Sürekli kıvılcım :D
Printable View
Sürekli kıvılcım :D
astra ya kw takmışlardı konusu mevcuttu fotoğraflı bir kaç arkadaşın.Hr 4 cm kullanan da vardı.
edit: eibach 4 kullananda varmış.Fakat forumumuz astra konusunda daha çok air veya coilci :)
Aşk ön tamponunun yerden yüksekliginin 5 cm olması, her kasiste canının yanmasıdır....
yaş 25 i geçince yıllık yapılan km 20.000 üzerine çıkınca keyifli keyifli gezmek zamanı başlıyor...
E39'la neler neler yaşadık dili olsa da anlatsa :)
http://d1211.hizliresim.com/13/g/fxqgx.jpg
Gerek yayı kesmek, gerek ısıtıp presletmek, gerekse
aftermarket yaylarla aracı düşürmek yeni terimle basmak ! Hatta DİP BASMAK :)
İnanın hem arabanın canını almak hem kendi canınızı sıkmak.
Tamam görünüm çok güzel oluyor tadında basmanın ama
kullanımı hele hele bizim yollarımızda işkence.
Bunu ne zaman anladım biliyormusunuz ? CR-V alıp kullandığmıda.
Bunca sene hiç araba kullanmamışım dedim. Konfor, rahatlık, sessizlik, huzur...
Şu lanet olasıca plastik tümseklerden frene basmadan geçmenin zevki tarif edilemez.
Mesela önümde seke seke giden dipbasık bi aracı bu tarz bir tümseği geçebilmek adına
yavaşlaması ve arabayı kırıp yan geçirmek için kan ter içinde kalması... Ona kızamıyorum
o an neler çektiğini biliyorum çünkü.:) Ne kornaya basabiliyorum ne selektör yapıyorum.
Diyorum ki kendi kendime "Ulan Beynini ettimin, 40'ından sonra araba kullanmaya başladın"
O kadar diyorum yani.
Ha bi de aracın yaylanmasını sıfıra düşürüp sertleştiriyoruz ya Dip basarak, sağından
solundan kesilmek bilmeyen sesleri aramıyorum nereden geliyor diye. 2-3 ayda bir
ön takım yaptırmıyorum. Kafam o kadar rahat ki. Kırmızı ışık yandığında durmak için
freni pompalamak arabanın kafasının sandal misali suya batıp çıkar gibi yaylanması
bana orgazm keyfi yaşatıyor açıkcası
90 la kasisten gecmek gibisi yok ama yine de basik arac baska :)
Aracımda 5 cm lik yay var yaklasık 7 cm civarı düşürdü 306 yayı oldugu için.kolay kolay altını sürmüyorum ama kasislerdende hızlı geçemiyosun coğu zaman arkandakiler deli oluyor yavaslayınca. altını taş catlasa 3-4 defa sürtmüşümdür oda 14ler takılıyken :)
Sıfır Fiorino aldım 4 ay oldu böyle binicem huzurlu kendimi kasmadan sürtme derdi sıkıntı olmucak dedim. 4ay sürdü birazdan kargodan yaylarımı alıcam hemen taktırmaya gidicem :)
Acayip sıkıntı çekiyorum konfordan yana çok şikayet ediyorum , her sette yavaşlamaktan, susturucuyu sürtmekten , yoldaki bozukluğu birebir yaşamaktan , istediğim kadar hızlı gidememekten bıktım. (basık araba yolu nası daha iyi tutuyo anlamış değilim benimki haddinden fazla basık diye sanırım bu sıkıntıyı çekiyorum :D )
Ama arabayı bi yere çektiğimde yoldan geçenlerin dönüp dönüp bakmasını , yanıma gelip hacı bu araba resmen yerde sen nası yürüyosun ? demesini , ufak çocukların ailelerine parmakla aracımı göstermelerini , yolda giderken yanıma yaklaşıp el işareti yaparak arabanın güzel olduğunu anlatmaya çalışan amcaları gördükçe tek bi kelime çıkıyo ağzımdan ;
Değer :)
Benim aracta özellikle önden cok basik. Mugen liple beraber yere çok yakın ama Hiç sürtmüyorum desem yeridir.. Otoban kenarında oturdugumdan fazla sıkıntı olmuyo ama coilover ların sertliginden cok yolların bozuklugu rahatsız ediyor.
3.5luk yay ile böyle diyorsanız diplenmiş araçla bozuk yolda ağlarsınız :)
gerçi herşey alışmakla ilgili. aracı aldıktan bir süre sonra eibach 5 likle başladım zaten tekerlekler ufak yere epey yaklaşmıştı. Yani o zaman öyle hissetmiştim :D 1-2 defa altını vurdum , sürttüm.
Sonra onun hiç düşürmediğini hissettim ve yerini H&R 5 lik aldı onunla daha çok dolandım fakat bir süre sonra o da yetmemeye başladı tabi bu arada çukurlardan vs. herşeyden kaçmayı öğrendim :)
H&R gitti yerini coilover aldı sıfıra sıfır yaptım ilk başta sonra kar gelince 1 cm kaldırmıştım kaldırmadan önce düz yolda giderken yumruk kadar taşa altını vurmuştum aracın :D İlk duyunca garip geliyor ama sonra gayet normal geliyor yani demem o ki o 3.5luk yay yakında 5 lik olur sonra preslenir ya da coilover a geçiş olur :) Normal durumlar yani :D
Şimdi coiller gitti kişisel sebeplerden dolayı. Ama yine şeytan dürttü dayanamıyorum yüksek arabaya binesim gelmiyor gidip yay 5lik alıp ön 2.5 arka 1.5 cm presletip gül gibi bineceğim.
Basık araba hem çok güzel hemde çok büyük sabır işi bence.
'Bence en güzel artısı yolda giderken yola bakmadan yoldaki bütün çukurları görebilmektir' :)
3.5 HR var bende de. Önü 5 gibi düşürdü de arka yüksek. Cupra lip ile birlikte sürtmeden geziyorum fakat bazen diyorum geçeyim Coile diye.
coılover butun ısı cozuyor..( custom coıllerden bahsetmıyorum )
hayatımda bir kere basık arabam oldu, ''gelemem ben bu kadar strese sıkıntıya'' dedim gene kaldırdım havaya:D arkadaş deli sevmiş gibi dolanırdık o zamanlar şehir şehir her yerdede iyi yolu bulamıyorsun ki:)
arabada ortak yoksa sorunsuz bilinçli kullanırsın sıkıntı olmaz ama benim gibi ortagın olursa tamponu karteli eline verir tamir ettirdir der :)))
benım s13 e bınen bobrek tası dokuyo :D bu yollarda coıllı araba zor
HAH İŞTE TAM DA ANLATMAK İSTEDİĞİM BU.
KESİNLİKLE YAŞ İLE İLGİLİ. BEN YAPMADIM MI BUNU ? YAPTIM...
YAPANA Bİ ŞEY DİYORMUYUM HAYIR...
SADECE TECRÜBELİRİMİ SÖYLEDİM. ŞİMDİ Kİ AKLIM OLSAYDI YAPARMIYDIM :soru:
SANIRIM AIRRIDE YAPARDIM. PARK HALİNDE DİP KULLANIRKEN BASIK,
BOZUK YOLDA STANDART, DAĞDA KIRDA BAYIRDA;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...16527406/detay
BAK ABİM YAPMIŞ PASSAT B1 VARIANT
basık araba kullanmak bence sanattır :D
coilover var bendede lipin altına ayağım girmiyo en son ispark görevlisi isyan etti sürtmüyomu bu diye
Cevap hep aynı "sürtmüyosa sıkıntı vardır" :)
bana alçak araç çok güvensiz geliyor, üst hızlarda bozuk zeminlerde vs.direksiyon hakimiyeti kalmıyor.
genelde orjinal yay tercih ediyorum, top speed'de ve ş.içinde gayet rahat ve kullanışlı oluyor.
arabanında ömrü artıyor bana göre.
zamanında 50 yanak lastikli 5 cm yaylı vtec kullandım, arabanın canından can koparttım:D
her güzelin bir kusuru vardır ;) ben aracı ilk aldığımda adam kesmiş bicmişti resmen yerle bir gidiyordu bir gün görmedim çukura daldım ve korumalık da yoktu karteli deldim sonra gidip yay aldım şimdi ise hoş bir seviyede korumalıklarınıda yaptırdım bir sıkıntı yok sürtsede korumalık sürtüyor :)
basık araba sürmek emek ister :)
suanki aracımızın yükseklıgı standart 5 kısı bınınce rahat rahat bi yere gidebiliyoruz ama eski 206 gti aracımızda 5lik yayı 2cm kesmiş önceki sahibi ön takım aldıgımızda bozukdu zaten 2-3 kişi binince sürtüyordu. en güzeli standart araca binmek bence en azından kafa rahat oluyor ama basık arabanın görünüşü ayrı güzel
aracımla tek başıma gezerken bile altı yere cızzt cızztt sürtüyodu 5 kişi binincede bişey degişmiyordu yukarda bi abimiz güzel bi yorum yapmış onu tebrik ediyorum SOMEONESPECIAL
herşey on numara sıkıntı yok vursada sürtsede. yanıma biri oturuyo mesela hiç basık arabaya binmemiş su oluklarından geçerken patt lan hop dur bune merak etme en fazla tampon kulakları atar su olur bu olur :) ne rahat adamsın ya :D fena muhabbetler çok oluyor.yanlız benim sıkıntım şu tümsekde yavaşlıyorsun geçicen arkadan bi abi geliyo korna felan tümsekte seni sollamaya kalkıyo bi gün fena kapışıcam biriyle millette sabır yok günümüzde trafikte neler yaşanıyor görmekteyiz onun için eyv. diyip teybi açıp yavaş yavaş devam :)
GSİ la 5 cm le e5 de balık sırtlarından zor kacıyorum özellikle göz tepe köprü üstünden gebze istikametine dönerken buyuk sıkıntı çekiyorum :) adapazarına e5 den giderken izmitte kıvılcım atmışlığım var
Abimin aracı basık onla gezerken daha güvende hissediyorum kendimi çünkü yavaş gidiyorum mecburen :)
tamam oyle dip basıp kıvılcım cıkartmaya karsıyım ama, camurluk-lastik arası 7.5cm olan aracla da gezmeye utanırım yahu :) hersey kararında guzel
http://img255.imageshack.us/img255/9100/84206377.jpg
Herkes düz giderken diyagonal hareketler yaparsın çok yakar..