1.6 ies emme manıfoldu(port polish yapıldı), 4-1 dc headers, aem dryflow filtre ve düz borudan sonraki dyno çıktısı
http://img.fotoambar.com/img/00000/e...21df5da76b.jpg
Printable View
1.6 ies emme manıfoldu(port polish yapıldı), 4-1 dc headers, aem dryflow filtre ve düz borudan sonraki dyno çıktısı
http://img.fotoambar.com/img/00000/e...21df5da76b.jpg
maşallah maşallah ecuda taktık mı yanyana gideriz artık :D
ecu takmadan bıle sana saplarım ama max hp verdıgı yerde lımıtör onun için ecu şart asuhsu :D :D
haah deneyelim ozaman :D kiyat üstünde yere 1.5 hp fazla veriyon benden :hahaha:
denemıom meraktan öl bircet :D
Maşallah başarılı bir çalışma olmuş düzgün bir Dyno eğrisi var:icon_tup:
orjinal map ile bu şekilde, ayar falan yok üstler biraz fakir.
orjinali kaç hp ve nm? dereceli egzantrikle desteklenme imkanı var mı merak ettim...
110hp 150nm diye katalog verisi var.
katalog verısı 110 yazıyor ama 105 -107 gelıyor 152 nm tork var, ama düz boruyu takınca zaten tork düşüyor
halıyle , derecelıden zıyade güç bandını d17ecu sayesınde 400 devır falan daha stabıl yukarı taşıyabılırsek ve güzel bır map oluşturursak 130 hp gıbı rakamlar beklıyorum acıkcası
dereceli chipsiz tat vermez zaten, iki kere para vermemek için önce dereceli ardından chip de yapabilirsin, emme manifoldu epey katkı sağlamış, bende aracım için bekliyorum:) egzoz sistemini neden tork kaybedecek şekilde ayarladın, devir çevirmek mi hoşuna gidiyor
bızım chip şansımız yok en ıyı ıhtımalle aem ems gıbı üniteler işimize yarar ama bursada buna ayar yapabılecek egzantrık taksan timing yapabilecek adam yok onun için kendi bilgimiz ve yeteneklerımız dahılınde hiç ona buna boyun bükmeden küçük güçlerle mutlu olmaya çalışıyoruz
benim de chip dediğime bakma öyle veya böyle bir şekilde remap işte:) ayrıca bursa istanbul uzak değil, sabah gelsen akşama %100 çıkarsın, forumdan bir sürü kişi hem parça tedarikinde hemde montajında yardımcı olur, bir sürü teşekkür konuları var:) mesela benim araca apexi neo'yu forumdan ankaradaki arkadaş "boosted_pug" takmıştı, o tarafa yolum düşmüştü, fırsatı değerlendirmiştim, işçiliği, tekniği vs gayet iyiydi, özenerek uğraşmıştı ...
haklısın tabıı de bız musaıt olsak yapacak ustalar musaıt olmaz onlar musaıt olur bız olamayız yanı sonuc olark bu işleri yapan insanlarla aynı şehirde değilsen mutlaka sorun cıkar, bır arkadasımın vtec2 sıne ıstanbulda ayar ve timing yapıldı sonrasında sübap sıktı araç kapak söküldü falan tekrar timing yapılması gerekıyor onun için diyorum kı şu bursada adam gıbı araba yapabılecek bır adam yok, butun yapılan araclar istanbula gıdılıp yapılıyor
bende avcılarda tanınan eski bir bosch servisi olan bir yerde dyno'ya girmiştim, sonra adamlar bunun sente ayarı bozuk diyip motora girişmişlerdi, işlemleri sonucunda olayı becerememişlerdi, egzozdan siyah duman atıyordu, üstüne üstlük hiç gerekmediği halde dereceli mil için dişli yaptıralım olayına girmişlerdi, haram ettim ne verdiysem ne yapayım
istanbulda gözun arkada kalmadan iş yaptırabılecegın yerler zaten belli
maşallah.ecu ile tamamlandığında devir biraz daha uzarsa daha güzel veriler elde edilir düşüncesindeyim
Açıkçası ben pek beğenmedim. Vakti zamanında 4-1 Headers, stock orta borular, stock orta susturucu, Otto son susturucu ve Pipercross CAI ile 124,6 almıştım. Emmeden daha ciddi bir verim beklerdim.
dedıgım gıbı standalone ile uğraşamam bu işi bilen adam yaşadığım şehirde yok işte kendi çabalarımızla afc yı kurcalayarak afr ayarını öğrendikte an azından onu yapabıldıgımıze dua edıyoruz ayrıca zaten standalone beyınlık bır durumumuzda yok şu an için sadece emmeyı değiştirdik ve fazla hava çektik fakir kaldıgımız devirleri yakıtla afr oranında beslemek kaldı sonucta aracta dereceli yada sıkıstırma oranında bır değişiklik olmadıgından bızım için afc de yapacagımız ayar yeterlı olacaktır diye düşünüyorum
arkadaşımın vtı ı aynı dynoda 153 hp verdi specleri şunlar
skunk2 emme
megan racıng headers
60 düz
aem fıltre kiti
ve afr ayarı ıle
bızım cıktıgımız dynoda bır sorun olabılırmı dıye düşünmüyor değilim açıkçası
artı olarak yapıcı eleştirinden dolayı da teşekkür ederim
Başta 153 veren vtec 2 sandım, noluyor dedim. :) VTI'da bu sonuç alındı ise ve arabada herhangi bir sorun yoksa dynodan şüphelenmek gerek.
arac 207 le mans la yürüyor yorum sizin :D
ama benım amacım dynoya sokarken kaç hp oldugunu öğrenmekten ziyade afr yi ayarladıktan sonraki farkı görmekti, ayarı yaptıktan sonra aynı dynoda bır ölçüm daha yaptırıp ayarın bıze ne verdiğini görmek
afr yi nasıl ayarladın? biraz anlatırmısın? bende de neo bağlı var ve ayarsız durumda şu an, wideband sende de galiba var, apexi mi var?
afr ayarını henuz yapmadık, zaten cumartesi gunu taktık emmeyıde, evet elımızde wb ve vafc var vafc baglı durumda bu hafta arası afr ayarını yapmayı planlıyorum sonrasında tekrar bir ölçüm yaptırıp ayardan sonrakı durumu paylaşırım
ya sizin ölçtürdüğünüz dyno çok tatminkar ölçüyo yada bizimki baya yanlış ölçüyo :D
aynı speclerin biraz fazlası bende var. bende 125 çıkmıştım bikaç ay evvel fakat benim tork headerstan zannedersem 10 nm daha fazla. vtec2 bolt on bukadar oluyor fazlası çıkmaz. stage2 egzantrik porth polish 12.5:1 cr + remap ile en iyimser 140 lar görülür diye tahmin ediyorum.
Valla bahsi geçen vti sorunsuz bir kondisyon ve yazılan eklentilerle 152 aldı ise bence sizin dyno baya bi yanlış ölçüyor. :)
Bir de ek bilgi vermek gerekirse, o dönem çok yakın speclerle farklı zamanlarda farklı denemeler için 2 ayrı dynoya çıkmıştım. Sonuçlar birbirine çok yakındı.
Bu arada epey uzak kaldım bu işlere, hem soğudum hem de sıkıldım. Ayda 1 bile yıkatmıyorum arabayı desem anlaşılır muhtemelen :) : Var mı bizim araçlar için bir yenilik?
en güncel yenilik emme ve d17 ecu bolt on ucuz mod :)
bunun haricinde egzantrik vs. falan mevcut zaten uzun süredir.
500 tl ye 17-18 hp :D :D
Duz boru demişsin; aynı specler + standart orta ile de bir denesenize...
Vtec 2 için orta olmaması ölüm gibi; araba devirlenmek istemiyor; güç bandı gereksiz sekilde üste tasınıyor...
roll de alt devir lazım olmuyor :D
maşallah güzel değerler:icon_tup: bende d14 e : d16 emme b16 gaz kelebeği headers 51 boru ve short ram taktım safc lada ayar yapacağız ama wideband siz beceremedik:( bir dyno sheet de bana lazım:confused:
motorun tepkilerinden (yığılma vb.) yapmaya çalıştık ama pek verimli olmadı yakında ödünç bir wb bulacağım sizin konularıda takip ediyorum ona göre bir afr yakalayacağım;)
afr ayarı dyno üstünde yapılsa bıle saglıklı olmuyo mutlaka arac yukte ve ruzgar direncıne maruz kalması gerektıgını düşünüyorum , ayarı yaparken bunları göz önunde bulundurmanızı tavsıye ederim
afr'yi bazı devir değerleri için zengin ya da fakire göre wideband dan ayarlayacağız
1- mesela araç yürüsün diyorsak hangi zengin karışım değerine ?
2- her devirde aynı afr'yi tutturmaya mı çalışacağız ?
3- afr değişince (tüm devirler zengin karışıma ayarlandı farz edelim) dyno eğrisinde iniş çıkışlar olması mümkün mü? sonuçta ok gibi yukarı düz giden eğri istiyoruz
1-12.8 de bitirmeyi düşünüyoruz
2-afr değerleri devir bandına göre değişkenlik gösterecek örnek 13.5 te başlayıp dip gaz 13 de bitirmek gibi
3- karışım zengin yada fakir olmamalı atmosferik araçta en ideal afr 12.8-13 gibi (forumda konuyla alakalı daha profosyönel arkadaşlar cevap verir)
4- eğer neo nun ayarını araç hareket halındeyken yaparsanız kazara cok fazla fakire çekip motor kırma ihtimaliniz olur onun için ayar yapmak istediğiniz devirlerdeki afr yi not alıp aracı sağa çekin ve ayarı öyle yapıp tekrar aynı devirlere cıkarak ayarı kontol edın derım(biz öyle yapıyoruz en azından)ayrıca bizde maxi nin logger ı olduğundan zaten her devirdeki afr yi rapor halinde görebiliyoruz