User Tag List

Sayfa 11/11 İlkİlk ... 91011
203 sonuçtan 191 ile 203 arası

Konu: kedi köpek önünüze çıkar ise direksiyonu kırmayın

  1. #191
    highpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolun lokasyonu (şehir içi, şehir dışı vs) yolun özelliği (otoban, kara yolu, il yolu, devlet yolu vs) yolun fiziksel durumu (yatay ve düşey kurblar, şerit sayısı, eğim vs) bunlar belirlenebilecek minimum ve maksimum hızları veren datalar. Ondan sonra görüş açısı, önündeki arabayı geçmek için gereken mesafe, takip mesafesine göre durma mesafesi gibi kriterler hesaplanıp o yolda yapılabilecek maksimum hız hesaplanır. Bir yolda 70 tabelası varsa, yapılan hesaplar sonucu çıkan rakam 70ten çok daha fazladır (güvenlik faktörleri ve hesaplanan rakamın aşağıya yuvarlanmasından kaynaklı olarak, hesap sonucu 78 çıkarsa tabelaya 70 yazılır, 80 değil)

    Bir yoldaki maksimum hız hesaplanırken kullanılan formüller ve değerler arasında yola aniden çıkan her hangi bir cisme vurmamak yoktur. Bunun için bütün yolların maksimum hızının 30 olması gerekir. Yayaların yoğun olarak bulunacağı yerlerdeki hız limitinin 10 olduğunu, şehir merkezinde 30 olduğunu ve banliyölerdeki hız limitinin 50 olduğunu hatırlatırım. Ayrıca otobanlar her tür canlı trafiğine kapalı alanlardır, buralardaki hız minimum 40 maksimum 120dir. 120yle giderken önüne aniden bir şey çıksa altındaki ortalama bir arabayı çarpmadan nasıl durdurabileceğini de merak etmiyor değilim hani.

    Bence önemli olan (kendi adıma konuşuyorum) yolun hıza müsait olup olmadığı değil ha hesaplar böyle yapılıyor olabilir ama ben aracın ani manevralarda veya kaza durumunda hangi hızlarda ne şekilde hasar göreceğidir

    örneğin 80 100 km civarı giderken önünüze aniden birşey fırladı frenleme ile duramasak bile direksiyon manevrası yapabiliriz rahatça en azından o önümüze çıkan şeye vursak bile mesala araç çıktı tali yoldan en az hasarla kurtarırız

    ama yol müsait diye 180 km hızla gidilirken lastik patlaması önümüze birşey fırlaması durumunda hiç bir şans yok

    bence bunlar göz önünde bulundurulmalı tamam otoyollar araç trafiği hariç herşeye kapalı ama ülkemizde arızalı aracın arkasına işaret niyetine kaya koyup işi bitincede onu kaldırmadan giden insanlar var

    aslında aynı şeylerden bahsediyoruz ama ben sadece çevre ve yol faktörleri değil insan faktörüne göre hesaplanmasını isterdim ben 80 km hızla giderken aracımla 4 takla attım 100 metre tavan üstünde sürüklendim o esnada birkaç kezde duvarlara vurmuş arac dönerken üstümü başımı çırparak çıktım araçtan aynı kazayı biraz daha hızlı yapsam etkisi daha büyük olurdu
    high power tuning [ subaru -honda]

  2. #192
    dn4859 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnsanın başına ne geleceği belli olmaz mümkün olduğunca hız limitlerinde gidersek hem kendimiz hemde yolda oluşabilecek tehlıkelere karsı önlem almış oluruz. tabıkı olacağı varsa kedıde cıkar köpekte ama en azından vıcdanımız rahat olur ..

  3. #193
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kedının vaktı gelmıs . senın vaktın geleydı dıreksıyonu ıstemeden de olsa kırardın muhterem

    Allah korusun cemıl cumlemızı
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  4. #194
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kedının vaktı gelmıs . senın vaktın geleydı dıreksıyonu ıstemeden de olsa kırardın muhterem

    Allah korusun cemıl cumlemızı
    Kesinlikle doğru.

  5. #195
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kedının vaktı gelmıs . senın vaktın geleydı dıreksıyonu ıstemeden de olsa kırardın muhterem

    Allah korusun cemıl cumlemızı
    Amin.
    Dediğin gibi kaderle çok oynamamak lazım.
    Kimbilir belki de kedinin sebebi bizizdir.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  6. #196
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o kısmı hiç anlamadım?!?
    Düzelttim, alelacele telefondan yazmıştım... Bazen böyle saçmalıklar olabiliyor...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  7. #197
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Riyadh, KSA
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada yazdıklarım yanlış anlaşılmasın, ciddi bir hayvanseverim. Ama hız limitlerinin belirlenmesi bizim okulda dersini okuduğumuz, kendimin de farklı projelerde (şehir geçişleri, tabelalandırma, şehirlerarası yol, kavşak vs projeleri) tecrübe ettiğim bir husus. Hiç birinde de "aman yola bir şey çıkarsa arabalar bu hızda duramazlar" diye bir tasarım faktörü yok. 30la kaza yaparsın ölürsün, şarampolden araba uçurursun, araban ağaca asılı kalır onca taklanın akabinde, yürüyerek çıkarsın, bu gibi durumlarda kurtulmanın adı sizin inancınıza kalıyo, şans, kader, zamanın gelmesi gibi. Keza, 30la bir canlıya vurursun, canlı ölür, 120yle vurursun, düşer kalkar, yoluna devam eder.

    Alıntı highpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence önemli olan (kendi adıma konuşuyorum) yolun hıza müsait olup olmadığı değil ha hesaplar böyle yapılıyor olabilir ama ben aracın ani manevralarda veya kaza durumunda hangi hızlarda ne şekilde hasar göreceğidir

    örneğin 80 100 km civarı giderken önünüze aniden birşey fırladı frenleme ile duramasak bile direksiyon manevrası yapabiliriz rahatça en azından o önümüze çıkan şeye vursak bile mesala araç çıktı tali yoldan en az hasarla kurtarırız

    ama yol müsait diye 180 km hızla gidilirken lastik patlaması önümüze birşey fırlaması durumunda hiç bir şans yok

    bence bunlar göz önünde bulundurulmalı tamam otoyollar araç trafiği hariç herşeye kapalı ama ülkemizde arızalı aracın arkasına işaret niyetine kaya koyup işi bitincede onu kaldırmadan giden insanlar var

    aslında aynı şeylerden bahsediyoruz ama ben sadece çevre ve yol faktörleri değil insan faktörüne göre hesaplanmasını isterdim ben 80 km hızla giderken aracımla 4 takla attım 100 metre tavan üstünde sürüklendim o esnada birkaç kezde duvarlara vurmuş arac dönerken üstümü başımı çırparak çıktım araçtan aynı kazayı biraz daha hızlı yapsam etkisi daha büyük olurdu
    Hız limitinin olmadığı (Almanların meşhur AutoBahn'ı gibi) yerler dışında zaten genelgeçer maksimum hız 120 km/h'dir, yol ne kadar uygun olursa olsun. Ayrıca ülkemizdeki faktörlerden hiç bahsetmeyelim, otoyolların etrafında boylu boyunca hayvan girişini engellemek için çift sıra tel gerekir, bizde benim bildiğim bir tek TEM otoyolunda tek sıra olarak belli kesimlerde mevcut.

    İnsan düşünebilen bir canlı olduğundan hesaba katılmaz. Bilinçli yaya, üst geçidi kullanır, yaya geçidini kendisine yeşil yanıyoken kullanır vs. Eskişehir yolundan veya E-5'ten yolun ortasından karşıdan karşıya geçmeye çalışmaz. Keza bilinçli şoför de belirlenmiş kurallara ve limitlere uyar. Falan filan, uzun uzadıya günlerce tartışsak da ülkemizin kendine has dinamiği bütün bilinen hesap kitap yöntemlerinin ziyadesiyle dışında kalıyor. Önce halkın bilinçlenmesi lazım tabi.

    Bir de yanlış bilinen başka bir şey, önünüze ani bir şey çıkması durumunda direksiyonu asla ve asla kırmamak gerek. Biz hala kırarım, kaçarım muhabbetleri yapıyoruz. Kabul ediyorum, bir canın değerini bile ödeyemeyiz/ölçemeyiz. Ancak manevra yapmaya çalışmak, vuracağımız canlıdan çok daha fazlasına zarar vermeye yol açabilir. Bunun bilincinde olalım, lütfen.

    Alıntı semavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düzelttim, alelacele telefondan yazmıştım... Bazen böyle saçmalıklar olabiliyor...
    Eyvallah üstad
    öyle işte.

  8. #198
    Şahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.311
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbula gelirken ankaradan otobanda sol şeritten bir köpek fırladı ve hiç karşılaşmadığım bişeydi dizel fiesta ile hızımda en fazla 120'dir, refleks olarak birazda korkudan sağa kırdım direksiyonu, heralde kızılcahamamdan boluya kadar arabayı toplayamadım çarpmadım ama ben böyle sıkıntı yaşadığımı hatırlamıyorum o arabayı çizgiye sokana kadar..direksiyon kırmadan ne yapılması gerekirse yapılması lazım ama kırmamak şart..
    Zihin fukara olursa, fikir ukala olur..

  9. #199
    tolga_55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    SAMSUN
    Mesaj
    464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.ustaoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kimse bilerek hayvan öldürmez. ben arabama güvenmediğimden fazla hızlı kullanmam ama otoyolda da 90 üzeri bir hızdayken sanıyorum ki manevra yapmam çünkü arabamı tutamam, tanıyorum az çok neticede. fren yaparım arkam müsaitse ancak frenlerimde zayıf tabi... direkt girerim kedi/köpeğe. en fazla araba hurda olur ama kendimden de kıymetli değil. altımda ki arabaya güvenmiyorsam eğer, arabada da benden başka birileri varsa hiç atraksiyona girmem. kedi/köpek ise direkt hayvansa çarparım. sonuçta çarpmamak için kaza yapsam Allah korusun arabada ki kişilere bişey olacağına bırak ölen köpek olsun...

    vicdan meselesi

  10. #200
    Çrtk80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Osmaniye
    Mesaj
    66
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cumartesi gecesi otobanda 160 km/h ile giderken en sağ şeritte bir kedi gördüm.

    Görmem ile kedinin en sol şeride koşması bir oldu.

    Frene basmadım, direksiyonu kırmadım.

    Direkt kediye vurdum. Direksiyonu kırsam yoldan çıkardım. Takla atabilirdim. Allah korudu.

    Radyatör patladı. Su ekleye ekleye evime vardım.
    Tampon çatladı.

    Anlatmak istediğim, önünüze kedi köpek çıktığı zaman direksiyonu kırmayın.

    Geçen hafta iş yerinden arkadaşım köpeğe vurmamak için kaldırıma çıktı, araç pert.

    Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun.
    Aynen geçen gün Antalyadan gelirken 150 ile giderken kedi önüme atladı eğer direksiyonu kırsaydım takla atabilirdim kırmadım kediye yazık oldu ama önce can sonra canan dimi

  11. #201

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun bi diğer versiyonu da belirli yerlerdeki köpek gruplarının arabaya saldırması ve çok yakınına yaklaşıp koşturması. bigün ezicem birini o olucak en sonunda.

  12. #202
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadasdasdertrtret
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  13. #203
    DoganSuper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Angara
    Mesaj
    919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecmiş olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •