User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
75 sonuçtan 58 ile 75 arası

Konu: Ralli aracına cevirme !!!

  1. #58
    usk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    keşke durmasaydı pilot sonuçta yarışta. Napıcak polis ateş mi açıcak kolaysa yakalasın

  2. #59
    c.sar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İst/ Kosovés
    Mesaj
    1.325
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorsporların da Tarihe kazıdık ismimizi.

  3. #60
    fa'R'uk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    eyüp sultan
    Mesaj
    961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -MuRaT- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    polislerimiz odun gibibidir anlamazlar ralliden falan bakar ancak oyle
    boşuna 3. grupta değilsin, aferin her zaman böyle hakkını ver

  4. #61
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ralli araçlarının normal binek araçlar gibi trafik sigortaları muayeneleri yapılıyor...Özel etaplar yani araçların gazladığı trafiğe kapalı olan yerler hariç normal etaplarda radar kemer vs gibi kurallar geçerlidir...Yani her ne kadar ralli aracı olsada yasal olarak bu araçlar trafiğe çıkabilir trafikte seyir halinde bulunabilirler...

    Enteresan bir olay olmuş en azından trafik ile ilgili birimlerin bu konu hakkında bilgilendirilmeleri ufak bir breefing yapılması lazımdı bunuda yapıcak olan ralli organizasyonu değil emniyet olmalıydı...
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  5. #62
    cReaSe
    Misafir
    Alıntı Emre İlbi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi yazdığımı yanlış okudunuz sanırım,
    bahsettiğim araç normal bir Evo değil,
    Ralli aracıydı, artı olarak tuhaf karşıladığım nokta,
    geçtiği yer Antalyanın en işlek caddelerinden birisi
    Yok yanlış okumadım.. İhtimal vermemeniz normal ciddi olduğuma.Maslak sanayide hazırlanan ne kadar ralli aracı varsa hepsi -eskiden - çalıştığım yerde araçlarını denerlerdi.Normal bir evo değil anladım ama burdakiler de bir değil sevene müzik gibi; bana mesela rahatsız olana azap.. O yüzden demiştim.

  6. #63

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir şey anlamadım burada.
    Ralli normal trafikte mi yapılıyormuş da polisler çevirmiş?

  7. #64
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Quantum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir şey anlamadım burada.
    Ralli normal trafikte mi yapılıyormuş da polisler çevirmiş?
    etap arasinda mecburi yol kullanmislar.. ilk etap *attim kafadan* kurtkoyde dagin birinde 2.si gebzede dagin dibinde gibi...
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  8. #65
    darkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    3.321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Quantum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir şey anlamadım burada.
    Ralli normal trafikte mi yapılıyormuş da polisler çevirmiş?
    Abi özel etaba gitmek için normal trafiği kullanıyorlar araçlar normal trafiğin bulunduğu kısma normal etap gazlanan ve trafiğe kapatılan etaba ise özel etap deniyor...

    Normal etap içerisindeki tüm trafik kuralları hız sınırlamaları sollama yasakları ralli araçları içinde aynen geçerli...

    Poliste çevirmeyi normal etapta yapıyor...
    Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
    M.Kemal ATATÜRK

  9. #66
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    polis değilde şikayet eden baya bir hanzoymuş benim anlamadığım bu arabalar orda durup teker yakmadı ara gaz çekmedi 10 sn bir gürültü yapmıştır buna bile katlanamıyorlarsa ne diyeyim ben

  10. #67
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olay tam bir saçmalıkta polisin arabadan anlamasıyla bunun ne ilgisi var. Sanki ralli arabası gibi araçlar dolaşmıyor trafikte
    [I]
    CORVETTE C7 Z51 STINGRAY
    BMW X3 SDRIVE

  11. #68

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman şu durumda aracın ralli ya da normal araç olması önemli değil.
    trafiğe çıktı mı? çıktı.

    Trafikte seyreden otomobillerin belli özellikleri olması gerekir mi? Gerekir
    (hepimizin bildiği şeyler işte; egsoz, muayene, bla bla bla)

    Trafikten ralli için değil, etaplar arası transfer amacıyla ralli için özel hazırlanmış otomobillerin trafiğe çıkması için izin alınmamışsa geçmiş ola.

    (Ya da ralli için alınan iznin içinde etaplar arası normal trafikte seyredebilir gibi bir opsiyon/madde olması gerek)

    Etap arasıymış, değilmiş polisi bağlamaz.. Otomobil o özel etaptan burnunu çıkarsa bile ceza yazabilir.

    Bilgim dahilinde şahsi yorumum/düşüncemdir.

  12. #69

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Quantum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman şu durumda aracın ralli ya da normal araç olması önemli değil.
    trafiğe çıktı mı? çıktı.

    Trafikte seyreden otomobillerin belli özellikleri olması gerekir mi? Gerekir
    (hepimizin bildiği şeyler işte; egsoz, muayene, bla bla bla)

    Trafikten ralli için değil, etaplar arası transfer amacıyla ralli için özel hazırlanmış otomobillerin trafiğe çıkması için izin alınmamışsa geçmiş ola.

    (Ya da ralli için alınan iznin içinde etaplar arası normal trafikte seyredebilir gibi bir opsiyon/madde olması gerek)

    Etap arasıymış, değilmiş polisi bağlamaz.. Otomobil o özel etaptan burnunu çıkarsa bile ceza yazabilir.

    Bilgim dahilinde şahsi yorumum/düşüncemdir.
    Profilinizdeki yaş bilginize dayanarak yazımın geri kalanında size "abi" diye hitap edeceğim sayın Quantum,

    Rallilerde, düzenlenecekleri tarihten takriben 6 ay öncesinden başlayan bir idari izinler protokoluyle işlemlere start verilir.

    Bu izinler içerisinde, il özel idaresinden, valilikten, belediyeden, yerel yönetimlerden, hatta ve hatta yarışı mahali, başbakanlık veya içişlerine bağlı bir idarenin mahaliyse, onlarda dahil olmak üzere 10dan fazla izin bulunmakta.

    Yarış tarihleri süresince bizler, sadece "yol keşif turu" yani antreman geçişlerinde, normal yol otomobilleri yada ekibin o yarışta kullanmayacağı bir "yarış otomobili" ile antreman yaparız. Bu süreçte tüm yollar, trafiğe açıktır. Bizlerde araçlarımızla tüm trafik kurallarına uymak ile hükümlüyüz.

    Yarışta ise, zamanımız alınan belli kilometreler içerisindeki, "özel etap" diye isimlendirilen etaplarda özgürce "tabir-i caizse" gazlamaktayız. çünkü rallinin esas amacı, verilen "özel etap"ı, en kısa sürede tamamlamaktır. Diğer özel etaba giden yol ise, "normal etap" diye adlandırılır ve bu yollarda trafik kanunları geçerli olsa da, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafınca belirlenen ve teknik kontrol ekiplerince kontrol edilen izinlerdeki otomobillerimiz ile trafikte seyrederiz, bunların tümü yukarıda belirttiğim izinlerde yazmaktadır. Yani otomobil gürültülüymüş, vay efendim abartı (!) egzozmuş, bunlar yarış süresince yerel halkın kolluk kuvvetlerine şikayet etmesi hiçbir anlam ifade etmez. Bu şikayet ancak ve ancak, hızlı olduğumuz iddia edilirse, polis veya jandarma trafik ekiplerinin kuracağı radar ile tespit edilir veya trafiği tehlikeye sokacak şekilde sürüş varsa tespiti halinde bizi durdurabilir, yasal işlem uygulayabilir.

    Sözüm o ki abicim, biz bu şartlar ile, ülkemin idari birimlerinin izniyle yarışıyoruz. Her akşam otobanda, sokak arasında gazlayan adamlar yerine, bir avuç insan olarak senede 7 yarış için dünyanın parasını harcıyoruz.

    Bilgilerine sunar, iyi günler dilerim.

    Efe ERSOY

  13. #70
    Emre İlbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    3.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cReaSe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok yanlış okumadım.. İhtimal vermemeniz normal ciddi olduğuma.Maslak sanayide hazırlanan ne kadar ralli aracı varsa hepsi -eskiden - çalıştığım yerde araçlarını denerlerdi.Normal bir evo değil anladım ama burdakiler de bir değil sevene müzik gibi; bana mesela rahatsız olana azap.. O yüzden demiştim.
    sesini bende çok severim abi, tuhaf karşılamış olmamın sebebi O değil,
    anlaşamıyoruz seninle

    yarış araçlarının trafiğe çıkması yasak diye biliyorum,
    belkide yanlış biliyorumdur

  14. #71
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı freelife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maraton koşusunada çevik kuvvetle müdahale ederlerse şaşırmam , izinsiz miting var diye
    valla aklıma da gelmedi değil şimdi

  15. #72
    Muharrem C.80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Westside
    Mesaj
    838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyüp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olabilir , bu ülkede kanat var diye STİ ile ceza yiyen olmuştu zamanında
    bkz bendeniz.

  16. #73
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaytung haberi okuyorum zannettim bi an
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  17. #74
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Profilinizdeki yaş bilginize dayanarak yazımın geri kalanında size "abi" diye hitap edeceğim sayın Quantum,

    Rallilerde, düzenlenecekleri tarihten takriben 6 ay öncesinden başlayan bir idari izinler protokoluyle işlemlere start verilir.

    Bu izinler içerisinde, il özel idaresinden, valilikten, belediyeden, yerel yönetimlerden, hatta ve hatta yarışı mahali, başbakanlık veya içişlerine bağlı bir idarenin mahaliyse, onlarda dahil olmak üzere 10dan fazla izin bulunmakta.

    Yarış tarihleri süresince bizler, sadece "yol keşif turu" yani antreman geçişlerinde, normal yol otomobilleri yada ekibin o yarışta kullanmayacağı bir "yarış otomobili" ile antreman yaparız. Bu süreçte tüm yollar, trafiğe açıktır. Bizlerde araçlarımızla tüm trafik kurallarına uymak ile hükümlüyüz.

    Yarışta ise, zamanımız alınan belli kilometreler içerisindeki, "özel etap" diye isimlendirilen etaplarda özgürce "tabir-i caizse" gazlamaktayız. çünkü rallinin esas amacı, verilen "özel etap"ı, en kısa sürede tamamlamaktır. Diğer özel etaba giden yol ise, "normal etap" diye adlandırılır ve bu yollarda trafik kanunları geçerli olsa da, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafınca belirlenen ve teknik kontrol ekiplerince kontrol edilen izinlerdeki otomobillerimiz ile trafikte seyrederiz, bunların tümü yukarıda belirttiğim izinlerde yazmaktadır. Yani otomobil gürültülüymüş, vay efendim abartı (!) egzozmuş, bunlar yarış süresince yerel halkın kolluk kuvvetlerine şikayet etmesi hiçbir anlam ifade etmez. Bu şikayet ancak ve ancak, hızlı olduğumuz iddia edilirse, polis veya jandarma trafik ekiplerinin kuracağı radar ile tespit edilir veya trafiği tehlikeye sokacak şekilde sürüş varsa tespiti halinde bizi durdurabilir, yasal işlem uygulayabilir.

    Sözüm o ki abicim, biz bu şartlar ile, ülkemin idari birimlerinin izniyle yarışıyoruz. Her akşam otobanda, sokak arasında gazlayan adamlar yerine, bir avuç insan olarak senede 7 yarış için dünyanın parasını harcıyoruz.

    Bilgilerine sunar, iyi günler dilerim.

    Efe ERSOY

    Engin durum aynen efenin anlattigi preseduru icerir .
    Araclarin yada. Organizasyonun eksigi degil polis arkadaslarin kordinasyon eksikliginden kaynaklanmistir artniyetli bir durumda yok anladigim sadece bilgilendirilmemis memurun durumu farkli algilamasindan dogmus zaten gerekli durum aciklandiktan sonra da yollarina devam etmistir araclar. Tabi servis alani etap arasinda belirgin bir sure vardir atiyorum 50 dakika bu surede normal yol kurallarina isiklara hiz sinirlarina riayet ederek etaba ulasmalidir yarisan arac . ( Bu sure aslinda normalden fazladir ve erken giden aracta ceza alir gec giden aracda ) o nedenle sadece trajikomik olarak nitelendirmek lazim bu konuyu ....
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  18. #75

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Profilinizdeki yaş bilginize dayanarak yazımın geri kalanında size "abi" diye hitap edeceğim sayın Quantum,

    Rallilerde, düzenlenecekleri tarihten takriben 6 ay öncesinden başlayan bir idari izinler protokoluyle işlemlere start verilir.

    Bu izinler içerisinde, il özel idaresinden, valilikten, belediyeden, yerel yönetimlerden, hatta ve hatta yarışı mahali, başbakanlık veya içişlerine bağlı bir idarenin mahaliyse, onlarda dahil olmak üzere 10dan fazla izin bulunmakta.

    Yarış tarihleri süresince bizler, sadece "yol keşif turu" yani antreman geçişlerinde, normal yol otomobilleri yada ekibin o yarışta kullanmayacağı bir "yarış otomobili" ile antreman yaparız. Bu süreçte tüm yollar, trafiğe açıktır. Bizlerde araçlarımızla tüm trafik kurallarına uymak ile hükümlüyüz.

    Yarışta ise, zamanımız alınan belli kilometreler içerisindeki, "özel etap" diye isimlendirilen etaplarda özgürce "tabir-i caizse" gazlamaktayız. çünkü rallinin esas amacı, verilen "özel etap"ı, en kısa sürede tamamlamaktır. Diğer özel etaba giden yol ise, "normal etap" diye adlandırılır ve bu yollarda trafik kanunları geçerli olsa da, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafınca belirlenen ve teknik kontrol ekiplerince kontrol edilen izinlerdeki otomobillerimiz ile trafikte seyrederiz, bunların tümü yukarıda belirttiğim izinlerde yazmaktadır. Yani otomobil gürültülüymüş, vay efendim abartı (!) egzozmuş, bunlar yarış süresince yerel halkın kolluk kuvvetlerine şikayet etmesi hiçbir anlam ifade etmez. Bu şikayet ancak ve ancak, hızlı olduğumuz iddia edilirse, polis veya jandarma trafik ekiplerinin kuracağı radar ile tespit edilir veya trafiği tehlikeye sokacak şekilde sürüş varsa tespiti halinde bizi durdurabilir, yasal işlem uygulayabilir.

    Sözüm o ki abicim, biz bu şartlar ile, ülkemin idari birimlerinin izniyle yarışıyoruz. Her akşam otobanda, sokak arasında gazlayan adamlar yerine, bir avuç insan olarak senede 7 yarış için dünyanın parasını harcıyoruz.

    Bilgilerine sunar, iyi günler dilerim.

    Efe ERSOY
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Engin durum aynen efenin anlattigi preseduru icerir .
    Araclarin yada. Organizasyonun eksigi degil polis arkadaslarin kordinasyon eksikliginden kaynaklanmistir artniyetli bir durumda yok anladigim sadece bilgilendirilmemis memurun durumu farkli algilamasindan dogmus zaten gerekli durum aciklandiktan sonra da yollarina devam etmistir araclar. Tabi servis alani etap arasinda belirgin bir sure vardir atiyorum 50 dakika bu surede normal yol kurallarina isiklara hiz sinirlarina riayet ederek etaba ulasmalidir yarisan arac . ( Bu sure aslinda normalden fazladir ve erken giden aracta ceza alir gec giden aracda ) o nedenle sadece trajikomik olarak nitelendirmek lazim bu konuyu ....

    özel bir takım prosedürler ve bu spora özel bir takım durumlar söz konusu öğrendiğim kadarıyla..

    açıklamalar ve bilgilendirme için teşekkür ederim yeni bilgi güzel şey

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •