..............
Yarışın ayrıntılarını aktarırsanız tecrübelerimizi paylaşmak isterim.
Uzun bir süre endurans yarışındada bulundum.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Yaris uluslararasi bir organizasyon. Google a formula student yazdiginizda bulabilirsiniz. Telefondan baglandigim icin link kopyalayamadim.
Yarışlar ne kadar sürüyor bilmiyorum ama elektrikli motor alınan tork ve torkun alındığı devir aralığı avantaj sağlayacaktır ama araç zaten hafif olduğu için bu kadar yüksek bir tork fazla olur. Kuralları okumadım fakat endurans tarzı bir yarış olacaksa eğer elektrikli motor batarya azaldıkça performansta düşüş sergilemezmi?
galiba araç bir kaç farklı teste tabi tutulup puanlama yapılıyor ama hepsinin neler olduğunu ben bilmiyorum. endurance kısmı var onu biliyorum, acceleration var videolardan gördüğüm kadarıyla. ayrıca maliyet, aracın dengesi, ağırlık gibi kriterlere de bakılıyor olması lazım
Niye orjinal gokart rotex motor kullanmıyorsunuz? 32 hp lik bu prof motor buradaki birçok motordan çok ama çok daha verimli bu işte.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
diyebilirimki motor seçimi kolay iş elektirk daha kolay iş şaşi aktarma ve elektronik kısımını düşünün.yapılan işlerin bi analizi verisi olması lazım.yapılan kaporta malzeme kalitesi verileri ortaya koymak mesele.birde işin yazılım kısmı tabiki
__ATA MOTORSPORT & ENGINEERING__
DR.ECU ---MOTUL --- EBC BREAKS
hahahahah valla siz dediniz dieli formula videolarını izliyorum. En iyisi bile 32 lik rotax yapmaz. Kaldıki rotax motor toplamda 30 kg anca vardır. Hemde çok rahat modlanabilir.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
işin kolay kısmından başladık aslında, henüz araştırma aşamasındayız, mesela benzinli motor düşünürken elektriğe doğru kaymış durumdayım bu konu ve paylaşılan bilgiler sayesinde, motor seçimini yapıp (tabi öncesinde yarışın kısımlarını öğrenmemiz gerekiyor bunu da anladım) aktarma yı da halledip şasi-aerodinami kısmına geçmeyi düşünüyorum, tabi bu benim düşüncem, yoksa zaten aracın bölümleri ayrı gruplar tarafından ele alınıyor.
Bir diğer önerim ise. Şase olarakta TONY KART firmasından yararlanmanız. Sonuçta dünyada en hafif şaseyi onlar üretiyorlar. Tabiki siz değişiklik ve ekleme yapacaksınız ama fizik kuralları önüne geçilemeyeceğine göre, dünya nimetlerinden yararlanmak şart.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Bu işde birde sarfiyat önemli. ROTEX benim bildiğim kadarı ile ROTAX yakıtı oldukça fazla harcayan bir motor. Bu bahsi geçen motorlar iki zamanlı. 2000 li yılların başında TR ye girişi bile yasaklandı. Araç üzerinde. İnverter. DC akımı Ac ye çevirecek. Bununla motora hiç bir iş yaptıramazsınız. Ayrıca elektrik motorunda güç aralığı vs vs gibi değerlerin tartışılması doğru değil 1 dev/dk dan itibaren tüm gücünü verir.
Bu yarışlarda amaç tüketiminde az olması. Yoksa dayan benzini al gücü yürü kim tutar seni. Bizim burada elektrikli bisikletin motorları ile yaptılar. Çok da güzel gittiler. Bu amatörce yapılan bir iş servo motor kullanılacaksa iyi bir program ile verim alınabilir. bu araçlar viraj da alacak eğer benzinli ve küçük hacimli bir motor olursa hızlanmalarda problem olacaktır. Elektrikli vey hacmi büyük benzinli bir motor olursa bu tür problemler olmayacaktır.
Bu durumda en kolayı yapılmıştan örnek almak gibi geldi bana İTÜ nün J9 minibüsüne bir bakmanızı tavsiye ederim.
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
75 kw servo motorun ağırlığı hakkında birde yan ekipmanları ile olacak ağırlığı hakkında bilgi verirmisiniz kerim bey?
Tartışmak için söylemiyorum. Ben biliyorum, arkadaşlarda öğrenmek ister belki. Elektrikli araç projelerinde dahi koca araç 22kw ile hareket ettiriliyor. Yada otomotivde kullanılan elektrikli araçların ağırlığı ve elektrik motor gücü belli. 75 kw ile gokart olurmu? olmasına olurda efektif olurmu?
Bakın 1 devirdede yaklaşık aynı torku alırsın ız (vektörelde derler ama ben söyliyeyim yalan öle bişi yok) son devirdede. İşte ne güzel hız ayarlanıyor. Araç 30 km hızla gitsin ama 500nm motor çıkış gücü olsun sorun değil. Hatta avantaj. Yinede elektrikli motor prensibi için erken diyorum bende.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
yani üreticiler bizleri kandırdı hahahahahahahhaha
torku 20nt/m olan motor 10 kg geliyor. Nereden mi biliyorum TARTTIM (Beckhoff marka)
otomasyon konusunda yaptığımız projeler ve ürettiğimiz simülatörlerden dolayı oldukça tecrübem var. Bu konu derin boğulmanızı istemem
size kolay gelsin
ROTAX ROTeX değil Avusturya malı bir motor üreticisidir. ve çok yakıt harcar
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)