gördügüm en kariyerli kuş projesi orjinal motoruna .
beklenen güç nedir 400hp ?
Printable View
gördügüm en kariyerli kuş projesi orjinal motoruna .
beklenen güç nedir 400hp ?
zaten draga gelen herkesin amaci en iyi süreyi yapıp sıkıntısız yarışı tamamlayabilmesi
ratio 8,5
listeyi tekrar incele istersen PTB6776R T4 turbo 40psi basınç.. sağlıklı dyno ölçümü yapan bir yer olmadığı hp ne çıkacak bilmiyoruz çokta önemli değil bizim için yapacağımız saniye önemli..
bu arada 4. vites ve 5. vites öylesine gazlama hız 250+
https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
maşallah 800 hp verir heralde 67mm turbo 40psi
gerçekten güzel proje fakat benim kafam orjinal yağ pompasına takıldı o devir ve basınç bandında yetecekmiki?çok ilginç.maşşallah tekrardan
Çok çok yaklaşımlı bir hesap belki ama ben yaklaşık 500hp civarı buldum. Tabiki yineliyorum çok fazla yaklaşım. Çünkü motorun atmosferikteki yaklaşık gücünüde çıkarmak zor.
8.5 sıkıştırmaya sahip 9200dd dönebilen, 1900cc motorun atmosferik güç yaklaşımı üzerine. Yine atmo halinin güç eğrisinin maksimumundada turbonun full boost verebildiğinide öğrendik ve 40 psi verdiğini biliyoruz. Dyno gibi tam güç verme şansımız olmasada baya yaklaşırız 500+ tipinde bir hesap çıkıyor.
valla hesabı nerde nasıl yaptınız tam bilemiyorum tabi ama 67mm turbo ile 40 psi basıncı o kapaktan içeri sokarlarsa yakıt desteği ve iyi bir ayarla 650 700 hp oynaya oynaya çıkarırlar.he ben hala o orjinal yağ pompasıyla bunları nasıl yapıcaklar merak ediyorum.67mm turboya 40 psi da 500 hp çok iyimser bi güç
67 mm olması 40 psi basıncın belirli devirde vereceği gücü etkilemez arkadaşlar. yani içeri girecek hava ben 40 psi ile geliyorum demiş zaten. kaç ar olduğu spool etme basıncını değiştirecek bir değer.
Hoş dediğim gibi ben baya iyimser davrandım ama 800hp ler ıııı ıııhhh olaman.
herşey tamam ama süspansiyon ve şase güçlendirme adına bir şey göremedim ?
beygirler gene havalarda uçuşuyor konu 1000 hp şahine dönecek :))) oem yağ pompasında hiç sıkıntı yaşamadık bu deviride ilk defa dönmüyoruz o yüzden rahat ol.. zaten 40psi basıncı sokabilmek için high lift camshaft 6000-10000 devir band aralığında bir ekzantrik aldık :)
Doğrudur fatihcim. Garetin sitesine girersen böyle yazar :D Onun yazmasına gerek yok.
Aynı devirde aynı basınca sahip araçların turboları farklı dahi olsa verecekleri güç nerede ise 1 e 1 aynıdır
Turbo ve güç konusu daha önce 30 küsür sayfa paylaşıldı o konuya geri döner isen ve ilgin var ise baya aydınlatıcı
http://www.techturkey.com/forum/asir...c-ikilemi.html
turbo ve basınç için tartıştığımız konulardan biri.
şimdi ben birçok aynı araba biliyorum devr bantları aynı biri 62 mm biri 67 mm ama arada bariz güç farkı oluşuyor.mesela kendi motorumdan örnek veriyim 7000 devirde 62 mm den 2.5 barda 630 awhp civarı çıkıyor 67 mm de 700 awhp civarı güçler çıkıyor.ben kendi deneyimlerimlede bir çok kere bunu gördüm hatta gt30 la gtx 30 da bile aynı devir aynı basınçlarda güç farkı oluşuyor.diğer konudada aydınlatıcı bişey yok bu konu hakkında herkez kendince hesap yapmış fark olur diyende var olmaz diyende var.
bu arabanın kac bg olacagını beılemem ama aynı motor ıle sagılıklı 400 hp alanlar var yurtdısında . kı bence 400 bg olması eregınden fazla ii.. cok mutlu eder bızı..
Fatih nasıl okuyorsunda bu sonuca bağlıyorsun anlayamadım kardeşim.
Konularda aynı manifold basınçlarında aynı devirlerde (turbonun dönüş hızı değişebilir) ancak basınçlar aynı olduğundan turboların güçleri spoola yetiyorsa aynı gücü verir konuşulmuş.
Yani senin bir turbon diğerinden büyük diye sadece maks basıncı daha yüksek devirlerede taşır hatta atmo halinin maks güç verdiği alandanda yararlanır. Ancak aynı basınçları verebilen turbolar aynı devir için göz ardı edilebilecek kadar az güç farkı doğurur
Garetin yazısı var bu konu hakkında bulursam paylaşayım tekrar.
Sen turbonu değişirken başka parametre yada yazılımlada oynuyorsundur farklı güçlere ulaşıyorsundur. Ama aynı gün aynı dynoda turbo sök tak yapsan aynı devirlerde aynı basınçlar için aynı gücü görürsün.
dediğim gibi o konuda xsi yazmış aynı diyor ranthor yazmış güç farklı çıkıyor diyor en son yazıdada ranthorun yazısı var.acaba ben yanlış konuyumu okuyorum?
hiç kişisel olarak bi deneyiminiz oldumu?mesela atıyorum vf35 e 1 barla gtx30 a 1 barı test etme imkanınız oldumu atıyorum ikiside 5000 devir bandında olsun?herkez manifolda giren havadan bahsediyor ama çıkan havadan bahsetmiyor?yani şimdi egzoz kısmının bu işe bir katkısı yoksa herkez supercharger devam etsin..ben kendi tecrubelerimle güç farkı olduğunu biliyorum he tabiki hesap kitapta yapmakta fayda varda deneyim olmadan hep hesap kitaba pek inanmıyorum.
Tabikide defalarca test etme şansımız oldu. Senin yanıldığın insanlar büyük turboya daha fazla basıncı daha yüksek devirde tutabilmek için girdiğinden. Yani td04 de 250 hp alıyoduk vf 35 de 300 hp aldık olayı. İyi ama arabanın atmo halinde bir eğrisi var ve maks. olarak 5500-6000 de veriyordu bir güç. td04 1 barı o devirlerde tutamıyordu ama vf35 tutabiliyor. Gel gelelim 0.8 bar 5500 de ikiside aynı gücü veriyordu.
Bu incelenmesi gereken bir konu değilki fizik kuralı.
olum adamın proje konusundan çıksanıza lan :D
şimdi o konu ayrı biri 7000 devire kadar basncı tutar biri tutamaz vs vs.
ben şöyle soruyum şimdi aynı motora 2 farklı turbo ele alalım biri gt28 olsun biiriside gtx30 olsun bunların ikisinden daha geç spool edenden yola çıkalım atıyorum 5 bin devirde ikiside tam 1.5 bar basınçta gidiyor ve ikiside 7500 e kdar aynen 1.5 bar devam ediyor..şimdi bu araba 7000 devirdeyken iki turboylada aynı gücümü alıyor?yada 7500 kesicideyken ikiside aynı güçtemi kalıyor hala?peki neden dışarı atılan havayı hesaplamıyourz biz bu hesap içinde?madem fizik oda hesap gerektirir?
Birkere ikisi 1500 devir boyunca aynı haritayı veremez. Başlangıç ve bitiş değerleri aynı olamaz. Ancak 5000 de aynı basınçtalarsa araçta her ikisi için aynı güçtedir kabul edebiliriz. Bu arada garret "same pressure and same hp" dersen yazı çıkıyor incelemeni tavsiye ederim. Ben tekrar okudum. Tabikide fark vardır ancak göz ardı edilecek kadardır denilir.
aynı haritayı veremez derken bizim konumuz harita değilki aynı devirlerde aynı basınçlar?bu konu uzar gider tabiki ben yazıyı bi okuyum belkide yanıldığımız bişeyller vardır arkadaşın konusuda heba olmasın
Konuya dönelim Maşallah Allah emeklerinizi boşa çıkarmasın.
abi konu nerelere gelmiş ben olmazsa bir dynometreye çıkıyım :)) konuda kapanmış olur dediğim gibi hp ne çıkar bilmiyorum yapacağımız saniye önemli ama sizin tartıştığınız konuda iki tane araç baz alalım gt2876r gt3076r ikiside 30psi bassın güç eğrilerinde kesinlikle değişim gösterecektir zaten göstermemiş olsa kimse turbo upgrade yapmaz.. herkes basınca sabitlenmiş kalmış, anlık geçen hava debisini kimse hesaplamıyor heralde :)
Kapagin o basincta ne kadar hava gecirecegi belli mi? belki cok kisitli kalacak ve 500 hp yada 700 hp icin ongorulen hava gecemeyecek.. Bu durumda basinc 40 psi olsada iceri giren hava miktari aractan araca degisir.
Gaz kelebegi ve emme manifolduda var, subap capi hatta duration ve lift degeri bile isi etkiler..
Gereken alt yapi varsa veya eksikse senaryolarina gore durum degisir..
Flow benchte test etmeden bu denli degisiklige ugramis bir motorda ne kadar guc cikacagi teorik hesaplamak zor..
Tekgercek ortada turkiye icin referans kabul edilecek bit proje var ortada.. Hatta dunyada belkide..
Sahibine benden de tebrikler basarilar..
Madem dynoya girilecek ben tahmin yürütmek istiyorum 500-550 hp arasını almış olayım ben :D
Surekli 30 psi basamayacagina gore her devirdeki basinc farkli olacaktir, en basitinden birisi erken dolacak. Her devirde iceri giren hava o anki guce katki yapacak ve dyno egrisi ona gore ortaya cikacak.
Teorik olarak backpressure sinirina yaklasmadan, emme manifoldunda gordugunuz basinc sabit oldugunda ortaya cikan guc hep ayni. Ister gt19 tak ister gt42.
Ne zamanki kucuk turbo un egzoz tarafi o kadar gazi tahliye edemez olur, o zaman yanma sonrasi atilan egzoz gazlari yanma odasini terkedemez olur, guc farki ortaya cikar.
Basinc ayni olsada kapaktan gecebilen hava farkli olir, bu da aracin VE ( volumetric effiency) sini etkiler. denklem icinde basinci ve VE yi barindirir, Ve ne kadar iyiyse o kadar guc alirsiniz, k serisi ve b serisi hondalarin VE si yuksektir mesela.
ayni formul ile turbo haritasina bakilarak turbonun ne zaman spool edecegi de bulunabilir, tunerlar uzun suredir bu formulleri kullanarak araclarinin VE lerini hesaplayip ona gore tahminler yapiyor.
daha backpressure olcmeyi akil eden pek cikmadi turkiyede ama zamanla o ise de balariz heralde
Aynen ranthor oradada zaten turbolar için olan verimlilik grafiği işin içine giriyor.
Eğrilere göre ve elde edilmek istenene göre konumlanıp o grafikten istenilen turboya gidiliyor. da daaa işte bizde hep "büyük iyidir" felsefesi ile iş yapılıyor.
Birde tüm araçlar full boost ve redlineda gidecek olarak hesaplanıyor.
abi maşallahı var umarım istediğiniz süreler çıkarır.pazar draglardasınız umarım