User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
106 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Cantük amortisör REZİLLİĞİ

  1. #39
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
    Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
    Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.

    Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  2. #40
    Melih-Ö - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Mesaj
    13.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka şimdi sen bursaya gelip benden bi parça alican ben seni ariyorum gel hazir parçan diye o kadar yol geliyosun iş güç ben Akhisar-bursa-izmit yaptım coil taktircam diye arabami bursada bırakmak zorunda kaldim. 2 saatte döneriz diye geldik mesaiyi orda bitirdik sence normal mi patladı attim kenara öyle duruyo valla.

    Bi arkadaş vardi bayaa uğraşti benden numarami istemişti alicam paramizi gidecem falan dedi ama ondanda ses cıkmadi onuda biktirdilar heralde.

    Ama büyük yanlış yani custom coilover ben bi hevesle gittim yaptirmaya bana maliyeti 650 lirayi buldu.

    700 liraya ön arka marka coilover geliyomuş araştırınca öğrendim.
    Hazır diye arayıp oraya gittiğinde ortada birşey yoksa bu normal değil kardeşim aynen.
    App plaka ve pleksik plakalık için ulaşabilirsiniz. Ailenizin Plakacısı

    www.instagram.com/kokumerkezi

  3. #41
    Fatihöztürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    223
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun.. aynen bende katılıyorum bir araçın en önemli parçalarından biride amortisörlerdir onca yük taşıyor kalitesini kanıtlamış bir marka kullanmak gerek.
    FatihÖztürk..

  4. #42

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
    Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
    Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.

    Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
    standart gücü 280 hp olan arabayı 500 hp yapınca sizin dediğiniz gibi olmuyor, amortisör de yay da coilover'da şart oluyor.

  5. #43
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaklasik 3 sene kadar once 2 3 arabaya yaptirdim bir sorun yasamamistim.esnafligida isciligide cok cok iyi birisiydi demekki zamanla isim yapinca boyle oluyor baska ne diyebilirim bilmiyorum bu durumda

    Sorun yasayan arkadasa gecmis olsun
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  6. #44
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
    Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
    Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.

    Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
    Bende ağzimin payini aldim cok pişman oldum bi hevesle yaptirdim.
    Custom falan ama yol tutuşu ciddi anlamda değişiyordu bu da bi gerçek

  7. #45
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    121 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
    Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
    Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.

    Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
    Sokak asfaltı elbette pist asfaltı değildir. Sokakta yol tutuşu bozacak çukur, tümsek, kırık asfalt gibi unsurlar elbette vardır. Lâkin bu unsurlar var diye aracımıza koni+spor yay taktığımızda "yol tutuş artmaz" demek yanlış olur.. Bunun testini gerek ben gerekse buradaki bir çok arkadaş defalarca yapmıştır..

    Standart yayla da S virajına, sonrasındaki AZK virajına girdim koni+spor yaylada.. Arada dağlar kadar fark var..

  8. #46
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hfk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standart gücü 280 hp olan arabayı 500 hp yapınca sizin dediğiniz gibi olmuyor, amortisör de yay da coilover'da şart oluyor.
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende ağzimin payini aldim cok pişman oldum bi hevesle yaptirdim.
    Custom falan ama yol tutuşu ciddi anlamda değişiyordu bu da bi gerçek

    Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı modifiye süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
    Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
    Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  9. #47
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
    Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
    Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.

    Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
    60-70 hp dizel arabayla yana döne pist asfaltı mı arayacak millet?

    Herkes kendi çapında iyileştirmeye çalışıyor aracını burda. Görsel yada sürüş dinamiği sonuçta herkes iyileştirme peşinde. Bu kadar insan salak yani, binlerce lira verip marka coilover alıyor, gergi alıyor, setler alıyor, lastik alıyor. Ama o da ne, piste çıkmazsan bunların hepsi çöpmüş Buna insanın inanası gelmiyor şahsen. He, yeri geldiğinde öyle bir asfalta denk geliyorsun, bunların hepsi işe yaramıyor. Şans işi birazda ama orjinal hali daha iyi demek saçma olur. Standat vti ile koni+eibach olan vti arasındaki limiti iyi kötü deneyerek tecrübe ettim, ki benden kat kat daha fazla bunun gibi örnekleri tecrübe insanlar vardır burda.

    Custom coili savunmuyorum, kesinlikle de tavsiye etmiyorum. Fk, Ta Technix, raceland vs bunlar da benim gözümde adam gibi birer coil değil. Bunlar da yapma coilden bi tık üstte işte idare eder.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  10. #48
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
    Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
    Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
    Kule gergisi bile fark ettiriyor aracin viraj kabiliyetini belli hızlarda tamam hâklisiniz asfalt yani sonuçta time trial kasmiyoruz ama kestirip atmakta olmaz sonra insanlar okuyup işe yaramiyor coil sokak yarişcisiniz biz diyip yaylarini presletmeye kesmeye çalişiyo o daha vahim bi durum.

  11. #49
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ukkunun dediği anlatmak istediği cok dogru limitlerde yaşamıyoruz yada viraj kasamıyoruz ama sahsen ben goruntu olsun ıstedıgımden coil kullanma taraftarıyım yol tutusu cok ıyı olsun oyle olsun boyle olsun dıyerekden degil
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  12. #50
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.

    Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
    Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur.

    Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  13. #51
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı modifiye süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
    Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
    Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
    Utku'cum bir çok kısmı doğru ancak bu yazdığının, insanların zihninde "madem orjinal en iyisi gidip kesip biçtireyim ben bunu" şekline bürünmesi an meselesi Bizim milleti biliyorsun yani.

    Alman araçları yeterli olabilir ama Japonlar kesinlikle değil, 8 senedir Corolla'nın tepesinde tepiniyorum en basitinden, babam 17 seneye yakındır Corolla'ya biniyor ki pek sakin bi vatandaş değildir (özellikle bundan 5 yıl önceye kadar, annem arkada iki taraftan birden tutunurdu dengede kalabilmek için; Mersin - Alanya 2,5 saat mola dahil! gitmişliği vardır ), o bile Toyota'nın en çok yürür aksam/yol tutuşta Corolla serisinde çığır açtı diyebileceğimiz E12'ye yay taktıktan sonra bile limitlerinin arttığı kanaatindeydi keza, 3-4 kez üzerindeki yayların bizi kurtarmışlığı var..

    pS . Uzun lafın kısası, çok sert (pist için üretilmiş) süspansiyon da iyi değil, aşırı yumuşak olan da günlük kullanım ağırlıklı otomobiller açısından.

    Yani KW Clubsport u arabaya takıpta çıkıp caddede gezilmez dediğin gibi ama Street Comfort bu iş için üretilmiş zaten

  14. #52
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    121 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.

    Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
    Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur. Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
    Sert... Göreceli kavram
    %70.. Atmasyon rakam
    %30.. Atmasyon rakam
    3km/h.. Atmasyon rakam

    Bu kadar başarısız değil ne koni, ne spor yay ne de coil over.. Sarı koni + eibach ya da orjinal FK yayda ne %70'te sekiyorsun ne sert oluyor ne de 3 km gibi cüzzi bir fark oluyor.

    15 sene kadar o dediğin rotada gezdim durdum, bunun belki bi 7-8 senesinde sabahtan akşama o rotayı turladım... Benimle birlikte aynı yerlerde turlayan yüzlerce üye var bu forumda. Böyle bir "sokakta işe yaramaz" kestirip atması diye birşey yok..

  15. #53
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ukkunun aracında standart yay var galiba herkese bu aralar standart yay öneriyor bu arada gti poloya eibach yay alıp bi deneyin orjinalinden dahamı sert yoksa dahamı yumusak bi test edin.

    çoğu aracın standart yayını söküp EİBACH marka yay kullandıgım zaman orjinalinden daha yumusak ve daha rijit falan fistan sürüş dinamigi oluyor.

    ayriyetten aracın yere aktardıgı güce katkısı oluyor yani amerikayı baştan keşfetmeyelim bi zahmet.

    çakma coil alan arkadaslarımızda bunlardan medet ummasınlar efendi gibi 3-5lik yay takıp gezsinler.

  16. #54
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cadde'de frende sekmediniz mi hiç? Enteresan
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  17. #55
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.

    Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
    Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur. Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
    Söylemek istediğim 60 hp dizel arabadan sürüş dinamiği beklemek değil, 60 hp dizel aracına görsel olarak artısı olsun diye coil alan da var, güçlü bir aracın çizgisi daha iyi olsun diye coil alan da var. Bunu bi açıklayalım önce. 60 hp dizel araba çok deli yol tutsun diyen kimse olduğunu sanmıyorum. Eğer aracı limitlerde basarsan, ağırlık merkezini yere yakınlaştırdığında savrulmanın daha aza ineceğini herkes biliyordur artık heralde. Bunun pist asfaltıyla falan bi ilgisi yok basit bir fizik bilgisi. Eğer aracı limitlerde sertleştirirsen, sekme; fren mesafeni de, dönüşünü de olumsuzlaştıracak hale gelmez. Zira bahsettiğimiz kalite coillerde bir çok ayar mevcut. Alıp da direk en sertine, sen basığına, en camberlisine ayarlayacaksın diye birşey yok. Bütün bunları yok saymak saçma olur, verdiğin değerler de tamamen farazi. Kendi düşüncene göre mantıklı gelen değerler yani.

    Aklıselim basıkçılardan Çağatay.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  18. #56
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yolda giderken kırmızı ışığı görüp freni pompalayarak aracınızın konforlu bir şekilde
    yaylanarak durması paha biçilemez bir keyif

  19. #57
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlatmak istediğim şeyi görmeye çalışın, sayılara takılmayın.
    Sert süspansiyonla yolda geçirdiğinizin pek az bir kısmı standarda göre daha güvenli oluyor, genelde zıplamaktan canınızı tehlikeye atıyorsunuz.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •