User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1975 Tofaş Murat 124 - 11 AK 422

  1. #1
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1975 Tofaş Murat 124 - 11 AK 422

    Bugün sizlerle sadece bir araç değil, bir anı hazinesi, bir tanıklık paylaşmak istiyorum.
    Plakasıyla hafızalara kazınmış bir efsane: 11 AK 422 — 1975 model yeşil bir Murat 124.







    Bu araç yıllar önce gelin arabası olarak süslenmiş, nice neşeli anlara eşlik etmişti. Bir çok etkinlik ve yarışmaya katılmıştı. Ancak onun hikâyesi burada bitmedi. Aynı zamanda sahibini son yolculuğuna uğurlarken de bu dünyaya veda ederken yine o arabanın içindeydi... Bu dokunaklı geçmiş, onu sadece bir klasik otomobil değil, bir aile yadigârı, bir ruhu olan makine haline getirdi.



    Sahibinin vefatı üzerine saygı değer ailesinin takdiri ile araç şahsıma geçmiş olup. İlk günkü haline eski sahibi rahmetli Celil ağa'nın izlerini silmeden kondisyonunu toplamak hedefim. Bu süreçte de tabii ki kendimden de noktalar ekleyip hem biraz fonksiyon katıp hem de kendi zevkime uygun estetik unsurlarla toplayacağım.

    Aracı teslim aldığımda ilk işim, onu kendi ellerimle profesyonel ürünlerle güzelce yıkamak oldu. Bu an, benim için hem sembolik hem de kişisel bir başlangıçtı. Temizlik sonrası eksikler listesini hazırladım ve hemen ardından amcam tarafından yüzeysel bir motor bakımı ve alt takım kontrolu yapıldı. Gerekli bakımları tamamladıktan sonra, aracı Bilecik’teki evimin garajına alıp brandayla örterek geçici bir istirahate çektim.






    Sonrasında ise dostumla birlikte İzmir’e doğru yola çıktık, 11 AK 422’yi süre süre buraya getirdik. Şu an restorasyon sürecinin ilk parçaları yola çıktı bile:
    Kapı döşemeleri, orta konsol ve kapı fitilleri sipariş edildi.
    Bunlara ek olarak, geçmişine yakışır şekilde hazırlanmış nostalji plakası da @berkaym sayesinde artık hazır.






    Babamın eski Mercedes'inden söküp yıllarca sakladığı, orijinal Pioneer CDX-P1250 çoklu CD changer, Pioneer tape ve equalizer'ı buldum. Hepsi hâlâ sağlam, kutuları ve kullanım kılavuzlarıyla birlikte. Bu ekipmanı araca entegre ederek, ses sistemini de dönemin ruhuna uygun ama güçlü bir şekilde hazırlamak istiyorum. Böylece bu araçta hem Celil Ağa'nın hem de babamın bir izi olacak.



    �� Sıradaki adımım ise çok daha derinlikli bir çalışma:
    Aracı komple soyarak kaporta aksamındaki çürükleri ve yorgun bölgeleri onarmak, ardından bu yeşil rengine yeniden boyatmak.
    İç mekânda ise koltukları Murat 124 desenine sadık kalarak, deriyle kaplatmak istiyorum. Böylece hem nostaljiyi koruyan, hem de günümüz konforuna bir adım yaklaşan bir iç mekan hedefliyorum.
    Bu süreçte sizlerden gözümden kaçan, yapılaması kesinlikle gereken durumlar, önerilen ustalar, parça tedariği gibi noktalarda bolca destek almak istiyorum.
    Konu Rs6 tarafından (31-03-2025 Saat 23:06 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayatım bir film şeridi gibi bi anda bu arabayla geçti, vayy be 35 yıl öncesine gittim bende de çok anısı çok hatırası var bu model bir arabanın
    Maşallah güzel birsey yapmışsınız
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  3. #3
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayatım bir film şeridi gibi bi anda bu arabayla geçti, vayy be 35 yıl öncesine gittim bende de çok anısı çok hatırası var bu model bir arabanın
    Maşallah güzel birsey yapmışsınız
    Benim hep aklımda olan yapmak istediğim bir projeydi hele miniklerin KHP şahini görünce de inanılmaz gaza geliyordum. Böyle denk gelip sahip oldum. Hem bir anıyı sahip çıkmak hem de hayalimdeki projeyi yapmak için fırsat doğunca çok heyecanlıyım

  4. #4
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşım Yusuf ile yolculuğumuzun kısa bir videosunu da linkten izleyebilirsiniz
    Instagram

    Şimdi ilk aşama olarak aracın kaportasında bolca lokal çürük, çatlama ve kabarma mevcut.
    Resimleri aşağıya ekliyorum (lütfen göz gezdirin).
    Bazı yerlerde macun çok kalın, bazı yerlerde boya direkt çatlamış. Ön far çerçevesinde pas, cam diplerinde kabarma var.












    Sorum şu:
    Sizce bu araçta komple söküm, kaynak ve yeniden boyama mı gerekir?
    Yoksa lokal müdahalelerle çözüme ulaşılabilir mi ?

    Ayrıca İzmir'deyim. Kaporta & boya konusunda düzgün işçilik yapan ama uygun bütçeli bir usta arayışındayım.
    Bu konuda da önerilere açığım.

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim naçizane tavsiyem, rengin çok afilli olmasından ötürü komple soyulup müdahalede bulunulması şeklinde. Keza lokal uygulamalar çok sırıtacaktır. Ayrıca ilerleyen zamanlarda, şu an gözden kaçan bir husus ortaya çıkarsa yine lokal uygulamalarla bence can sıkıcı bir hal alabilir.
    Bütçe müsaade ediyorsa komple soyun, tek seferde halledin geçin derim.
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  6. #6
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.877
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle hayırlı olsun, aracın sacı çok eskidiği için lokal temizlik sizin işinizi geçici olarak çözecektir sonrasında kabarmalar vs yeniden oluşacaktır kesinlikle.

    Hala orjinal kaporta parçaları piyasada bulunuyorken detaylı bir restorasyon süreci çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur.
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömürlük olacaksa eğer komple soyulmalı, sökülmeli, görünen yerleri yaptırırsınız 6 ay sonra başka yerden patlar,

  8. #8
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.

    Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.

    Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.

    Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.

    Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.

    Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.

    Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.
    Bu kadar eski ve yorgun bir arabada kumlama daha büyük bir risk olmaz mı? Sağlam yerleri de delik deşik etme ihtimali de var.

  10. #10
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brv Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kadar eski ve yorgun bir arabada kumlama daha büyük bir risk olmaz mı? Sağlam yerleri de delik deşik etme ihtimali de var.
    Onun dozunu / şiddetini ayarlıyorlar o yüzden kumlama önerdim. Tabi sağlam panele de zarar verecek şekilde bir işlem yapılmamalı.

    Fotolara bakılırsa zaten boya altında ciddi işlem gerekiren alanlar çıkacak. Güncel sanayi ortamında bu tür bir restore işini ben göze alamazdım açıkçası, arkadaşa kolay gelsin, kesesine bereket.

  11. #11
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kalipson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim naçizane tavsiyem, rengin çok afilli olmasından ötürü komple soyulup müdahalede bulunulması şeklinde. Keza lokal uygulamalar çok sırıtacaktır. Ayrıca ilerleyen zamanlarda, şu an gözden kaçan bir husus ortaya çıkarsa yine lokal uygulamalarla bence can sıkıcı bir hal alabilir.
    Bütçe müsaade ediyorsa komple soyun, tek seferde halledin geçin derim.
    Açıkçası; benimde düşüncem bu şekilde ancak hani kurtarılabilir yöntemler var ise hem bütçeyi ve zamanı yormadan acaba ikinci bir yol var mı düşüncesi idi

    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun, aracın sacı çok eskidiği için lokal temizlik sizin işinizi geçici olarak çözecektir sonrasında kabarmalar vs yeniden oluşacaktır kesinlikle.

    Hala orjinal kaporta parçaları piyasada bulunuyorken detaylı bir restorasyon süreci çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur.
    Bu grupta “klasik bir Mercedes gibi değil” kaporta parçalarının bulunmadığı yorumunu çok alıyorum. Tedarik noktasında yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Alıntı brv Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ömürlük olacaksa eğer komple soyulmalı, sökülmeli, görünen yerleri yaptırırsınız 6 ay sonra başka yerden patlar,
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En temizi kupayı söküp boya sökücü kumlama vs derken saca kadar inip hasar tespiti yapıp. Uygun bölgelerden hasarlı kısımları kesip yerine yeni sac kaynatmak ve sonrasında boyatmak.

    Bu denklem en uzun süreli en maliyetli ve manevi olarak dayanıklılık gerektirir.

    Nacizane böyle bir iş için anlaşacaksanız birileriyle referanslı olsun, 3 ay deniyorsa siz onu 6 ay gibi teslim alırım diye düşünün. Ve işin parasını hakediş şeklinde peyder pey verin.

    Net söylüyorum parayı peşin isteyen yer olursa kaçın, bi hata yapıp verirseniz %99 araba 5 senede falan bitmez, paranızla rezil olursunuz.
    Vaktim bol açıkçası ve uzun süredir istediğim bir projeyi gerçekleştirme şansı elime geçti. Ayrıca elime geçen aracın mazisi de olunca bu daha değerli hale geldi.
    Kesinlikle bulduğum usta ile böyle bir ilerlemeyi düşünüyordum. Ancak kaporta noktasındaki ilerleme kısmına hiç hakim değilim.

  12. #12
    prodorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul/4 levent
    Mesaj
    694
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İzmirde Fırlangeç usta var 6, sanayii de izmirde olan arkadaşlar bilirler zamanında benimde e21 aracımı toplamıştı. bildiğim kadarı ile hala devam ediyor. zaman probleminiz yoksa onser servis şiddetle öneririm ikisini
    PROJE DEĞİŞİKLİĞİ NEDENİYLE SATILIKTIR

  13. #13
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı prodorian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İzmirde Fırlangeç usta var 6, sanayii de izmirde olan arkadaşlar bilirler zamanında benimde e21 aracımı toplamıştı. bildiğim kadarı ile hala devam ediyor. zaman probleminiz yoksa onser servis şiddetle öneririm ikisini
    En kısa sürede iletişime geçeceğim. Çok teşekkür ederim

  14. #14
    dkaya87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul / Beykoz
    Mesaj
    1.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lokal ve kısıtlı müdahaleler günü kurtarır, şekli toplar ama ömrü kısa oluyor maalesef. ben 2,5 sene 124 kullandım, yağmura çıkarmadım kışın otoparkta sakladım dışarıdan ne kadar temiz dursa da içeride kalanlar ilk fırsatta patlak veriyordu ve sürekli müdahale gerektiriyordu. imkan varsa, ömürlük isteniyorsa detaylı bir giriş yapmak lazım derim.

    hikayesi müthiş, amcamızın mekanı cennet olsun

  15. #15
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dkaya87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lokal ve kısıtlı müdahaleler günü kurtarır, şekli toplar ama ömrü kısa oluyor maalesef. ben 2,5 sene 124 kullandım, yağmura çıkarmadım kışın otoparkta sakladım dışarıdan ne kadar temiz dursa da içeride kalanlar ilk fırsatta patlak veriyordu ve sürekli müdahale gerektiriyordu. imkan varsa, ömürlük isteniyorsa detaylı bir giriş yapmak lazım derim.

    hikayesi müthiş, amcamızın mekanı cennet olsun
    Evet en geçerli sonucun bu olduğuna artık bende karar verdim.
    Bir ustada buldum direkt Tofaş grubu ile ilgilenen ayrıca, yarın bi' canlı şekilde değerlendirip nasipse başlayacağız.

    Şimdi ki sorum ise; parça...
    Arka tampondaki krom parçanın mesela kesinlikle değişmesi lazım. Bazı çürümüş krom noktalar veya kapı fitilleri gibi noktaların kesinlikle değişmesi gerekiyor.
    Birkaç YouTube kanalı veya Instagram sayfalarında bunları direkt Opar olarak tedarik etmiş kişileri görüyorum. Ancak kaynak noktasını henüz keşfedemedim.

  16. #16
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rs6 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet en geçerli sonucun bu olduğuna artık bende karar verdim.
    Bir ustada buldum direkt Tofaş grubu ile ilgilenen ayrıca, yarın bi' canlı şekilde değerlendirip nasipse başlayacağız.

    Şimdi ki sorum ise; parça...
    Arka tampondaki krom parçanın mesela kesinlikle değişmesi lazım. Bazı çürümüş krom noktalar veya kapı fitilleri gibi noktaların kesinlikle değişmesi gerekiyor.
    Birkaç YouTube kanalı veya Instagram sayfalarında bunları direkt Opar olarak tedarik etmiş kişileri görüyorum. Ancak kaynak noktasını henüz keşfedemedim.
    Şöyle bir araştırma denediniz mi? Orijinal opar parçaları nerede bulunur diye youtube videosu bile çıkıyor 5 yıl önceden

    Google Search

  17. #17
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir araştırma denediniz mi? Orijinal opar parçaları nerede bulunur diye youtube videosu bile çıkıyor 5 yıl önceden

    Google Search
    İşte linkler çok güncel olmayınca ve hani opar kutusuna random parça koyma ihtimali olan bir ülkede yaşayınca çok güvenemiyorum
    O yüzden değerli TechTurkey üyelerinden en azından olası bir yeri deneyimlemiş veya bilen noktasını değerlendiriyorum...

  18. #18
    yyk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Hereke
    Mesaj
    369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plaka aydınlatmaları sökün lütfen : / r12 işi onlar
    Şüphe , tek gerçektir ...

  19. #19
    Rs6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    28
    Şehir
    Bilecik-Izmir
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yyk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    plaka aydınlatmaları sökün lütfen : / r12 işi onlar
    Hemen notumu aldım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •