User Tag List

Sayfa 6/17 İlkİlk ... 4567816 ... SonSon
308 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Spawn's '93 Nissan "Proper" 200 SX S13 CA18DET

  1. #96
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar hayırlı olsun vs gibi iyi dilekleriniz için teşekkür buttonunu kullanın lütfen. Project cars bölümü sadece araç ile ilgili sorular, fikirler, son gelişmeler ve teknik bilgi paylaşımı yapılması amacıyla açılmıştır. Bu amacın dışındaki tüm postlar ceza alacaktır. Teşekkür buttonunu kullandınız diye ayrıca maşallah vs yazma gibi bir hakkınızda yoktur

  2. #97

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boşbeleş işler vol.77


    Ignition chip ve ateşleme tesisatı bakımı . evet...

    custom low yada topmount S13 sahiplerinin başa belası kavrulan ignition chip ve tesisat yanıkları . bu zamana kadar nasıl bozulmadı bende şaşırdım , bozulsa da yerini değiştirsem diye bekliyordum . fakat inat etti bozulmayacağım diye . bende oldu o zaman deyip o bozulmadan adaleti sağladım .

    Çok bozulmadı diyemem aslında çünkü bobin çıkış soketi kararmış ayrıca ecu harness kısmında kalan bobin tetik kablolarının bi kısmının da kılıfı erimiş . velhasıl kelam . Uzun lafın kısası çok da bi iş değil fakat hala yapmamışlara gaz olur belki ..


    İlk olarak ignition chipimizi yerinden alıp ( alt sacını bırakalım orda ) yeni yeri için araştırmaya giriyoruz , çok da seçenek yok tesisatın boyu dolayısı ile . isteyen tabi bu tesisatı uzatıp isterse yanı başına direksiyonun önüne koyabilir fakat su almayan bir yer olması ve egzozun ısısından uzak olması benim için yeterli idi.



    ignition chip tesisatıyla pressure selenoid in tesisatı aynı damardan gidiyor . fakat ben pressure selenoid i iptal edeli uzun zaman oldu . çünkü standalone un süremediği bir sistem ayrıca stock da da çok lazım olan birşey değil .

    Tesisatı klipslerinden ayırıp dışarı aldım .







    altta görebileceğiniz üzere tesisat manifolddan 1 karış uzakta olmasına rağmen nasibini almış ...

    problem çıkartmasına az zaman kalmış bunu tesisatı görünce anladım ...




    ardından fabrikasyon bantı çamurluk içinden gelip röle kutusuyla birleştiği yere kadar soyup , detaylı iç kopuktuk testine soktuktan sonra ( yumuşamış kablo - beyin/ignition chip arası kabloların iç direncinin tüm kablolarda kontrolü ) 3M bant ile orjinal kablo ceketlerinin üzerinden tekrar temiz temiz sardım .










    kablolarımızın işi bittikten sonra ignition chip i çamurluğun içine çift taraflı bant + bulduğun 2 adet delikten cırtlayarak sabitledim .

    En son da soketlerin içini balata spreyi ile temizleyerek oksitleri uzaklaştırdık ...

    Artık ignition cip imiz sudan uzak ve serin evinde bobinleri sıraya sokmaya daha hazır.

    splitfire'lar... adam olun... 1-3-4-2 haydi bakalım...







    aslında yapılan iş çok da iş değil . fakat proje böyle böyle ilerliyor değilmi ?

  3. #98
    potter744 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bence bu işciliği götürüp orhan hocaya göstericekdin bir ilkbahar dönemi boyunca adam eğe yaptırdı moruk sana eline sağlık

  4. #99

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Döşeyelim mi ?


    yine bir anlık iş stresi ve günlük sıkıntıların verdiği kafa doluluğunun gazıyla vakitlicedir nefret ettiğim kapı içleri ve torpido gözü vites körüğü döşemelerinden psikolojik deli yardımıyla kurtulduk .

    Göki'ye teknik destek için buradanda teşekkür bir daha..


    ilk olarak eski "kadın satan adam rengi"ndeki deri kaplamalarımızdan kurtulduk . ardından 1 mt kumaş ve T28 ile kapı içlerini ve torpido gözünü kapladık . körükte dikiş oldıuğu için o konu işin uzmanına bırakıldı . henüz yapılmış değil .

    Fotoğraflar...(iş çıkışı toplanmasında çekilmişlerdir , klas kıyafetlere bakıp "sükseli döşemeci bunlar" demeyiniz. )

    ilk denememiz fazla tutkal sürmdiğimizden kumaşın üst tarafına geçmesi ile sonuçlandı . benim tavsiyem bu işe girecek arkadaşlar ilk denemelerini parça üzerinde deil başka bir yerde denemeleri.

    korkum kapı içlerindeki kıvrımları halledememekti , fakar yapıştırıcının biraz kurumasını bekleyip gerdirdikten sonra köşelerde katsız güzel oldu. S13 ün kapı içinden daha zor kapı içi olacağını düşünmüyorum , dolayısıyla uğraşınca oluyor .

    Gerekenler liste olarak ,

    -T28 yapıştırıcı
    -Kumaş
    -Maket bıcağı ( yeni ve kaliteli olması işinizi çok kolaylaştırır)
    -terzi makası
    -Kurşun kalem veya benzeri ince uzun bir parça ( aralara girecek kumaş kısımları için)
    -2 adet fırça , biri ince uçlu biri kalın
    -Temiz bez( geniş alanlarda kumaş elle yaymak problem çıkartabiliyor bezle güzel bir yüzey yakalayabilirsiniz)
    -El emeği ve göz nuru...









    Bitmiş hali:






    Takılmış hali(leziz fotolar içerir):








    2008 deki hali :




    Yeni taban halısını da aldım , onu da siyaha boyadıktan sonra takıp tavanı da aynı kumaşla kaplayıp iç kızımdaki işimi tamamlamak istiyorum . olurda bulursam bride ın diğer çiftini de alacağım yada sağ koltuğumu siyah yapmak istiyorum .


    Yine bir "build, not bought" , "du it yorself" mesajda görüşmek üzere.

  5. #100
    Oldschool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kumaşı nerden temin ettiniz kumaşın cinsi nedir..
    OldSchool ♥71♥
    Cefiro Lover İ love my Nissan Cefiro

  6. #101

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bostancida greenparkin karisindaki binanin altinda bir toptanci var. metresi 20 tl benim aldigimin. Cinsini bilmiyorum ince sungerli nubuk hissiyati veren begendigim toptan kestirdim 2 metre

  7. #102
    Oldschool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bostancida greenparkin karisindaki binanin altinda bir toptanci var. metresi 20 tl benim aldigimin. Cinsini bilmiyorum ince sungerli nubuk hissiyati veren begendigim toptan kestirdim 2 metre
    görüntüsü hoş duruyo eyvallah aklımda bulunsun
    OldSchool ♥71♥
    Cefiro Lover İ love my Nissan Cefiro

  8. #103
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.717
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oldschool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    görüntüsü hoş duruyo eyvallah aklımda bulunsun
    bi benzerinide ben buldum oda dudulluda 10 tl metresi
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  9. #104
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşalalh cok cok iyi. hayalimdeki arabalardan biri olması sebebiyle beni de heycanlandrdı proje. ayrıca ae86 cok iyi fiyata gelmiş. kaça gitti onu merak ediorum

  10. #105
    Oldschool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi benzerinide ben buldum oda dudulluda 10 tl metresi
    ozman listeye senide kaydettim 3 ay sonra fiyat degişmesse alırım paslaşırız dudullunun neresinde
    OldSchool ♥71♥
    Cefiro Lover İ love my Nissan Cefiro

  11. #106

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İş dolayısıyla boş geçen yaz sezonundan sonra , kış geldi araba yatırma/geliştirme sezonu başladı yeniden . Bende kışın yapılacaklar listesini çıkardım ve parçaları toplamaya başladım yeniden ..


    Önümüzdeki 2 ay boyunca sürecek sanırım istediğim parçaları toplamak . Şimdilik alınanlar önümüzdeki 2 hafta içinde takılacak parçalar ,

    - Bride Low Max ın diğer eşi de yıllarca dolanıp yine bana geldi ( göki sağolsun , adam... )
    - CA18 Koyo Rad
    - Faz 130W 2 adet fan
    - Apex'i 10Lt Tube&Fin Intercooler
    - 5*114.3 Poryalar ( Vuhuu sonunda!)
    - Çökmüş kapılarım için OEM kapı menteşe saplamaları ( Tavsiye ederim )
    - Circuit Sports S13-Z32 arka çelik fren hortumları
    - Çiçek gibi taban halısı ...

    yaklaşık 2 hafta süren fan arama temin etme sürecinden sonra fanlarım bugün nihayet elime geçtiler. Radyatör üzerinde denedim güzel oturuyorlar boy olarak . Şimdi sırada alüminyumdan radyatör davlumbazının tasarlanması ve fabrikasyonu var.

    Hararet artık uzak ...



    poryalar , menteşe saplamaları ve frne hortumları amerikadan gelmek üzere yola çıktılar .

    Az laf çok foto .



















    Bonus - Yatan SX:








    Bu kış umarım isteidğim vakiti bulabileceğim .


    5*114.3 Jant arayışına da gireceğim , 5Zigenlerimi satabilirsem .

    Motor içindeki kahverengi kısımlar taşırma kabndan akan sulardan ötürü , ve eski radyatörü sökünce içinden akan su . Temizliği henüz yapamadım maalesef , Brs_eg nin ellerinen öpecek, abisi sayılır

    Şimdilik bu kadar , Gelişmeleri kısa sürede yenileyeceğim .

  12. #107
    Oguzcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    34-22-77
    Mesaj
    173
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Efe advan istersen replika var elimde 5*114,3 aklında olsun
    Köselerden

  13. #108
    Sinan Koc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    141
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    17 jantlardaki lastik ebadı nedir?

  14. #109

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kısa zamanda güncelleyeceğim demişim 1 sene olmuş , yuh bana . İş temposu içinde hiç fırsat olmadı gerçekten . Fakat bu önümüzdeki 1 hafta içinde yavaş yavaş arayı kapatacağım. O kadar çok yazacak şey birikti ki , yapılan o kadar çok şey upload edecek o kadar fotoğraf var ki bi yerden başlamak lazım . En son radyatör ve intercoolardan bahsetmişim sanırım . oradan devam edeyim .


    Kapı önü tuning devam ,


    2013.02.26

    fotoğraflardan bakıp hatırlamaya çalışıyorum gecenin bu saatinde , o gün 2 iş birden yapmışım beyin tesisatını toparlamak aklımda vardı intercooler ı takmadan önce , arabanın üzerinde söküp toparlayayım diyordum fakat sonra bir baktım ki tesisatı komple arabadan ayırıp eve çıkartmışım : )


    bolcana fotoğraf azcana lafla geçiştiriyorum zira önemli birşey yok .



    intercooler ve radyatör borularını söktükten sonra beyin tesisatını komple arabadan ayırıp evde çalışma masamda şevkatli ellerime teslim ettim . Öncelikle üzerindeki bütün sargıları soyduktan sonra , ezik , zamanla sıcaktan etkilenmiş , soyulmuş , içten kopmuş kabloların tamamını düzenledim . Ayrıca vakti zamanında e-manage takarken içine ettiğim beyin soketi kısmında da bütün kabloları tek tek yerlerinden ayırıp lehimledim + makaronla güzelcene izole ettim .

    Tesisatı eve çıkarmadan önce intercooler için tampon içi yerleştirme denemeleri var. İntercooler borularını toplayıp güzelcene içlerini benzinle temizledikten sonra toparlayıp coolerın oturuşua baktım . Şansıma eski cooler la girişleri aynı mesafede denk geldi dolayısıyla kesip biçmeden yerine oturdu . Fakat S13 cüler bilir ki kaza demiri FMIC takıldığında ufaklara izin veriyor fakat nispeten büyük coolera geçildiği zaman alt tarafından kesilmesi gerekiyor . Burada senat ve jet taşı yardıma yetişti , kaza demirini kestikten sonra intercooler ı yerine oturtabildik .

