Merhaba
Kule gergilerinin montaji nasıl olmalıdır. Bu işin doğrusu nasıldır?
Merhaba
Kule gergilerinin montaji nasıl olmalıdır. Bu işin doğrusu nasıldır?
Family Rider
So So Slow rider
Ön gergi için diyorsan abi, aracın ön tekerlerinin zeminle temasını kesmek lazım diye hatırlıyorum.
Lastikçilerdeki yerden gömme liftler ideal bu iş için bence.
daha once tartısılmıs bir konu...
http://www.techturkey.com/forum/yol-...i-montaji.html
fordfocus2st-diesel edition-
suzuki swift GL
açık bir konu değil benim duyduğumda bu şaşi düzelme cihazina bağlanıip ole bağlanması aracın o cihazda tam olması gibi durduğu için o şekilde durması esasmış.
Family Rider
So So Slow rider
düz bir zeminde "aracın tekerlekleri yere basarken" takın... aynı zeminde ayarlayın...
Ayarlı gergiyse sıkana kadar gerin... kanırtmayın,
ayarsız ise zaten sabit tutacaktır.
Viraja girdiğinde oluşan esnemenin tekerlek açısını bozmamasıdır amacı, düzde nasıl basıyorsa öyle ayarlarsan işini görür.
Gergi taksanda zaten amortisörler kuleye takozlar ile bağlı olduğu için onların belli bir esneme payı var. Önemli olan kuleleri sabit tutmak.
Şaseci falan ilkdefa duyuyorum. Çok bilimsel bir çalışmaya lüzüm yok. Uygulama anlatığım şekilde uygundur.
not: Liftte araç yerdeki gibi durmaz, dikkat ederseniz çoğu araçların kapıları açılıp kapanmaz liftte, o duruş yoldaki duruş değil, yanlış bir montaj olur.
Şafak arkadaş yazmış.
Kule gergisinin amacı tekerleğin yere basış açısını sert virajlarda da korumak olduğundan, tekerleğin yere düz bastığı bir konumda takılır. Siz tutup da havada takarsanız tekerleği düz göremezsiniz.
Şasi gerdirmede takmaya falan hiç gerek yok. Araç şasisi normalde gergin durumda mı ki gerdirip de takılsın...
Araç düzde nasıl gidiyorsa o şekilde viraja girsin diye, o şekilde düz basarken takılır.
peki benim bi sorum olacak....
ayarlı gergide kuleleri birbirine doğrumu sıkıcaz? yoksa kuleleri birbirinden itecek şekildemi sıkıcaz?
Düzde yeterince sıkıp bırakın... kanırtarak açarsanız yada sıkarsanız yürüyen ayarı buzulur.
Zaten çok fazla açmak yada sıkmakta pek mümkün değildir. Özellikle ön kuleleri. Çok fazla kuvvet uygulamak gerekir.
Siz viraja girdiğinizde, üzerine yük binen amortisör kulelerinin birbirine yaklaşmasını engellemek amaç... Ayar kısmını rotçu alt takımdan yapıyor zaten, sizin için gergiden yeterince sıkımak bu içe dışa olan esneme hareketini engellemek için yeterli.
ya zaten lastikleri havaya kaldırıp somunları sökünce amortisör aşşağı bırakır kendini uğraş dur ondan sonra takıcam diye düz bi zeminde aracın lastikleri yere basarken takmak en mantıklısı![]()
Abi on icin duz bi zeminde takiyosun...
Arka icin arabanin altina girmen lazim , ister lifte kaldir istersen kanala sok altina gir seccim senin![]()
Z3 Roadster
Golf Mk5 GTI
Herkese merhaba, forumda çok fazla bu hususta konu olunca yeni eklemeyip en güncellerden birini güncellemek istedim.
Sorumun yanıtını youtube, çeşitli forumlar ve techturkeyde net olarak bulamadığım için yazıyorum.
1991 model nissan sunny arabamı uzun süredir coilover ile kullanıyorum. Önceden 185-60-14 jant lastik ile kullanırken şuan 195-45-16 jant lastik ölçüsüne geçerken uzun zamandır aklımda olan kule gergisi işini halletmek istedim. N14 gtir lar için olan ayarlı cusco kule gergisini özellikle kulelerimin 30 senede esneyeceğini düşünerek düz bir gergi almamın anlamsız olacağını düşünerek sipariş verdim, dün montajını gerçekleştirdim fakat aklımın bir türlü kavrayamadığı her kaynağın farklı bir şey yazdığı durumu sizlerede danışmak istedim.
Bu kule gergisini içe doğrumu germek gerekiyor yoksa kuleleri dışa doğru ittirecek şekilde mi? Emin olduğum tek şey aman aman değil, boşluğu alır şekilde rijit olana kadar germek olduğu. Montajı yaparken en olağan şekilde flanşlar kuleyi artalayacak şekilde yaptım fakat gergi konusu muallakta kaldı.
TR - B13
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)