User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: E90 Out, F30 In; Daha Yeni Daha İyi mi? 320i ED Luxury Line

  1. #1
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E90 Out, F30 In; Daha Yeni Daha İyi mi? 320i ED Luxury Line

    Yine gereksiz ayrıntılarla uzun uzun yazacağım ama, okumayı sevdiğim için yazıyorum Başlayalım.

    Herkesin "alma üzülürsün,sanayiden çıkamazsın" gibi söylemlerine kulak tıkayıp aldığım E90 320d ile geçirdiği 3 yıl +100.000 km sonunda rahat battı. Buradan hiç sebep yokken arabasını değiştirme perileri gelen arkadaşlara tavsiye;yapmayın! Konusu burada:

    http://www.techturkey.com/forum/otom...ve_oncesi.html

    Neyseki E90'ımı bir arkadaşım babası için aldı, öyle bir otomobilin kaba olacak ama "apaçilerin" eline düşmemesine sevinerek sattım.

    Aşure kazanı gibi sarı site favori listemdeki arabalar ve alamama sebeplerim:

    Alfa Romeo Giulia (belki bir sonraki aracım olur başka hiçbirşey istemiyorum), Giulietta QV(bagaj ve iç hacim yok), 159 1.8 TBi(manuel)
    BMW E60 525d, 530d,535d (genel olarak düşük model olması ve yüksek fiyatları), 428i Gran Coupe (buna aşağıda değinicem),F30 320i N20B20(2011 E90 üzerine neredeyse bir E90 parası verip 1 yaş yeni otomobil almak?),F10 520i,520d( uygun fiyatlı temizi piyango,bana çıkmadı malesef)
    Volvo V70 2.4 D5 ADW (2014 olmasına rağmen arabanın eşime çok eski gelen yüzü)

    428i xdrive Gran Coupe hiç aklımda yokken eşim ısrar etti ve iki tane 140.000 de kaza boya tramer olmayan arabaya baktım ama içime sinmedi, başka da bulamadım.

    F10 ise F30 piyasası gibi, geneli galerilerin elinde ve bir süre sonra artık ilanlarına bakmak bile yormaya başladı.

    Bir cumartesi eşimle yine bir F10 bakmak üzere atladık motora ve yine galerilerin telefondaki tripleri yüzünden, en en en son ihtimal dediğim F30 320i ED bakmaya çevirdik rotayı. Okadar ilanı ile alakasız otomobil baktım ki, görebildiğim mesafeden "tamam arabamız bu" dedim. Şöyle bir yerde bulduk son 1.5 yılını 4000 km ile geçiren yeni otomobilimizi.

    2016 320i ED Luxury Line,70.000 km'de, boyasız, değişensiz, muayenesi yeni yapılmış, sıfır lastikli, full orjinal,bakımlı, içi taba, konsol ahşap görünümlü,camları bile filmsiz bir F30.




    Aracın yanından uzaklaştık, ben biraz daha F10 istiyordum, eşim biraz daha 4 Gran Coupe istiyordu. Araba iyi, km düşük, kombinasyon güzel, alalım, sonrasına bakarız dedik ve aldık.














    Aldığımın ertesi günü hemen bakıma girdik. Evet N13'ün şöhreti kötü. Alırken sadece kaporta expertizi yaptırmıştım. Külbütörün değişmiş olması, sarsıntısız çalışması,en ufak bir yağ kaçağı gözükmemesi sonucu birşey çıkmaz diyerek aldım.





    Aracı almadan önce tam gazda biraz fazla ıslık sesi vardı sadece, muhtemelen kronik sorunu olan turbo hortumudur dedim. Tam da düşündüğümüz gibi çıktı.Yağı Liqui Moly,tüm filtreleri Mann, Antifrizi motul mavi ile değiştim, değişmesi gereken kayışları Continental ile değiştirdim, genel bir kontrol yaparak içim rahat bir şekilde kullanmaya başladım.






    Gelelim başlıktaki konuya;

    F30 genel olarak çok iyi bir otomobil. Sınıfının sportif tarafında ama E90'dan daha evcil birçok konuda. Daha rahat, daha yumuşak.Ben son 25-30.000 km yi standart üzeri frenli coilli lastikli bir E90 da yaptığım için, yavaş, durmayan, dönmeyen bir otomobile geçmiş gibi hissettim. Üstüne bir de F30'un direksiyonunun E90'dan kat kat kötü oluşu biraz hayal kırıklığı da yarattı.

    Hatta bu arabaya hiç bir ekleme yapmadan satayım diye bile düşündüm ama biraz vakit geçirince yeni ve kötü olan herşey gibi bu direksiyona da alışırım ve ufak eklentilerle yine hoşlanırım dedim. Bu arada F30 kötü bir otomobil değil asla, yine söylüyorum.N13 her nekadar yanlış ellerde sorunlu gözükse de harika bir motor.ZF 8HP zaten 120 hp den 2000hp ye kadar her motorun ilacı.Sürüş kalitesi olarak fazlasıyla iyi.Hepsi bir yana E90'dan sonra hala bir BMW de olduğumuzu her detayıyla hissettiren bir otomobil.Yakıt ortalamasının da 7-8 lt civarında gezmesi dizelden sonra üzmedi neyseki.
    Konu initial-D tarafından (Dün Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  2. #2
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kullandığım diğer otomobil olan egeanın bir lastiği yarılınca, "egeaya bir takım lastik almak yerine, F30'a bir takım Sport Contact 7 alayım, zaten aynı ölçüde olan run flat Turanza 005'leri egeaya takayım" diye düşündüm.Uygun fiyata bulmam sebebiyle biraz da arkadaşlarımın gazıyla 19" janta geçecektim.

    17" janttan 19" janta geçişte leylek gibi kalmaması için Vogtland 3 cm yay taktım. Önce yayları taktım ki jant lastikten sonra rot ayarında herşey tek seferde bitsin.Yayları taktıktan sonra da "ulan acaba hiç jant lastik değişmesem,böyle basık mı gezsem" dedim








    İstediğim jantlar OZ Turismo, BBS LM, Alpina benzeri bir janttı.Cris Harris'in F30 Alpina'sı gibi Alpina'lara hastayım ve body kitlerinin de Luxury paketteki tamponların üzerine kurulmuş olması "keşke lip burada da olsa, Alpina jantı takıp kullansam" dedirtti.Büyük konuşmamayım ama E90 da olduğu gibi bu arabamda da Msport dönüşüm yapma niyetim yok, bu yüzden Msport jantı takmayı düşünmedim bile.





    19 jantta nerdeyse tüm seçenekler F10 lastik ölçüsüne göre ve offsetleri de F10 a uygun. F20 ve F30 sahibi çok yakın iki arkadaşımda da aynı jant vardı ve ölçü olarak F30'a uygun olması sebebi ile bu jantı seçtim.Tabi koltuklarımızla da kombin yaptık Jantla ilgili her yoruma açığım hiç alınmam, araç üzerindeki en zevk meselesi parça bana göre.











    Yakın zamanda yine E90'da kullandığım AP Coilover'a geçiş yapacağım.Vogtland yaylar ile ilginç şekilde daha bir yumuşadı araba sanki.Belki de run flattan normal lastiğe geçtiğim için böyle hissettim bilmiyorum.Ön 8" arka 9" 225/40/19-255/35/19 ölçü ile bu yaylarla saçma sapan altını sürtme veya lastiklerin davlumbaza sürtmesini yaşamıyorum.Orjinalin bir tık üstü yoltutuş ve kararında alçalma için fiyat performans ürünü bu yayları da tavsiye ederim.

    Belki ileride M kaliper veya komple EBC kite dönerim. Bir de 10-11 lt civarı intercooler ile 200 hp ayarına geleceğim bir yazılım düşünüyorum. E90 335 intercooler takanlar olmuş ve ikiye bölünmüş durumda takanlar; hiç bir fark yok diyenler ve yararı oldu diyenler.Aynı ölçüde lt bazında hacim değişmeden yararı olacağını sanmıyorum ama deneyimli arkadaşlar bilgi verirse sevinirim. Daha iyileri sizlerin olsun, umarım konuyu güncel tutacak eklentilere devam ederim

    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #3
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.

    Sizin hem kaliteli eklentilerle hem de uzun zaman geçirdiğiniz neredeyse eldiven gibi hakimiyet kurduğunuz e90’dan sonra standart bir f30 hiçbir şekilde mutlu etmezdi zaten, böylesi eklemelerle daha güzel olmuş.

    Jantlar her ne kadar diğer seçeneklerin gerisinde kalsa da hem spacer gerektirmeden doldurmuş olması hem de her yerde görmediğimiz bir kombin olmasından dolayı bence güzel olmuş.

  4. #4
    anilatasy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Türkiye Ankara
    Mesaj
    179
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle hayırlı olsun, 3.20i ED her konuda önüme düşüyor. F10'a atlayamazsam büyük ihtimalle benimde yöneleceğim bir model olacak. Bronz jantlara açıkcası ben bayıldım, araba sanki sınıf atlamış gibi. Güle güle keyifle kullanmanız dileğiyle.
    Skoda Octavia 1.6 Glx A4 2000
    Skoda Fabia 1.4 6Y 2001
    Chevrolet Cruze 1.6 WTCC Edition 2012
    BMW 3.16i E30 1990
    BMW F800GS 0K51 2025

  5. #5
    babayimben - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2019
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
    Jantlar luxury line'a tam uymamış gibi, krom kısımları siyah yapsak cuk oturacak
    1994 Doğan S, 1990 E30 318is, 2007 Astra 1.6, 2005 Mazda 3, 2012 F30 316i, 2017 HR-V 1.5 i-VTEC, 2007 E60 535D LCI, 2018 1.6 CDTI Insignia, 2018 C200d FL, 2018 Mx-5 ND 1.5, 2015 F32 420d

  6. #6
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.

    Sizin hem kaliteli eklentilerle hem de uzun zaman geçirdiğiniz neredeyse eldiven gibi hakimiyet kurduğunuz e90’dan sonra standart bir f30 hiçbir şekilde mutlu etmezdi zaten, böylesi eklemelerle daha güzel olmuş.

    Jantlar her ne kadar diğer seçeneklerin gerisinde kalsa da hem spacer gerektirmeden doldurmuş olması hem de her yerde görmediğimiz bir kombin olmasından dolayı bence güzel olmuş.
    Teşekkür ederim neredeyse her f30 gibi m paketli ve jantlı olsun istemedim

    Alıntı anilatasy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun, 3.20i ED her konuda önüme düşüyor. F10'a atlayamazsam büyük ihtimalle benimde yöneleceğim bir model olacak. Bronz jantlara açıkcası ben bayıldım, araba sanki sınıf atlamış gibi. Güle güle keyifle kullanmanız dileğiyle.
    Alınır,binilir

    Alıntı babayimben Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.
    Jantlar luxury line'a tam uymamış gibi, krom kısımları siyah yapsak cuk oturacak
    Teşekkürler, dediğiniz gibi kromla mat jantı uyumsuz bulan da var
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  7. #7
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hayırlısı olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanın aracınızı.
    Jantları beğendim, farklı olmasının da etkisi var bunda tabi

    Kesinlikle Bmw'lerdeki olay, doğru malzemelerin doğru zamanlarda kullanılmaması. Bakımlı Bmw,her araçta olduğu gibi üzmez.

  8. #8
    mrtysn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam bundan sonra ne alicaz simdi
    Don't believe everything you hear,
    Real eyes, realize. real lies.
    2Pac Shakur

  9. #9
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozan Özer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanın aracınızı.
    Jantları beğendim, farklı olmasının da etkisi var bunda tabi

    Kesinlikle Bmw'lerdeki olay, doğru malzemelerin doğru zamanlarda kullanılmaması. Bakımlı Bmw,her araçta olduğu gibi üzmez.
    N47 ile üzülmedik, N13 ile de üzüleceğimi sanmıyorum,teşekkür ederim

    Alıntı mrtysn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam bundan sonra ne alicaz simdi
    Julya
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  10. #10
    CüneytIşıkkent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Şehir
    Turkey/Istanbul/B.evler
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.
    Umbrella Corporation

  11. #11
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir F30 un yıllarca gideri olacak bence.Aracınız da yaptıklarınız da çok güzel.Hayırlı uğurlu olsun
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  12. #12
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    621
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız cezasız arızasız binin inşallah. Çok güzel kombinasyona sahip bir araç almışsınız maşallah. Benim için F30'un en üst noktası bu kombinasyonun lacivert olanı. ikinci sırada da sizin kombinasyon gelir. Üçüncü sırada da kendi aracım.

    Siz bu tercihi yaparken kimseye kulak asmayarak iyisini yapmışsınız. Bu kilometrede bir N13 almak mantıksız değil. N13'e binip üzülmemek için yapılması gereken işler de belli. Evvela aracın start-stop kodlama ile iptal edilecek, ardında da Eco Pro yerine Comfortta marş kodlanacak. Setup yapılacaksa elk su pompasının termostatını da düşük sıcaklığa çekiyorlar (ben yaptırmadım ancak kullananlar memnun) Normalde kabaca 150k km ömrü olan elektrikli su pompasının ömrü bir tık kısalsa da soğutma anlamında faydası tartışılmaz. Hatta klimanın kapalı olarak çalışması da kodlanırsa sağlıklı olur. Uzun vadede klima klapeleri ses yapmaya titremeye başlıyor. Daha henüz 70 binde açmamış bir goncagül olduğu için göğüs sökülse tat kaçırır.

    Bu önlemler aracın 15 sene sonraki kullanıcısının sizlere dua etmesini sağlayacak. Şuan binerken sizin de masraftan kısarak parçaların ömrünü uzatarak binmenizi sağlayacak. (En azından bugün sıfır km 320i ED alsam bunları yapardım.)

    Şimdiii hazır işgüçten vakit bulmuşken müsadenizle konunuzun altında biraz çenesizlik yapacağım. N13 ile ilgili çok konu çıkıyor bu aralar. "Açılın ben doktoruyum" diyemem. Ancak tecrübe ettiklerimi de paylaşmak isterim. Aracınız çok güzel güle güle kullanın. Bu arada yazacaklarımı siz bilmiyorsunuzdur diye değil başka birileri daha girip okuyunca aklında olsun diye paylaşıyorum. Çünkü aracınız "lan aç şu sahibindeni bi F30 bakalım bidaha mı gelicez dünyaya" paket bir F30. Konunuzun da uzun soluklu olacağını düşünerek burada bulunsun istedim.

    Öncelikle rutin bakım maddelerinden bahsedelim;

    • Vanos vakum pompasının yaşı (kilometresi değil yaşı) yaklaşmakta. Bir gün sabah arabanın altında bir avuç yağ görebilirsiniz. korkmayın. Pompanın komplesi 8500-9000 civarı, işçiliği de bir tık pis. Sadece oringini değiştirerek de tadil edenler de var ancak sağlıklı olmayabiliyor.
    • Yağ çubuğunuzun yaşı da gelmekte. Orijinali 3bin tl civarında değişmeniz faydalıdır. Allak korusun ucundaki plastik kartere düşerse tadınız kaçar.
    • Yağ eşanjörünün de yaşı gelmiş ama kilometre sebebi ile aciliyeti yok 90 binler gibi değişebilir.
    • Külbütörünüz değişmiş o yüzden sorun görünmüyor. PCV valfi de külbütör üzerinde geldiği için ayrıca değişime gerek yok. zaten tavsiye de etmem.
    • Genleşme kabında terleme görürseniz değişirsiniz. yine her parçada olduğu gibi BMW logolu olması iyidir. Ancak şunu bir kaç yerden duydum özellikle swag ve behr oemden uzun ömürlü ve sorunsuz oluyor diyorlar. Bmw logolular n13'e özel yapılırken sanıyorum ki behr vw grubunda kullandığı tasın ayaklarını sadece n13'e göre dizayn etmiş.
    • Turbo oringleri için de henüz aceleniz yoksa borusandan sipariş geçin gerekli olduğu zaman şak diye değiştirin. Piyasada hiç bir şekilde orijinali yok.
    • Araç uzun süre start stoplu kullanıldıysa ve sıcak bir memlekette ömrünü geçirdiyse mavi röle'nin yaşı gelmekte takribi 1000-1500 bir maliyeti var.
    • Buji bobin değişikliği yapılmadıysa tavsiyedir. En sarsıntısız çalışmasını sağlayan (stock araç için) kombinasyon ngk buji, delphi bobin kombinasyonudur. (n55'e geçecekseniz de keza aynı) ancak setup yapılacaksa şahsi tavsiyem cts bobin ve ngk laser irid bujidir.
    • Yağ tercihinde en yüksek sıcaklığa dayanan Shell 5w30 oldu. Ancak biraz titreşimli çalışmaya sebep oluyor, Motul 5w30 xclean plus (orijinali bulunabiliyorsa) bir tık daha düşük sıcaklık seviyor ancak titreşimsiz çalışma sağlıyor.
    • Yağ tercihi konusu ve sıcaklık konusu bir husus daha dağuruyor; ön blok tapaları, bu tapalar ortalama 75 bin km gibi terleme yapmaya başlar. 100 gibi bir damla sızar. 125k km de fıskiye gibi olur. Siz de bir bakımda kontrol ederseniz sağlıklı olacaktır. konu ilerlemeden dışarıdan sanayi tabiri ile İLAÇ sürerek kendilerince bir önlem alıyorlar.
    • Havaya, iklime ve şehre bağlı olarak far camlarınız yakın zamanda sararmaya ve ilk far temizliğinde kılcal çatlak olmaya başlayabilir.
    • Egsoz manifoldu civataları titreşim sebebi ile gevşeyebilir. Üst devirlerde inceden bir ıslık duyuyorsanız ya emme borusu ya da egsoz manifolt civatalarıdır.
    • Antifriz değişimi için yetkili servis tavsiye kartı her 5 sende bir olup, fren hidroliği değişimi için fabrikasyon tavsiye süresi 10 yıldır. Seneye geliyor demek sizin de.
    • Makyajlı kasalarda daha az denk gelse de direksiyon açı sensörü istifa edebilir, direksiyon düz dururken korna çalışmayabilir, bazen temizlikle düzelir bazen tamir gerektirir.
    • Keza kapı kilit mekanizmaları da aynı şekilde makyajlı kasalarda az denk gelse de bir yerden şase alıp istifa edebilir. Tamirde sonuç yüzde 50 başarı, değişim desek tanesi 10k tl. Yan sanayi ise tanesi 2,5 lira ancak kapı açma kapama hissiyatı tatsızlaşıyor.

    Modifiye konusu için ise;

    • Intercooler olarak wagner, filtre olarak bmc kutuiçi filtre tavsiyedir.
    • Herhangi kaliteli bir harcıalem DP (sargılanmak koşuluyla) tavsiyedir.
    • Forge DV tavsiyedir. Oem dv kullanımınıza göre 50-80k km arası gidiyor. ama hep alttan pikletmeli kullanıyorsanız yada sert bir dosyanız varsa beklenmedik bir anda tadınızı kaçırabilir.
    • N55 cooler evet al tak oluyor, ucuz vs. ama açıkçası fbo bir modifiye olacaksa verim vermez. Soft bir ayarla 190-195 hp binilecekse hiç yoktan iyidir denir.
    • Şu setup yapıldıktan sonra tatlış bir yazılım yapılır. Ancak aracın asıl keyfini getirecek olan şanzuman yazılımı olacak. Genel olarak tüm firmalarınki vites atma hızını bariz arttırıyor ve sorunsuz oluyor. Ancak RSA'nın şanzuman yazılımı resmen DSG tadı veriyor hem ses olarak hem hem sürüş olarak. #reklamdeğil


