ne güzel işte her siteye benim gibi bir aptal lazım ...
Printable View
%40 artmış diyor yalan 100 bin üstü araç %70 artmış yuh be kardeşim en iyisi 1,3 dizel koyucan bir tane kapıya
benim öyle bir kıyaslama yapmadım .. :)
dediğim açık ve net ..
isteyen gider %400 ilemi %200 ilemi sıfır arabasını alır aslanlar gibi biner . kimsede ağzını açıp bir laf edemez..
herkesin kesesi parası kendine isteyen gider %40 - %70 fazla mtv sinide öder aslanlar gibi..
bu ülkede muhalefet bana göre hiç bir zaman neden iktidar olamıycak biliyormusun sevgili arkadaşım.. şu konuyu sadece başdan aşağı okusan tarafsız yalın sade bir kafayla anlarsın..
keşke 1.1crdi yi satmasaydım.
Ya sen çay içiyorum ayağına rakı falan mı içiyorsun. Nasıl bir mantık var sende. Bu kadar adam dalga geçiyor artık seninle kaç yaşındasın hala mı anlamıyorsun.
Ama son cümlene katılıyorum.
Senin gibi düşünenler varken “sonra diyorlar bu hükümet nasıl iktidar oluyor .. nasıl olmasın..”
Okudum zaten..
Konudan anladığım burdaki insanların tamamen muhalif insanlar olması.
Yanlışı kimin yaptığı buradakilerı ilgilendirmiyor, burdaki insanların hayata karşı duruşları bu.
Evet muhalefet iktidara gelemeyecek, bunada bir örnek vereyim;
Teog geldi iktidar yanlısı herkes alkışladı, muhalefet nededi? Çocukların kafası karıştı zırt pırt bunu değiştirmeyin dedi, yancilar yine yuhladi iktidarı alkışladı,
Şimdi teog kalkıyor dedi hükümet yine alkışlıyorlar, muhalefet bokunu çıkardınız dedi, yine iktidar gelişimi engelliyorlar diyo yancilar alkışlıyor muhalefeti yuhluyor.
Sen bu insanlara ne anlatıcanki teog ne niye yuhluyor bilmiyor, geldi sevindi gidiyor sevindi.
Bu zümrenin oyu çok, yapicak birşeyde yok.
edward lorenzin the essence of chaos (kaos teorisi) kitabı vardır içinde kelebek etkisinide anlatır okumayı seviyorsan tavsiye ederim .. çayım soğudu ..
@Quantum un mesajı her şeyi açıklamış.Mercedes'in kendisi 479 bin,vergisi 1 milyon.
Adı lazım değil, başka bir forumda da aynı konu konuşuluyor, orada bir arkadaş yazmış, ne de doğru yazmış..
Buna ilave yapayım, kendini düşün, ama başkasını da düşün, herkesi düşün...Alıntı:
Bir gemi düşünün, içindekilerin bir kısmı çalışmıyor sadece tüketiyor, diğer kısmı ilerletmeye çalışıyor, geri kalan kısmı gemiyi geriye çekiyor.. Batarsa gemi batacak, kendini neden düşünüyorsun bu kadar.
O battığında sen de batacaksın..
Ali battığında Veli battığında, Hasan, Hüseyin, Ahmet, Mehmet battığında, sen de batacaksın..
İstediğin kadar totonu korumaya al.. Batarsın.. Ülke batar.. Aynı gemidesiniz, sen de batarsın..
Bu kadar dövize endeksli bir ekonomide, bu kadar dışa bağımlı kalmış/bırakılmış bir ekonomide, üretimi olmayan bir ekonomide, öteki devletlerin liderleri birbirinin yüzüne hapşursa senin ekonomin batar..
Bknz 2001 krizi..
O yüzden "Bana ne parası olan alır arabasını, verir vergisini, giren ona girer umrumda değil" diyemezsin. Bu kadar çapsız düşünmeye kimsenin hakkı yok kimse kusura bakmasın!.. Kriz patladığında aslanı da görürsün kediyi de..
Boşa tartışıyoruz,
Vergiler artmazsa ülke bölünür, batar diyen bir zihniyetle beraber yaşıyoruz. Kime neyi anlatabiliriz ki? Hem bu zamlar ilk mi sanki?
Elalemin kıçı kırık diyip yol kenarına attığı arabalara temiz-boyasız vs diye en az 20-25 bin lira para ödüyoruz.
Herşeyin en pahalısını biz kullanıyoruz, pahalı satıldığı yetmiyor gibi devlet ürün bedeli kadar vergi alıyor bizden. Ama bu vergi nedense pırlantaya, sürat teknesine falan yansımıyor.
Benzin 5 lira olursa ortalık karışır diyorduk, benzin şuan neredeyse 5.5 lira. Mazot desek benzinden aşağı kalır yanı yok. Dizel araba da ekonomik değil artık.
Ciddi ciddi taştaş geçiyorlar artık, yok eğitim sistemimiz pırlantaymış, yok zam değil güncellemeymiş bilmem ne. Bu bakan bir kaç ay önce otomobildeki vergi yükü çok fazla, vergi arttırımı düşünmüyoruz dememiş miydi?
1 senedir iş arıyorum, hiç bir umudum yok bulacağıma dair. Yukarı taraftan birilerini de tanımıyorum ne yazık ki. Bunlar yetmiyormuş gibi hayat daha da pahalı hale geliyor. Kafayı yemek içten bile değil. Hayat neden bu kadar zor bu ülkede? Çıldıracağım artık.
bir şeyi anlamak bu kadar zor olmamalı. dünya genelinde otomobil almak her geçen gün kolaylaşırken, otomobil lüks olmaktan 70 sene önce çıkmışken, ülkenin hatalı ekonomi ve üretim politikalarının faturası vatandaşa bindirilemez. yunanistanın şu an ki borç batağına rağmen vatandaşlarına yüklenen böyle saçma vergileri yok. adamlar bir kere otomobil için ufak miktarda vergi artışı yaptılar biz 3 4 defa yaptık. ağzımıza s.çıldı hala vergi artışı yapıyorlar. bunun çözümü 15 20 yıllık araca binmek değil. zaten onlarında fiyatları çok yüksek 20 yıllık arabalara 40 50 bin para ödeyen bizden başka enayi var mı?
BU testteki volvoda motor yok bildigim kadariyla... Yani kaput alti bos bir araba...
Metal yorgunlugu dogrudur lakin 2000li yillardan sonra guvenlik onlemleri daha onemli bir hal almistir.
Ortaya konusarak yazayim, taraf olarak degil... 2001 s40lar Mitsubishi carisma, 2005 sonrasi cikanlar ise Mazda3 ve focus platformuna sahip. BU araclarin guvenlik kapasitelerini volvo elden gecirmistir. Sonucta sasi ayni...
Burada asil dikkat edilecek sey metal yorgunlugundan ziyade aradaki jenerasyon farki ve 90larin sonundan sonra guvenlik anlayisinda ki degisim...
940 1990da Modus ise 2004te uretilmis... Yani volvoya gore 2 jenerasyon, bir cok markaya gore ise 3 jenerasyon fark var. (volvo kasalari 8-9 sene uretebiliyor) ... 98de uretime baslayan s80 serisi ile modusun testi olsa durum cok farkli olur aralarinda 8 yil olmasina ragmen...
Benim gozlemlerime ve okuduklarima gore, volvo guvenlik ekipmanlari noktasinda bir cok markaya gore 1 jenerasyon geridende olsa basedebiliyor.
Lakin gunumuzde isler farkli olmaya basladi. Mesela Mazda ABD de Volvoyu gecmis durumda guvenlik testlerinde...
köpek bir insanı ısırırsa haber olmaz ama insan bir köpeği ısırırsa bak o işte haber olur ..
Yaklaşık iki aydır ingilteredeyim daha önce pek çok yurtdışı seyahatim oldu fakat bu kadar uzun süre kalınca vatandaş sırtından nasıl ülkeyi yönettiklerini avrupanın bizi neden kıskandığını daha iyi anladım,
Burda markete gidiyorsun herşey bir lira iki lira en fazla üç lira etin kilosu 6 lira tavuğunda öyle 200 pounda araba alabiliyorsun, çalışmıoyrsan devlet sana çalışana kadar ödeme yapıyor çocuğun için 16 yaşına kadar ödeme yapıyor evin yoksa sana ev veriyor ne kira ne elektrik ne su hiçbir şey vermiyorsun, ileride bu evi almak istersen 100 bin pound gibi bir rakamı devlet karşılıyor, kendi kendine bakamıyorsan devlet yanına adam veriyor, esnafsan aylık belli bir limitin altında kazanıyorsan vergi vermiyorsun böyle böyle uzar gider
Şimdi yaklaşık iki ay sonra döneceğim türkiye ye eşimin vatandaşlığı olduğu için dönmeme imkanımda var fakat emin olun dünyada memleketimiz kadar güzel bir coğrafya yok, o yüzden memeleketi bu çomarlara bırakıp gitmeyede niyetim yok.
@ darkmoon Sabrından dolayı tebrik ederim .
Bu arada alıntı yapmadım .Bir mesajda yunanistandan bahs
yunanistandan bahs etmeyin hiç derim. yunanistan artık şahıs malı gibi düşünün .Yasadıkları ekonomik kriz sonucu teslim alınmış bir devlet .Yarın öbür gün bizle çıkacak bir problemde nasıl sorun yaratacağını hep birlikte görücez .
Neyse konuyu dagıtmayayım .
2014 yılında, Alanya'da 1992 model mitsubishi galantla, 2012 model hyundai elantraya çarptım. Kırmızı ışıkta önüme çıktı ve hızım 80-90 vardı. Elantraya sağ ön kapıdan vurdum. Çarpışmanın şiddetiyle, elantra kendi etrafında dönmüş ve arka çamurluklarımız da çarpışmış. Elantradan kaçmak için sağ yaptığımda sağdan gelen bir yaris te benim sağ ön kapıdan bana çarptı. Yanlış hatırlamıyorsam yaris 2013 modeldi. Sonuç : Elantra ve yaris pert oldu. Galant hala yollarda. Yolculara gelince : Elantradaki adamın nasıl olduysa kolu kırılmış. Yaristeki çocuğun burnu, teyzesinin de burnu kırılmış. Teyzesinin bacağı kırık frğil ama çok kötüydü. Jandarmaya ifadeye tekerlekli sandalyeyle getirdiler. Yarisin sürücüsü olan annenin yüzü gözü çok kötü şişmişti. Emniyet kemeri yanıkları çok kötüydü. Galantta ben, oğlum ve eşim vardık. Benim sağ ayağım frenden kaydığı için sağ ayak bileğimde ufak bir şişlik vardı. Onun dışında hiç birimizin burnu bile kanamadı şükür. Galant'ın elektronik destekli otomatik emniyet kemerleri sayesinde bizde kemer izi bile yoktu ki görenler kemer bağlamadığımızı düşünüyorlardı.
Naçizane : Bence bir aracın kaza anında ne kadar sağlam, ya da ne kadar pasif güvenlik donanımı olduğunun olduğunun önemi yoktur. Aktif güvenlik donanımı daha önemlidir. Yani kaza yapma ihtimalinin düşük olması iyidir. Bu durumda 199X model bir opel omega ya da audi a4 ya da alfa 156 vs.vs. 2017 model bir sümbülden evladır.
Ha bir de 15-20 yaşında bir araba yeni bir arabadan sağlam olabilir.
dostane bir crash test denemesi bekliyorum bu akşam.mevzu oraya gidiyor
Sahsim adina konusuyorum. İnsanlara yol gostermiyor yaniltiyorsun, bu sebepten dolayi yaziyorum ki eminim bir cok kisi ondan yaziyodur. Yoksa kimsenin senin cabalarinin onunu kesmeye vakit ayiracagini sanmiyorum.
20 yasindaki aracla yeni araclarin arasi da ne yakit tuketimi ne guvenlik farki var diyosun. Bakmissin yildizlara bi de diyorsun ki o zaman 5 yildiz alan simdi 4 almis. Yanlis bilgiyi o kadar emin veriyorsun ki insanlara. 20 sene once 4 yildiz alan bugun yeniden test edilse (sifir olarak kullanilmisi gec) belki 2 yildiz alacak ama bu demek degil ki bugune gore iki yildiz alan arac cin mali araclar gibi. Sadece Yeni araclarin her acidan cook daha guvenli oldugunu gosteriyor. ayni durum yakit tuketimleri icinde gecerli. Yeni nesil araclarla eski araclar arasinda dunya kadar tuketim farki ve emisyon farki var.
İnsanlarin mal gibi otv verip sifir arac almalari ayri konu, yanlis bilgilendirmek ayri konu. Bana sorarsanda *** gibi paramda olsa sifir arac almam, almadimda zaten. Sifir almaya calisan herkeside caydirmaya calisirim cunku sacmalik. Materyal olarak o parayi edecek bir makina degil ki zaten vergiyi cikartinca kac para ettigini goruyorsunuz.
La onu bunu gecinde :D tv de denk geldim, yeminle sinirlerim bozuldu artik..
Şimşek'ten ilginc 'vergi' acıklaması!
Yillarca bu adami taciz ettim otv konusunda twitten... Isine gelince cevap verdi herkese ama OTV ile ilgili tek kelime etmedi :) Edemez... Laf ebesidir ama otv nin savunulacak bir tarafi yoktur...
Zengine sermaye paslayip, fakirden alirsan olacagi budur... Yuksek vergilerdir....
Ha bu arada Haksiz milletin malini calan hic kimsenin cocuguna hirsizlik parasi gecmesin... Cocuklari temiz kalsin insallah :)
Bedduada bile vicdan yaptim :)
hepsini es geç sen bana şahsın adına şu siyahla yazdığım şeyi yazdığım bir yer göster .. ben çay içmeyi bırakıcam..
sen beni o kadar yanlış anlamış yada bilinçli anlamak istiyorsun.
benim bin tane sorunum varsa burda bazı insanların seni kast etmiyorum sorunuda bu ..
bir arkadaş diyorki eski arabayla yeniyi bir tutuyorsun nerde tutmuşum nerde demişim.. sen başka bir şey diyorsun.. sorun burda ne anlamak istiyorsanız onu anlamak istiyorsunuz.. ve o insanların adına o insanların demediği kast etmediği şeyleri sanki öyle demiş gibi insanlarada empoze etmeye çalışıyorsunuz ... ne az ne fazla ..
hangi aklı başında insan gidipde 20 yaşındaki araçla sıfır aracı bir tutabilir akıl mantık var bilim kabul etmez ..
sorun burda işte.. bir deli kuyuya taş atıyor elli akıllı o taşı çıkartmaya çalışıyor.. demediğim bir şeyden kafanızda hayali bir şey canladırıp ordan yürüyorsunuz..
dediğim açık ve netti çokmu zordu hayır değildi .. dedimki eski araçlar şu anda daha avantajlı ..
arkadaş dediki haklı olarak onların bir güvenlik standartı yok falan yada ona demeye getirdi kaza testleriyle..
bende dedimki eski araçlarında ncap testleri var 4 yıldız 5 yıldız buda bir güvenlik standartıdır dedim kaldıki o 4 yıldızlı 5 yıldızlı araçlar şimdi niye bir yada iki yıldız alsın o zaman araçları 90km hızla duvara çarpıyorlardıda şimdi atmosfer dışındanmı fırlatıyorlar..
o zaman sembolik koyun geyiğe çarpıyorlardıda şimdi demir adama dinazoramı çarpıyorlar aracı elbetki standartlar değişmişdir ona lafım yok ama zamanında 4 yıldız 5 yıldız almış bir aracın güvenliksiz olduğunu kime söylesen kimse inanmaz..kaldıki insanlar anadoluda orda burda ne araçlarla geziyor hala ..
sokaklarda bir sürü modelli doblolarla kangoolarla aileler yol katediyor onlar dahamı sağlıklı.. yeni kasa sıfır doblonun ncap test 3 yıldız bunla torun tombalak kalabalık ailler geziyor.. benim dediğim araçlar bunların yanında iddalı konuşurumki kaya gibi kalır ..
ama tabi işin bu kısmıda önemli değil Allah için kaç kişi araç alıyor sıfırda aldığı aracın ncapden kaç yıldız aldığına bakıyor.
ama biz söyleyince şu bu araç birden insanlar ncap ci oluyor .. güvenlik önemli tabiki ama bu bence işin bahanesi..
netice o 4 yıldızı 5 yıldızıda adamlar ağır testlere tabii tutup veriyorlardı 20 yıl öncede şimdide.. neyse bu kısımda pek önemli değil.. aldıkda vurup içinde ölmesi kaldı..
velevki şimdi 1 yıldız alsın 2 yıldız alsın oda hiç önemli değil bir standartı varmı var.. bunu dedik bu sefer buda olmadı demir yorgunluğu dendi onuda izah ettik kısaca hep bir duvar örüldü ..
bende bilinçli biraz kaşıdım merak ettim bu duvarların sonu nereye varıcak diye.. ben biraz daha kaşısam bin tane laf yiyicekdim ama işin sonu %40-%60 zam iyidir ya boş ver sen eskiyi meskiye gelicekdi konu zaten oraya doğru gidiyordu sağlam bir şekilde..
ben insanları yanlış bilgilendirmedim yanıltmadım sizler tam aksine dediklerimi inatla yanlış anlayıp insanlara dediklerimi yanlış empoze ettiniz .. ama hoşuma gidiyor buda .. insanlar kendi kendini nasıl manupule edebilir canlı örneğini görüyorum :)
bu arada benide şaşırttın ilk defa bu kadar üsluplu seviyeli argosuz küfürsüz bir yazını gördüm .. :)
çay iç insanı sakinleştirir..
Abicim doğrudur ne diyim?
Ama Allah gostermesin 90 la o elentra size vursaydı ne olacaktı?
Aşağıdaki yazıyı Prof. Doktor yazmış, ben metalurji falan okumadım, ama şunu biliyorum Kaza yapan yeni araçlar kaza anında gücü şiddeti dağıtmak için parçalanıyor.
Çok vakit almaz okuyalım,
Trafikteki gizli tehlike | Yaş** Haberleri
Birincisi o kazada bana da sağımdan bir yarisin çarptığını belirtmiştim. Onun da hızı en 90 dı. İkincisi kazada araçların aldığı hasardan çok içindeki yolcuların aldıkları hasarı anlatmaya çalışıyordum. Üçüncüsü yazıyı okudum. Eski araçların geç durduklarından bahsetmiş. Galantın inanılmaz frenleri vardı. Öyle durabilen başka bir araca binmedim ben (İlla ki daha iyi duranı vardır ama ülkemizde yollarda sık sık görebileceğimiz hiç bir yeni araba onun gibi durmuyordu). Sanırım yazıda bahsi geçen araçlar karbüratörlü ve 30 yaş ya da daha üzerindeki araçlar. Hacı muro broadvay filan gibi araçlar ki onlar üretildikleri yıllarda bile tehlikeli araçlardı. 124 lerde hiç şase yok, renault 12 ler yarım şase. 1985 model bir renault 12 ya da serçeden, 1985 yılında bile 1950 model araçlar daha sağlamdı gibi.
Metal yorgunluğundan tabi ki haberdarız. Özellikle savaş uçakları, belirli bir yaşa geldiğinde, bu metal fatikasyon yüzünden emekli ediliyor. Ancak 30-40 yaşında pervaneli uçaklar emekli edilmiyor. Demek ki bunun belirli bir süresi var ve çekmesi gereken yükle alakalı durumlar. Kaç yıllık gemiler, tuzlu suyun içinde yıllarca yüzüyorlar. Konunun uzmanı değilim ama tahminimce bir otomobil için 20 yıl fazla metal yorgunluğu getirmiyor olabilir. Yoksa 20 yaşındaki araçlar metal yorgunluğu yüzünden sert bir virajda gördüğü burulma yüzünden kopabilir ya da buruk kalabilirdi.
Olayın başlangıcına dönersek: 20 yaşında, üst düzey ve iyi bakılmış bir araç, 2-3 yaşında, kaza yapıp lanet daim toparlanmış, kıytırık bir araçtan, hem daha iyidir, hem de daha güvenlidir.
Ha sana katıldığım nokta ise : Evet. Günümüz de araçlar, hem yolcu hem de yaya güvenliği için çok daha rahat dağılacak şekilde dizayn ediliyorlar ve eski ile yeninin çarpışmasında, yeni daha çok hasar almış gibi görünüyor.
zaten araçda metal yorgunluğu olan yükü çeken sürtünmeye maruz kalan parçaların çoğu düzenli servisde bakımlarda sıfır parçalarla değişiyor kullanım zarfında.. motor kulaklarından tutda salıncaklar diskler rotlar amortisör v.b ..
Abicim buda senin galant'ın yeni iken yapılan testi
60. IIHS Crash Test 1993, 1994, 1995 Mitsubishi Galant - YouTube
uçaklar ayrı bir mevzu o uçaklardaki çelik demir çekmediği işkenceyi çekiyor bilmem kaç bin fit basınç altında devamlı genleşip uzayıp kısalıyor oda yetmezmiş gibi devamlı ağır dış koşullara maruz kalıyor fırtınası dolusu yıldırımları v.b ona rağmen kaç bin kez inip kalkıyor ondan sonra emekliye ayrılıyor.. araba bunun yanında nedirki yada arabanın çekiceği yorgunluk nedirki..
Abicim yukarıda prof.doktor yazmış daha ne yazıyım size bilemedim.
Araçta yağmur kar fırtına tuz nem hepsine maruz kalıyor.
Araçta yolda gidip titreşime vibrasyona maruz kalmiyormu?
Çukura girince kapısı kaputu sallanmiyormu?
Yollar tuzlaninca bu tuz aracın altına yapismiyormu?
Deniz olan yerlerde tuz ve neme maruz kalmıyormu?
saçı maruz kalıyor sen galiba aracın dışındaki saçı aracın şasesi falan sanıyorsun.
araçta yağmur kar fırtınaya maruz kalır işte dolu oldu daha yeni bir sürü sıfır araçlar dahil dolu hasarına uğradı . kaskosu olan gidicek hasar gören parça neresiyse kaput falan sıfırıyla değiştiricek kaskosu olmayan macun çekiç yapıp boyatıcak..
araçta yolda vibrasyona tireşime maruz kalan parçalar zaman içinde değişiyor zaten motor kulakları,amortisör , yeri geliyor salıncaklar rotlar viraj çubukları v.b
çukura girincede hasar alan parçalar olursa sıfırıyla değişiyor
deniz olan yerdede tuz neme saçı maruz kalıyor .. en fazla pas olur çürük olur saçda yenisi ile değişir.
ben metal yorgunluğu olmaz demiyorum ama sen bilmiyorum metal yorgunluğunu nasıl bir şey hayal ediyorsun senin kafandaki metal yorgunluğuna göre şu anda 10 yaşına gelmiş her araç ilk virajda somon vidalar dağıtıp araç ortadan ikiye bölünüp param parça bir hale gelmesi lazım galiba .. :) ben öyle anladım..
bak yakında forumdan gidiyorum gitmesem bizim burda bir amerikancı var adam hobisel kendi için amerikan topluyor sana resimlerini çeker yollardım.. araçları görsen değme bugün pek çok güncel aracı cebinden çıkartır adam çokda para harcıyor.. bir mustangi var efsane .. şimdi yeni birde oldsmobile almış harabe araba nerden gelmişse çok yatmış belli onu toplıycak.. metal yorgunluğu diyorsunya ordan aklıma geldi.. o mustangin gidişi görsen fındık motor efsane ..
altıda fabrikalar ona göre yapıyor bunlara çok takılma bence fabrikanın mühendisi onu akıl etmiyormudur sanıyorsun .. ordada yollara tuz atıyorlar ordada kar var..
pas çürük olsa ne olucak oda ayrı mevzu onlarda kaplamdır en nihayetinde değişiyor.. biraz nationalda discoveryde araç restore edenlerin programları var izlemeni tavsiye ederim nationalda araba sos discoverde overhallin falan var bak izle adamlar 30 yıl 40 yıl garajda yatmış bahçede yatmış artık üstünde yosun bitmiş araçları toplayıp ordaki tüvden geçirip yeniden trafiğe katıp sahiplerine hediye ediyorlar ne arabaları topluyorlar ..