BMW F20 116d ED

Konu: BMW F20 116d ED

  1. Backstage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Backstage said:

    BMW F20 116d ED

    4 senelik emektar 308 mizin uzucu sekilde perte ayrilmasi ile yeni bir arac ihtiyacimiz dogdu. Yeni evli olmamizi firsat bilip coupe bir arac istesemde dizel ve arkadan itis olmasi ile kanimiz isindi. 1 aylik arastirma surecinde hep kirmizi istiyordum. Olmazsa olmaz donanim istegimde Bi-xenon farlardi. Sunroof olmasinda guzel bir ekstra oldu.

    Rahmetli 308:



    Aracimiza gelirsek 2012 model 4 sene bayan kullanicidan olan boyasiz 240 binde bir N47d16 motorlu F20. Maalesef ufak tefek tampon hasarlari vardi. Birde ici oldukca kirli durumdaydi ancak Bursadan Samsuna kadar gitmistim ve aklimda M donusum vardi. Bu sebeple yapilacak islerinde bilerek araci alip Bursa yoluna koyuldum.

    Ilk molamiz:





    Sag farimiz sararmis durumdaydi. Bursaya indigim gibi onu temizledim.







    Tamponlarin haline fazla dayanamadim. M tamponlari siparis ettim.





    Tamponlar takilmadan sari olan barlari siyaha cevirdim.



    Tampondan sonra goruntusu oldukca toparladi.







    Anahtarimiz G Serisi ile gegistirilmisti. Ancak durumu kotuydu. Ona guzel bir anahtar kabi aldim.



    Devaminda lastiklerimiz 2016 tarihli kisliklardi, onlari cop yapip onlere Michelin PS5 arkalara Ps4 taktim. Yine sariya boyanmis kaliperleri kirmiziya cevirdim.







    Lastiklerden sonra yol tutusu cok hosuma gitti. Cok keyifli bir surusu var.



    Ici cok kotu durumdaydi. Onu kendim temizledim. Arka stoplarda catlak vardi yenilerini siparis verdim. Takmadan arkalarini guzelce temizledim.









    Arkasi cok hosuma gitmiyordu. Cift cikis difuzor ile birlikte egzoz uclarini taktirdim. Ayni zamanda kucuk bir spoiler montajladik.



    Guncel halimiz bu sekilde:













    Km 248 bin oldu. Zincir degisimi yaptirmayi dusunuyorum. O esnada downpipe yapip yazilim yaptirmayi dusunuyorum. Devaminda iyi bir polisaja ihtiyaci var. Ardindanda Jantlari boyamayi dusunuyorum. Kislik icin 17 lastik aldim. Guzel bir jant ile kisin 17 lere donmeyi dusunuyorum.
     
  2. BMW F20 116d ED

    MURAT_HLX said:
    Hayırlı olsun km’den ötürü DP ve yazılım işine girmeyin derim ,2 sene özel servisin tekinde çalışmıştım bursa’da bu senaryo’yu çok gördüm sonuçları üzücü oluyor malesef
     
  3. DeNNis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    DeNNis said:
    maşallah, arabaya değer katmışsınız resmen.
     
  4. BMW F20 116d ED

    kocamanadam said:
    Bu bütçelere alınacak en karizmatik ve keyifli araçlardan biri güzel günlerde binin, manuel arka iter hatchback bulunmaz kombinasyon
     
  5. Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Seven7 said:
    Maşallah güzel dokunuşlar yapmışsınız elinize sağlık.

    Yazılım konusunda bence de hiç dokunmayın bu şekilde gezin derim.
     
  6. Deepblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Deepblue said:
    1 sene kadar bende kullandım çok güzel ve eğlenceli bir araç yazılım konusunu bende önermiyorum böyle çok keyifli rengi çok iyimiş kazasız belasız.
    MSPORT
     
  7. drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    drago said:
    F20 bende hep ayrı kalacak bir araç, miniye kıyabilsem yine alırım ama alırsam n47d20 turbosu ile stage 3 yapmam gerekir diye almıyorum

    M dönüşüm ile sizin araç da çok güzel olmuş, bir tek ayna kapakları hariç

    One edition jant denk getirebilirseniz hafifliği ile bir 10 hp etkisi alırsınız, bu kasa için yegane jant bence; hem hafifliği ile, hem 17 olmasına rağmen küçük görünmemesi ile

    Onun dışında kış gelmeden kapı içlerindeki buhar bariyerlerini siyah silikonla tekrar yapıştırmakta fayda var; daha önce yapıldıysa gerek yok.