    EEEEEhhhhh lan ne nazlıymışsın sende diyor ve bu konuda da kendinizi haklı görüyor olabilirsiniz. Evet N13 nazlı. Evet N13 el bebek gül bebek. Evet tüm bunları yapar harcar uğraşırsınız ve bir gün bakıma daha 3 bin km varken yağ eksik der. Evet sibop yuvası çatlatır, conta yakabilir. 70 model mercedesin yağ çubuğu yerinde durur bununki kırılır süzgeç tıkar. ama günümüz koşullarında ben sportif, yakışıklı ve ulaşılabilir bir Bmw istiyorum derseniz tek çözüm bu araç. ve sabaha kadar kroniği arızası olsun çeyrek altın gibi, düzgününü bakımlısını satarken kapının önüne çıkar anahtarı havaya atarsınız yere düşemeden alırlar.

    Konunuzu baltaladıysam lütfen affedin. Yazdıklarımda hata eksik gören birisi varsa da lütfen eklesin söylesin hatam var ise yüzüme vuraa vuraa düzeltsin. Güle güle kullanın.

  13. #13
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CüneytIşıkkent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun güzel günlerde kullanın.
    Alıntı Ssamet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir F30 un yıllarca gideri olacak bence.Aracınız da yaptıklarınız da çok güzel.Hayırlı uğurlu olsun
    Teşekkür ederim
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  14. #14
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız cezasız arızasız binin inşallah. Çok güzel kombinasyona sahip bir araç almışsınız maşallah. Benim için F30'un en üst noktası bu kombinasyonun lacivert olanı. ikinci sırada da sizin kombinasyon gelir. Üçüncü sırada da kendi aracım.

    Siz bu tercihi yaparken kimseye kulak asmayarak iyisini yapmışsınız. Bu kilometrede bir N13 almak mantıksız değil. N13'e binip üzülmemek için yapılması gereken işler de belli. Evvela aracın start-stop kodlama ile iptal edilecek, ardında da Eco Pro yerine Comfortta marş kodlanacak. Setup yapılacaksa elk su pompasının termostatını da düşük sıcaklığa çekiyorlar (ben yaptırmadım ancak kullananlar memnun) Normalde kabaca 150k km ömrü olan elektrikli su pompasının ömrü bir tık kısalsa da soğutma anlamında faydası tartışılmaz. Hatta klimanın kapalı olarak çalışması da kodlanırsa sağlıklı olur. Uzun vadede klima klapeleri ses yapmaya titremeye başlıyor. Daha henüz 70 binde açmamış bir goncagül olduğu için göğüs sökülse tat kaçırır.

    Bu önlemler aracın 15 sene sonraki kullanıcısının sizlere dua etmesini sağlayacak. Şuan binerken sizin de masraftan kısarak parçaların ömrünü uzatarak binmenizi sağlayacak. (En azından bugün sıfır km 320i ED alsam bunları yapardım.)

    Şimdiii hazır işgüçten vakit bulmuşken müsadenizle konunuzun altında biraz çenesizlik yapacağım. N13 ile ilgili çok konu çıkıyor bu aralar. "Açılın ben doktoruyum" diyemem. Ancak tecrübe ettiklerimi de paylaşmak isterim. Aracınız çok güzel güle güle kullanın. Bu arada yazacaklarımı siz bilmiyorsunuzdur diye değil başka birileri daha girip okuyunca aklında olsun diye paylaşıyorum. Çünkü aracınız "lan aç şu sahibindeni bi F30 bakalım bidaha mı gelicez dünyaya" paket bir F30. Konunuzun da uzun soluklu olacağını düşünerek burada bulunsun istedim.

    Öncelikle rutin bakım maddelerinden bahsedelim;

    • Vanos vakum pompasının yaşı (kilometresi deÄŸil yaşı) yaklaÅŸmakta. Bir gün sabah arabanın altında bir avuç yaÄŸ görebilirsiniz. korkmayın. Pompanın komplesi 8500-9000 civarı, işçiliÄŸi de bir tık pis. Sadece oringini deÄŸiÅŸtirerek de tadil edenler de var ancak saÄŸlıklı olmayabiliyor.
    • YaÄŸ çubuÄŸunuzun yaşı da gelmekte. Orijinali 3bin tl civarında deÄŸiÅŸmeniz faydalıdır. Allak korusun ucundaki plastik kartere düşerse tadınız kaçar.
    • YaÄŸ eÅŸanjörünün de yaşı gelmiÅŸ ama kilometre sebebi ile aciliyeti yok 90 binler gibi deÄŸiÅŸebilir.
    • Külbütörünüz deÄŸiÅŸmiÅŸ o yüzden sorun görünmüyor. PCV valfi de külbütör üzerinde geldiÄŸi için ayrıca deÄŸiÅŸime gerek yok. zaten tavsiye de etmem.
    • GenleÅŸme kabında terleme görürseniz deÄŸiÅŸirsiniz. yine her parçada olduÄŸu gibi BMW logolu olması iyidir. Ancak ÅŸunu bir kaç yerden duydum özellikle swag ve behr oemden uzun ömürlü ve sorunsuz oluyor diyorlar. Bmw logolular n13'e özel yapılırken sanıyorum ki behr vw grubunda kullandığı tasın ayaklarını sadece n13'e göre dizayn etmiÅŸ.
    • Turbo oringleri için de henüz aceleniz yoksa borusandan sipariÅŸ geçin gerekli olduÄŸu zaman ÅŸak diye deÄŸiÅŸtirin. Piyasada hiç bir ÅŸekilde orijinali yok.
    • Araç uzun süre start stoplu kullanıldıysa ve sıcak bir memlekette ömrünü geçirdiyse mavi röle'nin yaşı gelmekte takribi 1000-1500 bir maliyeti var.
    • Buji bobin deÄŸiÅŸikliÄŸi yapılmadıysa tavsiyedir. En sarsıntısız çalışmasını saÄŸlayan (stock araç için) kombinasyon ngk buji, delphi bobin kombinasyonudur. (n55'e geçecekseniz de keza aynı) ancak setup yapılacaksa ÅŸahsi tavsiyem cts bobin ve ngk laser irid bujidir.
    • YaÄŸ tercihinde en yüksek sıcaklığa dayanan Shell 5w30 oldu. Ancak biraz titreÅŸimli çalışmaya sebep oluyor, Motul 5w30 xclean plus (orijinali bulunabiliyorsa) bir tık daha düşük sıcaklık seviyor ancak titreÅŸimsiz çalışma saÄŸlıyor.
    • YaÄŸ tercihi konusu ve sıcaklık konusu bir husus daha daÄŸuruyor; ön blok tapaları, bu tapalar ortalama 75 bin km gibi terleme yapmaya baÅŸlar. 100 gibi bir damla sızar. 125k km de fıskiye gibi olur. Siz de bir bakımda kontrol ederseniz saÄŸlıklı olacaktır. konu ilerlemeden dışarıdan sanayi tabiri ile İLAÇ sürerek kendilerince bir önlem alıyorlar.
    • Havaya, iklime ve ÅŸehre baÄŸlı olarak far camlarınız yakın zamanda sararmaya ve ilk far temizliÄŸinde kılcal çatlak olmaya baÅŸlayabilir.
    • Egsoz manifoldu civataları titreÅŸim sebebi ile gevÅŸeyebilir. Üst devirlerde inceden bir ıslık duyuyorsanız ya emme borusu ya da egsoz manifolt civatalarıdır.
    • Antifriz deÄŸiÅŸimi için yetkili servis tavsiye kartı her 5 sende bir olup, fren hidroliÄŸi deÄŸiÅŸimi için fabrikasyon tavsiye süresi 10 yıldır. Seneye geliyor demek sizin de.
    • Makyajlı kasalarda daha az denk gelse de direksiyon açı sensörü istifa edebilir, direksiyon düz dururken korna çalışmayabilir, bazen temizlikle düzelir bazen tamir gerektirir.
    • Keza kapı kilit mekanizmaları da aynı ÅŸekilde makyajlı kasalarda az denk gelse de bir yerden ÅŸase alıp istifa edebilir. Tamirde sonuç yüzde 50 baÅŸarı, deÄŸiÅŸim desek tanesi 10k tl. Yan sanayi ise tanesi 2,5 lira ancak kapı açma kapama hissiyatı tatsızlaşıyor.

    Modifiye konusu için ise;

    • Intercooler olarak wagner, filtre olarak bmc kutuiçi filtre tavsiyedir.
    • Herhangi kaliteli bir harcıalem DP (sargılanmak koÅŸuluyla) tavsiyedir.
    • Forge DV tavsiyedir. Oem dv kullanımınıza göre 50-80k km arası gidiyor. ama hep alttan pikletmeli kullanıyorsanız yada sert bir dosyanız varsa beklenmedik bir anda tadınızı kaçırabilir.
    • N55 cooler evet al tak oluyor, ucuz vs. ama açıkçası fbo bir modifiye olacaksa verim vermez. Soft bir ayarla 190-195 hp binilecekse hiç yoktan iyidir denir.
    • Åžu setup yapıldıktan sonra tatlış bir yazılım yapılır. Ancak aracın asıl keyfini getirecek olan ÅŸanzuman yazılımı olacak. Genel olarak tüm firmalarınki vites atma hızını bariz arttırıyor ve sorunsuz oluyor. Ancak RSA'nın ÅŸanzuman yazılımı resmen DSG tadı veriyor hem ses olarak hem hem sürüş olarak. #reklamdeÄŸil


    EEEEEhhhhh lan ne nazlıymışsın sende diyor ve bu konuda da kendinizi haklı görüyor olabilirsiniz. Evet N13 nazlı. Evet N13 el bebek gül bebek. Evet tüm bunları yapar harcar uğraşırsınız ve bir gün bakıma daha 3 bin km varken yağ eksik der. Evet sibop yuvası çatlatır, conta yakabilir. 70 model mercedesin yağ çubuğu yerinde durur bununki kırılır süzgeç tıkar. ama günümüz koşullarında ben sportif, yakışıklı ve ulaşılabilir bir Bmw istiyorum derseniz tek çözüm bu araç. ve sabaha kadar kroniği arızası olsun çeyrek altın gibi, düzgününü bakımlısını satarken kapının önüne çıkar anahtarı havaya atarsınız yere düşemeden alırlar.

    Konunuzu baltaladıysam lütfen affedin. Yazdıklarımda hata eksik gören birisi varsa da lütfen eklesin söylesin hatam var ise yüzüme vuraa vuraa düzeltsin. Güle güle kullanın.
    Konu baltalamak ne kelime, harika bir yazı olmuş.Yazfığınız hususların hepsine dikkat edicem.Aldığım gece startta comforttan başlama ve start stop kapalı hale gelecek şekilde kodladık.Klimayı da kodlatıcam.

    Kapak dahil terleyen bir yer bile olmadığından kaçak tespitim çok kolay olacaktır.Kapakla birlikte buji bobin değişimi de yapılmış ben de kontrolünü yaptım

    Diğer yazdığınız hususlarda not olarak kalsın.

    Modifiye anlamında forge dv, intercooler,belki dp ve 200 hplere yaklaştıracak bir yazılım yeter bana.

    Arkadaşımda 260hp dynolu 316i var ve XHP şanzıman yazılımı var. Belki şanzıman içn stg 1 XHP yapabilirim

    Çok teşekkür ederim
    Konu initial-D tarafından (Dün Saat 15:54 ) değiştirilmiştir.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  15. #15
    driver_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    1.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasız belasız kullanın aracınızı.Her araba alma zamanı almayı düşünürken söylenenler karşısında vazgeçtiğim f30 sevdasından sayenizde tekrar açıp ilanlara bakmaya başladım.Yaşadıklarınız ve tecrübeleriniz bana yol gösterici olacaktır.Özel olmayacaksa dmden fiyat bilgisi vermeniz mümkün mü ortalama?
    Konu driver_can tarafından (Dün Saat 15:58 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •