benim turboyu söküp taktığım servisi görsen, uğur dündarlık bir mekandı. keşmekeş, aşırı salaş :) ama işi usta yapıyor ;)
Printable View
umudunuzu kesmeyin belki iyi birşey olur :)
Doruk teli aç önemli
açıcamda bulamıorum abı :D
http://www.techturkey.com/forum/elek...n-z32-maf.html
haydi sx ciler , basınçsız SX kalmasın...
3 bin devir ve sonrası afr 10.5-11.5 , ayarda yapamadık hala ayağımı gazdan çekiyorum her seferinde sıkıntılımıyım şu an?
Yalnız bende basınç 0.5 bar.Normalinde manuel boost controller düğmesi kapalı iken 0.7 veya 0.8 açıkken 1 barı görmem gerekiyorken sabit 0.5 barda hiç değişmiyor basınç.Selenoid veya kontrol düğmesindeki elektiriksel bir arıza olmuş olabilir mi? Hadi diyelim bunlardan oldu o zmn 2871 turboda basınç niye 0.5 e düşer? Ayrıca aem beyin var bende.En son yapılan ayarı beyin kaybetme veya resetleme gibi bi durum yapabilir mi?
Bu şartlarda hala afr normal değerlerde mi dersin emir? Çok zengine kaçmıyor mu biraz sencede ?
10.5 ve 12.5 arası bizim afr degerleri önerilen
0.5 bar yada 1.5 bar vs fark etmiyor ama boost selenoid beyne baglı ise selonoid arızası vardır belki onu geçtim
gt2871 bilyalı degilmi senin ? wastegate internal da 0.5 cok düşük geldi gözüme manuel boost controller dügmesi demişssin sonucta sen ordan kontrol ediyorsun basıncı yükselmesi düşürmesi elinde olan birşey ama
zenginde gitmenin pek tehlikesi yok 10 un altında gösteriyorsa gösterge yagdaki viscos kalitesini öldürür yani gömlek duvarında bir film oluşturur yag ve bunu öldürür yaglama kalitesini düşürür fln filan
12.5 direk önerilen fakat methanol vb yaktilarda öneriliyor
10.5 ve 11.5 arası kullanilabiliyor sorunsuz güc fullboost ta iken yalnız turbonun vakum hortumlarını kontrol et zaten mapper senin özgün onla görüşüp gerekeni yapar zaten o :)
10,5 zengin bence.ayar yapabilme imkanim varken ben oyle gezmezdim
yağ için iyi degil buji için iyi degil.
maslaga yakınsın.aem beyninde var ne dert ediyorsun kendine :)
Özgün'ü yakalayamıyoruzki bi türlü :D Daha yeni ağır bakımdan çıkarttım arabayı turboyu manifoldu söktük taktık bi daha sökülmesi takılması gözümde büyüyo ama sorun bunlardan kaynaklanıyosa kontrol edilcek mecburen.
Bu arada egt egzos manifoldunun altındaki tek boruya takıldı.Yani manifolttan bi 15 cm falan aşağıda.Sence doğru ölçüm yaparmı sonuçta oraya rüzgar rahatlıkla girebilir.Şu an max 500-600 arası 600 ün üzerine daha çıktığını görmedim bi 200 derece de üzerine ben eklenmiş sayıyim mi? :D
dip gaz da 600 dereceyi geçmedi
yav geçenlerde s13 için devir/hız oranı verildi..
bende bi sakatlık var gibi... şöyle;
100km/s sabitlediğimde hızı, devir 3800rpm (LPG de), benzindede 3600rpm de.. şimdiye kadar hiç bir arabamda bu kadar çok devir çevirmemiştim 100le giderken.. bu bitek bendemi böyle,
eger öyleyse, sorun nedir?
turboyuda sıfırladık :(
LPG de ve benzinde farklı hızlar görmezsin. Şanzıman oranı aynıdır , yakıta göre değişmez.
S13'lerin oranları kısadır, her araba 3000devir de 100kmh yapacak diye birşey yok. 100-200devir dalgalanması da debriyaj balatasının kalitesizliğin göstergesi.
5.vites 100 3200devır 120 3400 devır
hocam bu ilk arabamız değil.. tabiki her araba 3000rpm de yapmaz 100 ü.. ama benim bildigim bu aralık 2900-3300 arası değişir.. ha 4 vites, 6 vites, veya otomatik falansa tabi farklı.. bende yrv turbo vardı, steertronik 4 ileri, hem manuel hem otomatik, 2400 de 4ncü viteste 100 ile gidebiliyordun. del sol vti, vardı, 3000devir. nx coupe vardı, 3100.. cvc 1.4 vardı otomatik, 3000-3100.. tigra vardı, 3200rpm.. hatırladıklarım bunlar. yani hiç bu kadar devirli olmamıştı.. ayrıca balatada kalitesizlik olsa, kaçırır, akar-kokar, son sürati düşer.. öyle bişey yok..
sadece devir yüksek, onuda turboyu değiştirmeden önce, bow daki hava kacagı yüzünden rölanti, hava akısmetre, ve kelebek ayarlarıyla oynamalarına baglıyorum.. bunları ayarlayacak bir usta yok burda.. hepsini kendim düzelttim.
şu anda, araba resmen benzinde daha az çekiyor.. lpg de daha iyi gdiyor..
yukarıda saydıgım üçlüyü nasıl ayarlarım bir türlü bulamadım. yerli yabancı her siteye baktım.. yok oğlu yok..
umut ,
şanzıman oranları ve diff oranı arabanın hangi devirde hangi hızla gideceğini belirler. ve bunlar değişken değerler değildir.
bir çok kez söylediler ama bu böyle . maf la turboya radyatörle alakası yok .
100 ve 120 kmh deki devir değerlerini yazmıştım ben . seninkide onlarla aynı anladığım kadarıyla . Eğer aynı süratlerdeki devirin düşsün istiyorsan JN1 kasa kodlu S13ün diff ini bulup oranlarını uzatabilirsin .
benim mantığıma göre de devirle hızın oranının onlarla alakası yok. nihayetinde, son dişlideyken, krank ne kadar tur dönüyorsa şaft o sayıda tahrik olacaktır. yani vites değiştirmediğin sürece araba yürürken, krank kaç tur dönerse araçta ona göre hıza sahip olacak. yalnız burda aklımın almadığı bir nokta var, devir saati sizin araçlara göre 600-700rpm fazla gösteriyor. bu kadar sapma veya şaşma diyelim nasıl olur ki? bunların devir saati bildiğimiz telli tip değilmi?
bu arada madem o kadar sx değiştirdin, yardımın dokunur tabiki. çünkü durum ustalık durum değil, ustalara bıraksan, bogazı degiştir, kelebegi degiştir, yok maf arızalı falan filan. bir patlak boru yüzünden bütün vidalarını oynattılar.
antalya/manavgattayım ben.. sen ne tarafa geliyorsun?
krankla tekerin dönme hızı 1e1 midir diyorsun yani ?
Efe cim bizim motor tesisatından bı haber var mı birde söyle bir soru sorsam farlari açtığımda cami vs devir 900 den 600 e düşüyor bunu minimuma nasıl düşürürüz voltaj düzenleyiciler ise yarar mı ne dersin/ niz ?
yok, zinhar :) o değil.. tur sayısının hıza göre oranı değişmez, atıyorum motorun fabrika dizaynına göre beşinci viteste 4000devir dönüyorsa krank, ve o devirle aracı 120km /s hıza ulastırıyorsa, bunu değiştirmek imkansız. yani tabiki, krankı, şanzımanı veya difransiyeldeki dişlileri değiştirmediğimiz sürece..
aracındaki elektrikli aksamlarını, akü kutup başlarının oksitlenip oksitlenmemesini, ve ayrıca şarj dinamosunun şase kablolarını kontrol et, şase kablolarındaki, paslanmalar direnci artıracağından o tür, akım kayıpların oluyor.. bunlar 3-5 noktada oldugunda öyle umarsızca devir düşüklükleri söz konusu oluyor
sende gel side ye emir..
birşey sorucam sahibindede rom plakalı beyaz bir rps13 var neden 4 yıldır satılmıyor bir bilgisi olan varmı ?
Side ye gelirim siz ne zaman olduğunu söyleyin bana
ben s13ümü almadan önce o arkadasla konusmustuk. pazarlıkta ettik, tek sorunu benzin otomatiği bozuk dedi, çok yüklenince yetişmiyor dedi, 300 lira taktırmadım dedi.. bende sen tak fiyatı ekle demiştim. ugrasamam dedi, kıllandım almadım. burdan istanbula kalkıcam gidicem yollarda sefil olcam sonra..