User Tag List

Sayfa 10/103 İlkİlk ... 891011122060 ... SonSon
1942 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Yerli Otomobiller Geliyor!!!

  1. #172
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ersandeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaa herkesin ne demek istedigini anladiniz da isinize gelmiyor, deniyor ki symbol, fluence, linea ne kadar turk otomobiliyse, bu yerli otomobil de anca o kadar turk otomobili olur deniyor
    Sizin ankamadığınız, işine gelmeyenlerin demek istediği şu,
    Bu ülkede symbolün, fluencein fransız, lineanın italyan olduğu kadar, fransada italyada Türk olan bir marka olsun yeter bize.

  2. #173
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu gün hangi marka ürettiği aracın her parçasına amblemini basabiliyor? Fransız peugeot citroen araçların motoru alman malı, almanın kullandığı multijetle italyanın kullandığı aynı. Bunlar gayet doğal şeyler önemli parçaların hepsi dışardan alınıyor demişsin karoser önemsizmi oluyor? Arabanın iskeleti, şasesi, kasasını üretiyoruz motor kadar önemlidir oda. Ben şunada inanıyorum iç pazardan gelen siparişe 4 ay sonra anca araç verebiliriz diyen bu markalar zamanla o otobüsün motorunu şanzımanını ıvırını zıvırına üreticek hale gelecektir zamanla. Tabi MAN'dan alınan motorun üretilenden daha ucuza gelmesi gibi bir saçmalık varsa kimse elini yok yere taşın altına koymaz doğal olarak. SÜTRAK diye bir markamız var mesela, hatrı sayılır markaların araçlarına klima, buzdolabı tedarik eden bir Türk markası.

    Otokarın, türkkarın vs ürettiği araçlar şuan bir ısuzudan bin kat daha sağlam midibüs bazında, otobüs olarakta Mercedesten mandan ciddi uygun fiyatlara alınıp aynı işi aynı şekilde gören yerli markalar var.

    Biz otomobil yapalım, motoru şanzımanı dışarıdan alalım, kaynağını insan yapsın yine olur. Yeter ki şu ülkenin tezeller gibi güleryüz gibi türkkar gibi markaları olsun. Yav yetkili birisini bulup araç talep ediyoruz sonra bizi arayan 4 ay süre veriyor. Sebep üretilecek olanların tamamının ihracat bazında satılmış olması. Bu büyük bir gururdur bu ülke için motor şanzıman üretmemişiz belki ama otobüs üretmişiz biz, Made in Turkey yazıyor Türk malı olarak dünyaya ihrac ediliyor. Gemlik fabrikasının önünden her geçişte İlhan Mansızın senegale attığı goldeki hazzı yaşıyorum ben motoru şanzımanı üretmiyoruz diye sövelimmi geçerken?
    Yazını tebessümle okudum, yukarıda yazdığın markaların birinde 2 sene çalıştım.

    Hatta sütrak tan da hizmet alıyorduk. Sana çok net bir örnek vereyim neden üretilmediğini yada üretmediğimizi anla.

    Öncelikle üretici ürettiği malı makul bir fiyata satmalı ki pazarda yeri olsun. Sen ürünü süper üret ama rekabetçi bir fiyat ile pazara sunmaz isen elinde kalır.

    Yani adam üretirken her parçanın civatanın bile hesabını yapıyor, çok ince hesaplar dönüyor maliyet kısmında emin ol.

    Örneğe gelirsek eğer, Sütrak klima için teklif verdi çin den alınan parçanın net 4 katı.

    Üretici de düşündü bu araca garanti veriyorum, 2 sene de 1 bozulsa 4 defa zaten değişime gelmez.

    Dolayısıyla ucuz olanı tercih etti. Ben olsam ben de öyle yapardım.

    Rekabet konusunda ayrı bir örnek vereyim sana.

    Otokar M2010 diye bir minibüs üretti ki bu forumda okuyan herkes Otokar'ın ürettiği Magiruslar'a en az bir kere binmiştir.

    Sonra karsan Jest diye bir araç çıkardı piyasaya yanlış hatırlamıyorsam ilk çıktığında ~30K TL kadar ucuzdu.

    Ne oldu git bak şimdi gebze harem hattına jest 10 tane ise m2010 1 tanedir.

    İşin içine ticari kaygılar girdiğinde işin rengi değişir emin ol. Önemli parça dediğim aksamlar (sana göre önemsiz olabilir) bu güne gelene kadar ne acı tecrübeler ile üretilmiştir.

    Biz burda basit bir timing ayarı / sensör ayarı yapamazken. Adam kalkmış çatır çatır çalışan Milyon km lerce test ettiği bir motor üretmiş.

    Kusura bakma ama karoser planlayıp yapmak, yan sanayiye ölçü verip kalıp yaptırtı frp parça üretmekten çok daha komplike ve önemli bir iş benim gözümde.

    Ben de bir Türk evladı olarak isterim ki iç piyasadan tedarik edelim ama e- de - mez - sin.

    Maçanı sıkıp sen 3x e üretiyorsun biz sana x paraya verelim dediğinde elin ecnebisi yok kardeş ben üretirim ilerde de geliştiririm deseydin bu gün biz satıyor olurduk.

    Ama toplumsal olarak bir işi en kolay yoldan nasıl yaparız diye düşündüğümüz için bizden bir *** olmaz.

    İşini iyi yapan, üreten katkısı olan daha doğrusu ülkeye katma değeri olan şeyler yapmak lazım.

    Artık üretim her yerde adam bisküviyi bile yurt dışında üretip ülke içine satıyor niye maliyet.

    Sen kimsede olmayanı üretirsen o fikir sen de gelişir ise o zaman ayağa kalkarsın.

  3. #174
    ersandeniz
    Misafir
    Muhendisim, farkli bir sektorde argede calistim
    Her sektorde de argede calisan arkadasim var, bu ulke kac patent kac know how sahibi? Lafla yurumuyor bu gemi

  4. #175
    spree1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç üretmek sıkıntı değil.Ürettiğiniz malı pazarlamak önemli.Koç'a bu sektöre gir denildi ,devlet olarak sana gerekli desteği verelim dediler bu riski göze almadı.Neden alsın ki Türkiye'de otomobil sektörünü zaten elinde tutuyor ve kar majıda her sene yükseklerde bu şirketin.Bizim ülkemizde yerli malı kullanılmaz.Hanginiz beyaz eşyada vestele yöneliyor veya termikelden ürün alıyorda yerli otomobil alacak.Bence bugünü değerlendirmeden önce geçmişe bakıp neden Türkiye'de sanayi sektöründe bu sektör 1-2 ailenin elinde bunu sormak gerekli
    Öyle Pısırık Pısırık Yürümeyeceksin,
    Yürürken Omzun Dik Alnın Karşıya Bakacak.

    Yere Bastığın Zaman Hakkını Vereceksin Toprak Seni Tanıyacak . . !

  5. #176
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazını tebessümle okudum, yukarıda yazdığın markaların birinde 2 sene çalıştım.

    Hatta sütrak tan da hizmet alıyorduk. Sana çok net bir örnek vereyim neden üretilmediğini yada üretmediğimizi anla.

    Öncelikle üretici ürettiği malı makul bir fiyata satmalı ki pazarda yeri olsun. Sen ürünü süper üret ama rekabetçi bir fiyat ile pazara sunmaz isen elinde kalır.

    Yani adam üretirken her parçanın civatanın bile hesabını yapıyor, çok ince hesaplar dönüyor maliyet kısmında emin ol.

    Örneğe gelirsek eğer, Sütrak klima için teklif verdi çin den alınan parçanın net 4 katı.

    Üretici de düşündü bu araca garanti veriyorum, 2 sene de 1 bozulsa 4 defa zaten değişime gelmez.

    Dolayısıyla ucuz olanı tercih etti. Ben olsam ben de öyle yapardım.


    Rekabet konusunda ayrı bir örnek vereyim sana.

    Otokar M2010 diye bir minibüs üretti ki bu forumda okuyan herkes Otokar'ın ürettiği Magiruslar'a en az bir kere binmiştir.

    Sonra karsan Jest diye bir araç çıkardı piyasaya yanlış hatırlamıyorsam ilk çıktığında ~30K TL kadar ucuzdu.

    Ne oldu git bak şimdi gebze harem hattına jest 10 tane ise m2010 1 tanedir.

    İşin içine ticari kaygılar girdiğinde işin rengi değişir emin ol. Önemli parça dediğim aksamlar (sana göre önemsiz olabilir) bu güne gelene kadar ne acı tecrübeler ile üretilmiştir.

    Biz burda basit bir timing ayarı / sensör ayarı yapamazken. Adam kalkmış çatır çatır çalışan Milyon km lerce test ettiği bir motor üretmiş.

    Kusura bakma ama karoser planlayıp yapmak, yan sanayiye ölçü verip kalıp yaptırtı frp parça üretmekten çok daha komplike ve önemli bir iş benim gözümde.

    Ben de bir Türk evladı olarak isterim ki iç piyasadan tedarik edelim ama e- de - mez - sin.

    Maçanı sıkıp sen 3x e üretiyorsun biz sana x paraya verelim dediğinde elin ecnebisi yok kardeş ben üretirim ilerde de geliştiririm deseydin bu gün biz satıyor olurduk.

    Ama toplumsal olarak bir işi en kolay yoldan nasıl yaparız diye düşündüğümüz için bizden bir *** olmaz.

    İşini iyi yapan, üreten katkısı olan daha doğrusu ülkeye katma değeri olan şeyler yapmak lazım.

    Artık üretim her yerde adam bisküviyi bile yurt dışında üretip ülke içine satıyor niye maliyet.

    Sen kimsede olmayanı üretirsen o fikir sen de gelişir ise o zaman ayağa kalkarsın.
    Çinli klima üreticisinin 4e 1 verdiği fiyatı tercih eden, 2 yıl garanti süresince şu kadar bozulur şöyle olur diye düşünenle aynı fikirdesin, Otokarın yıllar sonra adam gibi insan taşımak için tasarlayıp ürettiği o m2010 yerine alternatif olarak Karsanın ürettiği fiyatı haliyle kalitesi, içindekinin can güvenliği düşük olan aracın tercih edimeside gayet normal o zaman imkanın olsa bir clio yerine bir a3ü yada bir mercedesi tercih etmezsin heralde. Hatta çin malı gelly'ler var karanlıkta kedi gözlü mercedesleri andırıyor sana göre onlar daha mantıklı o zaman. Ticari araç kar amacı önemli olan diyebilirin, o zaman scanianın dafın diğerlerinin iki katı fiyatlara sattığı çekicilerde gereksiz.

    Ucuz olan her zaman ucuz değildir. Hele ticari araçta hiç değildir. Kaliteden ödün verilerek sağlanan ucuzluğu tercih etmem şahsen, ama ikiside aynı işimi görücekse belli standartlar sağlanmışsa tabiki ucuzu tercih ederim.

    Üretimin nerde olduğu değil kimin ürettiği önemli, bir dünya otomobil fabrikası var bu ülkede ama biz üretmiyoruz, clionun arka kapısında türk malı yazsada değil kardeşim o renault bildiğin fransızın renaultu. Peugeot fransızın mesela banane koyduğu motor almansa..


    amacım tartışmak değil, zaten konu çok farklı yerlere kayıyor otokarla karsanı kıyaslayıp birine pahalı diyorsun e ötekide gayet türk markası.
    Bir bi *** yapamayız beceremiyoruz diye konuşuyorsun, sütraktan daha ucuz ama dandik olan çin malı klimanın tercih edilmesindeki doğruluğu anlatıyosun.

  6. #177
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasanin patenti alincak fiat renault toyotadan icinede disardan aldigimiz teknolojiyi koycaz.
    Zamanlada bu teknolojiyi ilerleticez ilerletebilirsek ata bindiniz uzaga gittiniz

  7. #178
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi baştan sona okumadım ama şunları yazmak istiyorum.

    Cms dünyanın tüm premium markalarına jant üfretiyorda bu markaya yapamazmı?, Dönmez debriyaj tüm premium markalara baskı, balata, disk vs üretiyorda bu markaya üretemezmi (beşer balatada olur tabi), lassa bu markaya lastik veremzmi? Uğur glass, dora glass tüm markaların camını döküyor buna dökemezmi? sevl kablo, çağlar kablo tüm dünyada bilinmiş kablo üreticisi bu markaya kablo veremzmi?

    Geriye beyin (tüm dünya bosch siemens den alıyor gocunmuyor sende al nolacak), motor (işe başlarken sende git reno grubundan, psa grubundan alarak başla nolacak). Saç kısmı zaten bildiğin pres.

    Yani niye üretilemesin?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  8. #179
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çinli klima üreticisinin 4e 1 verdiği fiyatı tercih eden, 2 yıl garanti süresince şu kadar bozulur şöyle olur diye düşünenle aynı fikirdesin, Otokarın yıllar sonra adam gibi insan taşımak için tasarlayıp ürettiği o m2010 yerine alternatif olarak Karsanın ürettiği fiyatı haliyle kalitesi, içindekinin can güvenliği düşük olan aracın tercih edimeside gayet normal o zaman imkanın olsa bir clio yerine bir a3ü yada bir mercedesi tercih etmezsin heralde. Hatta çin malı gelly'ler var karanlıkta kedi gözlü mercedesleri andırıyor sana göre onlar daha mantıklı o zaman. Ticari araç kar amacı önemli olan diyebilirin, o zaman scanianın dafın diğerlerinin iki katı fiyatlara sattığı çekicilerde gereksiz.

    Ucuz olan her zaman ucuz değildir. Hele ticari araçta hiç değildir. Kaliteden ödün verilerek sağlanan ucuzluğu tercih etmem şahsen, ama ikiside aynı işimi görücekse belli standartlar sağlanmışsa tabiki ucuzu tercih ederim.

    Üretimin nerde olduğu değil kimin ürettiği önemli, bir dünya otomobil fabrikası var bu ülkede ama biz üretmiyoruz, clionun arka kapısında türk malı yazsada değil kardeşim o renault bildiğin fransızın renaultu. Peugeot fransızın mesela banane koyduğu motor almansa..


    amacım tartışmak değil, zaten konu çok farklı yerlere kayıyor otokarla karsanı kıyaslayıp birine pahalı diyorsun e ötekide gayet türk markası.
    Bir bi *** yapamayız beceremiyoruz diye konuşuyorsun, sütraktan daha ucuz ama dandik olan çin malı klimanın tercih edilmesindeki doğruluğu anlatıyosun.
    Çok farklı açılardan bakıyoruz olaylara o yüzden uzlaşmamız mümkün değil.

    Senin eleştirdiğin o çin malı ürün bu gün istanbulda yürüyen 900 otobüste çatır çatır çalışıyor.

    O araca o klimayı takmayı planlayan adamlar emin ol bu işi senden de benden de iyi biliyor.

    otokar la karsan kıyasını maalesef ki anlamamışsın.

    yazımı bir daha oku istersen daha net anlayacaksın.

    Ayrıca biraz sakin yüklenme kendine bu kadar

  9. #180
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga_kaan_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok farklı açılardan bakıyoruz olaylara o yüzden uzlaşmamız mümkün değil.

    Senin eleştirdiğin o çin malı ürün bu gün istanbulda yürüyen 900 otobüste çatır çatır çalışıyor.

    O araca o klimayı takmayı planlayan adamlar emin ol bu işi senden de benden de iyi biliyor.

    otokar la karsan kıyasını maalesef ki anlamamışsın.

    yazımı bir daha oku istersen daha net anlayacaksın.

    Ayrıca biraz sakin yüklenme kendine bu kadar
    Yazdın yazdımda sildim neyse...Söylediğim hiç bir şeye cevap vermiyorsun kendi kendine yazıyosun sen. Saygısızlaşmaya gerek yok adam gibi konuşacaksan konuşalım ki son cümlenle kendini belli ettin. tebrik ederim

  10. #181
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=gULFUHcUs8E

    boyle robotik tesis veya uretim bandi kurmak cok mu zor?
    Degil kesinlikle, dunyada uretim sistemleri kuran belli basli firmalar vardir. Bunlar butun firmalara uretim hatlari ve fabrikalar kurarlar muteahhit firma vasfi ile. Butceye gore istenilen teknolojide tesis insa edebilirler.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  11. #182
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazdın yazdımda sildim neyse...Söylediğim hiç bir şeye cevap vermiyorsun kendi kendine yazıyosun sen. Saygısızlaşmaya gerek yok adam gibi konuşacaksan konuşalım ki son cümlenle kendini belli ettin. tebrik ederim
    Espriden anlamıyorsun belli

    Ne söyledin ki cevap veremedim. Bahsettiğin firmada çalıştım 2 sene.

    Her gün 350 tane otobüsün bakımı yapılıyordu sabahlara kadar. Yerli üretim olan araçların. ( bence önemli aksamları yabancı olsa da)

    Karsa - Otokar'ı kıyaslarım çünkü ikisi de aynı amaca hizmet etmek için üretilmiş aynı sınıfta iki araç.

    Bir fabrikanın amacı kar etmektir, yani üretip satmak. Karsan öyle girdi ki piyasaya otokar artık neredeyse üretmiyor M2010'u

    Nerde kaldı kendi üretimi. Sen önce ticari hayatın gerçeklerini gör sonra tartışalım.

    Yazdıklarımda seni aşağılayan ya da rahatsız edecek bir şey yoktu. Kaldı ki benim adamlığımı tartışmak senin haddin değil.

    Genel olarak yazdıklarına bakıyorum gereksiz agresif bir uslubun var o yüzden yineliyorum yüklenme kendine bu kadar.

    Ben de sen kadar istiyorum bu ülkeden bir marka çıksın üstünde adımız yazsın.

    Ama bunun için yıllara sari çalışmak lazım, ha dedin mi olmaz.

    Forumun amacı da bu tartışıp konuşmak paylaşmak. Kavga etmek değil.

    İmzamı oku ben çok feyz alıyorum, sen de alırsın. Bir de imla / yazım kuralı diye birşey vardır.

    Bakkal defteri gibi yazmazsan yazdıkların daha okunmaya değer olur.

  12. #183
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi baştan sona okumadım ama şunları yazmak istiyorum.

    Cms dünyanın tüm premium markalarına jant üfretiyorda bu markaya yapamazmı?, Dönmez debriyaj tüm premium markalara baskı, balata, disk vs üretiyorda bu markaya üretemezmi (beşer balatada olur tabi), lassa bu markaya lastik veremzmi? Uğur glass, dora glass tüm markaların camını döküyor buna dökemezmi? sevl kablo, çağlar kablo tüm dünyada bilinmiş kablo üreticisi bu markaya kablo veremzmi?

    Geriye beyin (tüm dünya bosch siemens den alıyor gocunmuyor sende al nolacak), motor (işe başlarken sende git reno grubundan, psa grubundan alarak başla nolacak). Saç kısmı zaten bildiğin pres.

    Yani niye üretilemesin?
    Toplama pc den bir farkı yok abi o zaman

    yuzde 100 yerli diye yola çıkılamaz .

    OTV den muaf bu dediklerini yaparsalar.Bir halta yarar millet adına.Ama bu devlet yapmaz.

  13. #184
    screamforce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    gaziantep/mersin
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyfendi ister Allah diyin, ne derseniz diyin...
    üretmek icin zor kisim olduguna inanmiyorumki, pazarlamak mesele,
    sifirdan enjeksiyon sistemi ecu vs uretmemiz gerekmiyor, anadoluya dizel sahinde satilir, avrupaya ne saticaz?
    hocam bugün ruslar bile herkesin ti'ye aldığı lada vestayı üretime koyup satmayı planlıyorsa Türkiyenin bu işi yapamamasının tek sebebi vergilerdir. Mühendismi yok ,işçimi yok, hammadde mi yok bunlarında tek sebebi canla başla çalışacakları bir işyerinde çalışmıyor olmalarıdır

  14. #185
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yigit-Y Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Toplama pc den bir farkı yok abi o zaman

    yuzde 100 yerli diye yola çıkılamaz .

    OTV den muaf bu dediklerini yaparsalar.Bir halta yarar millet adına.Ama bu devlet yapmaz.
    yiğit aslında şuan dunya geneli , üretim maliyetini düşürmek adına zaten bu yola başvuruyor

    bizde başlangıç olarak boyle yurumeliyiz, bizde sıfırdan herşeyi yapıcak arge yok bunu yoneticek iş yapıcak , sermaye koyucak adamda yok herkes para kazanma derdinde geliştirme değil

    arge demek para harcamak demek bizim turklerin tarzı değil al sat temiz

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  15. #186
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi baştan sona okumadım ama şunları yazmak istiyorum.

    Cms dünyanın tüm premium markalarına jant üfretiyorda bu markaya yapamazmı?, Dönmez debriyaj tüm premium markalara baskı, balata, disk vs üretiyorda bu markaya üretemezmi (beşer balatada olur tabi), lassa bu markaya lastik veremzmi? Uğur glass, dora glass tüm markaların camını döküyor buna dökemezmi? sevl kablo, çağlar kablo tüm dünyada bilinmiş kablo üreticisi bu markaya kablo veremzmi?

    Geriye beyin (tüm dünya bosch siemens den alıyor gocunmuyor sende al nolacak), motor (işe başlarken sende git reno grubundan, psa grubundan alarak başla nolacak). Saç kısmı zaten bildiğin pres.

    Yani niye üretilemesin?
    Keisnlikle katiliyorum. Zaten bircok firma motor argelerini ortak yapip ortak motorlari kullaniyor maliyeti dusurmek icin. Bizde basta motoru sanzimani alalim koymaz. Yeterki bir yerden baslansin sasesi kaportasi bize ait turk otomobili diyebilelim. Oyle spor falanda olmasin herkesin kullanabilicegi 4 kapili sedan giris seviyesi birsey olsun ki gelistirebilelim kullanici yorumlari geri donsun.

  16. #187

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya pazarlamada sıkıntı yok.
    Bir zamanlar şahin doğan ucuz olduğu için çok sattı.
    Üretilirse yine aynısı olur. Millet sahip çıkar.

  17. #188
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tayfun.O Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya pazarlamada sıkıntı yok.
    Bir zamanlar şahin doğan ucuz olduğu için çok sattı.
    Üretilirse yine aynısı olur. Millet sahip çıkar.
    sana kuş serisi ucuzdu diye kim anlattıysa yalan söylemiş... şimdiki gibi 7-8bin lira zannetmeyin, kuyruk vardı, 3-4 ay sonraya atarlardı en erken, bayiye fazladan para verirdin sırayı öne alsın diye, aldığın arabayı da 1 sene sonra daha pahalıya satardın...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #189
    Muharrem C.80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Westside
    Mesaj
    838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sana kuş serisi ucuzdu diye kim anlattıysa yalan söylemiş... şimdiki gibi 7-8bin lira zannetmeyin, kuyruk vardı, 3-4 ay sonraya atarlardı en erken, bayiye fazladan para verirdin sırayı öne alsın diye, aldığın arabayı da 1 sene sonra daha pahalıya satardın...
    Aman Allahım ne torpiller ne torpiller dönerdi. Araçlar saklanır üstleri örtülür exclusive müşterilere nüfuzlu yada zenginlere ayrılırdı. Sene 93-94 te 350-400 milyon civarı fiyatları vardı tahminim şimdinin 35-40bin tlsine falan tekabül eder. Dediğiniz gibi satarkende belki enflasyondur sebebi ama sağlam karla satılıyordu.

  19. #190
    Çöllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Balıkesir
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ulan Harbiden Müthişsiniz..

    Yaw Bi otomobil üretmeye kalksak yemin ediyorum bu Forumdan çıkar sadece mühendisi teknikeri testerı kaportacısı uzmanı bilirkişisi..

    Ama yok Hastalık Gene bizim hastalık..

    Şu işin olmayacağına yorduğunuz kafanın Onda 1 ini Olacağına yorsanız kimseye gerek kalmadan prototipini yapacak güce sadece konuya yazanlar sahip ama Yok diyorum ya genlerimize yapışmış o hastalık.. Biz Yapamayız Hastalığı!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •