E90 Out, F30 In; Daha Yeni Daha İyi mi? 320i ED Luxury Line
Yine gereksiz ayrıntılarla uzun uzun yazacağım ama, okumayı sevdiğim için yazıyorum :) Başlayalım.
Herkesin "alma üzülürsün,sanayiden çıkamazsın" gibi söylemlerine kulak tıkayıp aldığım E90 320d ile geçirdiği 3 yıl +100.000 km sonunda rahat battı. Buradan hiç sebep yokken arabasını değiştirme perileri gelen arkadaşlara tavsiye;yapmayın! :)Konusu burada:
http://www.techturkey.com/forum/otom...ve_oncesi.html
Neyseki E90'ımı bir arkadaşım babası için aldı, öyle bir otomobilin kaba olacak ama "apaçilerin" eline düşmemesine sevinerek sattım.
Aşure kazanı gibi sarı site favori listemdeki arabalar ve alamama sebeplerim:
Alfa Romeo Giulia (belki bir sonraki aracım olur başka hiçbirşey istemiyorum), Giulietta QV(bagaj ve iç hacim yok), 159 1.8 TBi(manuel)
BMW E60 525d, 530d,535d (genel olarak düşük model olması ve yüksek fiyatları), 428i Gran Coupe (buna aşağıda değinicem),F30 320i N20B20(2011 E90 üzerine neredeyse bir E90 parası verip 1 yaş yeni otomobil almak?),F10 520i,520d( uygun fiyatlı temizi piyango,bana çıkmadı malesef)
Volvo V70 2.4 D5 ADW (2014 olmasına rağmen arabanın eşime çok eski gelen yüzü)
428i xdrive Gran Coupe hiç aklımda yokken eşim ısrar etti ve iki tane 140.000 de kaza boya tramer olmayan arabaya baktım ama içime sinmedi, başka da bulamadım.
F10 ise F30 piyasası gibi, geneli galerilerin elinde ve bir süre sonra artık ilanlarına bakmak bile yormaya başladı.
Bir cumartesi eşimle yine bir F10 bakmak üzere atladık motora ve yine galerilerin telefondaki tripleri yüzünden, en en en son ihtimal dediğim F30 320i ED bakmaya çevirdik rotayı. Okadar ilanı ile alakasız otomobil baktım ki, görebildiğim mesafeden "tamam arabamız bu" dedim. Şöyle bir yerde bulduk son 1.5 yılını 4000 km ile geçiren yeni otomobilimizi.
2016 320i ED Luxury Line,70.000 km'de, boyasız, değişensiz, muayenesi yeni yapılmış, sıfır lastikli, full orjinal,bakımlı, içi taba, konsol ahşap görünümlü,camları bile filmsiz bir F30.
https://i.hizliresim.com/sx6vmsn.jpg
Aracın yanından uzaklaştık, ben biraz daha F10 istiyordum, eşim biraz daha 4 Gran Coupe istiyordu. Araba iyi, km düşük, kombinasyon güzel, alalım, sonrasına bakarız dedik ve aldık.
https://i.hizliresim.com/jjkx1el.jpg
https://i.hizliresim.com/t4wnavu.jpg
https://i.hizliresim.com/cxx1lu4.jpg
https://i.hizliresim.com/53owjc6.jpg
https://i.hizliresim.com/95xf9fg.jpg
Aldığımın ertesi günü hemen bakıma girdik. Evet N13'ün şöhreti kötü. Alırken sadece kaporta expertizi yaptırmıştım. Külbütörün değişmiş olması, sarsıntısız çalışması,en ufak bir yağ kaçağı gözükmemesi sonucu birşey çıkmaz diyerek aldım.
https://i.hizliresim.com/dfes56o.jpg
Aracı almadan önce tam gazda biraz fazla ıslık sesi vardı sadece, muhtemelen kronik sorunu olan turbo hortumudur dedim. Tam da düşündüğümüz gibi çıktı.Yağı Liqui Moly,tüm filtreleri Mann, Antifrizi motul mavi ile değiştim, değişmesi gereken kayışları Continental ile değiştirdim, genel bir kontrol yaparak içim rahat bir şekilde kullanmaya başladım.
https://i.hizliresim.com/kmrw6yf.jpg
Gelelim başlıktaki konuya;
F30 genel olarak çok iyi bir otomobil. Sınıfının sportif tarafında ama E90'dan daha evcil birçok konuda. Daha rahat, daha yumuşak.Ben son 25-30.000 km yi standart üzeri frenli coilli lastikli bir E90 da yaptığım için, yavaş, durmayan, dönmeyen bir otomobile geçmiş gibi hissettim. Üstüne bir de F30'un direksiyonunun E90'dan kat kat kötü oluşu biraz hayal kırıklığı da yarattı.
Hatta bu arabaya hiç bir ekleme yapmadan satayım diye bile düşündüm ama biraz vakit geçirince yeni ve kötü olan herşey gibi bu direksiyona da alışırım ve ufak eklentilerle yine hoşlanırım dedim. Bu arada F30 kötü bir otomobil değil asla, yine söylüyorum.N13 her nekadar yanlış ellerde sorunlu gözükse de harika bir motor.ZF 8HP zaten 120 hp den 2000hp ye kadar her motorun ilacı.Sürüş kalitesi olarak fazlasıyla iyi.Hepsi bir yana E90'dan sonra hala bir BMW de olduğumuzu her detayıyla hissettiren bir otomobil.Yakıt ortalamasının da 7-8 lt civarında gezmesi dizelden sonra üzmedi neyseki.