User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
90 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: gokart aracı projesi motor seçimi

  1. #39
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ..............

  2. #40
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurgoyunc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Bende baktım son kasanın kodu pc40mış, büyük olasılıkla ya beygiri yada kodu yanlış girilmiş. Önümüzdeki hafta takım danışmanıyla konuşup bilgi veririm
    tamam teşekkür ederim, ayrıca şunun için sordum o soruyu; gaz kelebeği kısıtlamasından dolayı 120 hp den 94 e mi düşüyor acaba dedim, önceki bir mesajda 60 hp alınıyor denmiş de..

  3. #41
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarışın ayrıntılarını aktarırsanız tecrübelerimizi paylaşmak isterim.

    Uzun bir süre endurans yarışındada bulundum.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #42
    serkanokan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaris uluslararasi bir organizasyon. Google a formula student yazdiginizda bulabilirsiniz. Telefondan baglandigim icin link kopyalayamadim.

  5. #43
    edemirbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarışlar ne kadar sürüyor bilmiyorum ama elektrikli motor alınan tork ve torkun alındığı devir aralığı avantaj sağlayacaktır ama araç zaten hafif olduğu için bu kadar yüksek bir tork fazla olur. Kuralları okumadım fakat endurans tarzı bir yarış olacaksa eğer elektrikli motor batarya azaldıkça performansta düşüş sergilemezmi?

  6. #44
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarışın ayrıntılarını aktarırsanız tecrübelerimizi paylaşmak isterim.

    Uzun bir süre endurans yarışındada bulundum.
    galiba araç bir kaç farklı teste tabi tutulup puanlama yapılıyor ama hepsinin neler olduğunu ben bilmiyorum. endurance kısmı var onu biliyorum, acceleration var videolardan gördüğüm kadarıyla. ayrıca maliyet, aracın dengesi, ağırlık gibi kriterlere de bakılıyor olması lazım

  7. #45
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Niye orjinal gokart rotex motor kullanmıyorsunuz? 32 hp lik bu prof motor buradaki birçok motordan çok ama çok daha verimli bu işte.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  8. #46
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edemirbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarışlar ne kadar sürüyor bilmiyorum ama elektrikli motor alınan tork ve torkun alındığı devir aralığı avantaj sağlayacaktır ama araç zaten hafif olduğu için bu kadar yüksek bir tork fazla olur. Kuralları okumadım fakat endurans tarzı bir yarış olacaksa eğer elektrikli motor batarya azaldıkça performansta düşüş sergilemezmi?
    elektrik motorunda tereddüt ettiğim noktalardan biri de batarya ve aracı çok ağırlaştırmayacak boyutlardaki bir veya bir kaç bataryanın yarış süresince yetip yetmeyeceği. bende merak ediyorum bu sorunun cevabını

  9. #47
    Dr.Ecu Chiptuning vtechasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    34-07
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diyebilirimki motor seçimi kolay iş elektirk daha kolay iş şaşi aktarma ve elektronik kısımını düşünün.yapılan işlerin bi analizi verisi olması lazım.yapılan kaporta malzeme kalitesi verileri ortaya koymak mesele.birde işin yazılım kısmı tabiki
    __ATA MOTORSPORT & ENGINEERING__
    DR.ECU ---MOTUL --- EBC BREAKS

  10. #48
    Dr.Ecu Chiptuning vtechasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    34-07
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fkocak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrik motorunda tereddüt ettiğim noktalardan biri de batarya ve aracı çok ağırlaştırmayacak boyutlardaki bir veya bir kaç bataryanın yarış süresince yetip yetmeyeceği. bende merak ediyorum bu sorunun cevabını

    bence sen yarışın kurallarını tam olarak oku uzun bir parkurda mücadele etmiyorsunuz.zaten 120 km lıik hız sınırı var asıl puanlar yakıt tüketimi verimlilik sunum ortaya koyulan datalardan geliyor
    __ATA MOTORSPORT & ENGINEERING__
    DR.ECU ---MOTUL --- EBC BREAKS

  11. #49
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Niye orjinal gokart rotex motor kullanmıyorsunuz? 32 hp lik bu prof motor buradaki birçok motordan çok ama çok daha verimli bu işte.
    biraz inceledim herşeyiyle hazır halde de bulabiliriz bunu ama 32 hp yeterli olur mu ki

  12. #50
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hahahahah valla siz dediniz dieli formula videolarını izliyorum. En iyisi bile 32 lik rotax yapmaz. Kaldıki rotax motor toplamda 30 kg anca vardır. Hemde çok rahat modlanabilir.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  13. #51
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtechasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    diyebilirimki motor seçimi kolay iş elektirk daha kolay iş şaşi aktarma ve elektronik kısımını düşünün.yapılan işlerin bi analizi verisi olması lazım.yapılan kaporta malzeme kalitesi verileri ortaya koymak mesele.birde işin yazılım kısmı tabiki
    işin kolay kısmından başladık aslında, henüz araştırma aşamasındayız, mesela benzinli motor düşünürken elektriğe doğru kaymış durumdayım bu konu ve paylaşılan bilgiler sayesinde, motor seçimini yapıp (tabi öncesinde yarışın kısımlarını öğrenmemiz gerekiyor bunu da anladım) aktarma yı da halledip şasi-aerodinami kısmına geçmeyi düşünüyorum, tabi bu benim düşüncem, yoksa zaten aracın bölümleri ayrı gruplar tarafından ele alınıyor.

  14. #52
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hahahahah valla siz dediniz dieli formula videolarını izliyorum. En iyisi bile 32 lik rotax yapmaz. Kaldıki rotax motor toplamda 30 kg anca vardır. Hemde çok rahat modlanabilir.
    evet haklı olabilirsiniz power pack ile 29.2 kg yazıyor, düz mantık çalışıyor şu anda kafam değerlendiririm kesinlikle..

  15. #53
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir diğer önerim ise. Şase olarakta TONY KART firmasından yararlanmanız. Sonuçta dünyada en hafif şaseyi onlar üretiyorlar. Tabiki siz değişiklik ve ekleme yapacaksınız ama fizik kuralları önüne geçilemeyeceğine göre, dünya nimetlerinden yararlanmak şart.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #54
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu işde birde sarfiyat önemli. ROTEX benim bildiğim kadarı ile ROTAX yakıtı oldukça fazla harcayan bir motor. Bu bahsi geçen motorlar iki zamanlı. 2000 li yılların başında TR ye girişi bile yasaklandı. Araç üzerinde. İnverter. DC akımı Ac ye çevirecek. Bununla motora hiç bir iş yaptıramazsınız. Ayrıca elektrik motorunda güç aralığı vs vs gibi değerlerin tartışılması doğru değil 1 dev/dk dan itibaren tüm gücünü verir.
    Bu yarışlarda amaç tüketiminde az olması. Yoksa dayan benzini al gücü yürü kim tutar seni. Bizim burada elektrikli bisikletin motorları ile yaptılar. Çok da güzel gittiler. Bu amatörce yapılan bir iş servo motor kullanılacaksa iyi bir program ile verim alınabilir. bu araçlar viraj da alacak eğer benzinli ve küçük hacimli bir motor olursa hızlanmalarda problem olacaktır. Elektrikli vey hacmi büyük benzinli bir motor olursa bu tür problemler olmayacaktır.
    Bu durumda en kolayı yapılmıştan örnek almak gibi geldi bana İTÜ nün J9 minibüsüne bir bakmanızı tavsiye ederim.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  17. #55
    fkocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Niğde-Mersin
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir diğer önerim ise. Şase olarakta TONY KART firmasından yararlanmanız. Sonuçta dünyada en hafif şaseyi onlar üretiyorlar. Tabiki siz değişiklik ve ekleme yapacaksınız ama fizik kuralları önüne geçilemeyeceğine göre, dünya nimetlerinden yararlanmak şart.
    organizasyonun 160 sayfalık kurallar kitapçığı var ve kurallara uygun degil hazır haldeki şasi. kullandıkları malzemeleri kullanabiliriz ama kuralla çerçevesinde.

  18. #56
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    75 kw servo motorun ağırlığı hakkında birde yan ekipmanları ile olacak ağırlığı hakkında bilgi verirmisiniz kerim bey?

    Tartışmak için söylemiyorum. Ben biliyorum, arkadaşlarda öğrenmek ister belki. Elektrikli araç projelerinde dahi koca araç 22kw ile hareket ettiriliyor. Yada otomotivde kullanılan elektrikli araçların ağırlığı ve elektrik motor gücü belli. 75 kw ile gokart olurmu? olmasına olurda efektif olurmu?

    Bakın 1 devirdede yaklaşık aynı torku alırsın ız (vektörelde derler ama ben söyliyeyim yalan öle bişi yok) son devirdede. İşte ne güzel hız ayarlanıyor. Araç 30 km hızla gitsin ama 500nm motor çıkış gücü olsun sorun değil. Hatta avantaj. Yinede elektrikli motor prensibi için erken diyorum bende.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  19. #57
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75 kw servo motorun ağırlığı hakkında birde yan ekipmanları ile olacak ağırlığı hakkında bilgi verirmisiniz kerim bey?

    Tartışmak için söylemiyorum. Ben biliyorum, arkadaşlarda öğrenmek ister belki. Elektrikli araç projelerinde dahi koca araç 22kw ile hareket ettiriliyor. Yada otomotivde kullanılan elektrikli araçların ağırlığı ve elektrik motor gücü belli. 75 kw ile gokart olurmu? olmasına olurda efektif olurmu?

    Bakın 1 devirdede yaklaşık aynı torku alırsın ız (vektörelde derler ama ben söyliyeyim yalan öle bişi yok) son devirdede. İşte ne güzel hız ayarlanıyor. Araç 30 km hızla gitsin ama 500nm motor çıkış gücü olsun sorun değil. Hatta avantaj. Yinede elektrikli motor prensibi için erken diyorum bende.
    yani üreticiler bizleri kandırdı hahahahahahahhaha

    torku 20nt/m olan motor 10 kg geliyor. Nereden mi biliyorum TARTTIM (Beckhoff marka)
    otomasyon konusunda yaptığımız projeler ve ürettiğimiz simülatörlerden dolayı oldukça tecrübem var. Bu konu derin boğulmanızı istemem
    size kolay gelsin

    ROTAX ROTeX değil Avusturya malı bir motor üreticisidir. ve çok yakıt harcar
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •