Artemis'e her gitmek isteyen arkadaşın aklını çeliyorum. Çünkü hem gereksiz hem de merkeze çok uzak.
1 gününü dışarı ayırayım desen 2-3 saatin sadece yolda geçiyor.
Printable View
Dün kullandım bende 27tl ye nişantaşından arnavutköye gittik.
5kişi sıkışmadan geniş geniş rahat rahat gittik geldik. Taksiye binmek istesek 2 taksi yapmak zorunda kalırdık. Uber ile rahat rahat gittik. Şöförde oldukça iyi biriydi. Ben konuşmadıkça sohbet açmıyor,ama konuştuğumda da gayet cana yakın şekilde güleryüzle yaklaşıyordu.
Taksiden daha iyidir sonuç olarak.
Ben de dün ilk kez kullandım. Akşam üzeri palladium için çağrı yaptım, biri ilk kabul etti, sonra aradı caddedeyim iptal edin size yakın olan araç için tekrar çağırın dedi. İptal ettim, tekrar çağırdım ama bir türlü araçlardan cevap gelmedi, dolu da gözükmüyodu oysa. 5dk uğraştım çağırmak için, olmayınca normal taksi devam.
Gece tekrar gerekti. UberGo lar doluydu, UberXL çağırmak zorunda kaldım, şoförle sohbet ede ede gittik. :)
ek olarak, uberin " taksi " modu da var.
ister normal sarı taksi, isterseniz xl çağırabiliyorsunuz. sarı taksi aynı hesap oluyor.
en azından kimin sizi götürdüğünü biliyorsunuz..
fiyat bakımından da aynı, değişine bir şey yok
Uberxl'de araç çalıştıran varmı?
Uber taksi sektörünün modernize olmasına yardımcı olurmu bilmiyorum ama Uber ülkemize geldiğinden beri taksiye binmiyorum, öncedende hep bitaksi kullanıyordum
Taksi: 1 milyonluk hat, 35 binlik accent yada dacia, denetlenmeyen şöförler, nakit ödeme zorunluluğu
Uber: 50 binlik taşımacılık belgesi, 150 binlik mercedes ve vw, puanlama sistemi, nakitin sadece seçenek olması.
Türkiyede özellikle de İstanbul Taksiciler Esnaf Odasının çok hızlı ve çok kaliteli standartlar getirip, bunların takipçisi olması lazım. Eğer bunu yapmazlarsa 5-10 yıl içinde ölüme mahkum meslek olacaklar. Bunu mahalle bakkallarının geçmişinden görebilirsiniz.
Uber her ülkede taksiciliği bitiriyor, bizde de öyle. Bir üstteki yazılanlara katılıyorum, benzer fiyata hesaptan düşerek ödeme yapmak, alakasız konforda güvenlikte araca binmek, şöförün insan olması gibi etkenler tabi ki tercih sebebi. Taksicilerin kendilerini düzeltip fiyatta indirime gidip kaliteyi artırmaları elzem, yoksa mahvolurlar. Çok büyük çoğunluğunun siyasi tercihi de belli zaten, o yüzden hiçte üzülmem.
Uberdeki para tamamen kayitli, peki taksilerdeki :)
Devletin paraya hayir demeyecegi belli
Taksiciler Esnaf Odasının başkanını bizzat tanımışlığım, oturup muhabbet etmişliğim vardır fakat onlarında ellerinden birşey gelmiyor çünkü taksicilik bir meslek değil. Çoğu insan için ek iş veya işşiz kaldıklarında yapılan iş olarak görülüyor, ticari taşımacılık yapılan tüm söktörlerdeki şöförler açıkcası böyle. Bunu bu hale getirende ne yazıkki yöneticiler. Zamanında yapılmayan sektörel yenilenmeler.
Ellerinden bir şey gelmiyor ne demen? Bıraksınlar kapasınlar kepenkleri gitsinler o zaman. İett gibi amir sistemiyle denetim yapabilirler gayet, sivil denetçiler olsun, uygunsuz hareket eden araçları bağlasınlar, şöföre bassınlar ticari taksi kullanamaz etiketini bak kalıyormu işine hıyanet eden
amerikada çok kullandımda burda hiç yaygın değil uber xl (vip vito vs) pahalı olanı normalde normal uberle (normal sedan) taksinin yarı fiyatına fln gidiyorduk ve istediğinde kendin çıkabiliyorsun 100 200 tl mi lazım aç uberi takıl 2 3 saat kazan dön evine amerikada böyle güzelde burda yaygınlaşsa böyle olsa mükemmel olur
Polis çevirince size de ceza yazabiliyor tam olarak anlayamadım uberin mantığını ama ortalama hafta da 2-3 kullanıyorum. Taksi den biraz pahalı eğer çevrenizdekilere uygulamayı öğretirseniz uzun süre bedava binersiniz mesela ben toplam da 23 kere kullanmışım toplam ödediğim para 123 TL. :) Aynı şekilde arkadaşlarıma da tavsiye ediyorum sadece bedava olması değil benim amacım herkes kullansın yaygınlaşsın ki taksicilerden kurtulalım. Taksi 5km de 5 TL yazıyorsa uber de 7 TL yazıyor herkese tavsiye ederim.
Tr`de nasil bilmiyorum da, uber'in çin versiyonunu kullanıyorum çin'de 50 yuanlik yere 30 yuane gidiyorum. Keşke tr'de de yaygınlaşsa.
Hem tekel ol hem vergi verme, bide daha iyi hizmet verenlere saldır. Taksici kafası istiyorum :D
Mesele resmi kurum - özel kurum değil. Zaten IETT de resmi kurum değil Istanbul belediyesin bağlı müdürlüktür. Burada önemli olan seçimle değil atama ile yönetilir. O yüzden de müdürün arkasında bin tane müdürüm müdürüm yağcıları olur.
Herneyse konumuza dönelim, Ticari taksiler esnaf gereği taksiodalarına kayıt olmak zorunda. Kurallara uymayana ilk ine 5.000 sonra 10.000 sonra 20.000 ceza kesecek madde koyarlar bunu adam gibi uygularlar. ozaman düzelir. HAAA uygulumazsa çokta umrumda değil. Batsınlar banane
Dernek dernek üyeliğine yakışmayan haraketler sebebiyle ceza kesebiliyor. Ama bunu yapan başkan o koltukta nasıl kalır onu bilmiyorum. Yada ceza uygulamayacagım sözü vereni hemen başkan yaparlar. Böylece kendi ayaklarına sıkarlar, zamanla uber gibi bir çok uygulama çıkar pazar payı azalır. sonrada ağlarla işler kötü diye
Alkol alacagim diye dun aksam arabayi cikarmadim taksi yerine yine uber yaptim. Gidis aracim mis gibi mercedes ml550 donus aracim 2016 toyota camry hybrid di. Bundan sonra kim takar eski, les gibi sigara kokan kaba saba taksicileri .
http://i1287.photobucket.com/albums/...pswl8cyl20.jpg
http://i1287.photobucket.com/albums/...psekvmhag7.jpg
İstanbulda annemi yeğenlerimi biryere gönderirken kullanıyorum.
Araba yetmiyor çünkü 2 tane çocuk arabasına :)
Gayet memnunuz :D
wx8wk57vue
kod ihtiyacı olana
bu verılen kodları ılk seferınız için kullanabılıyorsunuz sanırm,2. 3. de ıse yaramıyor anca sızın kodunuzu baskası kullanırsa sızde kazanıyorsunuz.
Önce verilen bağlantıdan adrese giriyorsunuz. (Davet kodumu (42j7d) kullan ve 40*TRY değerinde ücretsiz yolculuk kazan. Burada kullan:https://www.uber.com/invite/42j7d
)
Kayıt formunu dolduruyorsunuz.
Kredi kartınızı tanımlıyorsunuz.
Kayıt bittikten sonra ne zaman isterseniz bi uber aracı çağırıyorsunuz.
Bu çağrıyla birlikte hesabınıza 40tl ilave ediliyor ve 3 ay süresi var.
Yolculuğunuz 40 tl nin altındaysa. Tüm hakkınızı kullanmış oluyorsunuz.
Eğer üstünde ise 40 tl eksik ödeme yapıyorsunuz. Nakit ve Kredi Kartı seçeneği var.
Sabah sanah ilkkez uner kullanan ve bana ücretsiz kullandıran arkadaşa selam olsun
40 degıl 20 tl
Sandığımdan daha yaygınmış.. Dinsizin hakkından imansız gelir vol1.Yükledim İlk fırsatta kullanacağım.. by by bi taksi..
Promosyon kodu girdim 20 tl yazdi 40 tl degilmi ilk kullanisim olacak
Artık 20 ymiş.
Amerika'ya yerleşirsem potansiyel yan işim olabilir :D
Uber yapan cogu kisi agliyor cok fazla yuzde veriyorlar ubere, benzin, aracin yipranma payi vs..... Su an orderip guzel gibi. Burada gorustugum tek Turk arkadasim full time orderup yapiyor ( turkcesi paket servis, yemek ) oglen 12 aksam 10 . Haftalik kazanci $1200 civari.
Neredeyse Yrd. Doç maaşı :)
Dealer işi için ne diyorsun? Üniversitelerde hemen kadro bulunabileceğini sanmıyorum. Bir sürü çinli hintli vardır doktoralı piyasada...
İstanbul'da taksiciler yarım günlüğüne 170 TL yevmiye vererek çalışıyorlar, 10 TL durağa veriyorlar, 20 TL taksi sürücüsünün yemek vs masrafı var, ortalama 80 TL yakıt yakıyorlar toplamda etti 280 TL. Taksicinin 280 TL'nin üzerinde topladığı para evine götürdüğü para oluyor. Yani adam 400 TL toplarsa evine 120 TL para götürür. İstanbul'da eve gelen gündelikcinin 150 TL'ye çalıştığını düşünürseniz sabah 04:00'den öğleden sonra 4'e kadar taksicinin yaşadığı tam anlamıyla çiledir.
İstanbul'da taksi plakası sahibi aylık belirli bir kira bedeli karşılığında plakayı kiraya vermek üzere taksi işi yapan galeriye verir. Galerici plakayı 40.000 TL değerinde bir arabaya takar ve arabayı taksi plakasını aylık olarak kiralayacak kişiye en az 65.000 TL'ye verir. Aradaki 25.000 TL galeri komisyonudur. Galeriden araba satın alarak plakayı kiralayan kişi arabanın sigortasını ve diğer işlemlerini yaptırır ve yarım günlük olarak yevmiye karşılığı kiraya verir.
Yani bir taksi plakasından sürekli anlamda plaka sahibi, plakayı kiralayan kişi, arabanın üzerinde çalışan şoför olmak üzere 3 farklı kişi para kazanıyor. Artı olarka komisyoncu galerici de para kazanıyor.
Burada ençok ezilen arabanın üzerinde çalışan şofördür. Kısa mesafeye giderse, sıkışık trafik olan yere giderse para kazanamaz. O nedenle de kısa mesafeye yada sıkışık trafiğe girmesini isteyen müşteriye karşı yüzü ekşir, canı sıkılır ve daha da ötesi müşteriyi red eder.
Benim kendi adıma Über birilerinin işni bozacaksa bu işten rant sağlayanlarınkini bozsun. Geçmişte taksi plakası fiyatları epeyce düşmüştü. Sebebi korsan taksilerdi ancak devlet korsanla ciddi mücadele etti ve şu an taksi plakası fiyatları coşmuş durumda.
benzer saadet zinciri ***** tarladan tablaya varana kadar tarımda da var...
Çalışan az kazanıyor maalesef ülkede...
Auction lardan arac alip satabilirsin guzel paralar kazanilabilir. Yan is olarak yapilabilecek cok fazla secenek var. Ben buraya ilk geldigim zamanlarda pizza dagiticiligi uaptim bir sure cok guzel para kazaniyordum. Gunluk aracim 2.4 camry fun aracim 350z di. En azindan prof isinin yaninda haftada iki gun boyle bir is yapsan ev kirasi yada mortgage vs cok rahat odeyebilirsin.
bu uberden adam akıllı fatura alamıyor muyuz? yaptığım masrafları şirketten alıyorum bu nedenle taksi kullanmak zorunda kalıyorum hep
Benimde düşüncem o yönde. Sanırım Bir süre sonra Auction olayına girerim. 3 aya ihtiyacım olur yerleşme çoluk çocuk vs derken... İlk 1 seneyi bu tip işlerle atlatıp, akademik kısmıda bir yere getirip 1 yılın sonunca karar vermek istiyorum. Ticaret mi, akademi mi diye...
Sana bir kaç şey sorsam ara ara özelden :)