User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
26 sonuçtan 20 ile 26 arası

Konu: BMW E30 3.16i 1990

  1. #20
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlamaya çalışmayı bırakıp yedikleri naneleri düzeltince iş daha hızlı ilerliyor. Ufak kulak çınlatmalı sözler sarf edince de içsel bir huzura erişiyor insan
    Ben bim poşetine konmuş ve ön teker davlumbazının arkasına usulca terk edilmiş bir röle gördüğümde artık şaşırmayı bıraktım Bunlar usta değil, usta görünümlü beceriksizlik abidesi insanlar.
    İyi ilerliyor, gösterge camını far camı basan yerlerde yaptırabilirsin gibi geliyor, muhtemelen servet isterler ama görüntü açısından güzel olabilir.
    Doğru söylüyorsun abi çok kötü örnekler her arabada önümüze çıkıyor. Gösterge camı için çok para isterler. Komple devir saatli gösterge alacağım için şuan dert etmiyorum.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  2. #21
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devam ediyoruz, biraz mekaniğe yönelelim.


    13.10.2025 - 19:55

    Uzun süredir evde konaklayan orta paneli toplama kararı aldık. Ancak tabiki bunun için çalışmayna iç ayıdnlatmalar, kalorifer kabloları, teyp tesisatı gibi konuları bir miktar elden geçirmek gerekiyor. Direksiyon bakalitini sökünce beklediğim ama beklememe rağmen şaşırdığım güzel bir tablo ile karşılaştık. Bu kısmı tamamen elden geçireceğiz tabiki. İncelemelerde bir çok soketin gövde üstünde yer alan karşılık soketlerinden çıkarıldığını fark ettim. Görünüde bir teyp tesisatı yoktu. Kontrol ederken orjinal tesisatın sarılıp bir yere koyulduğunu gördüm. Orjinal teyip tesisatının soketini ve iç aydınlatma soketlerini sigorta tablasının iç tarafına gelen dişi soket demetine takınca her şey yoluna girdi birden.


    13.10.2025 - 20:50

    Orjinal teyp tesisatını aracın dışına alıp güzelce sardık. Sarmadan önce tüm ölçümlerini multimetre ile yaptık, çalışmayan bir kablo bulunmuyor. Tesisatın ucuna elimizdeki mevcut indash teybin soketlerini bağladık ve tüm kabloları güzelce toplardık, yerine yerleştirdik.


    13.10.2025 - 21:40

    Elimdeki orjinal civatalar ile ön paneli topladık. Sonunda yerinde duran bir panel, aydınlatmaları çalışan bir kalorifer paneli oldu. Paneli tekrar sökeceğim bazı şeyler yerine oturmadı ancak muayneye kadar böyle idare edeceğiz artık. İlave olarak resimde olmayan obc'nin ve klima tuşlarının ışıklarını da çalıştırdım. Panele göre bir teyp bulursam derli toplu bir görüntü elde edeceğiz.


    18.10.2025 - 09:30

    Arabayı muayneye sokacağımız için helezonları değiştirip aracı kaldıralım dedik. Babamla Cumartesi günü için sözleştik ve erkenden işe koyulduk.


    18.10.2025 - 16:10

    Tabiki babamın eski ustalardan olduğunu unuttum bu işe başlaken. Sadece yay olur mu, o da değişsin bu da değişsin derken babam ön tarafta alt tabla harici her yeri söktürdü sağolsun. Arka tarafta amortisör parçaları ve helezonları değiştirdik. Parçaları sök sanayide temin et amortisörcüde toplat vs derken ancak 16:00 gibi dönebildik sanayiden ve hemen işe koyulduk. Bulabildiğim parçaları lemförder almaya özen gösteriyorum. Ancak arabanın yaşı ve piyasada yeri çok olmadığı için yayları ve 1-2 parçayı başka marka aldık mecburen.
    Değişen parçaların listesi şu şekilde:
    Z Rot Askı Kolları
    Rot Kolu Kompleleri
    Z Rot Askı Kolu U Demirler
    Direksiyon Körükleri
    Ön Amortisör Takozları
    Ön Amortisör Süngerleri
    Ön Amortisör Körükleri
    Arka Amortisör Süngerleri
    Arka Amortisör Körükleri
    Sağ Ön Porya Bilyası
    Arka Aks İç-Dış Keçeleri

    İşe başlamadan önce aracın altında görünen ufak tefek paslar için pütür almıştım. Güzelce tüm zemine pütür uyguladık. Muaynede başımızı ağrıtmasın diye. Hazır altına girmişken kalan tüp tesisatını da komple temizledim o da çok içime sinen bir iş oldu.


    18.10.2025 - 16:42

    "Şahane işler tek bir kişi tarafından yapılamaz, başarı bir ekip işidir." Steve Jobs
    Sözleriyle ekipçe arabaya giriştik. Usta var kalfa var çırak var birde başımızda patron var tamamdır dedik. Yiğenim boyanacak parçaları boyadı, babam poryaları temizledi ve gerekli yönlendirmeyi yaptı bende kalfa olarak yönergeler doğrultusunda arabayı toparladım. Arka aks keçelerini değiştiremedik ekipmandan ötürü. Onları hafta içi bir dostumun tamirhanesinde halledeceğiz. Toplarken ön tarafa çok özen gösterdik. Kuru tip direksiyon kutusunun içini temizledik yeniden yağ doldurduk, fren hortumlarını kontrol ettik temizledik gibi gibi detaylarda hızlıca aracı toplamaya çalıştık. Saat 19:00 gibi 3 taraf bitti ancak sol ön taraf kaldı. Artık karanlık çöktüğü için günü kapattık ve toparlanıp eve çıktık.


    18.10.2025 - 19:10

    Babamgilde elimi yüzümü temizleyip yemeği yiyip babamın arabasıyla kendi evimin yolunu tuttum. Sabah gelir toplarız diye sözleştik. 30 km yol gittikten sonra evin anahtarının E30'da kaldığını fark ettim. Bir kaç işimi halledip geri babamgilin evine geldim. Saat 22:30 gibi evin önüne gelince gözümü hırs bürüdü. Dedim ben bu arabayı toplar giderim ve tüm malzemeleri tekrar çıkarıp arabanın altına yattım. O sırada babam balkondan işe başladığımı fark edip yanıma geldi. Küçük bir usta fırçası attıktan sonra o da yardım etti ve 23:40 gibi aracın tüm yürüyenini toplamış olduk. Araçta ön tarafta tabla dışında değişmeyen parça kalmadı. Şansımıza fren diskleri ve balataları sıfır takılmış. Müsait bir zamanda kaliperleri söküp evde revize edeceğim. Körükleri ve pimleri çok hoşuma gitmedi.


    19.10.2025 - 00:11

    Gece eve dönerken bir benzin alayım dedim, baya çirkin bir görüntü ile bizi karşıladı aydınlıkta. Farklı mı çıkıyor bilmiyorum ama 6 silindirin yayları vermiş olabilirler. Aracın arkası güzel ayarda ancak önü çok fena. Muayeneden sonra bir ayar çekeceğiz artık. Yürüyen anlamında hafta içi arka aks körüklerini değiştirip el freni ayarı yapacağız. Birde rot ayarı yaptıktan sonra mekanik olarak muayneye hazır diye düşünüyoruz. Son olarak otoparka gelince sağ taraf far ve parkların düzgün çalıştığını gördüm. İnip kontrol edince sağ taraf aydınlatma grubu da düzelmişti. Gaz tesisatı için çekilen ek kabloları ve röleleri söktüm onla alakalı bir problem varmış galiba. Kendi kendine düzelmesi beni mutlu etti. 1 hafta içinde silecek ve kornayı da halledersem muayneye hazır olacak.
    Konu anilatasy tarafından (22-10-2025 Saat 09:54 ) değiştirilmiştir.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  3. #22
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi emek veriyorsun kesene bereket. Kafadan bu kadar yükselmesi gerçekten hatalı yay verilmiş hissi oluşturdu bende de. Çok garip duruyor.

    Eğer yay yanlışsa tekrar sök tak götür amortisörcüye söktür bir ton tantana. üst takozu sökme işi de dert aparat lazım, çok da tehlikeli hiç bulaşmamak lazım.

    Güzel ilerliyor, lpg tesisatını nasıl kesip biçtiler ise araba kendi kendine düzelmiş bir noktada şaka gibi gerçekten. Lpg li çok aracımız oldu kullandık ettik ama şuan fikrim net şekilde fuzuli bir icat, evet ekonomik anlamda belki fayda sağlıyor ama şu işi hakkıyla yapan çok çok az yer var. Rezil montajlar ile arabaların tesisatlarını mahvediyorlar.

  4. #23
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    619
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 silindir ile 4 silindir yayları farklı. 6 silindirde IX ve Touring yayları da birbirinden farklı. Sizin aracın amortisörleri de sanırım farklı yada işlemli. Bu yüksekliğe gelmesi için touring/ix yayları takılması lazım. Aracı takoza/lifte kaldırınca yaylar tatlı sert amortisör tablasına mı oturuyor yoksa sımsıkı oturmuş halde mi?

  5. #24
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi emek veriyorsun kesene bereket. Kafadan bu kadar yükselmesi gerçekten hatalı yay verilmiş hissi oluşturdu bende de. Çok garip duruyor.
    Eğer yay yanlışsa tekrar sök tak götür amortisörcüye söktür bir ton tantana. üst takozu sökme işi de dert aparat lazım, çok da tehlikeli hiç bulaşmamak lazım.
    Güzel ilerliyor, lpg tesisatını nasıl kesip biçtiler ise araba kendi kendine düzelmiş bir noktada şaka gibi gerçekten. Lpg li çok aracımız oldu kullandık ettik ama şuan fikrim net şekilde fuzuli bir icat, evet ekonomik anlamda belki fayda sağlıyor ama şu işi hakkıyla yapan çok çok az yer var. Rezil montajlar ile arabaların tesisatlarını mahvediyorlar.
    Teşekkür ederim abi imkanlar yettiğince. Tekrar gidip bir yay seti daha aldım. Parça üzerindeki kutu üzerindeki tüm parça numaralar ve ölçüler 4 silindir ile uyumlu. 6 silindir sarım sayısı, yay kalınlığı, parça numarası farklı çıkıyor.
    Muayneden sonra artık biraz düşüreceğiz aracı, eski halinde kesinlikle getirmem ama önünü bir kaç cm düşürüp düzel bir görüntü elde edeceğiz bir şekilde.
    LPG konusunda hemfikirim, araca yarardan çok zarar verici bir icat. Tabi ekonomi herkesin belini kırıyor bir şey diyemiyorum. Şükür söktürmüşler proje vs bir de onla uğraşmadım kalan pisliği söktüm kurtuldum. Bir kaç T su borusu vs kaldı onları da temizleyeceğim.

    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 silindir ile 4 silindir yayları farklı. 6 silindirde IX ve Touring yayları da birbirinden farklı. Sizin aracın amortisörleri de sanırım farklı yada işlemli. Bu yüksekliğe gelmesi için touring/ix yayları takılması lazım. Aracı takoza/lifte kaldırınca yaylar tatlı sert amortisör tablasına mı oturuyor yoksa sımsıkı oturmuş halde mi?
    Parçaları kontrol ettik. Kodu ölçüleri tutuyor, anormal yükselişe anlam veremedik hiçbirimiz. Biraz daha düştü gerçi şimdi güncel fotolar gelince değerlendirebiliriz daha net. Muayne sonrası düşüreceğiz biraz, konforu bozmadan daha normal bir görüntü kazanacaktır. Yaylar yerinde oynamıyor ama çok gergin de değil. Amortisörler orjinal onları da kontrol ettim. Takılmıyorum artık parça imalatı hatalı da olabilir. Sıfır aldığım amortisör takozları eksik saplamalı geliyor. Yeni üretilen parçalar rezil kalitede.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  6. #25
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muayene konusuna yaklaştığımız için tüm odağımız oraya yöneldi, güncel olsun.


    21.10.2025 - 21:51

    Muayenenin yaklaşmasıyla eksik kalan kozmetiklere ve elektrik işlerine öncelik verdim. Silecek motorunun olduğu kısmı söktüm ve önceki ustalarımızın hediyeleri ile adeta mutluluk kapladı içimi. Zımparlar, takozlar, maket bıçağı vs adam ne bulduysa koymuş bırakmış. Silecek motoruna dışardan elektrik verince her kademe de çalıştığını gördüm. Sonra iç tesisatı kontrol ettim, orda da koldaki tüm fonsiyonlar çalışıyordu. Sigorta tablasına geldim ve rölenin çekmediğini tespit ettim. Röle bozuk düşüncesiyle röle arayışına girme kararı aldım. Korna içinde tespitlerimi yaptım ve direksiyonun geçtiği yerde bir korna kömürü olması gerektiğini ama olmadığını gördüm. Kornanın direksiyon tarafındaki tesisatına şase verince korna çalıyordu. Parça temini kararı alıp bu geceyi sonlandırdım.


    23.10.2025 - 21:08

    İnternetten röle araştırırken yabancı formlarda bir silecek tesisat kontrol şeması buldum. Çıktısını alıp bu sıra ile tüm tesisatı kontrol ederken fark ettimki problem rölede değil, rölenin +12v bacağının geçtiği yerde. Sigorta tablasının o bacağının geçtiği yer kırılmış ve içeri gitmiş. Potansiyometre ile ölçünce değer veriyor ancak röleyi takınca bacağın boyu yetmiyor ve çalışmıyor. Bu tespit edince keyfim yerine geldi çünkü bu saçma röleye inanılmaz paralar istiyorlardı. Buraya bi kablo atıp denedim ve silecek motoru çalıştı. Hemen aldığım silecek kollarını zımpara boya vernik ile tertemiz hale getirdim. Gün içinde sanayiye uğrayıp SWF marka orjinal ölçülerde silgi süpürgelerini almıştım. Bir tanıdığımdan da korna kömürünü ve kırık vites kolunu temin etmiştim.


    23.10.2025 - 22:10

    Silecek kolları kurur kurumaz hemen toparladım ve dışardan bol köpüklü bir su takviyesi ile silecekleri çalıştırdık. Bu kadar uğraştan sonra silecekler çalışınca hanım mutluluğunu gizleyememiş, fotoğrafta belli oluyor
    Silecekler çalıştı ancak cam su bidonunda motor yok, bunu arka koltuğun altında bulmuştum yerine oturttum ve tesisatını aradım. Tesisatı ortada biyerde kopuk kalmış. Olması gerektiği gibi tesisatını çektim ve motora uygun bir soket yaptım topladım. Artık cam su motoru da çalışıyor ama onun da su tesisatı berbat bir halde. Fıskiyeleri maskelemeden macun çekmişler hep tıkalı ve bahçe hortumları param parça bir halde. Onları da komple yenileme kararı aldım. Eksik malzeme listesi yapıp günü kapattık. Ertesi gün erkenden mekanik işler için sanayide olacağız.


    24.10.2025 - 09:25

    Sabah erken saatte aracın mekanik birkaç işi için sanayiye yola koyuldum. Aracı yaptırdığım bir usta olmadığı için kafamdaki 1-2 ufak işi beraber halledebileceğimiz babamın eski bir arkadaşına gittim. Normalde BMW ve bu tip eski araçlara bakmıyor ama rica üzerine kırmadı sen tarif edersen hallederiz dedi, kolları sıvadık. Belki buraları okumaz göremez ama Ali Usta'ya teşekkür ederim.
    Aracın arka aks körüklerini almıştım ancak takım eksikliğinden değiştirememiştim, arka aksları körüklerini yenilemek için söktük. Birde aracı aldığımda olmayan bir yağ damlatma başlamıştı. Tıpadan gibi tahmin ettim ama kaldırınca baktık ki aracın altını vurmuşum. (1 kere basıklıktan dolayı sert vurduğumu hatırlıyorum) Karter üzerinde kılcak bir çatlak gördüm sildikçe ordan sızdırıyordu. Karteri çok fazla sıvı conta ile topladıklarını da gördüğüm için komple söküp contasıyla değiştirme kararı aldım.


    24.10.2025 - 10:11

    Karteri sökünce çok kötü bir manzara bizi karşıladı. O kadar çok sıvı conta çekmişlerki içeriye resmen 3-4 mm lastik conta gibi taşmış ve yağın için karışmış. Yukardaki fotoğrafta görünen tüm silikon parçaları yağ süzgecinin içinden çıktı. İçini güzelce temizledik, sıvı contaların tamamını temizleyip yüzeyleri ince zımpara ile zımparaladık. Conta olarak en kaliteli Victor Reinz bulabildik, onunla beraber karteri topladık. Arka aks körüklerinin greslerini temizleyip yeniledik onlarıda olması gerektiği gibi toplayıp aracın üzerine taktık. Üzerindeki yağ daha yeni olduğu için süzerek kontrol ettik, bir problem görmedik 3 litre kadarını geri doldurduk. Dibinde tortu olması ihtimaline karşı 1 litresini doldurmadık yerine yeni yağ doldurduk. Aracı liftten indirip tüm kontrollerini yaptık, yürüyen olarak bir problem kalmadığını öngörüp bu kısmı kapattık.


    24.10.2025 - 11:31

    Mekanik işler sonrası hemen egzoz eminsyona girdik. Egzozda eksik bir şey olmadığı için sorun yaşamadık emisyonunu yaptırdık. Burdan sonra mevcuttaki BMW ustamın yanına gittim. E30'a bakmadığı için bu projede yollarımız ayrı ama rica üzerine bir motoru dinledi. Sente ayarını bir kontrol etmemi, enjektör bakımı yapmamı ve hava kaçak kontrolü yapmamı gerisinde bir sorun olmadığını söyledi. Ordan rotayı direk lastikçime çevirdim. Jantları takan arkadaşlar bir şekilde takmışlar ama göbekleri boş jant göbeklerine bilezik takma gereği duymamışlar.


    24.10.2025 - 15:42

    Jant ve lastikler iyi olmasada rot ayarı öncesi balanslarını yaptık, eğrilik var mı diye kontrol ettik. Göbeklerine 4 tane bilezik yerleştirip topladık. Sonra rot ayarına girdik, eğri direksiyonu düzelttik ayarını yaptık. Arabanın sağ aynası çatlaktı, onun içinde birinden komple ayna almıştım. Camlarını değiştirdim balans yapılırken aradan çıkmış oldu. Bu işleri de tamamlayınca sanayi macerası bitmiş oldu.


    24.10.2025 - 17:27

    Evin otoparkına gelince kendi halledeceğim işlere odaklandım. Kırık vites çubuğunu değiştireyim dedim. Alt vites levyesinden sekmanı söküp vites çubuğunu sağlamı ile değiştirdim. Değiştirirken plastik burcunu da yeniledim. Hem vites geçişleri rahatladı hem boşluklar gitti. Artık yerinden çıkmayan bir vitesim var. Hava kararınca bir yemek molası için ortalığı toplayıp eve çıktım.


    24.10.2025 - 21:38

    Yemekten sonra son kalan enerjim ile inip kafamdaki eksikleri tamamladım. Şarjım bittiği için fotoğraf çekemedim ama silecek su motorunun tesisatını komple sıfırdan çektim, fıskiyelerin içini ve uçlarını güzelce temizledim. Geri vites müşürünün bağlantısını vitesin ordan orjinal gibi yaptım. Tüm araç lambalarını kontrol edip eksikleri tamamladım. Gösterge aydınlatmaları yerine t10 ampül duyu yapmışlar. Bu kısımları parçaladıkları için orjinale dönemedim elimizdeki duyları en orjinal olacak şekilde montajlayıp bağlantılarını yaptım. Yurtdışından getirdiğim ayna ayar düğmelerini kapı panallerine sağ ve sol tarafa taktım. Sol kapı cebi eksikti onu taktım ve arabanın içini olması gerektiği hale getirdim. Artık muayne için sadece son kontrol ve jant lastik kaldı. Pazar günü diğer aracın jant lastiğini takıp pazartesi sabah muayneye gireceğiz.


    26.10.2025 - 18:30

    Fabia'nın jantları aklımda 4 bijon kalmıştı ancak değiştirmek için kapağı sökünce 5 bijonu gördüm ve şok oldum. Artık başka şansım kalmadı üzerindekiler ile muaynaye gireceğim dedim ve bir baktım sağ arka teker patlamış. Aksilikler üst üste geliyor dedik ve hemen söküp arabaya attık. Saat geç olmadan mahallede bir lastikçi bulduk ve lastikler kötü durumda olduğu için yama yerine fitil attırıp geçtik. Arabayı toplayıp son kontrolleri yaptık. Tüm lambalar eksiksiz yanıyor, korna silecek her şey olması gerektiği gibiydi. Jantların muayneden kalacağını biliyorduk ama başka şansımız maalesef yok.


    26.10.2025 - 23:27

    Uzun bir aradan sonra toparlanmış bir göğüs ve tamamen çalışan aydınlatmalar ile geceyi kapattık. Bir sonraki gün 07:00'da muayne istasyonunda hazır ve nazır olacağız. Hakkımızda hayırlısı
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  7. #26
    yyk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Hereke
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle hayırlı olsun kendimin gibi sevindim : ) bu arada sadece küçük tavsiye yılının teybini bulabilirseniz nolur onu takın. O piranha leşinden kurtulun
    Şüphe , tek gerçektir ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •