User Tag List

Sayfa 5/10 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
180 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Şahin Drag Spec

  1. #77

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla hesabı nerde nasıl yaptınız tam bilemiyorum tabi ama 67mm turbo ile 40 psi basıncı o kapaktan içeri sokarlarsa yakıt desteği ve iyi bir ayarla 650 700 hp oynaya oynaya çıkarırlar.he ben hala o orjinal yağ pompasıyla bunları nasıl yapıcaklar merak ediyorum.67mm turboya 40 psi da 500 hp çok iyimser bi güç
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Surekli 30 psi basamayacagina gore her devirdeki basinc farkli olacaktir, en basitinden birisi erken dolacak. Her devirde iceri giren hava o anki guce katki yapacak ve dyno egrisi ona gore ortaya cikacak.

    Teorik olarak backpressure sinirina yaklasmadan, emme manifoldunda gordugunuz basinc sabit oldugunda ortaya cikan guc hep ayni. Ister gt19 tak ister gt42.
    Ne zamanki kucuk turbo un egzoz tarafi o kadar gazi tahliye edemez olur, o zaman yanma sonrasi atilan egzoz gazlari yanma odasini terkedemez olur, guc farki ortaya cikar.

    Basinc ayni olsada kapaktan gecebilen hava farkli olir, bu da aracin VE ( volumetric effiency) sini etkiler. denklem icinde basinci ve VE yi barindirir, Ve ne kadar iyiyse o kadar guc alirsiniz, k serisi ve b serisi hondalarin VE si yuksektir mesela.

    ayni formul ile turbo haritasina bakilarak turbonun ne zaman spool edecegi de bulunabilir, tunerlar uzun suredir bu formulleri kullanarak araclarinin VE lerini hesaplayip ona gore tahminler yapiyor.

    daha backpressure olcmeyi akil eden pek cikmadi turkiyede ama zamanla o ise de balariz heralde
    evet ama bazen sadece teoride kalıyor araç üzerindeki veriler birbirini tutmuyor verdiğin bilgiler için teşekkürler.. bu arada backpressure sorunu yaşadık biz bu turboda .63 a/r den .85 a/r e geçtik huzur bulduk )

  2. #78
    efef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    265
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi maşallahı var umarım istediğiniz süreler çıkarır.pazar draglardasınız umarım

  3. #79

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efef Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi maşallahı var umarım istediğiniz süreler çıkarır.pazar draglardasınız umarım
    Arabaya nazar degdirmeden hayirlisiyla girecegiz pazar gunu..

  4. #80
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fatih nasıl okuyorsunda bu sonuca bağlıyorsun anlayamadım kardeşim.

    Konularda aynı manifold basınçlarında aynı devirlerde (turbonun dönüş hızı değişebilir) ancak basınçlar aynı olduğundan turboların güçleri spoola yetiyorsa aynı gücü verir konuşulmuş.

    Yani senin bir turbon diğerinden büyük diye sadece maks basıncı daha yüksek devirlerede taşır hatta atmo halinin maks güç verdiği alandanda yararlanır. Ancak aynı basınçları verebilen turbolar aynı devir için göz ardı edilebilecek kadar az güç farkı doğurur
    Bosami turbo buyutuyoruz yani
    Ben 2871 le 1.5 basarken de setup ayniydi
    3076 ile 1.5 basarkende ayniydi ama guc farklı bunu nasil izah edeceksin
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  5. #81
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dexspeed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabaya nazar degdirmeden hayirlisiyla girecegiz pazar gunu..
    Tekrar maşallah
    Pazar orda olacağız inşallah araci taniyabilecemiz bir ozelligi varmidir gorsel olarak renk vs
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  6. #82
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrar maşallah
    Pazar orda olacağız inşallah araci taniyabilecemiz bir ozelligi varmidir gorsel olarak renk vs
    ÖN KAPUttan çıkan egzozu görünce tanırsın direk

  7. #83
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı free-hifi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ÖN KAPUttan çıkan egzozu görünce tanırsın direk
    Beyazmiydi rengi geçen yarista oyle bir araç hatırlıyorum
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  8. #84
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  9. #85
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlısı olsun çok uğraşızmışsın belli az buz emek değil ama bu şahin kasasında niye ısrar ediliyor anlamış değilim rotary şahindede çok ısrar edildi amacım bağcıyı dövmek değil fikrimi söylüyorum amaç yapmak değil belli sürede yapmak istiyorsunuz umarım istediğiniz süreleri yakalarsınız ilk yarışta illaki aksaklıklar çıkar bu yarıştan iyi bir tecrübe alınıp diğer yarışta iyileştirisiniz..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  10. #86
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyazmiydi rengi geçen yarista oyle bir araç hatırlıyorum
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater

  11. #87
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bosami turbo buyutuyoruz yani
    Ben 2871 le 1.5 basarken de setup ayniydi
    3076 ile 1.5 basarkende ayniydi ama guc farklı bunu nasil izah edeceksin
    turbo ne olursa olsun aynı şartlarda aynı devirde aynı basınçta güç aynı olur söylenen ancak 2871 ile 3076 nın üfleme haritası aynı değil doğal olarak 1.5 barı bastıkları devirlerde aynı değil ayrıca misal olarak 2871 4000d/d 1.5 basıyorsa ve sonrasında kesiciye doğru 1e düşüyorsa 3076da durum böyle değil hem daha yüksek devirde belkide 4500d/d 1.5 basıcak hemde kesiciye doğru belki 1.2-1.3 ile gidecek. ee böyle olunca doğal olarak 3076 daha fazla güç verir

  12. #88

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tekrar maşallah
    Pazar orda olacağız inşallah araci taniyabilecemiz bir ozelligi varmidir gorsel olarak renk vs
    arkadaşın dediği gibi ön kaputtan egzozu çıkan başka şahin yok bu sene olursa bilmiyorum rengi beyaz ..

    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayırlısı olsun çok uğraşızmışsın belli az buz emek değil ama bu şahin kasasında niye ısrar ediliyor anlamış değilim rotary şahindede çok ısrar edildi amacım bağcıyı dövmek değil fikrimi söylüyorum amaç yapmak değil belli sürede yapmak istiyorsunuz umarım istediğiniz süreleri yakalarsınız ilk yarışta illaki aksaklıklar çıkar bu yarıştan iyi bir tecrübe alınıp diğer yarışta iyileştirisiniz..
    wankel şahinle şimdi bu şahini kıyas etmek çok yanlış wankel swap motor bu şahin kendi orjinal motoru modifiye edilip en üst düzeylere çıkarabilmek artık honda , bmw , peugeot grubunda profosyonel yapılmış onlarca araba var ama ben üstten egzantrikli 8v motor bu şekilde toplanmış türkiye'de hiç görmedim.. dünyada yüzlercesi var.. yani kısaca değişiklik her zaman iyidir. benim görüşüm emek verilip yapıldıktan sonra hiç bir aracın motoru ve hacmi önemli değildir her araç güzel süreler çıkartabilir , güç ve yürüyen aksam kombinasyonu uyumlu olsun yeterki..

  13. #89
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Insallah ben yanilirim sizde sureyi cikartirsiniz.
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  14. #90

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gucu ureten turbo degil motordur, limitasyon turboda degil kapakta, motora giren, kapaktan gecen havadadir. mevzu basinc degil, akistir.

    eger iceri alabilecek bir kapagin varsa tabiki ayni basincta, ayni devirde daha buyuk turbo ile daha cok yuksek guc alabilirsin.

    misal vf35, wrx kapakta 5000 devirde 1.2 barda 250 hp guc uretiyorsa, ayni devir ayni basincta sti kapakta 280, spec c kapakta 300 uretecektir.
    veya
    spec c kapakta vf35 5000 devirde 1.2 barda 300hp uretecekse, 18 g ayni basincta ayni devirde 340 hp uretecektir.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  15. #91
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gucu ureten turbo degil motordur, limitasyon turboda degil kapakta, motora giren, kapaktan gecen havadadir. mevzu basinc degil, akistir.

    eger iceri alabilecek bir kapagin varsa tabiki ayni basincta, ayni devirde daha buyuk turbo ile daha cok yuksek guc alabilirsin.

    misal vf35, wrx kapakta 5000 devirde 1.2 barda 250 hp guc uretiyorsa, ayni devir ayni basincta sti kapakta 280, spec c kapakta 300 uretecektir.
    veya
    spec c kapakta vf35 5000 devirde 1.2 barda 300hp uretecekse, 18 g ayni basincta ayni devirde 340 hp uretecektir.


    bunun da sebebi cikan gazin küçük turbonun egzoz turbininden disari atilamamasi, boylelikle iceri giren havanin azalmasi ve kapak veriminin dusmesidir diyebiliriz belki de..

    tabiki iceri basilan havanin da isnmasi da bir etken
    Built to fall....

  16. #92

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gucu ureten turbo degil motordur, limitasyon turboda degil kapakta, motora giren, kapaktan gecen havadadir. mevzu basinc degil, akistir.

    eger iceri alabilecek bir kapagin varsa tabiki ayni basincta, ayni devirde daha buyuk turbo ile daha cok yuksek guc alabilirsin.

    misal vf35, wrx kapakta 5000 devirde 1.2 barda 250 hp guc uretiyorsa, ayni devir ayni basincta sti kapakta 280, spec c kapakta 300 uretecektir.
    veya
    spec c kapakta vf35 5000 devirde 1.2 barda 300hp uretecekse, 18 g ayni basincta ayni devirde 340 hp uretecektir.
    Biraz kavramsal olacak ama basinc akisi olusturmaz akis basinci olusturur lafi tam bu noktada yerini buluyor..

    Olaya birde tersten bakalim: ayni kapaklara ayni supercharger uygulamasi oldugunu dusunelim, supercharge da debi devirle sabit oldugundan iceri giren hava hepsindr ayni guclerde birbirine cok yakin olcak ama wrx kapaktaki olusan basinc sti ce spec c kapaga gore daha yuksek olacak, en dusuk basinc da spec c kapakta olusacak. Cunku hava en rahat spec c kapagin portlarindan gecebilecek

  17. #93
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bosami turbo buyutuyoruz yani
    Ben 2871 le 1.5 basarken de setup ayniydi
    3076 ile 1.5 basarkende ayniydi ama guc farklı bunu nasil izah edeceksin
    başkan sen yazılanları hiç okumamışsın. o yüzden şimdi izah etmeye çalışsam şuana dek bahsetmediklerime girmem lazım.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #94
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başkan sen yazılanları hiç okumamışsın. o yüzden şimdi izah etmeye çalışsam şuana dek bahsetmediklerime girmem lazım.
    Burda dikkatimi çekti doğru. ..
    Senden önce kısaca cvp veren bir arkadaş vardı eyvallah
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  19. #95
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunun da sebebi cikan gazin küçük turbonun egzoz turbininden disari atilamamasi, boylelikle iceri giren havanin azalmasi ve kapak veriminin dusmesidir diyebiliriz belki de..

    tabiki iceri basilan havanin da isnmasi da bir etken
    Peki turbinun disinda egsoz tarafı ar 63 82 1.06 olan ayni turbo arasinda bu housinglerin olcu farkliliklari havayi atmada farklılık gösterir mi
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •