arkadaşlar marmarayı tercih eden varmı internette çok spekülasyon var güzergahıma uygun kullanan oldumu?
Printable View
arkadaşlar marmarayı tercih eden varmı internette çok spekülasyon var güzergahıma uygun kullanan oldumu?
bugün teğet geçtim son anda kadıköyden vapurla gitmeye karar verdim bir sürede böyle devam edicem. iyiki öyle yapmısım dedim
haberlerde bugun yaşanan sıkıntılar var okursanz görüceksniz.
bence bir süre kullanmamak lazım en azından oturana kadar sonrasında güzel icaat oldugunu düşünüyorum.
Pazar günü deniyim diyorum ama 2 gündür seferler aksıyor. Biraz daha zamanı var sanki denemek için..
Elektrikler kesilmis, merdivenler bozulmus ve sirkeci duraginin kapilari bozuldugu icin uskudarda indirmisler milleti.
Bi şehir efsanesi dolaşıyor. Gerçekliği varmıdır ?
Tüpün tek parça yekpare olması gerekirken 8 parça filan yapılmış...
Gerçi Japonlar var işin içinde ama ???
Bunlar hep ariza lobisinin isleri.
Bizim ınsanımız yenı dıye ınmeden bır uskudar bır sırkecı yaparsa boyle olur..
Hükümet ile problemler olduğu için bu tarz asparagas haber cıkmasi normal ama bu denli büyümesi acıkcası insani korkutuyor ben binmem şuan melesa.
Gerçii sen daha iyi bilirsin abi ama sanmiyorum elektrik kesintisini bi şekilde anlarim ama diğer söylenenler.
Herhangi bir çatlakta tamamen inflak edebilir içeriye alinan suyu dişari basicak kadar yeterli pompa yokmuşşşş :soru:
15 gün binilmez, paralı olsun belki birşeye benzer
Bakan demıs, arıza marıza yok kardesım..
10 dk sonra; trafoda arıza var :D sehır elektırıgı arızalı demıs :D
bu bakanların sacma yorumları benı kopartıyo :))
günay cesaretin doruklarındalar bence :)
bana kalırsa erken acılmıs bir proje sırf şu tarih denildiğinden ötürü acıldıgını düsünüyorm keşke bu kadar sene beklenildi bir kaç ay daha deneme v.s. yapılsaydı.
sabah sirkeci istasyonu kapalıydı insanlar perisan olmuştu, ayrılıkcesmeden binenler mecburen yenikapıda indiler ordan sirkeciye geçmek sıkıntı olmuş.
kartal metrosundada son 3-4 gündür bi yogunluk seferlerde sarkma vardı ve bugunde 2 durakda kapatılmıstı .
ve haberde izlediğim marmararayın kalkmasını 15 dk falan beklemsler bu sürede cok fazla .
bunlar ilerde giderilir illaki ama şuan için riskli işe gidip gelen adam bence binmesin sabah herkes isyan ediyordu geç kaldık diyerekden.
bide insanları yürüterek tüpden sirkeciye götürmsler haberi vardı doğruysa cok trajikomik olmus.
Acele etmemek gerekli alel acele yaptılar aksaklıklar mutlaka olacaktır.O yüzden biraz daha beklemenizde fayda var kullanmak için
Gazetecilere Marmaray yasağı - Hürriyet GÜNDEM
Zaten artık bir sorun varsa da ne olduğunu bilemeyeceğiz...
Elektrikler kesildi ve insanlar raylar üzerinden yürüyerek diğer yakaya geçti.. Fotoğraflar mevcut internette, bulursun biraz araştırsan. Hatt cnn türk canlı yayınında sefer iptal( ya iptaldi ya erteleme, emin olamadım şimdi ) anonsu yapıldı.
Akabinde bir kez daha bozuldu sanırım, ulaştırma bakanının "ilk defa trene binenler acil durum düşmesine bastı ondan bozuldu" dediği söyleniyor, henüz kulağımla duymadım bu açıklamayı. Araştırıp doğruluğundan / yanlışlığından emin olucam... Bir diğer açıklama da 1 milyon kapasitesi olan hat için "vatandaşlar çok geliş gidiş yapıyor ondan bozuldu" şeklinde. Bunun da araştırmasını henüz yapmadım..
Şu anda da gazetecilerin marmaraya girmesi yasaklandı..
yuruyerek bogazi gecmek paha bicilemez :D
Arkadaşlar Meslegim cevre mühendisliği ve Marmaray projesi kapsamında çalışıyorum
Güven olarak bir sıkıntısı yoktur çünkü en uc noktaya kadar planlanmış bir projedir.
Sadece projenin 29 ekimde açılması istendiği için tamamen tüm testler yapılmadan aksaklıklar giderilmeden açıldı en kısa zamanda tüm sorunlar giderilip sorunsuz kullanabilirsiniz.
Herkesin ortak bilgisi bu zaten. Sırf verdikleri tarihte açmak için açtılar.
" Sadece projenin 29 ekimde açılması istendiği için tamamen tüm testler aksaklıklar giderilmeden açıldı "
Hızlı tren gibi Pamukova da yaşanan bir felaket olursa vebali kimin olur?
Ya da unutulur gibi 2004teki facia gibi...
http://haberartiturk.com/Haber/marma...kapaniyor.html
şu marmarayın hangi otobüs metrobüs sehir hatları vapuru veya buna benzer bir toplu taşımanın zorlugu ya da yogunlugu görülüp yapılmaya çalışıldı?
otomobillerin karşıya geçme sorunu var yayaların degil...
yanlış bir proje oldugunu düşünüyorum... aynı olay hongkongta var. hem deniz hem metro hemde karayolu ile denizin altından karşıya geçilebiliniyor hemde 10 yıldan fazladır. ben 10 yıldır biliyorum hongkong denizaltı araç tünelini çünkü bizimki gibi köprü yok orada. bizde 2 tane köprü var. köprülerdeki trafik sıkışıklıgının sebebinin gişeler oldugunu görememek rant kapısı olarak görmektir...
zaten hgs ile ogs aynı gişelere konabiliniyor kaldırsalar gişeleri trafigi en kolay rahatlatma yolu. çok rahatlatmayacak ama ufak bir uygulama ile yeterli olucaktır.
trafigi rahatlatmanın en temel yolu egitim. insanlarımız tabiri caiz ise yolda yürümeyi bilmiyorlar.
Merakımdan soruyorum.
Tamamlanamayan testler WC'lerdeki sifonların mıdır yoksa sinyalizasyon sisteminin midir?
'Asrın Projesi' olarak tanımlanan bir iş 'olacak dedim oldu' mantığı ile mi açılmalıydı? Veya en azından sembolik açılış yapılıp daha sonra tam kapasite ile kullanılsa olmaz mıydı? Sembolik açılışın da saçma olduğunu biliyorum ama en azından insanlara biraz daha az eziyet edilmiş olmaz mıydı?
Hepsi var, şimdi kaynak gösterelimde yalancı çıkmayalım :)
"Avrupa’dan Asya’ya denizin altından yürüyerek geçen ilk Türk, iş güvenliği uzmanı Evren Altunsu iş makineleri durduğunda bazen gemi sesi duyduklarını söylüyor. Oysa tünelin neredeyse denizle teması yok. Batırma tüpleri denizin dibine yerleştirilmiş ve üzerine 8-10 metre kaya ve çakıl taşlarından oluşan dolgu malzemesi konulmuş. Duvarların kalınlığı bir metre. Her kötü senaryoya karşı önlem hazır. Su baskınına karşı dikey inip hattı kapatan sel kapakları, suyu tahliye edecek pompa çukurları, kaçış şaftları, duman emiciler, depreme karşı tüpleri esnetecek kauçuk contalar tek tek gösteriliyor.
‘Hata-no’ yani ‘hata yok’!
Brifingin en sempatik ismi TAISEI’nin elektrik ve mekanik proje müdürü Hatano’ydu. Elinde kâğıttan yaptığı mini bir paraşütle Bakan Yıldırım’ın karşısına dikilen Hatano “Yetişmezse kendimi Sarayburnu’ndan atacağım ama paraşütle” dedi. Brifingin ciddiyeti, yerini kahkahalara bıraktı. Espriyi Bakan Yıldırım anlattı: “Yetişmezse seni Sarayburnu’ndan atarım demiştim. Şimdi sırtında paraşütüyle geziyor!” Marmaray’ın Japon ortağı TAISEI’nin proje müdürü Yoshihisa Hatano, Marmaray projesinde hataya yer olmadığını anlatırken baretinin arkasındaki ismini gösteriyor: ‘Hata-no’ yani ‘Hata yok’! "
Kaynak
O şantiyede çalışanın yorumunu da ekleyeyim :);
tünel içinde olası bir su baskının önüne geçilmesi için sump pit adı verilen pompa çukurlarının kullanıldığı projedir.
Sump pit nedir ?
tünel projelerinde olası su baskınlarının, zeminden sızabilecek suların tehlike yaratmasını engelleyen pompa çukurlarına verilen isimdir.
marmaray projesi bünyesinde çalıştığım yenikapı şantiyesinde daha önce de söylediğim gibi 2 adet tbm ve 1 adet natm tünel bulunmaktadır. tbm2 tünelinin 1km iç kısımında sump pit diye adlandırılan bir bölme bulunmaktadır. bu bölmenin amacı zeminden veya yüzeyden gelecek olan bütün suların aynı bölgede toplanmasıdır. yenikapı şantiyesindeki sump pit pompa çukurunun içerisinde 6 adet perde ve buna bağlı olarak da 7 adet bölme mevcuttur. bu bölmeler hazne görevi görüp, gelecek olan suyu depolayacaklardır ve su seviyesi belirli bir hizaya geldiğinde pompalar vasıtası ile su dışarıya pompalanacaktır. bu çukurun çalışmasının sağlıklı olması, tünelin içinde oluşabilecek olan su baskınlarının önüne geçecektir. buna benzer sistemler destekli kazılarda da kullanılmaktadır. yer altı su seviyesinin daha aşağısına inildiğinde zemin su gelmeye başlar. bu sebepten dolayı, normalde çalışma yapacağımız kottan daha aşağıya bir bölme açılır ve normal inşaat yüzeyinden daha aşağıda bulunduğundan ötürü su ilk o yüzeyde toplanır. dalgıç pompalar sayesinde de su kuyu gibi çalışan o bölmeden uzaklaştırılır.
pompa çukurları imalat olarak üst yapıdaki perde – döşeme bağlantılarıyla benzerlik göstermektedir.
kaynak
Fail safe protocol olarak ta nette aratabilirsin.
Tünel yapısı için konuşuyorum, Marmaray açıldığı andan itibaren herkes tünel mühendisi oldu birden, boşverin aldırış etmeyin :)
Şu tünel zarar görse deliler gibi sevinecek kararkterler biliyorum okuyorum görüyorum, yazıktır, bizim insanımız gerçekten çok garip..
http://www.facebook.com/photo.php?v=...type=2&theater
Şimdi denk geldi ben binmem abi ya canım bu kadar ucuz değil benim acikcasi.
trajikomiktir.
TT de birisi yazmiş ilk defa marmaray a binecem nolur ne olmaz altima mayomu giyerim :D
Allah korusun
İstayonlardaki acil durum butonları... Kısaca ESB diyoruz.
Basıldığı taktirde sinyal kırmızıya döner, katener enerjisi kesilir. Yani tren durur.
Basılı kalmış olan butonun yeri ve basılma sebebi testip edildiğinde, görevli tarafından buton düşürülür. Varsayılan acil durum sonlanmış olur.
İnsanlar için dışarıdan yorum yapmak çok kolay. Başında bir devlet adamı diyorki 29 ekimde bunu açıcaksın o eksik bu eksik diye bakmıyor olaya 29 ekimde açılacak bir şekilde ne olursa olsun dendi. Proje dahilindeki tüm mühendis ve işçiler ellerinden geleni yaptılar bir şekilde de olsa dün açılışı yapıldı.
bu istanbulun herşeyi dert arkadaş, antalyanın gözünü seveyim :)
Bu tünelde denizin altında kalan kısmı kaç metre?
Dün NG'de yayınlanmış belgeseli izledim, 60 metre diyordu. Daha önce yapılmış 40metre derinlikte ki başka bir çalışmanın rekorunu geçtiğini anlatıyordu.
En başta sorunumuz o Devlet adamı dediğiniz şahsın cehalati zaten. Adam akıllı uslu oturup bu iş böyle olmaz diye anlatamazsınız. Dedim olacak. Sakıncalırı nedir dinlememişlerdir bile.
Bir de tekrar soruyorum. Eksik dediğiniz testler nelerdir? Hiç mi yapılmadılar yoksa yeteri kadar tekrarlanmadılar mı?
Akdeniz universitesi mezunuyum secimlere yetiştirebilmek adına sana travayın deneme sürüşünde şaranpolden gecen tranvayın rayların hatalı yapılması sebebi ile devrilmesini, tranvayın raydan cıkarak ceza evi duvarına çarpmasını hatırlatırım.
Mevzu ülkemize birseyler yaptığında illa o projeye zaman kısıtlaması koymak ve bu zamana diretmek o yüzden hatalı yanlış oluyor bunun ceremesini gene halk çekiyor.
En baş sorunumuz o değil aslında.
Evet sistem çok faydalı olacak kanaatindeyim fakat bir şeylerin eksik yapıldığı veya adam akıllı test edilmeden alel acele açıldığı apaçık belli iken hala ''Biz hata yapmayız, bizde hata olmaz, sistem sorunsuz'' düşüncesiyle ''Sistemi kullanan halk dur düğmesine bastı'' demek ne kadar doğru o tartışılır. Kendilerinde biraz suç arasınlar. Ya ilk seferde o kadar kapasiteyle daha büyük bir sorun olsaydı?
Asıl sorunumuz bu.
Marmaray güzel proje hakikatten ancak çok erken açıldı kanaatindeyim ve uzunca bir süre kullanmamayı düşünüyorum.