    Cooler'ı taktıktan sonra tesisatla ilgilenmeye başladım ve 1 günlük çalışmanın ardından tertemiz ve sapasağlam S13 tesisatı yeniden olması gereken yere döndü.

    fotoğraflar zamana göre sıralanmıştır.
















  15. #110

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)






















  16. #111

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


















    Devamı gelecek arkadaşlar emin olun . 1 senelik yazı var gün aşırı 1 er 2 şer mesaj yazacağım . Umarım arayı çok açmamışızdır

  17. #112

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tesisatı toparladım ama , yinede içime sinmedi , O röle+sigorta kutuları çok canımı sıkıyor . Bende onların canını sıkacağım yakında . fakat biraz daha ilerleyen zamanda ( hakikatte çoktaaan bitti)

    Intercoolar ve motor tesisatından sorna sıra geldi radyatör ve fanları monte edip , Catch can i bağlamaya .


    Catch can i 40 türlü bağlayanı gördüm , fakat en mantıklısı bu şekilde. Açıklayayım ,

    Orjinal halinde iken , bir adet PCV tek yön valfi ile motor sadece vakum halindeyken yağ buharını çekiyor . Bunun sebebi de basınç altındayken valfin kendini kapatması . Ayrıca bütün buhar da yine emme manifolduna dönüyor. Ne anladık bu işten

    Zaten crankcase ventilation un zayıflığından blow by yağ çubuğumu çıkartıyor ben geri takıyorum yıllardır . Pressure relief dediğimiz olay orjinal vent ile mümkün değildi sert kullanımda . Fakat catch can i doğru şekilde bağlandığı zaman hem yağ buharı emmeye gidip balçık yapmıyor , ayrıca karter ve külbütör kapağı arasındaki basınç farkını kaldırdığınızdan dolayı yağ çubuğunuz fırlamıyor.

    Hattın nasıl çalıştığını canlandırmanız için,

    ilk hat karterden sol külbütör kapağına geliyor , zaten orjinalde var bunu ellemeye gerek yok , fakat devamında , sağ ve sol külbütörlerden birer hat alıp ( bunların farklı iki hat olması şart!) catch can imize bağlıyoruz. Diğer bir hat da , araçta sürekli vakum bulunan turbo - hava filtresi arasındaki hatta giriliyor . Dolayısıyla haznede sürekli bir vakum oluşturuluyor . Kapalı sistemler kanunundan burada faydalanıyoruz ve haznedeki vakum külbütörün içindeki yağ dumanını da kendi içine çekmeye çalışıyor vakumdan dolayı . Crank case Vent hattımız da sol külbütöre girdiği için aynı vakum hattı onun üzerinde de oluşuyor . Olur da aga ben bunu anlamadım diyen olursa birşeyler çiziktirmeye çalışayım .

    Geçiyorum fotoğraflara.


    2013.03.10

    Radyatör takıldı , motor içi temizliği az da olsa yapıldı . Catch can bağlandı .






















  18. #113

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.04.06


    yazıyla "beş" sayıyla 5 bijona geçmek .


    Bu tarz işleri asfalt üzerinde yapmak 1 gün , liftte yapmak 2 saat , bu sebepten eski bir ustamdan rica ettim benimle liftini paylaştı .


    Ön disk ve kaliperlerim zaten 300ZX Z32 idi , bu sefer arkalar da 300ZX oldu ve circuit sports un çelik fren hortumlarını taktım . Kimi forumlarda el freni iç kampana balatalarına uymadığı yazıyordu , fakat ben uydururuz anam mantığıyla şansımı denedim , balataların ayarını yaptıktan sonra canavar gibi de oldu . Elin gavuru ne anlar . peh

    Hava kanallı diskleri takarken toz saçlarınızı kenarlarından kesip dışarıya kıvırmayı unutmayın .


    yine sırasıyla yapılan fotoğraflar.

    Barışa benimle S15 jantlarını paylaştığı için bir defa daha teşekkür ederim


















  19. #114
    Met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    7.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu forumda okuduğum ilk konu buydu. Bu konuyu okuduktan sonra üye olmuştum.

    Ne zaman güncellenicek diye bekliyordum Araçta çok büyük emek var. Allah sattırmasın, kazasız belasız.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •