merhaba bır konu hakkında merakım var turbolu araçlarda yazılım yapınca nelerı etkılıyor sadece elektronık turbo kontrollu arabalarda basıncımı acıyorlar veya tam olarak nelerı değişiyor enjektörler ,ateşleme vs...
Printable View
merhaba bır konu hakkında merakım var turbolu araçlarda yazılım yapınca nelerı etkılıyor sadece elektronık turbo kontrollu arabalarda basıncımı acıyorlar veya tam olarak nelerı değişiyor enjektörler ,ateşleme vs...
bunun %100 kesin cevabı olamaz
bu chip yazan kişiden aracın özelliklerine kadar fark edecektir.
ama turbo basıncı+ateşleme+enjeksiyon süreleri gibi haritalar en başta güncellenir
sonrasında araca göre değişebilir
tork limitörü
devir kesici
ve başka birkaç parametre daha olabilir
dün ben bir remapcıye gittim forumdan bir arkadaş eksozun veya eksoz manıfoltun kacıyor dedi.birde ben westgate hortumu tcv valve denen bir zıkıma giriyor onu söktüm ama sensörün elektrıgı halen baglı ve buda benım aracımda 0.8 bardan 1 bara yukselttı sımdı gecenlerde sızde cevaplamıstı bilinçsizce yapılan işlermlerden bahsetmiştiniz.bu tcv sensörü benim aracımda dedikleri kadarı ile fazla bir etkisi yok ve çok çabuk bozulan bir meretmiş araştırmalarım sonucu.Forumlarda arızalanan tcv valfini %90 ı değiştirmek yerine hortumunu sökmüş çünkü araç bir barın üstünde yürümüyor wastgate ona göre ayarlı.Yazılım yapacak olan arkadaşta bunun mecbur takılı olması gerektıgını söylüyor.Eger yazılımla açılacaksa 0.2 bar zaten bunu mekanik olarak biz yapmış bulunuyoruz ozamanda yazılımın pek bir mantıgı kalmıyor yanlış mı anlıyorum.Bu arada çopur eksoza gittim dün araçta herhangi bir kacak olmadıgını ve onların lpg enjektörü sesi olduğunu belirtti ve araça 76 mm düz boru ve dump pipe yapmak için bir proje hazırladık.Eger yazılımla sadece turbo basıncı acılacaksa gerek kalmıyor şu durumda birde merak ettiğim bir konu otomatik vites araç dyno da düzgün olçülebilirmi?
hayır bilmediğiniz noktalar var
turbo boost valfi sadece turbo basıncını açmaya yaramaz.
ters bir durum oluştuğu zaman motor kırılmasın diye basıncıda kısabilir.
siz o hortumu çıkarınca kara düzen artık allah ne verdiyse modunda devam edeceksiniz.
kötü benzin alınca motor vuruntu yapacak belkide pistonları kıracaksınız
sonra usta ile birbirinize bakıp alla alla ne oldu acaba diye tahmin yürüteceksiniz.
Basinc degerini sabit tutarak bile aracinizin kranktaki guc degeri arttirilabilir. Yapmak istediginiz yukleme ile ilgili biraz daha arastirma yaparsaniz usta ile dialogunuz daha saglikli olabilir cunku yazilim konusu hakkinda bilincsiz bir cok insan var kullaktan duyma bilgilerle dolu.
Dort tekerli bisiklet bile dynoda olculur :D
bendeki selenoid bunun aynısı bunun yerine peki manuel boost control taksam ne olur bu bahsettiginiz rsikler ortadan kalkarmı ben burda gösterilen westgate e gıden hortumu cıkardım sadece
http://i.hizliresim.com/e7D07P.png
bu valfi kumanda eden şey ecu
basıncı kısan ecu
manuel boost valfi takarsan, ecu gerekirse basıncı nasıl kısabilir?
Basinc 1 bar sabit mi? yoksa alt devirlerde daha fazla ust devirlerdemi 1 barda kaliyor
Wastegate e giren hortum bosta ise su anda basinci kisitlayan birsey yok demektir.. Oldukca tehlikeli.. Bence hortumu geri takin basinci yukseltmek icin manuel boost controller takin..
Bu arada wastegate 1 bar degildir, 0.8 den kucuk olmak zorunda..
1 barlik wastegate varsa basinci 1 bardan asagida tutamazsin..
Genel uygulama wastegate basinci <<< elektronik ayarlanan basinc..
Baska turlu olamaz.
wastegate hortumunu söküp kullandıysan egzoz manifoldunun kaçırması çok büyük şans olmuş. bu araçlarda cbv tabir edilen turbonun emme salyangozundaki yaylı diyafram volvonun blowoff yerine koyduğu bir sistemdir onu iptal etmenin en doğru yolu parçayı söküp yerine aynı şekilde bir flanş takmak. tabi bu iptali yaparsan başka bi recirc valve veya blowoff valf kullanman gerekli çıkan havayı geri emiş sistemine verecek şekilde. yoksa aracın valf açıldığı zamanlarda ölçülüp sistemi terketmiş havayı tolere edemeyip boğarak stop edecektir.
Basınç arttırmadan önce özellikle cbv sisteminin sağlam veya iptal edilmiş olduğuna emin olmalısın ve tüm sistemdeki kaçakları emme egzoz intercooler gibi gidermen gerekli. Genelde hedef basınca ulaşamamakta birinci neden kaçak yoksa cbv sorunu oluyor
cbv de hortum sökmek pek mantıklı bir çözüm değil en iyi ihtimalle tek yönlü valf takarak yayın geri gitmesini engelleyebilirsiniz. wastegate ve basınç valfi kısmını hiç kurcalamayın yazılımcı basınçla ilgili müdahalelerin hepsini yapabilir.
cbv iptal flanşı şu şekilde oluyor CBV Blocking Flange, S60R/V70R and S60 T5 - ViVA Performance
orjinal turboyla devam edeceksen en mantıklı çözüm de budur http://www.vivaperformance.com/cbv-u...r-v70r-s60-t5/
cbv sistemi dediğin benım anladıgım kadarı ile orijinal dump valve ı aracın onu sokup baktık saglam ve onun hortumuda baglı zaten benim söktüğüm hortum tcv den wasgateye baglı olan hortum o dedıgınız plaket var ipd usa da o blow off takarsak kullanmamız gereken bır aparat dıye bılıyorum yoksa aracın kendı valfı saglam
cbv bildiğimiz dump valflerden biraz farklı housing dışına hava çıkışı yok sadece tahliye edilmesi gereken basınç yükünü yumuşatıyor. link verdiğim parça evet bov için cbv iptal parçasıdır. orjinal cbv nin standart üstü basınçlarda continious tutmanızda problem yaratacağı için basınç basmayı hedefliyorsanız ya iptal edip bov yada daha yüksek kapasiteli olanları takmanız gerekli spool hızınıda arttırmış olursunuz
Wastegate hortumun sokmek demek wastegate hicbir zaman basinc gormeyecek demek.. Basinc gormeyince acilip basinci sabitleyemeyecek demek..
Bu durumda ya wastegate hortumu degil yada turboda bir sikinti var wastegate olmadan bile basinc olusmuyor..
Normalde wastegate hortumu sokukken alt devirlerde basincin 2 barlara firlayip araci boost cut a sokmasi lazimdi..
simdi cıktım aracın resimleri cekmek için söktügüm hortun wasgate baglı wasgateden tcv valfe gırıyor dump valve hortumuda tcvye gırıyor o baglı sokuk degıl tcv valfınden bır hortumda fılıtre kutuma gırıyor sımdı ben bunların fotosunu atıp ne demek ıstedıgımı anlayacaksınız...kırmızı ıle belırtıgım hortum tcv ye baglı degıl gerı kalan sıstem baglı ama bana herkesın dedıgı wg hortumu soktugunde turbo sonuna kadar basması gereklı ve sorun cıkarması gereklı ama arac sonuna kadar basmıyor bu nasıl oluyor ve yurt dısındakılerde aynı seyı soyluyor sonuna kadar basmaz ozaman bu tcv valf ne ıse yarıyor turbo sokulup bakıldı sorun yok turboda
ilk resim wg nın resmi hortumu bosta takılı degıl tcv ye
[IMG]http://i.hizliresim.com/x8zGk7.jpg[/IMG]
2 resim dumpvalve nın resmi bu tcv ye baglı
http://i.hizliresim.com/ek62kq.jpg
3 resimde bos olan yere wg nın hortumu gırıyor normalde
[IMG]http://i.hizliresim.com/eNDyOk.jpg[/IMG]
şimdi anlaşıldı bu şekilde wastegate tamamen iptal oluyor. çok tehlikeli bir durum beyin map sensorunden basıncı görüp arıza lambası yakarak korumaya geçmiyorsa turbonuzun durumu ya bayaa kötü o yüzden belli bi miktardan fazla basınç basamıyor ki çıkıştaki ve söküp kontrol edildi dediğiniz cbv(bypass) valfinin bile üstü tamamen yağ kaplanmış bariz bir şekilde yağ vermiş solenoide kadar başka sebeple veya önceden olan bi durum değilse bayaa kötü. ya da manifoldda mevcut olan kaçaktan dolayı şansınıza daha fazla basınç basamıyor. turboyu kontrol ettirdinizmi?
zaten biliyorduk bunu
şimdi sorun nedir? turbo neden fazla basmıyormu?
-belki turbonun palleri sorunlu, belki turbo sorunlu
-manifold kaçağı
-emişte kaçak? intercooler, belki hortum çatlak, delik, kırık?
-eksoz tıkalı? katalitik tıkalı? susturucunun biri tıkalı?
bunların hepsi mümkün.
Tcv den filtre kutusuna giden bosaltma hatti.. Onda sikinti yok
Ama wastegate e giden hortum sokukken alt devirlerde basinc cosmuyorsa turboda bir terslik var gibi geliyor banada..
aynı şeyi ben yapayım turbo kopartır ortalığı
heralde 2 bar falan basar
ama her turbo aynı basmayacak tabiki
benim araçtaki turbo garret T3 (revizyonla büyütüldü hatta)
yanlız eksoza dikkat edin, daha önce yaşadım
susturucunun biri tıkanmış
araba sünepe gibiydi hiç gitmiyor turbo basıncı çıkmıyordu
simdi gelelim soruma ben sıze anlatamadım tam derdımı arac cok saglıklı yuruyor zaten ben yazılım yaptırıcam o valfın etkın calısıyo olması lazım denıyor turb sokuldu bakıldı manıfolt sokuldu bakıldı aracın gıderken herhangı bır sorunu yok performasındada yok hatta c2 vts ıle denedım 106 gti ayarında saglık bır arac benım sorum bu valf boyle ıptalken yazılım olurmu ? allata aracın yururken kı vıdeo su bu valfıde takmak veya satın alamak ıstememın sebebı sureklı bozulan bır parca oldugu ve alsamda 3 ay sonra yıne bozulacagı
Volvo s70 t5 vs c2 vts raund 2 - YouTube
valf iptalken yazılımın anlamı çok olmaz.. turbolu araçlarda yazılımın faydasının temelinde turbo basıncının arttırılması vardır..
senin aracının sağlıklı olmasına şaşırıyorum inan :) wastegate hortumu yırtılan araçlar fln over boost olur, araç kesiklik yapar motoru korumak için..
basınç göstergesinin de bir videosunu paylaşırmısın? :)
tabiki başkan ceker koyarım...benimde anlatmaya çalıştıgım bu işte bu volvolardamı bir garip bu wastgate olayı çözemedim araçla bir kaç araç denedik araç çok saglıklı gidiyor ... motorda ne yag yakması ne duman atması vs var turbo gerektıgı gıbı calısıyo ama o hortumu takınca arabanın allah canını alıyor o vıdeodakı c2 gerçekten saglıklı bir vts arkadaşımın araçı ve araç hafif olmasına rağmen tutunamıyor bile bana eger turbomda sıkıntı olsa böyle yürümemesi lazım diye düşünüyorum araçın neasıl bir videoda istediğini söylersen ona göre çekeyim devir saati felanda gözüksün mü ?benim sizden yorum alma sebebim yazılımla sadece basıncı acacaklarsa zaten benim basıncım 0.2 açık şuanda boşuna para vermeyelim diyorum (: onun yerine komple downpipe ve eksoz yaplım diyorum (:
simdi birde şöyle bir sey aklıma takıldı benim ipdusa ın volvo için gelistirdiği tcv valfin baglantısında direk turbodan giriyor selenoıd valve ama benımkınde farklı dumpvalve den gelıyor benım hortumum yanı sema su turbodan gelmesı lazım dıyor
[IMG]http://i.hizliresim.com/e7a8WW.jpg[/IMG]
ama bende turbo yerıne altta paylastıgım dumpvalveden gelıyor boru bunda bır terslık olabılırmı pekı ? kırmızı ıle ısaretledıgım yerden gelıyor benım hortum valve ye
[IMG]http://i.hizliresim.com/eoXYjR.jpg[/IMG]
Simdi aşagıdakı resim tam olarak dediğimi anlatıyor galıba benım tcv ye gıren hortum turbodan degıl dumpvalveden gelıyor dogru olanı bumu yoksa yukardaki şemaya göre ozaman bu dump valvedeki nereye gidiyor kafam karıştı baya
[IMG]http://i.hizliresim.com/e5ao1R.jpg[/IMG]
Dump valve hortumu emme manifoldundan olur.. Gaz kelebegi kapaninca vakum olur basinc farkindan dump valve acilir.. Hortum kalabaligi yaniltiyor olabilir mi?
Tcv lerin mantigi fotolardaki gibidir.. Benim linea daki turbo kontrol valfi buna cok benzer hortum duzeni fotolardaki gibi
dün aksam hortumlarımı söktüm tcv valfımı baglladım semadakıne gore demekkı bendekı tcv valfıde saglammıs arac su anda 0.8 barda yuruyor 1 bar peak yapıp dedıgım gıbı yanlıs baglantı varmıs hortumlarda suanda wasgate hortumuda baglı hersey orıjınale dondu suanda sorunum cozuldu. ama merakından dolayı en kısa surede sıze wastgate hortumu sokuk ve baglı olarak vıdeo paylaşacagım tcv valfı baglıyken araba bır 0.5 bar basıyordu bır 0.8 bar suanda sabıt 0.8 barda yurumeyı basardı :)yardımlarlarınız ıcın tsk ederım suanda herseyı olması gıbı aracın
videoyu izledim arabam çatır çatır avans vuruyor. Denerken solda yanan sarı lamba onun göstergesi. Araban bariz olarak fakir kalmış.Yazılım yapmadan boost açtığın zaman araban otomatik olarak fakir kaldığı için avans vuruyor. Volvolarda safe mode yoktur araba korumaya almaz sana ikaz verir. Senin arabanda da aynı şekilde ikaz ediyor zaten. Tekrar ediim belki anlarsın B52 moduler motor fakir karışım sevmez o nedenle LPG de çok zarar görür aynı şekilde kara düzen yapılan basınç arttırımlarıda zararlıdır. Sende allahaşükür ikiside mevcut. Gene iyi direniyor motorun. Sadece downpipe ve egzost yaptığın zaman basıncın normalde daha da artacağı için daha da fakir düşecek. Bari onları yapma. Bırak böyle kalsın biraz daha uzun süre dayanır hiç değilse. Tekrar ediim bastığın zaman ön panelde gördüğün o yanıp sonra sönen sarı lamba ışığı knock sensörüne bağlı. Arabanda şu anda avans vuruyor gazlarken haberin olsun.
merhabalar alper hangı sarı lamba orda yanan 2 lamba var bırısı sag tarafımda sureklı yanan lambda sensoru lambası dıger solumda yanan ıse arka sisler gaza bastıgım anda yanıp sonen lambayı dıyorsan oda aracta su eksıktı cok az yuklenınce yanıyor gazı bırakınca sonüyor benmı yanlıs bılıyorum
ben şimdi kadranın fotosunu çektim yanlış biliyorsan bilgilendirirsen sevinirim işaretledim yanan ışıklarıda
[IMG]http://i.hizliresim.com/Kgropb.jpg[/IMG]
Widebandi taktiktan sonra manuel boost controller alirsin ucuz yollu basinci acarsin citirdan, downpipe eksoz yaparsin, bakarsin duruma gore ters bisey varmi yokmu..
@eticet06
acil olarak eklediğin büyük boyutlu fotoların tümünü en fazla 1024x768 pixel yaparmısın
yoksa ceza yersin
slm
ondan sonra b52 yi alıp aynen çöpe atarsın. Bilmediğiniz motorlar hakkında şöyle saçma sapan tavsiyelerde bulunmayın. Üzerindeki kol ve pistonlar 350 hp yi kaldıracak güçte ancak hava yakıt karışımını 11 civarında tuttuğun sürece. Bu bir evo değil öyle fakire aliim yürüsün. Yürür ama pistonda erir. Normal bi motor lpg ile 150 bin gidiyorsa B52 motorlar 75bin maksimum gider. Buna 2 litrelerde2.3lerde 2.4 lerde 2.5 larda dahil. O yüzden s40 T5 S70 T5 2.0t s70 T5 2.4 T S60 T5 S60 R motorlarına lpg deydiyse uzak duracaksın.
Tamam o kismi anladik o nedenle once wideband diyoruz.. Ben adim gibi eminim lpg de su anda fakir karisimdadir zaten..
Once wideband takip sonra duruma gore degisiklik yapsin onerdim.. Yoksa su anda da birseyler yapiliyor sonuclari gorulmeden!
Yoksa turbo motorda lpg cok tehlikeli ozeliklede bilincsiz uygulamalarda.. Kac lpg servisi wideband kullaniyor hadi onu gectim kac servis ayar yapiyor!
O nedenle dediklerinizin coguna katiliyorum sadece volvo turbo motorlara ozel bir durum degil o noktaya katilmadim.. Lpg motora zarar vermez kotu lpg uygulamasi zarar verir..
Lpg ile verilen zararin aynisi safc ile yapilmis sacma bir ayarla benzinde calisirken de verebiliriz
B52 diğer motorlardan farklı. Diğer turbo motorlardaki max 11.5-11.8 afr oranı bu modüler motor için yüksek. Kuru yakıt zaten B52 nin moleküler yapısına ters. Daha önce lpg li ve öfkeli diye gezinen bi arkadaş vardı 2.4T 240 hp motor ciddi yürüyordu afr falan da takılıydı. Çok uyardım tanıştığım zaman yapma etme lpg yi çıkar fazla dayanmaz diye. 11.5 afr ile gazladı. Sonu hüsran. Pistonun biri komple eridi gitti.