Tuncay Selam,
Bu arabaya ne kadar emek verdiğini biliyorum. Umarım herşey istediğin gibi olur. Resimlerden gördüğüm kadarıyla yerleşim benimkine çok benziyor. Yaşayacağın sorunlarda benimkine benzer olacaktır
1- Isınma sorununu çözmen gerekiyor. Turbo tam aracın hava girişinin arkasında olduğu için kaput içine sıcak hava basmış olacaktır. Ayrıca hava filtresi de kaputun altında ki sıcak havayı emecektir. Kaputu tam turbonun üstünden kesebilirsen, hava filtresi için de önden bir hava kanalı yapabilirsen güzel olur.
2- Çıkış manifoldunu koç boynuzu vs gibi bir manifoldla değiştirsen süper olurdu.
3- Giriş manifoldunu plate ile genişletmen oldukça faydalı olacaktır.
4- Radyatör fanlarını aracın önünde yani orjinal yerinde bırakmışsın. Slim fanlar ile içeri alıp radyatörü dışarı doğru çıkarabilirsen soğutmaya oldukça katkısı olur. Radyatörün önünü açmış olursun.
5- Direksiyonu artık değiştir, airbag için tutuyorsan söyleyim benimki 200 km/h ile taklalar attım maalesef açılmadı.
Aklıma geldikçe yine yazarım.
bir Rover kullanıcısı olarak bu konuyu okumaktan büyük zevk alıyorum. Öncelikle tebrik ederim, gerçekten özenilmiş, ince ince işlenmiş, çok güzel bir proje.
Gözüme takılan bir iki nokta var, belirtmek isterim. Araç içindeki karbon görünümlü folyolar çok basit duruyor bence. Eğer kaplanılan malzemeler belli kusurları örtmek için kaplandıysa, daha şık (parlak siyah gibi) bir kaplama malzemesi, veya en basitinden düzgün bir işçilikle uygulanacak boya, veya plasti-dip çok daha güzel görünecektir (zevk meselesidir, bir şey diyemem, sadece bir öneri)
Filtre için de, dirsekten arkaya çevirmek yerine aşağıya çevrilebilir diye düşünüyorum. Turbo araçlarda çekilen havanın soğukluğu veya sıcaklığı pek bir değişiklik göstermemeli mantıken, zira turbonun kendisi motordan çok daha yüksek sıcaklıklarda çalıştığından, ne olsa hava turbonun içinden geçerken ısınacaktır. Zaten intercooler, turbonun bastığı havayı soğutmak için takılan bir parça değil mi neticedeÖnemli olan soğuk hava çekmesi değil, rahat bir şekilde hava çekmesidir. Amacım bilgiçlik taslamak, veya size ders vermek değil, yanlış anlaşılma olmasın, sadece naçizane bir hatırlatma
![]()
öyle işte.
tşk ederim volkan sanırım turbonun üzerini kaputa denk gelen yerde bir çalışma yapacağım gözüküyor.Ama sende biliyosun ki, malesef araç çok sıkışık yer bulmak çok zor.Koç boynuzu işine giresim yok üzerindeki orjinal manifoldu işimi görecektir.Radyatör özel yapıldı sana orjinal gelebilir ama değil custom dizayn edildi 4 row luDireksiyonu evt airbag için tutuyorum orjinalden yanayım her zaman böyle iyi
![]()
öncelikle yorum için tşkler..
folyolar sadece zevke göre yapılmıştı fakat üç sene oldu yaptıralı.o zamanki bakış ile şimdiki bakış bir değil tabiki o zaman bir araçta örneğini görmüştüm.hemen ani bir karar ile bende yaptırayım dedim ve öyle kaldı.sökmek istemiyorum zararı yok aracın kozmetiğinden ziyade mekaniğine önem veriyorum
filtreyi aşağıya çevirmek mümkün değil 1 cm bile aşağıya inmez araçta yer yok malesef en uygunu böyle oldu..Volkan a söylediğim gibi kaput üzerinden soğuk hava almasını sağlayacağım...
Hocam yanlışım varsa düzeltin ama, turbo normal çalışma sırasında 800-900 santigrat derece civarında bir sıcaklıkta çalışmıyor mu? E turbonun çektiği hava 20 derece olsa ne olur, 40-50 derece olsa ne olur? Zaten turbodan geçtikten sonra ısınmayacak mı (dediğiniz gibi turbo sonrası oluşan basınçtan ötürü de zaten ısınacak)? Cooler'ın amacı bu değil mi? Hatta, daha uç örneklerde, turbonun cooler'a yolladığı havanın çok sıcak olması durumunda ve/veya motora giren havanın sıcaklığının istenenden çok yüksek olması durumunda, cooler'a N2O basılarak cooler'dan çıkan havanın ekstra soğuk olması sağlanmıyor mu? Turbo beslemeli araçlarda, benim bildiğim kadarıyla, amaç birim zamanda maksimum havayı sağlamak, maksimum soğuklukta havayı sağlamak değil. Lütfen yanlış olduğum noktaları düzeltin ki ben de kendi bilgilerimi buna göre düzelteyim![]()
öyle işte.
turbonun yüksek sıcaklıkta çalışan kısmı eksoz tarafı, tabi emme tarafıda ısınıyor ama o kadar yüksek sıcaklıklara çıkmaz.
tekrar belirtmek isterim ki turbo veya sc ile basınçlanan sıkıştırılan hava, basınç oluştuğu için ısınır, tabiki turbonun kendisinin sıcak olması etkiler ama esas sıcaklığı arttıran havanın sıkışması ve basınç oluşturması.
Eğer mesele sadece turbonun ısıtması olsaydı, supercharger lı araçlarda cooler kullanmaya gerek kalmazdı, nede olsa onlarda eksozla ısınan bir parça yok, ama supercharge sistemde de intercooler olmazsa, hava ısınıyor ve verim düşüyor. Çünkü sıkışan hava ısınıyor. Fizik kanunu.
Bir başka örnekte endüstriden: Büyük işyerlerinde, fabrikalarda hava ile çalışan için ekipmanları beslemek için, vidalı kompresörler vardır , 7-10-13 bar gibi değerlerde basınçlı hava üretirler, bunlarda eksozla dönen turbo yok ama genede hava çok ısındığı için, uygulamada problem çıkaracağı için, hava önce soğutucudan geçirilir sonra hatta verilir. Hatta hava o kadar ısınır ve soğur ki, su buharı yoğuşması olur, uygun su tutucu ekipman yoksa, şıpır şıpır su damlar hat çıkışlarından![]()
Kardeşim bir rover tutkunu olarak tebrik ederim öncelikle biz sene 2007 de mor yumurta kasa 200 vi ye 620 tesisat ve motorla swaplamıştık. O zamanlar bu kadar imkan ve parça yoktu dr.destan iyi bilir. Projenin sonucunu merakla bekliyorum biz t3/t4 ayarında turboyla oem beyinle safc ile 1.76 barda yürütmüştük safcden maksimum %50 açabiliyoduk hks ayarlı regülatör vardı benzin basıncımızda 50-55 psi arasıydı ve avans 0 dı güç olarak sağlıklı bir dyno verisi alamadım o zaman kendi dynometer olmasına rağmen. Mekaniği RMG recep usta yapmıştı teknik konularda destanın ve tanju abinin ve sertaçın emeği çoktur. Tahmini olarak 350 hp civarıydı 100-200 8-9 sn civarındaydı. Sana nacizane tavsiyem bu araçlar fazla devir sevmiyor kol boyu uzun strokta fazla yapı itibarıyla buna müsait değil tabi denemekte fayda var. Ama biz devir bandı kısa olduğu için şanzumandan uzattık ve turbo seçimini buna göre yaptık. Top speed 272 km görebiliyorduk rahatlıkla. Bide şanzumandan hiç korkma 300-350 hp arası ben 20000 km gazladım sadece bilyalarını değiştirdim o kadar sıfırdan çok kaldırdım ama hiç yüzüstü bırakmadı beni
. Tekrar kolay gelsin emeğinize sağlık .
Kol boyu uzun ise nasıl araç devir sevmiyor anlamadım ? Yatak felan mı sarıyor devir sevmiyor yoksa araç devirlenmekte mi isteksiz ?
Blok boyu, kol boyu ve stroke kaç bu motorların ?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Stroke 89 mm piston çapı 86 mm aynen öyle devirlenmekte isteksiz belki bu sıkıntı çözülmüştür kullanılacak parçalarla ama uzun soluklu olması adına mevcut devir bandında kalmak bence en mantıklısı.
Tuncay abinin şuan ki specleri şöyle;
Wiseco Sport Compact Series Pistons 6545M85
Recommended RingSet: 8500XX
Bore: 85mm
Comp Height: 30
Comp Ratio: 8.4: 1
Dome Volume: -18
Gram Weight: 284
Rod: 137
Stroke: 89
Krankımız ne kadar büyük olursa olsun 3500 den sonra devirlenme sıkıntımız asla yok.Çünkü GT3071 gibi bir turbo koyduk.Devir bandı nı 7200 e çekmeyi düşünüyoruz.Şuan Kısmi bir remap yaptık.Basıncımız 16psi avansı 3 derece aşağıya çektik.Ayrıca turbonun tam spool başlangıcından kesiciye kadar Afr değerimiz 11 ile 11.5 arasında geziyor.Ve OEM beyinde...
Dolayısı ile şimdilik kısa bir süre motorun böyle gitmesine karar verdik.Yakın zaman da ise basıncı 22psi yapıp avansı (kulaklık ile dinleyip) açmak istiyoruz.Şuan herşey çok güzel hiçbir sıkıntı yok.Zaten tüm sonuçları resmi belgeler ve videolar ile birlikte buraya sunacağım.Saygılar...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)