Kırmızı F30 veya beyazın üzerine yarış şeridi çekilmiş F30 hayranlığım vardı, kapı açılmalar vs. gözümüz korktu.
Printable View
Kırmızı F30 veya beyazın üzerine yarış şeridi çekilmiş F30 hayranlığım vardı, kapı açılmalar vs. gözümüz korktu.
Harbiden f30 bu kadar sorunlumuymuş, şaşırdım okuyunca.
bugüne kadar en çok trim sesi duyduğum sıfır araba f30'dur. Özellikle de sıcak havalarda b sütunundan gelen ses çıldırtıyordu... neyse, bunlara rağmen iyi araba.
cogunu duymuslugum var , fakat kapi acilmasi cok ilgincmis
bende trim sesi yok çok şükür çekişi gidişide fena değil istediğin yerden yanda çıkabiliyorsun ben sevdim f30 u sadece yetkili servise girmesi önemli tabi aracın
konuyu baştan sona okudumda f30 dan korktum yahu. a4 quattro daha iyi bir seçenek olabilir binicisi için. en azından sorunsuz araba.
bu arada konu sahibi ne yaptı acaba?
F30 dan uzaklaştım birazcık nedense konunun akıbeti ne oldu acaba ?
Direksiyon titremesini de unutmamak lazım.
Bazı sorunları var evet ama direksiyon başına geçince herşeyi unutturuyor işte :)
Audi de sıkıntı farklı değil. VW grubunda tuşların üzerinin soyulması Porsche Lambo dahil bütün hepsinde var. Audilerin ve VW lerin dsg öncesi ve dsg dahil sorunlarını bilmeyen yok.
Tuşların soyulma durumu ayrı komedi sarı renkli kaplamaların altında siyah renk, siyah renk kaplamaların altından beyaz renk çıkıyor soyulduğu zaman. Yaw siyah tuşları en azından siyahla kapla ki soyulduğu çok belli olmasın.
ne alıcaz anasını satım ya 200 k vericez yine araba alamıcaz ,rahat rahat binemicez, bu araba işleri nereye gidiyor böyle şaştım kaldım.İlla tenekeden japonlaramı binelim napalım :)
Bu kadar gömmeyin bence her marka modelin irili ufaklı bu tarz sorunları olabiliyor sonuçta
son durum bu mesajda
http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml
Bmw 5 ten başlıyor.
bende 2013 f20 118i kullanıyorum. Sıfır km aldım, garajda genelde yatar filan arada baya titiz kullanırım çukura dahi düşmedim daha :D, Yaklaşık 30 bin kmde.
Geçtiğimiz yaz bagaj kilidi bozuldu. Bagaj tam kapanmıyordu yarım kapalı kalıyordu, değişim yapıldı. Kul yapısı ,aksiliktir denk gelmiştir olur dedim.
1-2 hafta önce araçtan inmeye kalktım kapısı açılmadı. Kapı kolunu çekince ilkinde çubuk kalkar ikince açılırdı, açılmadı tuştan basınca açabildim sadece. Haftada 1 kere filan başıma gelmeye başladı, böyle çok basit problemler yapınca araçtan bi nebze soğudum yani, serviste kapı kilitleri yağlandı şimdilik yok, belki yine yapar.. Bu kilitleri çin malımı takmışlar ne anlamadım :)
Kilitler bozulmaya başlayınca kafaya takmadığım trim sesleri de batmaya başladı. Serviste bant çekiyorlarmış heralde 1-2 saate onu yaptıracağım bi arkadaş yaptırdı bütün seslerin kesildiğini söylüyor.
40.yıl 320ied aldı arkadaş, deposu ses yapıyor dalgakıran yokmuş, dur kalk esnasında hafif sert frende lak luk ediyor..
Bmw nin basitlikleri var yani kısacası yok değil ancak sürüş keyfi güzel.
Onun dışında 2010 da sıfır aldığım a3 te böyle trim sesleri yoktu daha tok bi araçtı ancak 120-130 arası çözülemeyen ıslık tarzı rüzgar sesi sorunu vardı, kapı ayarı, ayna izolasyonları bilmem ne çözemediler..
Müzik sistemi gerçekten vasatın altında. Bass namına bişey yok. Idrive ı yeni tip olanların daha iyi.
Diğer yandan yine de aracımı golf r- Audi s3 harici bi vag'a yada cla45-a45 amg harici bişeye değişmem..
müzik sistemi harman olunca güzelleşiyor aksi halde Bmw'de ses kalitesi yok. Kapı olayında en boktan sorun bende oldu işte, yolcu kapısı açıldı kendiliğinden... Direksiyon titremesi ilk gelen modellerde çok fazlaydı şimdi azaldı iyice ama bana yine de denk geldi. serviste yaptık dediler filan ama 70-100 arası yine bir titreme kalmıştı. Bir de yakıtı İstanbul şehir içinde 10.2 idi 6400km boyunca, kimisi 8'ler filan diyordu ama ben hiç sıfırlamadım ve 10.2 idi. Type R'a biniyorum aynı trafikte 10.9 ortalama ile ve şuan 5000km'deyim...
Öncelikle arkadaşa çok üzüldüm ama 3.20i ed 40th y. kullanıcısıyım, bu arabalarda yazılımsız motor kıran varmı? Varsa borusan garantiye sokmadımı? bundan önce jettam vardı doğuştan çıkmıyodu arabam onuda sıfır almıştım.. halihazırda mercedesim ve fordum var, fiat,opel,doğuş bu servislerin hepsine araba götürdüm ve götürüyorum. Borusandan daha kaliteli çalışan bir yer göremedim malesef..
Arkadasımda opel astra var dizel o depo sesini ondan çok iyi biliyorum, benim benzinli aracımda yok.. Arabada sıfır trim sesi var çok tok ve ben kanırtarak kullanırım. Bu arabalardan 3 tip müzik sistemi çıkar bende harman var gerçekten çok iyi. hi fi side gayet yeterli ama giriş seviyesindeki reno gibi cidden..
Arabam 2015 sonu, LCI değil.. belkde benimki düzeltildi. Bundan once sıfır jetta 1.4 tsi highline dsg almıştım her fırsatta giydiriyodum arabaya 2 sene binmedim sattım, bunda problem olsa bunada giydiririm araba konusunda takıntılıyım hiç fanatiklik yapmam yazdıklarımın seffaf olduğuna emin olabilirsiniz aldığım parayı veriyolar zaten mesela trim sesi duysam satar başka araba alırım..Objektif eleştiricek olursak yakıt tüketimi fazla yada ben ekonomik kullanmayı bilmiyorum..
bu arabalardan bu kadar çok şey beklemeyin , bizim ülkemizde eşşek yüküyle para veriyoruz ama adamlar bunları kendi ülkesinde 20-30 bin EUroya satıyor yani onların 20-30 bin TL si gibi düşünün.
Sorunsuz marka mı var , MB'de de Audide de ne sorunlar çıkıyor.
Aynen
Herkes önce bir muhteşem araba gözüyle bakıp alıyor ama sonra görüyorsunki buda kul yapısı
Bu işler böyle
Yolda bırakıp rezil etmedikten sonra ve sıkça ıvır zıvır arızalar çıkarmadıktan sonra bu tarz şeylerin olmadığı bir araba markası yok galiba maalesef
Ha sıfır yada garantisi devam eden araba aldınmı biliyorsunki en azından arabasız kalmayacaksın ikame araç verecekler ve cebinden para çıkmayacak
Kimse kusura bakmasında vw arızalı olunca topluca geçiriyoruz, bmw'de olduğunda olur böyle şeyler normaldir, oluyor. Ben premium markaların bu kadar çok sorun çıkarmasını mantıklı bulmuyorum. Şu yorumların üstüne sanırım f30 almam
bak bu dediğinde son derece haklısın. 2013 senesinde bi genç kardeşim senin yaşlarında evlilik hediyesi olarak kendine yeni çıkan f30 320i ed aldı. 1.5 sene borsuna/Kosiflerde süründü direksiyon titremesi, trim sesi gibi konulardan ve sonunda geçen sene satıp e250 aldı kendine. Ben ağustos ayında araç değiştirmek istedim ve c serisi ile f30 arasında kaldım ki eski aracım da e90 idi. C'nin donanımı vs yeterli gelmediği için çekinerek f30 aldım çünkü kronik sorunları biliyordum. Borusan ve Kosiflerdeki satış personelleri sağolsun hepsi çözüldü abi bir şey kalmadı vs dediler ve kampanya var diye 40th year edition aldım LCI'lı. 6400 km kadar kullandım ve bu süre zarfında trim sesi( ki ben hayatta umursama böyle sesleri, takıntılı biri hiç değilimdir, arabamı bile 2 ayda bir yıkatırım rahatlıktan) ağustos sıcağında deli etti beni. Direksiyon titremesi arabayı teslim aldığım yerden çıkar çıkmaz vardı, umursamadım nasılsa kronik diye ancak gün geçtikçe arttı ve ön cama gelen taştan aracımın ön camı 2sn içinde tuzla buz olduktan sonra servise götürdüğümde bari burasıyla da ilgilenilsin dediğim için servis tarafından birşeyler yapıldı(onlara göre lastik balansı imiş ama tamamen geçmemişti). Aracın düz yolda kendi kendine de kapı kilidini açması ise tam bir fiyasko oldu benim için. Şikayet var gibi sitelere bakarsanız zaten f30/f20 ler ile ilgili çok sorun olduğunu görürsünüz. Bunun yanında 2014 de aldığım f10 520 aracım da halen duruyor ve kullanıyoruz, 20,000 km'yi devirdi daha 1 sorun yaşamadım... Sezarın hakkı Sezar'a..
f30 serisinin yakınından dahi geçmem isterlerse içerisine bi milyon özellik koysunlar... arada eklemem lazım, sürücü koltuğu da elektriklidir 40th year edition da, o koltuk ileri geri mekanizması da bozuldu, ileri geri gitmemeye başladı filan. Bunlar sıfır arabada yaşanılmaması gereken sorunlar bence.
Bu motor ile bmw'nin başı bildiğin belada. Kiminle konuşsam büyük veya küçük illa bir sıkıntı yaşıyor. Şu an iş yerimde karşımda oturan eleman daha yeni sıfırlattı motoru borusan'da. 1.5 litrelik motora da hızlıca geçilmesinin sebeplerinden birinin bu olduğunu düşünüyorum. Ve denildiği gibi ülkemizde altın değerinde görüyor insanlar da aslında ahım şahım bir otomobil değil f30.
Şu konuyu özellikle de araca sahip olup da objektif olduğuna inandığım yorumlardan sonra zihnimdeki "BMW" algısı yerle bir oldu.
Her araçta sıkıntı olabilir geri çağırılır onarılır vs bunlar anlaşılır da. Bayiden çıkan araçta balans ? bi değişik geldi.
Hani benim alma ihtimalim zayıf ta olsa aldıktan sonra bunları yaşasam çok üzülürdüm sanırım.
2010-2013 yılları arasında 3.30d kullandım.Sıfır olarak geldi bize ( kiralık ) 117 bin km boyunca VURACAM KIRBACI modunda kullandık.Hep S modunda ve vıtesi manuel küçültüp büyüterek kullandık.Ben çukurlardan hep sakındım ama patronum çukur filan hiç umursamaz. Bu 117 bin km boyunca arabada ön takımdan küçük bir parça bile değişmedi. İlk 2 yıl dolana kadar Borusan'a götürdüm.Son 1 yıl özel servise.Bol bol lastik değiştirdik ( 245hp - 520nm ve arkadan itişli sonsuz keyif ) onun haricinde periyodik bakım harici bir şey değişmedi,şikayetim de olmadı 1 şey hariç; 110 bin km'de şanzıman arızası verdi-ki bence 110 bin km iyi dayandı.Komple sıfır şanzıman geldi. Son 1 yılında özel servise gitmesine rağmen masrafın %70 ini Borusan karşıladı. Yukarıda yazılanları hayretle okudum.Şanslıymışız diyorum.Şu an da 5.25d xdrive kullanıyoruz.Hiçbir şikayetimiz yok.
bu işler biraz da şans işi sanırım
Bmw - Mercedes kötüdür ya da şu modelden başlıyor demekte yanlış W222 Kasa ilk çıktığında seyir halinde iken alev almıştı mesela bence bu F30'un direksiyon titremesinden daha can sıkıcı bir sorun , ayrıca bu kronik olayına da anlam veremiyorum o kadar ar-ge yapılıyor falan filan yapılıyor yahu bu arabalar o kadar testten geçiyor da nasıl böyle basit tabir ettiğimiz olaylar atlanıyor anlamış da değilim .
hep sıkıntılardan bahsettikte güzel yanlarına var ben bu kadar az yakan, bu kada iyi giden, yanlayan, az yakan sınıfında bir arabaya daha binmedim otobanda çoğu arabayı ayırır kendinden güçlü arabalarla kafa burun giden bir araç 320d bahsediyorum
Bende 3.20i (F30) Sahibiyim. 2013 Kasımda sıfır km aldım ve hala biniyorum. Aracım şu anda 48.000km de.
Evet F30 lar kesinlikle sorunsuz otomobiller değiller. Yolda giderken arka stop farım düştü. Geri dönüp farımı alıp Kosiflere götürdüm. Garantiden değiştiler. Stop farın normalde ne kadar pahalı olduğunu tahmin edersiniz. Neyseki garantiden degişti...
Direksiyonda problem çıktı. Direksiyondaki bütün tuşlar bozuluyor ve limitör arızası veriyordu. Araç 30 km yi geçemiyordu. Direksiyonu tam tur çevirdikten sonra araç normale dönüyordu. Kosiflere götürdüm garantiden parça değiştirdiler. Sonuç? Eğer garantim olmasaydı parça fiyatı 1.800TL idi...
Bir süre sonra aynı problem tekrarladı. Tekrar götürdüm. İnanmıyoruz dediler. Kavga ettim. Asabım bozuldu. Çünkü arıza otomobilin datasında gözükmüyordu. Ben de çareyi video çekmekte buldum. İlk arızada videoya çekmeyi başardım. Servise gittim ve videoyu izlettim. Özür dilediler ve parça yeniden birkaç parçayla birlikte değişti. Sonuç? 2.100TL. Aracım garantide olmasaydı '2.100TL cebimden akıp gidecekti...
İç mekandaki tıkırtılar? Özellikle ön konsoldaki alt kısım ( Direksiyon hizasının altındaki parçalar ) Felaket ses yapıyor...özellikle güneşli havalarda. Çünkü otomobil güneşi yiyince genleşiyor. Sonrası? İçerde F30 kasa BMW senfonisi!!!! Binip dinlemek isteyene bilet kesmeyeceğim söz!!!
Peki Servis? Bayinin servis stratejisinden nefret ediyorum... İşimi gücümü bırakıp randevu almama ragmen gidip en az yarım saat ya bir danışman bekliyorum, ya da daha danışmana daha ulaşamadan resepsiyon bölümündeki süslü püslü takılan resepsiyonist bayanların önünde mutlaka 20dk bekliyorum. Ne oldu? Randevu alarak geldim...
Direksiyondaki titreme aldığım ilk günden beri var. Asla çözüme ulaştıramadım... He çok mu rahatsızlık verici? Hayır... O sebeple üzerinde durmuyorum.
Sonuç olarak premium araç sorunsuzdur demeyin. Benim aracımda bırakın yazılımı cam filmi bile takılmadı...Ki titizligimden dolayı ailem ve kız arkadaşımdan sürekli uyarı alan bir adamım. Servise hep yetkili servisinde girdi. 48.000 km F30 320i kullanmış biri olarak şunu gönül rahatlıgıyla söyleyebilirimki; Evet otomobil inanılmaz zevkli. Kullanımı, direksiyon, şanzıman ve motor üçlüsünün uyumu insana mükemmel bir haz veriyor. Ama kesinlikle sorunsuz bir otomobil değil... Fazlasıyla çıtkırıldım (Narin, kırılgan) bir otomobil. Ki bu otomobilleri özel yapan bizim ülkemizdeki satış rakamları. Yurtdışında 320i dendiğinde akıllara gelen şey; - Bir otomobil işte. Öyle lüks falan ıvır zıvır olarakta değil. İyi bir markanın alt serisi otomobil işte. Çok abartılacak bir durum yok yani...
Konu sahibinin aracı hakkındaki yorumum; Bu bir 316i. Orjinalinde 136hp güç üretiyor... Motoru 320i ile aynı olsa da birtakım farklılıkları var diye biliyorum. Peki orjinalinde 136hp veren bir arabayı sadece yazılımla 225hp lere çıkarmak olası bir problemin kapılarını aralamak değilmidir? (4000 5000 km yazılımlı kullanılsa dahi...) ( Yazılımla o hp lere geldiğini okuyup duruyorum. Ona istinaden 225hp yazdım) Amacım yalnızca görüşümü belirtmekti. Ben otomobil teknisyeni, Makina mühendisi vs vs değilim. Sadece F30 kullanıcısı olarak düşüncemi yazdım. Bilmişlik taslama gibi bir amacım yok yani. Yanlış anlaşılmak istemem...
Büyük konuşmak istemiyorum, BMW markasını gerçekten çok seviyorum. Yeni kasa 3 serisi gelene kadarda aracımı satma gibi bir niyetim yok. Ama yeni 3 serisi geldiğinde bütün detayıyla gözlerimle ve internetten inceleyip en ufak bir soru işaretim olursa BMW yerine Mutlak bir şekilde Mercedes alacağıma eminim. (Mercedesin işçiliginin daha kaliteli olduğuna inanıyorum).
Konu sahibi arkadaşa çok geçmiş olsun...
Herkese keyifli forumlar dilerim...
Bmw sahipleri yanlış anlamasın ama ben böyle "içler acısı"sorunlar görmedim.Stop nasıl düşer ? Kapı yolda nasıl açılır ? Gülünesi şeyler.Ne varsa eskilerde var diye boşa konuşmuyor büyüklerimiz demek ki.
Yok Ben yanlış anlamam merak etmeyin BMW de hisse sahibi değilim. :) Sadece BMW kullanıcısıyım. Çok canımı sıkarsa gider başka marka alırım dert değil. :) Yazdığım yazıya istinaden düşüncelerim hakkında hiçbir yazıyı yanlış anlamam. Marka fanatiği değilim. Hayatımda da en saçma bulduğum muhabbet marka fanatizmi muhabbeti. İşimize gücümüze bakalım, cebimizdeki paraya göre otomobilimize binip keyif alalım kanaatindeyim. Bu hepimizin hobisi ki bu forumda aynı çatı altındayız. Adamlar milyar dolarlar kazanıyorlar sonuçta. Bize ne? Bütçemize göre binip keyif alalım bize yeter...