User Tag List

Sayfa 6/6 İlkİlk ... 456
107 sonuçtan 96 ile 107 arası

Konu: Hondanın Yeni Turbo Motoru (( HR-412E ))

  1. #96
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatiii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hahahahaha neyi hazmedecekmisiz adam yaris arabasi yapmis pistte kullanio.o turboya o sikistirmaya o basinci sokakta bassin gercekten hazmetmesi zor olur ama onun disinda ben bu goruntude hazmedilemiyecek bisey goremiorum sadece hondacilarin herzaman yaptigi 1 i 5 yapip honda oyle iyi boyle iyi demesinin disinda
    +1

    Hondayı falan çekememezlik değil, konu honda olunca 1in 5 hatta 15 yapılması

    Buyurunuz 1*,
    BODY – BMW 320si E90, 4 doors.

    ENGINE – turbocharged 4-cylinder in line, longitudinally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; displacement: 1598 cc; bore x stroke: 77 x 85.8 mm; compression ratio: 12.5:1; engine management: Cosworth Pectel MQ 12; lubrication: dry sump.
    310hp

    Buyurunuz 2;
    BODY – SEAT León Cupra, 5 doors.

    ENGINE – turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; compression ratio: 12.5:1; displacement: 1595 cc; bore x stroke: 82.5 x 74.6 mm; engine management: Magneti Marelli Marvel; lubrication: Dry sump.
    1*=Bmw 3.20 tc (1598cc)
    1*=Fia Wtcc linki bmw

    2*=Fia Wtcc linki seat

    yarış motorunda ilk kez yapılan birşey de değilmiş yani

    Baştan beride olmaz yapılamaz diye birşey söylemedim ayrıca yapılır, ama dünya pazarlarına satılmaz dedim. Yani cadde de fabrikasyon 12.5:1 cr, + turboşarj hayalden öte değil günümüzde.

  2. #97
    Yiğit Ş. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    *
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı
    *simdi yok homsitora gidelim yok midpoyint yok starbaks
    *a..... o zmnlar yoktu oyle
    *bi cay iciriodun
    *bisinema
    *finishim

  3. #98
    siR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nedir bu almancıların japonlardan çektiği arkadaş
    Anıl Atabey

  4. #99
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı siR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nedir bu almancıların japonlardan çektiği arkadaş
    Japonculardan çeken yok valla genelde hondacılardan çıkıyor sivri arkadaşlar..

  5. #100
    BaDCaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Honda vaayy şunu yaptı diye birşey yok.

    WTCC'de ki bütün araçlar aynı değerlerde motorlara sahipler.

    Chevrolet'te 1.6L turbo motor 310hp
    Hepsi aynı...


  6. #101
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni seri ütetimin sıkıştırması 9,8.
    Mazda nın 14 sıkıştırmasıda otto çevirim değil, atkinson çevirim . Toyata hybrid de de aynı çevrim var sanırım .

  7. #102
    Nucleus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Kırşehir
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ers Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni seri ütetimin sıkıştırması 9,8.
    Mazda nın 14 sıkıştırmasıda otto çevirim değil, atkinson çevirim . Toyata hybrid de de aynı çevrim var sanırım .
    Sadece düşük motor yüklerinde, pompalama kayıplarını azaltmak için gaz kelebeğini pedaldan bağımsız olarak açıp atkinson cycle'da çalışıyor fakat sadece düşük motor yüklerinde(dikkat). Kaldı ki atkinson cycle şeklinde çalışan motor için süpürme hacminin %20 azalmasından bahsedilmiş (normal Otto'ya göre Mazda için) bu da sizin dediğinize göre Skyactiv motorun gerçek 11.2:1 sıkıştırma oranına sahip olması demek. 11.2:1 sıkıştırma için o özel manifold,özel yanma odalı piston,yine özel enjektörü hangi üretici koyar ? Maliyetten bahsetmişsiniz önceki mesajlarda..

    Gece okuyup araştırdığımda az daha inanacaktım ve sevdiğim tek japonu kaybedecektim. İşte 14 sıkıştırma ! imkansızı başardık diye yer gök inledi okulda hocalar ... edildi falan filan atkinson cycle ile 14 ise orayı yıkarlar sahtekar VW'den farkı kalmaz benim gözümde.. zaten 1496cc atkinson motordan 120PS zor..

  8. #103
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarışta kullanılan motorları övmek güzelmiş. Adamlar her yarışta motor değişiyor, marka model farketmeksizin hepsinin üstünde regülasyonları var. Rallideki bütün markalar dangalak, hepsi 2.0 turbodan 300 hp çıkarıyor he? Hepsinin limiti var. Yapabilecekleri yapamayacakları kurallarla belirlenmiş. Adam 1.6dan 700hpde çıkarır.

    Normal motorlarda, son birkaç yıldır 1.4 1.6 turbo araçlara bu ülkede bir sevgi var. Çok büyük teknolojiler yaratılmış gibi, çok bambaşka sistemler kullanılmış gibi. Halbuki vti alamayıp insanlar 1.4 civiclerini turbolayınca zamanında herkes apaçi diyordu. Küçük hacimden güç almanın ne kadar tehlikeli olduğunu söylüyordu. Sonra vw bmw yapınca herkes müptelası oldu, şimdi eski nesil atmosferik 2.0larla dalga geçiliyor. Türk halkı hakikaten sorunlu.

    Honda yeni civicte 1.5 turbo getiriyor şimdi. Gelsin, sürelim az zaman geçsin bakalım. Vw gibi yağ yakarsa, bmw gibi hararet görürse kaldırıp çöpe, vwin yanına atarız. Fakat her şey harika olursa, iphone fanboy gibi davranan vw fanboylar bunu kabul edecek mi, merak ediyorum.

    Mazda ise tek gerçekten sevdiğim marka. Atkinsona döndüyse bile(ki değil gibi duruyor) biz bu sıkıştırmayı otto cycledan aldık demedi, vw gibi apaçık yalan söylemedi. O yüzden bende bir etkisi olmaz. Ama eğer farklı iddialara girip yalan yanlış iş yapsalardı vwdan farkı kalmazdı gözümde, çünkü hep söylediğim gibi ne vw benim, ne mazda benim. Elalemin şirketi.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  9. #104
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atkinson derken klasik atkinson değil tabiki. mantık aynı olduğu için çevrime atkinson denmiş.

    sadece alt devirlerde emme sıkıştırma zamanında açık kalıyor ise alt devirlerde sıkıştırma 12 gibi , o zaman üst devirlerde vtec açınca emme zamanı normal otto ve 14 sıkıştırmaya ayarlı. daha detaylı araştırayım skyactivi.

  10. #105
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni atkinson çevrimişuna benziyor araç 1.6 ,
    yakıtı 1.4
    gücüde 1.5 gibi kaba tabirle.

  11. #106
    2jz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    06-26
    Mesaj
    3.262
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal motorlarda, son birkaç yıldır 1.4 1.6 turbo araçlara bu ülkede bir sevgi var. Çok büyük teknolojiler yaratılmış gibi, çok bambaşka sistemler kullanılmış gibi. Halbuki vti alamayıp insanlar 1.4 civiclerini turbolayınca zamanında herkes apaçi diyordu. Küçük hacimden güç almanın ne kadar tehlikeli olduğunu söylüyordu. Sonra vw bmw yapınca herkes müptelası oldu, şimdi eski nesil atmosferik 2.0larla dalga geçiliyor. Türk halkı hakikaten sorunlu.
    Güzel tespit yapmışsın

  12. #107
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bence maxima daha iyi, param olsa maxi alirdim , maxima'da isitmali koltuk var
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •