Anladim.Ekonomik omur olarak benzinli daha uzun zaten değilmi ?
Printable View
önceden turbo benzinli çok az araba vardı atmosferikler fazla yakardı şimdi dizel gibi turbolular çoğaldı. birde çok az yaktıklarını iddaa eden çok var 6 sene öncede 20kr yakan adam hala 20kr yakıyor(genelleme yaptım).
Valla türkiyede iş değişir,istanbulda dizelde kullansan benzinlide kullansan trafiğe düştüğün an ortalama zaten fırlıyo.
Stabil gitmeyi becerebilen insanlar(mesela ben:D:hehe:) ekonomi benzinlede dizellede yapar.
en son trafikte 9küsür lt gösteriydu c220 ama normal yakıtım (karma 5.5-6.5) arasıydı.
daha ist trafiğine girmedim suan 2.5benzinli aracım var kaba ortalamam 8lt,yani trafikte 12-12.5lt max
e gene aynı oldu : ) değişmedi bişey : ) uzun yolda c220 4.8yakıyo (yanlıs hatırlamıyosam,bayadır kullanmadım) z4 6.6lt ortalama tutturdum en son..
e gene aynı hesaba geldi :D (araç alım fiyatlarından ziyade tüketime dikkat çekmek istedim)
bu durumda dizelle ortalamamı alırsak 9.1+6/2=7.5lt yakıyorum
bu durumda benzinle ortalamamı alırsak 12.5+8/2=10lt yakıyorum
yani kısacası güncel fiyatlar ile benzin ile 47.5TL dizel ile 32lira
15lira/yada(50km) için ince hesaplara gerek yok ki zaten bişekilde gerek ekonomi yaparak bu durumu ileri çekmek mümkün,yada trafiğe kalıp eksiye düşmekte mümkün ama ortalama 50km az kısacası.(arada uçurum bi fark yok)
yılda 30-35K yapmadan dizel almak zaten mantıksız :) gerek sıfır fiyatı açısından,gerekse 2.elde ileriye donuk dusunerek ; enjektör,turbo,vs masraflarından dolayı bla bla bla.
niye dizeller trafiğe girince ortalaması artmıyo mu :o ?
birçok otomobille tüketimi inanılmaz seviyelere düşürebilirsiniz ama 2.5'lik x-type'la asla. 2.5 v6, otomatik şanzıman ve 4x4 üçlü kombo yapıyo kullanıcıya. yakıyo da yakıyo, yakıyo da yakıyo...
dizel otomobil tercih etmem şahsen fakat sırf sesi için edebilirim. :D mesela cdi'ların sesi gerçekten çok hoş. bazen rölantide bekleyen mercedes'lere usulca sokulup şıkır şıkır çalışan dizelleriyle kulaklarıma ziyafet veririm.
bizim sitede volvo s60 dizel var yeni kasa modelini bilmiyorum ama en fazla 1-2 yaşında falandır araç bildiğin traktör gibi çalışıyor yok böyle bir ses şaka etmiyorum 2000 model dizel araçlardan çıkan ses gibi gürültülü çalışıyor yakıştıramadım volvoya ve şok oldum..
vallaa volvo'yu bilmem de dediğim gibi mercedes'ler gerçekten hoş sese sahip dizel olarak. bi de vw'lerin tdi'ları traktör gibi çalışıyo, özellikle polo'lar. ha konu dizel sesi değil ama laf olsun bizimkisi işte. :D
konuya parmak basacak olursak, premium markaların modelleri hariç vw'lerin benzinli ve manuelleri ile dizel ve otomatikleri arasındaki fark gerçekten uçurum. yani yuh dedirtecek cinsten. 6-7.000 lira otomatik ya da dizel farkı olur mu birader? adam Allah'tan korkar. dizelin silindirleri altından mı be mübarek...
arkadaş elma ile armut misali bir aritmetik yapmış bazı doğruları var yok değil ama cok değişken şeyler ortalam km kullanan kişi bunlar devreye giridğinde işler değişebilir
heleki fabrika verileri ile cıkıyorsan baştan yanılırsın;)
onun için sahalarda kullanarak daha iyi anlarsın ama hesap o kadar korkunç olamaz
hele sert kullanımlarda benzinli rezil olur bu örnekte:)
Vallahi bende dizele geçeli 1 sene oldu acayip memnunum. Bu saatten sonra benzinli arabayı sadece egsoz sesi dinleyeyim diye alırım heralde.
Dizelin rahatlığı bambaşka , istediğin gibi gazla 7.5 -8 litreyi geçemezsin 1.6 dizel arabada.Ama benzinli arabada gaza basmadan evvel 2 kere düşünürsün.***** dünyadaki en pahalı akaryakıtı kullanan birkaç ülkeden biriyiz.
yok konuyu açan arkadaşa hitaben yazdım
senin yazdıkların doğru da sende bu örnek üzerinden yürümüşün ama bu senin kullanımın biraz gaza gelirsen litreler cok değisir ama fikir olarak aynı parelelik üstündeyiz
dip not:dizeller ortalama artar tabiki ama abarmaz 6lt atıyorum 8-9 lt cıkar
ama benzinlilerde 6lt ortalama zorlanırsa 16-18lt cıkarılabilinir hayvan kullanımla:)
Yani atarlı/devirli/hayvan kullanım sevenler dizel alırlarsa toplam tüketimde ekonomi yapmış oluyorlar :D
Dizelin sevilmesinin ve seçilmesinin en büyük sebeplerinden biri bu bence. Tek problem çoğunluğun dizelde dikkat edilmesi gerekenlere dikkat etmemesi. Sonra niye Tr'de dizele güven olmuyor. Olmaz tabi 20-30 binde turboyu harcayanlarımız varken.
2 ay kadar olucak dizele geçeli,düşünmüyorum gaza basarken ilerleyen zamanlarda bana ne gösterir bilmiyorum henüz bakım falan yapmadım fakat halimden memnunum şu anda.Benzinli arabamın sadece egzoz sesini özledim :)
hiç bir benzinli araç beni mersinden istanbula sürekli 170+ km'lerde 7.1 lt ortalamayla götüremez.. yakamaz. dizeli tercih etmemin en büyük sebebi uzun yolda yüksek hızlardaki düşük yakıt tüketimidir. 160 ile sabit klima açık giderken de 5.6 lt yakıyorum. o traktör sesli dizeller de tarihe karışalı çok oldu..
bu arada aracım e60 520d yazılımlı.
evet xdrive ama kalkış ve yokuş haricinde 4 çeker olucağını sanmıyorum ama mesela audi var 2.0tdi a6 quattro değil önden çekişli aynı rampayı çıkarken ana yolda onun anlık verisi 14 ü geçmiyor bmw de 20 de oluyor. uzun yola gittiğimde araba 2000 km ydi ama düşse düşse 9.5 e düşer bu ara şehir içinde gaza nerdeyse yarım basmıyorum 9.5 ortalama trafiğede nadir giriyorum. kullanımla alakalı tahminimce.
edit: o 10 litreye aydın otobanın katkısı olabilir biraz çünkü 230 240 ortalama gittim ama öylede 10 litreye çıkmaz gerçi uzun yoldan sonra.(istanbul bodrum karadan)
doğrudur. ben şehir içinde 8 ortalama ile geziyorum. 7.1 ortalamayı ölçerken mersinden çıkarken sıfırlayarak çıkmıştım. İstanbul trafiği de aşikar tabi. çok yakması normal orada. uzunda fazla geldi ama bana.
tespit benim için de ne yazıkki yanlış :) benim gibi ayağını gazdan çekmeyen hız düşkünü kullanıcılar için diesel elbetteki daha avantajlı, kaldı ki ben yılda 15 bin kim yapmışım 2 sene boyunca.. şehir dışında 5 lt ortalama gören ben şehir içi 335d'in yaktığı kadar yani 10.5 lt yakıyorum.. benim altıma benzinli verirseniz düşünün halimi.. :)
ayrıca ankara-abant arasını +200'lerde 1.5 saat boyunca çekmeden tapagaz full depo ile 720km gidebilen ben, şehir içi 550-600km'yi zor görüyorum.. o yüzden şehir içi varyasyonları çok farklı.. öyle kolay hesaplanabilecek birşey değil..
diesel tork avantajı da sunuyor tüm bunların yanında.. ayrıca traktör sesinin çirkinliğine de katılmıyorum, denildiği gibi eskide kaldı.. alıştım artık ya da bilemiyorum :)
Şehir içinde kafama göre kullanarak yakıt umursamadan ortalama 8 litre yakıyorum. İstanbul için farklı olur elbette. İlk 8000 km ye kadar çok farklı tepkiler ve değerler yakaladım. Uzun yolda 10 litre yakmasına xdrive olmasının ve henüz 2000 km de olmasının etkisi var bence. Biraz daha yol yaptıkça motor normal değerlere ulaşsada yüksek hızlarda xdrive ın yakıta çok etkisi oluyor maalesef.
335 d candır(:
Tespite katılmıyorum,
Arkadaşlar bahsetmiş ama bende söylemek isterim ki,
Dizeli 100 e aldıysan satarken 90 a,
Benzinliyi 80 e aldıysan satarsan 70 e satarsın... (Örnek olarak)
Bence benzinli araç ile dizeli karşılaştıracaksan,
bakım maliyetleri,
vergisel durumları,
ve arıza halinde çıkarabileceği masraflar, olarak incelemelisin...
O zaman anlarız dizel mi uygun benzinli mi...
dizeli ile benzinlisi arasında muadil güçlerde ki motorlar fiyat farkı belirgin olmayan araçlarda dizel avantajlı ... bmw 320i vs 320d vb durumlar ...
fakat 1.4 tsi 160 lık passat yerine 20-30 bin TL fark verip 170 lik 2.0 tdi almak mantıksız bence ...
vergisi kaskosu bakımı 1.4 daha uygun olur ...
30 bin TL nin aylık getirisi de yaklaşık 180-200 TL bu rakam yakıt farkını karşılar sanırım ...