Rica ederim. Katalizör bu kilometrelerde kolay kolay tıkanmaz. Sonuçta dizel araç değil. Bu arada muayene için cat sök tak işlemlerinde tekrar tekrar yazılımdan aktif/deaktif etmek zorunda değilsiniz kısa vadede.
Printable View
Rica ederim. Katalizör bu kilometrelerde kolay kolay tıkanmaz. Sonuçta dizel araç değil. Bu arada muayene için cat sök tak işlemlerinde tekrar tekrar yazılımdan aktif/deaktif etmek zorunda değilsiniz kısa vadede.
Biz ne konuşuyoruz sen neler yapıyorsun yahu :)
Alkol tüm kötülüklerin anasıdır. Arkadaş grubunu da değiştirmeni tavsiye ederim :p
@BARR gidip elektrikliye binip sana nasıl dp kitleyebiliyor akıl almaz bir iş :hahaha:
Recep de muazzam iş yapmış, çok sevdiğim bir kardeşimdir. Ben olsam hazır da dp takılmışken, Gforce Yılda ile güzel bi stg2 yazılım yaptırır devam ederim. Gerçek 265hpyi deneyimlerim.
Hahahah ����
Alkolü nadiren tükettiğim için bu dersi 37 yaşında aldık anca����
Bugün downpipe ı söktürdüm orijinal katı taktırdım ve huzur buldum. Pedalın altında egzos geri basıncını tekrar hissetmek çok iyi geldi.
Yüksek ihtimalle bu cumartesi G Force Yılda’ya uğrayıp senin haritayı yükleticem :)
Hayırlısı olsun o zaman, Gforce iyidir 100bin kmdir gazdan çekmeden kullanıyorum :)
(mesajimi dikkate almadin ama) 300-500 EGT olmaz. operasyonel sicakliga eristikten sonra 800-1100 arasi degerler olusuyor.
EGT yuksek egzos tikali vs aynen iskembeden sallamislar.
3 yil boyunca maxigauge+EGT sensoru ile gezdim.
https://media.tenor.com/qGVEcf4wlx0AAAAM/ramiz-dayı.gif
Haydaağğ bana patladı iş :hehe: Abi ben kitlemedim DP'yi ya Onur kitledi 5-6. Guinessten sonra :hehe:
Ben dedim ki katını söktür kontrol ettir, bi zikim yoksa yazılımını güncellet Gforce ta millet memnun dedim. Beni Sakaryaya sürüklediker mağdur olan ben oldum ahaahahahaha
Seni de aradım açmadın bu arada :(
Kokmadan binmek söz konusu bile değil ne yazık ki Volkan hocam. Eski haline dönüm dp'yi satmak en mantıklısı sanırım.
ya tamam en petrolhead sensin:hehe:
Megane Etek rocks bu arada f/p
G-Force'u ben de tavsiye ederim, 2 sene kadar önce dayımın F10'a Injen filtre, dp dahil komple egzoz ve yazılım yapılmıştı. Takribi 265-275hp bandında olduğunu düşünüyorum gerçekten çok güzel gidiyordu, düşünürseniz filtrenin de spor bir sesi var ama apaçi işi değil. O haliyle bizde 40-45k km yaptı, sonrasında esnaf bir arkadaşına sattı hala biniyor 140k km bandına geldi, sanırım bu işlemler yapıldığında 75 binde falandı. Ek olarak bizim araçta xHp şanzıman yazılımı ve stock diff içerisine Quaife kilit de yapılmıştı, şuan kurdan dolayı çok tuzludur diye düşünüyorum ama araç gerçekten çok keyifli hale geliyor, xHp'de boost by gear, brake boost assistant ve launch control gibi güzel özellikler de var.
Benzin kokusu dp yapıldığında oluyor illa ki, bence rahatsız edecek bir durum değil ancak tercih meselesi tabi. Kat olmadan egzoz kokusunu kesmek çok zor maalesef tamamen havanın durumuna ve ortama bağlı, pasif filtrasyon yapıyor katalizör neticede egzoz gazlarına. Egt olayına gelince yeni araçların çoğu bu şekilde çalışıyor, yalnız n20 değil, n13 ve kardeşi Thp'ler, Vag grubunun 1.5 Tsi motorları da aynı durumda çalışıyor, olay tamamen emisyonla ilgili egzoz çıkış sıcaklığını arttırarak karbon salınımını düşürüp emisyon standartlarını yakalamaya çalışıyor üreticiler. Bu noktada soğutma sistemi sağlığı çok önemli, Bmw'lerde bu konu biraz sıkıntı ne yazık ki ben hep böyle tecrübe ettim, termostat ve devirdaimin sağlıklı olduğundan emin olmak lazım.
Son olarak clear stoplar için ben evet diyorum. :D
Yalnız beyaz araçta nasıl durur bilemem, bir dönem İstinye'de sık gördüğüm lacivert bir M5 vardı onda görünce biz de araştırmıştık çok güzel duruyordu ama o rakama dayım kilit yaptırmayı tercih etti. Bizim memlekette satılan stopların hepsi replika dolayısıyla iğrenç görünüyor, Oem olarak normal stoptan daha pahalı, 5-5k € kadar bir fiyatı var, 6k $ tekabül ediyor, tabi vergi vs hariç;
BMW F10 5-Series OEM Fully Clear Taillight – CarGym
Replika takacaksanız hiç o topa girmemek en mantıklısı.
Selamlar,
Cumartesi günü G-Force yazılıma geçiyorum kaporamı verdim randevumu aldım. Amacım rolling pist koşturmak vs değil, imkanlar dahilinde daha iyi ve sağlıklı yürüyebilmesi adına mevcut düzen ; ngk iridium laser buji + liqui moly 4200 + ceratec + k&n kutu içi filtre üzerine , G force yazılımı katalitik aktif şekilde ekletip yoluma bakacağım. 100-200 16 saniye koşmasın da 19 koşsun sağlıklı koşsun. ( şu andaki "sözde 265 hp" yazılım ile 22,9 saniye koşuyor, G force ile 18-19'lar benim için kafi gelir.)
Önceki yazılımı yapan firma şanzıman yazılımı da yapıldığını söylüyor ama xhp değil diye düşünüyorum onu da G force 'da soracağım, xhp harici birşeyse onu da sildirip standart şanzıman yazılımı ile devam edeceğim.
kilitli diferansiyel benim kullanım koşullarımda hiç ihtiyaç duymayacağım tuzlu bir ekleme olur :) onun yerine arabaya yapacağım 3 ufak kozmetik iş kaldı, onları bu ay bitirip, yeni yılda sadece mekanik ihtiyaçlara odaklanmak istiyorum.
şeffaf stop işini kafada eledim ben :)
geçen haftanın moral bozukluğu üzerine bu haftasonu epey verimli bir cuma-cumartesi geçirdim.
Arabaya yan profilden baktığımda bana göre çok büyük bir karmaşa ve uyumsuzluk vardı, orta direkler parlak siyah, cam filmi kalitesiz bir siyah, içten bej renk gözüküyor, krom cam çıtaları var, ayna kapağı karbon, çamurlukta kırmızı mavi renkli m logoları.... ne ararsan vardı... Dolayısıyla ilk aşama olarak çamurluktaki ///m logoları söktüm.
Ardından , daha önce iki E60'ımda da yaptığım gibi, siyah renk filmleri söktürüp aynalı filmlere geçiş yaptım. Aynalı filmleri her zaman 1 numara olarak uygulatıyorum , gece sürüşlerinde karanlık sokaklarda görüş kaybım olmuyor, güneşli havalarda güneş yansıdığında tam karşısından bakıldığında içi gözükmüyor, kapalı havalarda tam olarak aynaya dönüşüyor , bu özelliğini seviyorum.
Filmler söküldüğünde;
https://i.hizliresim.com/7nof6f9.jpeg
Sol taraf tamamlandığında;
https://i.hizliresim.com/frmbr0n.jpeg
sona doğru yaklaşıyoruz;
https://i.hizliresim.com/gzj07e4.jpeg
Tüm filmler tamamlandıktan sonra;
https://i.hizliresim.com/j6xsy89.jpeg
Filmlerden sonraki aşama , kesinlikle krom cam çıtalarından kurtulmakt, bunun için bir kaç arkadaşımın tavsiyesine istinaden carbon dizayn'ın yolunu tuttum, krom çıtaları siyah kaplattım.
Yarı yarıya;
https://i.hizliresim.com/4vwgg4h.jpeg
Arka tamamlandı;
https://i.hizliresim.com/b37dhpu.jpeg
Sol taraf uyumu;
https://i.hizliresim.com/s1hia6h.jpeg
Cam çıtaları kaplandıktan sonra @Dragger 'ın memnuniyetine istinaden , G Force motorsports'a devam ettim.
Önce araca stock yazılımı yükledi Yılda Bey, biraz kullanıp gel dedi. Önceki yazılımla kıyaslayınca, stock yazılımla bile araç düz yolda aşırı keyifliydi, gaz pedalı çok daha dolu hissettiriyor, yokuş yukarı yerlerde vites geçişleri çok daha stabil hissettiriyordu. Ancak aracın gücü yokuşta gerçekten kesiliyordu, bu tonaja 170 hp 'nin yetmediği yerler yokuş yukarı sürüşlermiş onu anladım.
Ardından dükkana geri döndüm, G force yazılım yüklendi. Comfort modda ilk sürüşte gaz pedalı dolu dolu, parmak ucuyla arabayı sürmek mümkün haldeydi. Önceki yazılımda gaz pedalını ittirmem gerekiyordu, bu sebeple yakıt tüketim ibresi hemen 20'ye dayanıyordu, G force yazılımda kademeli şekilde 20'ye doğru yürüyor vites attığı anda 20'ye ulaşmadan düşüyor ilk olarak bunu gözlemledim.
Dönüş yolunda 16km yolu 45 dakikada döndüm, yağmurlu hava, %60 dur kalklı trafik, geri kalanı yoğun akıcı trafikte 8,9 tüketimle eve ulaştım. Ancak basmaya fırsat olmadı.
Evde gün sonu fotosu çektim;
https://i.hizliresim.com/1nw9xz4.jpeg
Akşam saati yağışlı havada bir boşlukta sport'a alıp çok kısa basabilme fırsatım oldu, aman allahım resmen içim çekildi, normalde arabaya alışık halde olduğum için o yoldaki virajda yağmur da olsa dönerdim, ancak G force yazılımda öyle bir hızlandı ki korkup viraja gelmeden hızı düşürdüm.
Ertesi gün havanın düzelmesini fırsat bilerek benzincide yıkamaya giderken çok kısa boşlukta basmaya fırsatım oldu kuru havada, 70'den 140'a kadar çıkabildim trafikten dolayı yine, önceki yazılım ile arasında bir uçurum var, çok gaddar hızlanıyor , comfort mod'da da gayet makul tüketim değerleri sunuyor.
Verimli bir cuma-cumartesi sonrasında temiz halde güneşli havada tam istediğim duruşu yakalayabildim.
https://i.hizliresim.com/dnm34z5.jpeg
https://i.hizliresim.com/sh4jssp.jpeg
https://i.hizliresim.com/tvapr3c.jpeg
Geriye sadece 2 kozmetik hareket kaldı, difüzörün rengini jant rengi tonuna çevireceğim, öne spacer eklemeyi düşünüyorum. Bunun dışında yeni yılda sadece mekanik düşünüyorum ; şanzıman yağı değişimi , devirdaim değişim, külbütör contası değişimi. Kronikler kapımı çalmadan ben onları aradan çıkartayım keyifle bineyim istiyorum.
Volkan, goruntu cok guzel olmus, yazilim isinde de nihayet kafana gore bir sonuca ulasmana gercekten cok sevindim :) Tek bir yorum / onerim olacak, bobreklerin citalari siyah olsa sanki arabanin geneliyle cok daha uyumlu olacak gibi geliyor bana.
edit: ben olsam difuzore ellemezdim, arkadan ve arka caprazdan goruntu bu haliyle gayet uyumlu ve tamam gorunuyor, bence.
Difuzorun rengini anladim, zevkler ve renkler mevzusu tam olarak burada devreye giriyor, dedigim gibi ben ellemezdim :) difuzordeki mevcut goruntuyu ben daha cok begeniyorum, kaldi ki senin yaptigin son dokunuslarla da gayet uyumlu olmus, ama neticede araba senin, zevk de senin, ben sadece fikrimi soyleyip kenara cekilebilirim :)
carbon dizayn ve gforce uğramalı bir haftasonunda mutsuz olmak mümkün değil :D ikiside kaliteli esnaf kaliteli iş ile bilinir, son hali gayet güzel olmuş, ayna kapaklarını yapmazdım sanırım ben sadece, güle güle keyifli kullanımlar
cumartesi günü yazılımı yaptırdıktan sonra adam akıllı deneyecek fırsatım olmamıştı, hep ara sokaklarda kısa mesafe işler için kullandım arabayı.
Dün akşam boş vaktim varken denemeye çıktım ,eski yazılım ve G-Force yazılım arasındaki farklara dair izlenimlerim şöyle ;
Herşeyden önce comfort mod'da bile gaz pedalının daha dolu oluşu ilk hissettiğim fark zaten.
Sport mod'a aldığımda gaz pedalı resmen şişiyor ve daha da hassaslaşıyor, ufacık dokunuşlara bile net tepkiler veriyor.. Sport mod'da ilk düzlükte gazladım, aman allahım bu nasıl bir hızlanma, daha önce tüm araçlarım 170-200 hp bandında olduğu için, sözde 265 hp yazılımdan sonra , net 250 hp yazılımın farkı aşırı belirgindi. Alıştığım düzenden o kadar farklı hızlandı ki viraja geldiğimde boost bitmesin istediğimden ayağım biraz daha fazla gazda kaldı , frene basacağım yerde yanlışlıkla vites küçültme kulakçığına bastım , araba dtc yakarak döndü.. bunca senedir ilk defa heyecandan istemsizce vites küçülttüm , çok ilginç bir duyguydu. sonraki ilk düzlükte bastıkça bastım ağzım kulaklarımdaydı.
Yolun devamında, egt mevzusuna açılış yaptığım F20 'li arkadaşımın evine uğradım, kullan bakalım dedim. Kullandı ve fark çok net dedi, şu an benim aracımı deler geçer bu dedi. Önceki yazılımda kafa kafaya denk yürüyor demişti. Onun izlenimine göre sport modda araba tam bir hot hatch kıvamında davranıyor . Comfort modda da gayet tatlı 190-200 hp kıvamında akıcı gidiyor.
Dönüş yolunda da sport modda , akıtarak kullandım sıkıştırmadan, 5 dk benzin aldım, eve geldim, hep park ettiğim yerde standart 6 manevrayı yaptıktan sonra kaput altı kontrolüne indim .
önceki yazılımda 6 derece havada aynı gazlamalı koşullarda kullanıp park edip kaputu açtığımda ön panel ve viraj demirleri bile oldukça sıcak hale geliyordu, G force yazılımda 12 derece havada yaptığım gazlamalı sürüşten sonra ön panel ve viraj demirleri sadece ılık denilecek sıcaklıktaydı.
Diğer dikkatimi çeken şey ise , park manevralarından sonra araçtan indiğimde aşağı yukarı her araba kadar bir benzin kokusu oluyordu kapalı alanda, G Force yazılımdan sonra hiç koku duymadım, hatta özellikle egzosa eğilip kokladım yanlış mı değerlendiriyorum diye egzosda bile koku yoktu, egzosun ucuna elimi yaklaştırıp 5-6 saniye tuttum, elimi kokladım yine koku yoktu. Buna göre verimli bir yanma gerçekleştiğini düşünüyorum.
Sonuç olarak; beni bu yazılıma yönlendiren @Dragger 'a , G-Force yazılım ile ilgili daha önce forumda farklı postalarda detaylı görüş belirten @997TT 'ye , G-Force Yılda Bey'e çok teşekkür ederim.
Murat Abi'nin de dediği gibi , 530i almışım hissiyle kullandım, eve döndükten sonra bir tur daha mı çıksam diye düşündüm, o kadar keyifli hale getirdi 520i'yi .
Hayırlı olsun kardeşim, memnun kalmana sevindim :)
Artık aynı güçleri vaad eden x firma yazılımlı F10lardan 7-8 boy hızlısın. Arabana her binen oha diyecek, 1700kg bir aracın böyle ivmelenmesine inanamayacak.
Şu krom cam çıtalarından kurtulmana daha da sevindim, Sinan'ın işçiliği iyidir benimkileri de o yapmıştı. Çamurluktaki parçayı da siyah kaplat müsait zamanında.
Dün ds3’ün lastiklerini almaya giderken daha önce yüksek EGT sıcaklığı tespitini yaptığımız arkadaşım ile gittik.
Yolda sohbet ederken yeni yazılımda aracın belirgin şekilde soğuk çalıştığını söyledim , o zaman hadi obd yi tak da bir bakalım dedi :) yok abi 1000 dereceler normalmiş işte bu motorun karakteristiği bu demekki dedim.
Hadi nazlanma tak tak dedi, taktık obd yi başladık teste.
Daha önceki testimizde hava 6 derece , hissedilen 3-4 derece gösteriyordu telefonda. Dünkü testimizde hava 12,5 derece , hissedilen 11 gösterdi.
Klima kapalı , havalandırma 2. Kademe 22 derecede açık.
Önce gazlamayla başladık . peak basınç 21 vurup continious 20 olarak yürüyor yeni yazılımda.
Aşağıdaki görselde 30 km hızdan 170e kadar dip gaz, hatrı sayılır yukarı eğimde gazladım, peak basınç 20 gösterdi burada. Egt max 982 gördü. Bunun devamında bir kaç kez daha gazladım , 1xxxx değer hiç gelmedi. Başka bir güzel yanı ise 980ler geldikten sonra çok çok hızlı şekilde 50şer 100er ısının düşmesi oldu.
https://i.hizliresim.com/kpp81wo.jpeg
Önceki testte gazlama esnasında yüksek egt görünce hemen eco proya alıp, hafif gazla akıtarak soğutmaya çalıştığımızda dahi 850 altına düşmüyor , gazı biraz arttırdığımızda ya da eğim minimal arttığında hızla yukarı tırmanıp eco pro da bile 1018 dereceye geliyordu.
Yeni yazılımda , gazlamaların ardından eco proya alıp akıtmaya başladığımızda hızla 650-700 bandında düştü. Arabanın sağlığı için bu muhteşem bir şey.
https://i.hizliresim.com/pbumg95.jpeg
Bu testler esnasında hayalet kadranın gizli menüsüne girip Coolant Temp ve Oil tem ekranını açtım.
Orada durum;
Comfort ve eco pro modda
Coolant 104-111
Oil temp 102-116
Arasında gezindi.
Sport modda, sanırım aktif bir cooling haritası var ya da daha yoğun benzinle soğutma yapıyor
Coolant 93-102
Oil temp 102-106
Arası değişiyor. Üzerini görmüyordu.
Önceki yazılımda bu ekranı açmadığım için kıyaslama yapamıyorum.
Gazlamalar sonrası eco pro akışlı eve gelirken evin arka sokağında 640 lara kadar düşünce inanamadım, nereye kadar düşecek diye sokağıma girdiğimde iyice yavaş gidip, otoparka girdim, park manevralarımı tamamladım ve stop a basmadan bakayım dediğimde sonuç muazzam;
https://i.hizliresim.com/r1nah85.jpeg
557 derece, daha önce 8xx değerlerine altına asla inmeyen , stop edince ön çamurlukları bile ısınmış olan araba , bugün çamurluklar soğuk , ön panel soğuk şekilde stop edebilir halde.
Max güç bu görsellerde 343 hp gibi çıksa da e46 m3 değiliz tabi , programın standart sapması:) , arkadaşımın yaklaşık 190-200 hp yürüyen aracını 265 hp gibi gösteriyor , bu hesaba göre benimki yaklaşık 258 hp geliyor ki arabanın hissettirdiği de o zaten.
Gecenin sonunda Göztepe Küçükçekmece git gel , gazla/sakin git , ortalama 9,2 yakıt tüketimi ile tamamlandı, bu tonaja bu gücev, bu lastik ölçüsüne oldukça makul.
Ben yapılan işten aşırı memnun kaldım
Bilenler yorum yaparsa daha iyi olur, ama eco proda daha sıcak çalışıyor, soğutma isteniyorsa bilakis sport ve comfort daha iyi biliyorum.
Yani aslında soğusun diye eco ya almak tam tersi etki yapıyor olabilir :) eco sayesinde değil de ecoya rağmen bu değerler i almak daha harika :)
çok güzel söyledin, önceki denemeyi bunu bilmeden yaptığımız için şartlar aynı olması için bu şekilde denedik. yine söylediğin gibi, eco proya rağmen bu değerler gerçekten çok güzel.
eco'da fakir karışımla yürüyor soğutma azalıyor. Comfort modda en optimum da yürüyor, Sportda gazlamadan pedalı biraz yedirerek basınca dahi egt yükselmek istiyor doğal olarak çünkü devir artıyor vites büyümüyor..
kazasız belasız gazlamalar volkan.
dp varmı aracında,yoksa sadece yazılımmı???
Konu ile alakasız olacak belki ama son cam filmi yaptırdığın yerden memnun musun abi adres paylaşabilir misin ?
@ wolkanku
E60 m paket dönüşüm yaptırdığın yerden memnun kalmıştın diye hatırlıyorum.
G30 u makyajlı m pakete çeviricez ama düzgün yer arıyoruz. Neresiydi senin yaptırdığın yer
Otogala şimdiki adıyla Galagaraj
İşçilikleri elemanları düzgün ama boyacısı zayıftı, değiştirdiler boyacıyı diye biliyorum ama 1 senedir uğramadım güncel bilgi yok elimde kefil olamam :)
Batuhan var orada ismimi ver en az Volkan kadar kılım de, gerisini ona bırak :)
Aynı dönüşümü bende yapıyorum Anadolu Yakasındayım. Firma ismi vermeyeyim. Taiwan üretim yok bu ürünlerde Çin üretim var 3-4 farklı fabrika üretim yapyıyor. Taiwan diye iddia edenler var ise tamponların ve tüm parçaların üzerinde Made In Taiwan yazması gerekiyor baskı ile. Ürün kalitesizliğinden ithalatçılarda garanti kısmında yaşanan sorunlardan dolayı çok girmiyoruz artık facelift işlerine. Stoplarda stopların VLAND marka olmasına dikkat edin. Farlarda da Dizel ve Benzinli araçlarda farkediyor. Genelde Dizel araçlarda sorun olurken Benzinli araçlarda sorun olmuyor. Farlarda BMW Laser yazmasına dikkat edin sadece Laser yazmasın orjinal durması açısından + olarak kumandadan açma tuşu veya farları yakma tuşuna basıldığı zaman hem farlar hem stoplar yansın. Bazı setlerde stoplar yanıp farlar yanmıyor. Arka tamponda sensör yuvalarına dikkat edilmesi gerekiyor. G30'larda genelde kronik pdc ile ilgili sorun yaşanıyor araç ansızın otomatik fren yapıyor vs. Bazı araçlarda yaşadık çünkü bu sorunu. Ön tarafta boyadan önce far ve tampon aralığını alıştırma yapıp o şekilde boyaya göndersinler ama illa ki kalıptan dolayı bir tarafdan biraz aralık kalabiliyor. Arka taraftada difüzörle tampon arasındaki arayı kapatabildikleri kadar kapatsınlar. Eğer uzun süreli binme düşünceniz varsa da LCI GoodGo M Sport set alıp farları orjinal çıkma LCI ile dönüşüm yaparsanız sadece arkaları VLAND veya Kaliteli Çin Üretim stop alırsanız bence daha sağlıklı olur.
Kesinlikle katılıyorum abi. Biz o yüzden müşteri ısrarı olmadığı sürece Taiwan setlerden şaşmıyoruz. Araç M Sport değilse aynı model yılında Taiwan GoodGo set ile M Sport'a çevrilirse egzoz uçlarınıda değiştirirsen senin için daha orjinal bir dönüşüm olur. Çünkü LCI Far ve Stopla birlikte ütopik paralara çıkıyor uzun süre binilmeyecekse gereksiz. Son olarak Motor ve Dekor ayrı olaylar tabii ki zevk meselesi :)