    Bir de bu kasalarda egr soğutma ile ilgili servis aksiyonu var; km de yüksek, yetkili serviste ücretsiz kontrol ettirmenizde yine fayda var.

    Aracın geçmişi iyiyse, yazılım ile aracın dünyası değişiyor. Ama 150 hp üstünde gelen torklarda baskı balata yetmiyor.
     
  8. -Murat Özcan- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    -Murat Özcan- said:
    Maşallah çok güzel araç, ben jantlarına bayıldım.

    Araç manuel sanırım değil mi ?
    /// M POWER 3.20 // VW MK6 TDI //SEAT LEON TFSI
     
  9. Backstage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Backstage said:
    Alıntı MURAT_HLX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun km’den ötürü DP ve yazılım işine girmeyin derim ,2 sene özel servisin tekinde çalışmıştım bursa’da bu senaryo’yu çok gördüm sonuçları üzücü oluyor malesef
    Teşekkür ederim. Şuan için gelen cevaplardan sonra yazılım işini rafa kaldırmış durumdayım.

    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah, arabaya değer katmışsınız resmen.
    Çok teşekkür ederim. Keyifli bir hal almaya başladı.

    Alıntı kocamanadam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu bütçelere alınacak en karizmatik ve keyifli araçlardan biri güzel günlerde binin, manuel arka iter hatchback bulunmaz kombinasyon
    Teşekkürler, evet fiyat/performans açısından oldukça mantıklı bir araç. Çok güçlü olmasada manuel ile oldukça keyifli.

    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah güzel dokunuşlar yapmışsınız elinize sağlık.

    Yazılım konusunda bence de hiç dokunmayın bu şekilde gezin derim.
    Teşekkür ederim. Gelen yorumlardan sonra rafa kaldırdım.

    Alıntı Deepblue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 sene kadar bende kullandım çok güzel ve eğlenceli bir araç yazılım konusunu bende önermiyorum böyle çok keyifli rengi çok iyimiş kazasız belasız.
    Teşekkürler, rengi ayrı bir cezbetti

    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    F20 bende hep ayrı kalacak bir araç, miniye kıyabilsem yine alırım ama alırsam n47d20 turbosu ile stage 3 yapmam gerekir diye almıyorum

    M dönüşüm ile sizin araç da çok güzel olmuş, bir tek ayna kapakları hariç

    One edition jant denk getirebilirseniz hafifliği ile bir 10 hp etkisi alırsınız, bu kasa için yegane jant bence; hem hafifliği ile, hem 17 olmasına rağmen küçük görünmemesi ile

    Onun dışında kış gelmeden kapı içlerindeki buhar bariyerlerini siyah silikonla tekrar yapıştırmakta fayda var; daha önce yapıldıysa gerek yok.

    Bir de bu kasalarda egr soğutma ile ilgili servis aksiyonu var; km de yüksek, yetkili serviste ücretsiz kontrol ettirmenizde yine fayda var.

    Aracın geçmişi iyiyse, yazılım ile aracın dünyası değişiyor. Ama 150 hp üstünde gelen torklarda baskı balata yetmiyor.
    Bende açıkçası büyük turbo, yazılım vs yaparım diye almıştım ancak şuan için yeterli geliyor. One Edition jantları çok güzel bulabilirsem kışlık için tercih edebilirim. Egr için maalesef aracımda geri çağırma bulunmuyor. Teşekkür ederim.

    Alıntı -Murat Özcan- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah çok güzel araç, ben jantlarına bayıldım.

    Araç manuel sanırım değil mi ?
    Çok teşekkürler. Jantlar benimde çok hoşuma gitmekte ancak iyi bir boyaya ihtiyacı var. Evet araç manuel vites.
     
  10. Backstage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Backstage said:
    Daha önce anahtar için carbon bir kap getirmiştim ancak kaba durduğu için çıkardım. Eskimiş anahtarı da yeniledim.





    İç mekanda gri trimler gözüme hoş gelmiyordu. Onları daha önce foylo kaplamıştım, ancak sonuç hiç iyi değildi. İlk müsaitliğimde onları sökerek siyaha boyattırdım. Çok tozu belli etsede güzel bir hava kattı.





    Trimlerden sonra iç mekanda vites topuzumuz eski kalmıştı. Onuda yeniledim. Siyah arasamda sadece carbon bulabildim.




    Stopların değişimi sonrası sönük yanmayan ledler güzel bir hava katıyor. Arkadan duruşu çok hoşuma gidiyor.





    Gelelim asıl konumuza. Kilometremizin 250 bine gelmesi ile zincir sesimiz sabahları daha da duyulur hale geldi. Daha fazla gecirtirmeden randuvumu alıp aracı Bosch Car servise bıraktım. Motorumuz aşağı indirildi.



    Zincir setimiz komple değişiyor. Aynı zamanda yağ pompasınıda kmden ötürü değiştirdim. Problem gördüğümüz yada potansiyeli olan tüm malzemelerimizi yenisi ile değiştiriyoruz. Güncel listemiz, külbütör kapağı, yağ soğutucu, yağ kütüğü, devirdaim, termostat, V kayış, gergileri ve rulmanları, debriyaj setimiz, emme manifoldu contamız vb gördüğümüz tüm eksiklerini gidermeye çalışıyoruz. Aynı zamanda turbomuzda kontrol edildi, bir problem çıkmadı çok şükür.









    Araç henüz toplanma aşamasında işlemler sonrası uzun bir süre binmeyi hedefliyorum.
     
  11. cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    cnzdmr said:
    Kazasız belasız günlerde kullanın.

    Zincir değişimi için motorun komple inmesi gerekitğini bilmiyordum. Her BMW motoru için geçerli midir bu durum ?

    Zinciri motoru indirmeden değiştirmenin yöntemi yok mu ?
     
  12. BMW F20 116d ED

    MURAT_HLX said:
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız günlerde kullanın.

    Zincir değişimi için motorun komple inmesi gerekitğini bilmiyordum. Her BMW motoru için geçerli midir bu durum ?

    Zinciri motoru indirmeden değiştirmenin yöntemi yok mu ?
    163lük 2.0d makinede inmez,dizel olarak n47 1.6 ve 2.0 hacimde iniyor makine
     
  13. Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Ozan Özer said:
    Kesenize bereket olsun,kazasız belasız kullanın.
    Zincire ve yağ pompasına girmeniz çok mantıklı olmuş uzun vadede.Aksi halde 1 harcayacakken x2 x3'lere çıkacaktı masraf.
    Yağ pompasını orjinal kullanıyorsunuz değil mi?
     
  14. Deepblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Deepblue said:
    Alıntı Backstage Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce anahtar için carbon bir kap getirmiştim ancak kaba durduğu için çıkardım. Eskimiş anahtarı da yeniledim.





    İç mekanda gri trimler gözüme hoş gelmiyordu. Onları daha önce foylo kaplamıştım, ancak sonuç hiç iyi değildi. İlk müsaitliğimde onları sökerek siyaha boyattırdım. Çok tozu belli etsede güzel bir hava kattı.





    Trimlerden sonra iç mekanda vites topuzumuz eski kalmıştı. Onuda yeniledim. Siyah arasamda sadece carbon bulabildim.




    Stopların değişimi sonrası sönük yanmayan ledler güzel bir hava katıyor. Arkadan duruşu çok hoşuma gidiyor.





    Gelelim asıl konumuza. Kilometremizin 250 bine gelmesi ile zincir sesimiz sabahları daha da duyulur hale geldi. Daha fazla gecirtirmeden randuvumu alıp aracı Bosch Car servise bıraktım. Motorumuz aşağı indirildi.



    Zincir setimiz komple değişiyor. Aynı zamanda yağ pompasınıda kmden ötürü değiştirdim. Problem gördüğümüz yada potansiyeli olan tüm malzemelerimizi yenisi ile değiştiriyoruz. Güncel listemiz, külbütör kapağı, yağ soğutucu, yağ kütüğü, devirdaim, termostat, V kayış, gergileri ve rulmanları, debriyaj setimiz, emme manifoldu contamız vb gördüğümüz tüm eksiklerini gidermeye çalışıyoruz. Aynı zamanda turbomuzda kontrol edildi, bir problem çıkmadı çok şükür.









    Araç henüz toplanma aşamasında işlemler sonrası uzun bir süre binmeyi hedefliyorum.
    Ağır bakımda yapılmış maşallah bakım maliyetinide paylaşır mısınız ?

    Teşekkürler.
    MSPORT
     
  15. Backstage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Backstage said:
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız günlerde kullanın.

    Zincir değişimi için motorun komple inmesi gerekitğini bilmiyordum. Her BMW motoru için geçerli midir bu durum ?

    Zinciri motoru indirmeden değiştirmenin yöntemi yok mu ?
    Teşekkürler, motor indirmedende zincir değiştiren yerler var ancak bahsettiğim diğer işlemler ve kontroller için indirmek daha sağlıklıydı.

    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesenize bereket olsun,kazasız belasız kullanın.
    Zincire ve yağ pompasına girmeniz çok mantıklı olmuş uzun vadede.Aksi halde 1 harcayacakken x2 x3'lere çıkacaktı masraf.
    Yağ pompasını orjinal kullanıyorsunuz değil mi?
    Teşekkürler, çok sağolun. Olası koparmada masraf kesinlikle çok daha fazla olucaktı. Yağ pompasını pierburg kullanıyorum. Orjinal bütçeme uymadı. Düşündüğümde de 250 binde orjinal pompasıyla devam etmektense yeni pompa daha mantıklı geldi.

    Alıntı Deepblue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağır bakımda yapılmış maşallah bakım maliyetinide paylaşır mısınız ?

    Teşekkürler.
    Teşekkür ederim. Ortalama maliyet 70-80 bin lira civarında olacak. Bunun içinde ekstra değiştirdiğim tüm malzemeler dahil. Sadece zincir değişimi ve yağ pompası değişse 40 bin lira civarında tamamlanabilirdi.
     
  16. mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    mcemrek said:
    sorunsuz güzel günlerde binersiniz inşallah

    yalnız yağ pompası fiyat farkı ne kadardı onu merak ettim

    birde bagaj kapağında yazıların olmaması benim gözüme çok boş göründü onun haricinde çok güzel maşallah
     
  17. Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Ozan Özer said:
    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorunsuz güzel günlerde binersiniz inşallah

    yalnız yağ pompası fiyat farkı ne kadardı onu merak ettim

    birde bagaj kapağında yazıların olmaması benim gözüme çok boş göründü onun haricinde çok güzel maşallah
    Yağ pompası min. 30 binleri bulmuştur muhtemelen.. F10'lar için 40bin civarıydı sanırım.
     
  18. Backstage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Backstage said:
    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorunsuz güzel günlerde binersiniz inşallah

    yalnız yağ pompası fiyat farkı ne kadardı onu merak ettim

    birde bagaj kapağında yazıların olmaması benim gözüme çok boş göründü onun haricinde çok güzel maşallah
    Teşekkür ederim. Bmw yağ pompası 30 bin liraya yakın, Pierburg olanı 10 bin liraya temin ettim. Yazı konusunda haklısınız ancak önceki arabalarımda da sökmüştüm, yazılar duruyor belki takabilirim tekrar.

    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ pompası min. 30 binleri bulmuştur muhtemelen.. F10'lar için 40bin civarıydı sanırım.
    Haklısınız hocam orijinal yağ pompası 30 bin civarında.
     
  19. EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    EREN34 said:
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız günlerde kullanın.

    Zincir değişimi için motorun komple inmesi gerekitğini bilmiyordum. Her BMW motoru için geçerli midir bu durum ?

    Zinciri motoru indirmeden değiştirmenin yöntemi yok mu ?
    F20 N47'de inmesine gerek yok. Ancak zincir bölgesini çalışabilir hale getirene kadar motoru komple almak daha kolay geliyor ustalara.
    Yetkili servis talimatlarında inmiyor. Haliyle servisten çıkıp sanayide dükkan açan ustalar da geçmişten gelen alışkanlıkla indirmeden değiştiriyor.