User Tag List

Sayfa 11/13 İlkİlk ... 910111213 SonSon
234 sonuçtan 191 ile 209 arası

Konu: 530 HP Atmosferik CRX Marş

  1. #191
    BaDCaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.5 6 sılındır bmw motoru ıle 10.000 rpm donebılırmısın Sağlıklı bır sekılde ?
    Bmw motoru honda motoru..benim bahsettigim konu da hacim ve devir arasinda ki ters oranti oldugu yonunde varilan genel kanidir.

    Ornek nhra pro stockta adamlar 500ci ile 10700~11k rpm donuyor semi hemispherical kapak ile..donuluyor mu donuluyor hacimle..

  2. #192
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaDCaT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw motoru honda motoru..benim bahsettigim konu da hacim ve devir arasinda ki ters oranti oldugu yonunde varilan genel kanidir.

    Ornek nhra pro stockta adamlar 500ci ile 10700~11k rpm donuyor semi hemispherical kapak ile..donuluyor mu donuluyor hacimle..
    ama tek yarışlık motor kullan at yanı

    bende stock b16 ıle yay sapka dahı olmadan 9200 dondum yıllarca

  3. #193
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama tek yarışlık motor kullan at yanı

    bende stock b16 ıle yay sapka dahı olmadan 9200 dondum yıllarca
    burda bi arkadaşta ;B16A2 ile 10000 dönüyom agaa demişti bize havalıı havalı ,ama bikere döndü bidaha dönemedi ,dönülmez akşamının ufkunda takılı kaldı
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  4. #194
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda bi arkadaşta ;B16A2 ile 10000 dönüyom agaa demişti bize havalıı havalı ,ama bikere döndü bidaha dönemedi ,dönülmez akşamının ufkunda takılı kaldı
    uzunn zamandır kullandım abı bu sekılde
    hıc bır sıkıntı gormedım




    10.000 devır ıcın olay farklı olabılır tabı
    yag pompasının saglıklııgı ve yatakların durumu onemlı

  5. #195
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    gelişim atası (kullan at yada atma ki kuralları var zaten katı katı) f1 de 1.6 v6 dan v10 a 1960->2014 küsürlerden beri hatta 12.000-22.000 arası dönüp dönüp duruyolar

    1.6 15 - v8 19 - v10 22k devirler gibi gibi

    düşünürdü heralde okadar mihendiz ulan bukadar donmesekmi diye
    1881 - 193

  6. #196

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ohoo herkes makine motor muhendisi burada. Hacim olunca devir donulmez diolar kopuyorum. Ferrariler bmw ler ne hacimle ne devir donuo arkadaslarin haberi yok heralde. Ust kapagi egzantrikleri ona gore islersen donemezsin diye bisey yok.
    IN BOOST WE TRUST

  7. #197
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krank piston çaplarına göre değişir bir aracın devir dönüp dönmeyeceği..
    Hacime göre değil..

    incelemeler doğrultusunda her zaman piston>krank stroke büyükse devir dönmeye müsaittir bir araç bundan dolayı zaten Honda'lar genelde çok devir döner veya 81mm pistonlu bir 106 gti..

    Amerikanları bilmem ama teorileri bilmek gerekir Motor içinde neler var..
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  8. #198
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ohoo herkes makine motor muhendisi burada. Hacim olunca devir donulmez diolar kopuyorum. Ferrariler bmw ler ne hacimle ne devir donuo arkadaslarin haberi yok heralde. Ust kapagi egzantrikleri ona gore islersen donemezsin diye bisey yok.

    ATA SPORLARIMIZ ve TÜRKLERDE SPOR KÜLTÜRÜ

    6. CİRİT

    Cirit, Türklerin çok eskiden beri bilinen ve davul zurna eşliğinde yapılan atlı savaş sporlarından birisidir. Mızrağın savaş aleti olduğu zamanlarda, atalarımız cirit oynayarak mızrak idmanlarına daha iyi hazırlanıyorlardı.

    Cirit, gözüpek, korkusuz yiğidin yetiştirilmesini, ata, savaşa, kana, yiğidin ve atın alıştırılmasını sağlayan bir oyundur.


    Zamanla mizrak yerine fikir kullanilmaya baslanmis, kolla atmak yerine popodan atmak olarak degismis, ovalarda oynanmak yerine daha teknolojik olan forumlarda oynanir olup gunumuze kadar gelmistir. Normal karsiliyorum ben bos bos konusanlari
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  9. #199
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    + Hacimli araba devir dönmez

    - Niçin dönmez ?

    + Ne bilim amk o kadarınıda git Hacimli motora sor...

    Mesela bana sorsanız D neden B gibi devir dönmez ? Krank/kol ağırlığı ve kol ölçüleri arasındaki farktan dolayı diye biliyorum D serisinde ağırlık krank ve dolayısıyla yataklara daha fazla yük bindiği için 7.400 den sonrası sakıncalı.... Edit: sakıncalı değil direk olmaz....

    Fakat uyumlu parçalar ile stroker yapıldığı vakit aynı blok ile devirde dönersin yüksek güçte alırsın...

    Biraz araştırma ve 8/9 lira gibi bi para ile olur.... O sistemin üzerine birde dry sump yapıldığı zaman yağlama sıkıntısı ortadan kalkar.... ( yani stroker yapıldığı zaman )

    .... Böyle bir açıklama yapıp devir dönülemeyeceği söylense ve birileride çıkıp deseki ya böyle böyle demişsin ama şöyle şöyle olması lazım diye bilgi konuşulsa o zaman dadından yinmez bi konu olur....

    Ama sen çıkıp en başta yazdığım gibi dönmez döner keser döner sap dönmez dersen konuda ne bilgi olur ne paylaşım...

    2.edit ondan sonra çıkar sen laf ebesi karı ağazlı adam değilsin derler desinler sıkıntı değil ben insanlar ile dalga geçer gibi konu açmanın mantığa sığar hiç bir yanı olmadığını savunduğum için adam değilsem bu şekilde düşünüp adam olmamayı tercih ederim saygılar......

  10. #200
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @thedevil

    Senin yazdığın krank ağırlığı, yağlama ve kuru karter gibi şeyler elindeki motorun teknik yetersizliği veya alman gereken önlem olarak ayrı bir konu. Buradaki bahsi geçen kısım Rod / Stroke ayrıca Bore / Stroke ve Peak piston hızı gibi temel etmenler çerçevesinde oluşan teknik hesaplamaların yanlış yorumlanması neticesinde çıkıyor.

    Uzun seneler hacimli motor diyince insanın aklına büyük stroke oranına sahip kısa kol uzunluğu bulunan ve düzgün balanslanmamış kranklara sahip motorlar akla geldi. Bu motorların bore/stroke ve rod/stroke oranları ideal oranlardan çok uzak olduğu için devir kabiliyetleri yoktu. İnsanların aklına hacimli araba devir dönmez teriminin gelmesi gayet normal. Çoook detaylı bir konu aslında bu. Bende kendime hazırladığım yeni motorumda imkanları zorladım elimden geldiğince bu konuyu ciddi araştırıp herşeyi ile özel bir alt blok hazırlamaya çalıştım elimden geldiğince.

    Uzun uzadıya birşeyler okumadanda örnek motorların stroke oranlarını görmek isterseniz buyrun.

    Stroke ratio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #201
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @thedevil

    Senin yazdığın krank ağırlığı, yağlama ve kuru karter gibi şeyler elindeki motorun teknik yetersizliği veya alman gereken önlem olarak ayrı bir konu. Buradaki bahsi geçen kısım Rod / Stroke ayrıca Bore / Stroke ve Peak piston hızı gibi temel etmenler çerçevesinde oluşan teknik hesaplamaların yanlış yorumlanması neticesinde çıkıyor.

    Uzun seneler hacimli motor diyince insanın aklına büyük stroke oranına sahip kısa kol uzunluğu bulunan ve düzgün balanslanmamış kranklara sahip motorlar akla geldi. Bu motorların bore/stroke ve rod/stroke oranları ideal oranlardan çok uzak olduğu için devir kabiliyetleri yoktu. İnsanların aklına hacimli araba devir dönmez teriminin gelmesi gayet normal. Çoook detaylı bir konu aslında bu. Bende kendime hazırladığım yeni motorumda imkanları zorladım elimden geldiğince bu konuyu ciddi araştırıp herşeyi ile özel bir alt blok hazırlamaya çalıştım elimden geldiğince.

    Uzun uzadıya birşeyler okumadanda örnek motorların stroke oranlarını görmek isterseniz buyrun.

    Stroke ratio - Wikipedia, the free encyclopedia
    Aynen tabiki ayrı bir konu Ben sadece örnek olarak verdim schumi zaten bu tip konularda çok bilgi sahibi değilim sadece kullanmış olduğum araçla alakalı yurt içi ya da yurt dışı sitelerden ne yapılır diye bakıyorum ondada daha yapmış olduğum bir proje yok ama Allah (c.c) nasip ederse bir plan var fakat pahalıya çıkıyor olup olmayacağı kesin olmadığı içinde korkuyorum açıkçası...

    Ben sadece eğer bilgi alacaksak birileri ile alay ederek değil olmazın açıklamasını yaparak ya da olur şeklini söyleyerek bilgi verilse daha kaliteli olur...

    Zaten dahada bu konu ile alakalı yazı yazmam yani şöyle olmalı böyle olmalı diye sadece takip eder işime yarayan şeyleri alırım biter gider...

    Ayrıca proje proje diyip duruyorum ama kafamda ne olduğunu yazmıyorum çünkü neden benim aklımda olan birşeyin birisinin kafasına yatmaması halinde işte böyle dalga konusu olmak istemediğim için heee yaparım eğer korktuğum gibi değilde düşündüğüm gibi gerçekten olursa o zaman işte böyle yaptım oldu der paylaşırım yoksa şöyle şöyle fikrim var diye hayatta yazmam ama tanıdığım ustalara sorar öğrenmeye çalışırım....

  12. #202
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok basit bir sorunu var ama yedek parça olmadığı için gelemedi.
    akhisardada yok nerde bu 530 hp crx

  13. #203

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    2.543
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chn53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akhisardada yok nerde bu 530 hp crx
    konyayada girmemişti değilmi?

  14. #204
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı mmtrıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konyayada girmemişti değilmi?
    nos basmıştır
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  15. #205
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmtrıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konyayada girmemişti değilmi?
    aynen konyada görürsünüz fln atıp tuttular gelmediler

  16. #206

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    2.543
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orcunnn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nos basmıştır
    basamamış baksana

  17. #207
    Mutlu Değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir/Diyerbooaker
    Mesaj
    2.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence adamlar kendi kendilerine beygir ölçüp, yarışıyolar. Halende çıkmadılar meydana
    İnsanları, yalan söylediklerini anlayacak kadar tanımak istemiyorum.

  18. #208
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı mmtrıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basamamış baksana
    basmıştırr baksana yoksa piyasada basmıştır
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  19. #209
    serdar_yuksel06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    338
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adam çok hızlıymış gelmiş heralde kimse görememiş o hızlarda ��

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •