iyice ucuzlatmışlar , bu sis kapakları ile tasarımı da bozmuşlar bana göre.
Dün öylesine parça bakarken çok uygun fiyatlı sis farı iptal kapaklarını gördüm hemen sipariş geldi ve gelir gelmez operasyonu yaptım.
Standart hali;
https://i.hizliresim.com/t8gsz0b.jpeg
Yeni balpeteği kapaklar ve standart kapak farkı;
https://i.hizliresim.com/qrkp3f4.jpeg
Sis farlarını söktüm;
https://i.hizliresim.com/1thuse4.jpeg
Arkada kalan beyaz iki tırnağı würth mat siyah ile boyadım. Çaprazdan bakıldığında beyaz gözükebilecek yerleri de boyayıp montajını yaptım.
https://i.hizliresim.com/oabw4eo.jpeg
https://i.hizliresim.com/lm1edkc.jpeg
https://i.hizliresim.com/a9uxq4w.jpeg
https://i.hizliresim.com/i4f3hn5.jpeg
sis iptali zaten "ben geliyorum" diye bagirmisti, tahammul siniri buraya kadarmis anlasilan :) Kesinlikle daha guzel gorunuyor.
bobreklerle alakali olarak, cerceveleri krom kalip da dikine citalar parlak siyah olsa nasil olur acaba diye bir dusunmedim degil son fotolara bakarken.
elimde aracın üstünden çıkan panjurlar da vardı, onları ben komple siyah sanıyordum meğer folyo kaplıymış, oturup tek tek folyolarını sökünce baya komple krom panjur çıktı altından :)) boşa krom panjur aldım diyip , tekrar atmıştım dolabın içine.
haftasonu onların krom iç tırnaklarını söküp scotch süngerle çizip plastik astar + parlak siyah atıp bir takıp bakarım nasıl olacak diye. Dediğin gibi alttaki siyah alan arttığı için daha uyumlu durabilir. Bir bakmak lazım.
M550d’nin görünümündeki detayları biraz daha farklılaştırarak uyum yakalama çalışmalarım devam ediyor :)
Cam çerçevelerini parlak siyah renk kaplatmak istedim ancak 3000 TL fiyatı duyunca aklımdaki başka bir fikri gerçekleştirene kadar onu beklemeye aldım. Aynaları da jantın tonunda füme renk kaplatmak istedim ona da 1500 tl civarında fiyatlar çekilince, online satış sitelerinde gördüğüm ancak canlısını hiç görmediğim karbon ayna kapaklarını denemek istedim. Açıkçası beklediğimden çok çok daha iyi çıktı.
Aynanın üzerine yapıştırma değil, ayna kapağı söküp yerine tırnakları birebir oturacak şekilde yapılmış. Daha önce bir şeyler sökmemiş kişilerin yapabileceği bir iş değil onu söyleyeyim. Youtube videolarında oldukça basit gözüken iş benim bile sağ sol toplamda 15-20 dakikamı aldı. Kırıp dökmeden montajı yaptım.
https://i.hizliresim.com/b7n3rvk.jpeg
https://i.hizliresim.com/ji0us43.jpeg
https://i.hizliresim.com/mg66exp.jpeg
Aracın orijinal böbreklerinin kromları soluk, plastik kısımları da beyazlamıştı. Ortaları parlak siyah yapsam nasıl durur diyerek e60dan kalan opak siyah boya ile boyadım. Baya da iyi boyadım fabrikasyon pürüzsüzlükte oldu.
Boyamadan önce;
https://i.hizliresim.com/dj82dt9.jpeg
Boyayıp arabanın tek tarafına takıp baktım, açıkçası krom daha hoş gözüktü gözüme.
https://i.hizliresim.com/1u5gi74.jpeg
Krom böbrekleri geri takıp güneş altında karbon ayna kapağı ve jant rengi uyumunu yakalamaya çalıştım;
https://i.hizliresim.com/awdg0iy.jpeg
Yakın zamanda bu içlerini siyah boyadığım böbreklerin siyah yerlerini jant rengi olan ferric grey2 ye boyayıp tekrar bir bakacağım. Renk tonundan dolayı kromdan çok da farkı olmayabilir diye düşünüyorum.
premium gorunum ile karbon detaylari ben pek bagdastiramiyorum sahsen. O yuzden keske ayna kapaklari jantin rengine boyansaymis diye dusunuyorken uzaktan goruntu "e bu olmus" dedirtti. Cok begendim.
Bobrek konusunda da ici siyah cercevesi krom olan daha guzel durmus bence.
Sunu da soylemeden gecemeyecegim, boyle bir arabayla kendin ugrasiyor olman benim ayri hosuma gidiyor, cok takdir ediyorum. Aklindakilere elinin eriyor olmasi ve erinmeden kendin yapman sahane bence :)
eyvallah teşekkür ederim :)
ben de karbon kafasında hiç değilim. Hatta parlak siyah cam direği, krom çerçeve, karbon kapak çok fazla farklı materyal birleşip uyumu mahvedecek diye düşündüm ama folyo için verilen fiyatlar karşısında elimde 2. takım ayna kapağı olması adına bu karbonları alıp denedim ve gün ışığında çok beğendim. Bir süre böyle kullanıp daha sonra ferric grey2 rengine de boyayabilirim. Sonuçta artık elimde ekstra bir kapak takımı var :)
böbrekler için bir girişimim daha olacak bu haftasonu vakit bulabilirsem.
e92 m3'lerde görüp beğendiğim ekstra bir parça var, onu da aldım , bugün yarın kargoya verilecek, onu da bir boyayacağım fırsat olursa. Haftasonu tam istediğim görüntüye kavuşacak diye düşünüyorum :)
Kendim uğraşmak kadar keyifli başka bir şey yok gözümde, bu benim hobiden öte artık tutkum oldu sanırım :)
bu aralar internetteki indirimler vs. derken ucuz gördüğüm parçaları alıp , kendime göre boyayıp denemeler yapmakla vakit geçiriyorum :)
e92 m3'lerdeki m performance tampon flaplarını çok sevdiğim için, f10'da neden olmasın diyerek piyasada satılan parlak siyah flaplardan en ucuzunu aldım.
Malzeme parlak siyah renkte rezalet bir kalıpla geldi. Bir sürü ısıtma , kesme biçme , eğeleme sonrası çift taraflı bantla montajı yapabileceğim kıvama geldikten sonra, jant rengi olan Ferric Grey2 rengine boyayıp denedim, pek hoşuma gitmedi, ardından gövde rengine boyayıp bir denedim. Fena değil gibiydi.
Pazar sabah 08:30 bauhaus'a gittim 3m vhb çift taraflı bant almak için. Uyku sersemliğinden , bir şekilde Boss tape marka çift taraflı oto aksesuar yapıştırma bantlarından aldım.
Eve geldim, flabın arkasına bantı yapıştırdım, bantın sırtında kalan jelatini sökmek istediğimde kesinlikle jelatin ayrılmadı, neşterin köşesiyle girdim , hafif kestim vs 10 dakika bantın jelatinini sıyırmakla uğraştım ve bu esnada boyadığım yüzeyleri de bozdum. Sinirden flapları da kırıp, bantla birlikte çöpe attım. Bir daha da ucuz diye yerli malı ürün almamaya and içtim.
Denemelerden kalan görsel;
https://i.hizliresim.com/3eh10kq.jpeg
Trendyol indirimlerde, piyasada hiç görmediğim fiyata parlak siyah çift tırnak m5 böbrek görünce alıp bir deneyeyim dedim.
Ürün geldi, plastik kalitesi rezalet ötesi. Dokunsan kırılacak çıt kırıldım bir şey. Parlak siyah renkte takmayacağım için tırnaklarından dikkatlice ayırıp jant rengi ferric grey2 rengine boyadım.
https://i.hizliresim.com/iqpkdfc.jpeg
https://i.hizliresim.com/ix18cli.jpeg
1 gün süreyle boya kuruduktan sonra dün montajını yaptım.
https://i.hizliresim.com/h5rjphq.jpeg
https://i.hizliresim.com/p4knzhf.jpeg
https://i.hizliresim.com/t5b2pxk.jpeg
Açıkçası çok mu beğendim derseniz, sanırım krom böbrekler daha iyi duruyordu diyebilirim. Fikirlerlerinizi eleştirilerinizi duymak isterim bu noktada.
Bu arabaya yay takmam diye başladığım yolculuğum , eibach prokit bakmaya döndü, ben baktıkça kur yürüdü, kur yürüdükçe eibach prokitler çift hane oldu, dedim artık hiç takmam ne güzel :)
tam bu esnada da ikinci el H&R Sport (-3,4cm ) yaylar ilana düştü. Fiyat makul ama H&R tecrübelerim hep eibach'a göre sert olduğu için uzak durmaya çalıştım, 2 hafta favorilerimde tuttum :)) , o esnada ilan fiyat düştü, satmak istiyordu. Fiyatına bakıyorum o paraya XT marka yerli malı yay bile yok. H&R sıfırına bakıyorum zaten asla yaya vermeyeceğim paralar. Size ahlaksız bir teklifte bulunmak istiyorum ama kendimi tutuyorum yazdım :)) yap gitsin dedi.. o cevaptan sonra 2 gün cevap yazmadım kıvrandım durdum :)
sonra birbirinden bağımsız 3 farklı f10 kullanıcısıyla konuştum instagram üstünden, 2'si kesik yaylı F10 sahibi olmuş ona rağmen aşırı konforluydu, F10 konforunu yay kessen bile bozamıyorsun dediler, 1 tanesi H&R kullanıyordu, çok memnunum dedi , bunu @BARR 'a söyledim, o da F serilerinde H&R konforu bozmuyor diyince, ahlaksız teklifimi yaptım ve skandal bir paraya H&R yayları aldım :) teklifimi kabul etmeyip kendi bir fiyat söyleseydi yine almazdım, almamak için bahane arıyordum :)
https://i.hizliresim.com/d63hwm7.jpeg
Yayları taktırmadan önce parçacımdan Lemförder amortisör üst takozu alacağım , söküldüğünde takozların ömrü tükenmişse değiştireceğim. Daha ömrü varsa değiştirmeden yayları taktıracağım.
Şimdilik gelişmeler bunlar :)
Jant rengi böbrekleri çok beğendim,
Jant rengi flaplarla beraber değişik bir görüntü olabilir.
Eski böbrekler daha premium duruyordu, bu böbrekler daha sportif bir görüntü katmış ama arabanın yapısına ve tarzına eski böbrekler daha yakışıyordu.
Flapleri gövde renginde daha tatlı durmuş bence, yaylardan sonra ki görüntüsünü merakla bekliyorum. Kazasız, belasız, cezasız sürüşler.
Alakasız arabalar ama mesela ben M2RS.te H&R'den inanılmaz memnun kalmıştım. Tam kararındaydı.
Hatta kavga dövüş (bildiğin distribütörü Almanya'daki fabrikaya şikayet etmiştim) getirttiğim Eibach.ları söküp attıydım, oem.den bile yumuşak olmuştu araba.
H&R ilaç gibi geldiydi. Ne taş gibi sert ne de yumuşak.
Memnun olacağını değerlendiriyorum. Hayırlı olsun şimdiden
abi valla arabadan arabaya tüm yay işi değişiyor.
mesela alfa 159'da standart tangır tungur bir amortisör var, eibach prokit'i takıyorsun, bütün dünyası değişiyor, olması gerekene geliyor, onu söküp novitec takmıştım, sertliğine lanet etmiştim.
vag grupta mesela vogtland takanlar sertlikten şikayet ederken, başka markada vogtland huzurlu olabiliyor.
H&R iki tecrübem oldu, biri insignia'da olmuştu, konfor fena değildi ama onda da mesela taktığımızda baklalar çok yakındı , kasislerde ses yaptı, ikinci kez söküp hortum sarmıştık sorun çözülmüştü.
E60 da ise koni amortisör en yumuşakta + H&R yayla beklediğimden hep daha sertti.
Ancak F kasa bmw'lerde H&R övülüyor, F10 da ise konforu bozmak imkansız dedikleri için H&R 'ı da imkansız bir fiyata aldım. Takıp göreceğiz.
Adam baya böbrek nakli yapacak kıvama geldi sök tak sök tak. Güzel denemeler. Böyle bir iş olmayınca kaldırıp atma işini ben de çok yapıyorum. O sinir harbi çok fantastik bir duygu karmaşası. Bi adrenalin de yaşatmıyor değil, hay ben senin taa.... diyerek çatır çutur çöpe basmak :D Anlıyorum seni.
Boyacıya versek şu kutuyu sen ben kadar güzel düşüremez bu arada boyayı :D master olduk yap boz yap boz.
Son hali güzel, yayların uyguna gelmesi güzel. Ama sen zaten o yay'ı alacaktın, sadece kendini kandırdın :)
Denk gelirsek şununla bir dolaşalım hissini merak ediyorum arabanın. Sapanca tarafına gelince konum at müsaitsem hem muhabbet olur hem arabalara bakarız.
haha olmayan işin sonunda o kırma anındaki rahatlama hissi başka hiç bişeyde yok ya :)
boya işi yaptıkça tecrübe kazanılan bir iş gerçekten, özellikle parlak verniği düzgün atmayı öğrenmek bana göre en zorlu olanı. Onu da %60-70 öğrendim diyebilirim.
Sapancaya gelmeyi o kadar istiyorum ki , koskoca yazda sadece 1 kere gidebildim yazlığa, her haftasonu mutlaka zıttırık bir iş oluyor ayağımı İstanbul'a bağlayan. Gideceğim haftasonu zaten 2-3 gün önceden belli olacak, sana da haber vereyim görüşürüz mutlaka.
sis iptalinden sonrasında direk h&r montajına geçmek oem+ mantığıyla iyi olurdu, diğer değişiklikler için o hava komple gidiyor bence. flap ve böbrek yaylardan sonra güzel durabilir ama oem+ havası biter sanırım.
Oooo yay güncellemesi
Zehri bırakayım o zaman
Just a moment...
Yanlız BBS Jantlar çok güzelmiş, fiyatta şu ortamda çok fazla değil gibi ama lastiği de işin içine katmak lazım tabi :)
Bu arada H&R Yaylar sıfırdan hallice. Sıfır desen ok yani, güzel bi ticaret olmuş.
1 Aralıkta gelirken jantları ücretsiz getirebilirim.
Saygılar Rıdvan.
Tam kendi kendime bu jant ve karbon ayna kapakları şahaneyken krom panjurlar bozuyor bunlar bence değişmeli derken gri yaptığınızı gördüm, çok iyi olmuş.
Flaplar gövde rengi iyi duruyor ama bence altına ince siyah bir lip gelmesi lazım tamamlaması açısından. Boydan boya olacak şekilde.
Dün yayların montajı için son 3 yıldır tercihim olan Hedef Amortisördeydim.
E60'da ve F10 'da arka yayların montajının yapılabilmesi için arka pandizotun sökülmesi gerektiği yurtdışı forum ve youtube videolarının hepsinde görülüyor. Hedef amortisör E60da pandizota bile dokunmadan dar alan için özel bi aletle arka bagaj halısının arasından girerek söküyor, F10 'da ise arka hoparlörleri sökerek yapıyor. Bu hem nakit hem vakit kazandırıyor. ( ismi lazım değil başka yerler pandizot sökümü için trimciye yönlendiriyor ve oradan da montaj ücreti katlanıyor.)
Öğlen 12:05'de lastikleri söküp , amortisörleri sökmeye başladılar.
https://i.hizliresim.com/mvsw0md.jpeg
Tam 8 dakika sonra ön iki amortisör yeni yaylar takılmış şekilde arabanın yanına tekrar geldi. Bu esnada da diğer ustalar arkayı söküp çıkartmıştı.
https://i.hizliresim.com/jjra1k1.jpeg
arkaları da hemen getirip totalde 35 dakikada montajı bitirdiler. ( bu esnada yan lift'e başka müşteri falan geldi 2 usta oraya baktı, o gelmese 20 dakikada rahat biterdi:) )
montaj sonrası teste çıktık, bütün endişelerimin yersiz olduğunu anladım, kesik yayla bile F10'un konforunu bozamıyorsun dedikleri gibi, H&R yaylarla araba stock yaylarla nasıl davranıyorsa aynı o şekilde davranıyordu. Çok mutlu mesut şekilde dönüp eve geldim.
Evde 2 poz çektim.
https://i.hizliresim.com/ih7r0yv.jpeg
https://i.hizliresim.com/riqmjns.jpeg
Yay öncesi , öne ve arkaya 3,5 parmağım giriyordu, Yay sonrası arkalara tam 2, öne 3 parmak girer oldu, ön havada kaldı. Allah allah dedim, ama yol yaptıkça ineceğini bildiğimden hiç kafamı yormadım.
Akşam çıkıp 8-10 km cadde civarında ara sokaklarda vs. kullandım.
Arabanın stock haline göre daha sert hissettirdiği tek yer, ayarsız derin rögar kapaklarının içine düşünce eskiye göre daha sert hissettiriyor. Onun dışında engebeli , bozuk yüzeyli yollarda stock hali ile aynı, hatta uzun geniş kasisler geldiğindeki kasisi alışı daha yumuşak diyebilirim.
Dolaşıp geldikten sonra bir baktım aranın kafa inmiş,
Bu pozda kafa 2 parmak, arka ittirerek 2 parmak ( 1,75 gibi) olmuştu.
https://i.hizliresim.com/g4e9hjx.jpeg
https://i.hizliresim.com/feieubb.jpeg
Keşke Başaran + dip kafa + 21 jant taksaydın daha sükseli ve konforlu olurdu.
Son hali çok güzel olmuş h&r zaten her marka modelde basıklığı vs tam tadında oluyor ama birçok araçta sert oluyor.
F10 @BARR beyin dediği gibi bir modele binmiştim, en ufak rahatsızlık çekmemiştim :) yani f10 da konfor bozmak zaten çok zor bence. Artık şase genişliğinden mi başka bir şey mi çözemedim :)
hedef amortisörde adil usta'nın söylediği ; f10 da çift salıncak olduğu için konforu bozmak için çok kasap işler yapmak lazım , yani yay takıp da konfor bozulursa sökersin diye gelen adama tamam abi sökmesi ücretsiz , benden olsun diyorum dedi... çünkü yay takıp da bu konforsuz oldu diyen f10 yokmuş.
Mantıklıymış abi. Bunu bilmiyordum. Benim de aklımda olan, şaselerin genişliği vs. olabilir diye düşünmüştüm :)
Ön teker ile oturma pozisyonu arasında da bir hayli fark olduğu için mutlaka o da içeriye gelen darbelerin hissedilmemesini etkiliyordur sanırım abi :)
https://i.hizliresim.com/g4e9hjx.jpeg
https://i.hizliresim.com/feieubb.jpeg
Çok güzel ya keşke benimde olsa..