Allah askina arastirmadan yada bilmeden yazmayin arkadaslar. Bu cevabim genel. Burada ki paylamalar,sistemin yaptigi sizintidan dolayi,gazin sikistigi yerden patlamasi. Sistem bakimsiz,kalitesiz yada iscilik kotuyse lpg ne yapsin? Patliyanlarin hepsi nedense eski arabalar,buda size birsey anlatmiyor?
Gelelim tanka? Kursun dahi gecirmez,kazada en saglam kalicak yerdir lpg tanki. O kadar kalin celik sacdan yapilir ki,hurda degeri bile paradir.
Suan Lpg hala acik ara daha tasaruflu.benzin 6.90,lpg 3.50 ortalama. %20 fazla yaksa bile oturmaz hesap.
Yetkili servisler neden lpg li arac almaz? Çünkü ellerinde ayar yapicak yada anliyacak usta yoktur.
Lpg eger duzgun monte edilirse,ayari doðru yapýlýrsa ilk çalýþtýrma aninda ki zararlari sifira indiren benzinle calismayi yapar,60 dereceyi gecince benzine geçer,isterseniz artirilir.
Bir cok arac ornegi verebilirim 400k km de ve hala lpg li...
Sorun su; ülkemize bir cok kalitesiz lpg kiti girdi. Bir cok issiz yada kifayetsiz adam lpg ustasi oldu.
Bu yüzden yetkili servisler harici is yaptirmayin. Yapilan aracida almayin. Cunku yuzlerce talihsiz iscilik hatalari ile dolu ortalýk.
Dogru is uzmez.
Konfor ve lpg de eþleþtirilmiþ.
Ben hesabýmý aþaðýdaki tabloya göre yapýyorum/yaptým ve taktýrdým hep.
LPG ye geçene kadar ki benzin tüketimini göz artý ettim.
Sürekli 3-5 km binip stop eden adam için lpg çok makul deðil çünkü lpg ye geçmeden duruyor makina.
Ama hem km yapan hem de kýsa mesafe kullanmayan için hala makul.
Araca zararý vardýr illaki ama bu gün afr si ayarsýz bir araç benzinli de olsa kýrýlýyor tonla örneðini gördük.
Bence sýkýntý lpg de deðil montaj yapan ve iþ bilmeyen ustalarda. Mekanik bilen, montajý düzgün yapan kaç usta var ?
Üþenmeden manifoldu söküp enjektör takan kablolamasýný lehimle yapýp makaron ile izole eden ?
wideband ile ayar yapan ? Bu þartlarda montaj yapýlmýþ bir kit ile ben motora ( motorda kullanýlan malzeme dayanýmýný es geçersek) bir zararý olmayacaðý kanýsýndayým.
Gören vardýr illaki adam enjeksiyonlu motora eski sistem lpg baðlamýþ ne oran var ne orantý yani, bu sitemden hayýr beklemek mantýksýz.
(bu nadirdir illaki @XSi yi de analým kendisinin bir konusu vardý)
Ayrýca lüks araç lpg denklemi yerine akaryakýp fiyat kýsmýný tartýþmak daha makul bence. Herkes iyi arabalara binmeyi hak ediyor, milletin 10K usd ye almadýðý araçlarý burada 100K lara alýp "lüks" sýnýfýna sokup LPG takýlýr mý yý tartþýmak biraz abesle iþtigal olmuþ.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Senede 3bin km yol yapip
Kanka benzin yok ya senin arabayla gidelimciler yazmasin
Takilir neden takýlmasýn. Kimseyide ilgilendirmez lpg yada benzinli olmasi aracýn kiþinin cebinden çýkan canýný sýkýyorsa takar log %40maksimum tasaruf eder.
Kim nasil mutluysa oyle takýlsýn
Senede 30bin km yapiyorum benim icin benzinli araç yakýt olarak masraflý oluyor.
Biz Kaybettik, Cennet Kazandý. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
bazý araçlarda uyum sorunu cidden var. Ona yapabilecek bir þey yok. Ama þöyle bir þey de var, bazý uyanýk arkadaþlar aracýna gaz taktýktan sonra lpgciye ayar yaptýrýrken abi az yaktýrcak bi ayar yap diyor, ya da lpg ci az yaktýrcak bi ayar yapayým mý diye soruyor. Burada evet derseniz elinizde aþýrý fakir bir karýþým gereðinden yüksek sýcaklýklar ve bozulmuþ kapak-conta-sübap üçlüsü oluyor.
Kendi aracýmdan örnek vereyim. Aracým sözde lpgye çok uyumlu ama tamgazda full boosta ulaþtýðý ilk anda bi kesilme yapýyor. Durum can sýkýcý ama wideband ile baktýðýmda karýþýmda bir gram problemim yok, zaten tam gaz gezmiyorum bu kesilme 40 yýlda bir oluyor. durum buyken aracýmýn uzun vadede kapak masrafý çýkarmayacaðýný da biliyorum.
özet: LPG cilerimiz kasap olmasa bunlarý tartýþmayacaðýz bile.
vw, seat, mini lüks araç markalarý deðildir
Ayrýca aracýn lükslüðüyle yakýt tüketimi arasýnda bir korelasyon yoktur. Lüks bir araç olan BMW725e, sub-compact sýnýftaki renault clio RS'ten daha az yakýt tüketmektedir.
Ayrýca ülkede en güçlüsü 200hp olarak satýlan bir araç olan Scirocco(Scirocco R yazýlmamýþ, Scirocco yazýlmýþ) ve 1.4 motora sahip bir Audi A4 öylesine lüks ve kuvvetli araçlar deðillerdir. Lüks deðillerdir. Kuvvetli hiç deðillerdir
Þimdi iþin iç yüzüne geçecek olursam, lüks araçlara LPG takýlmasý durumu bana da çok komik gelmektedir. Mesela bugün, 120bin TL'ye renault clio alacaðýnýza ikinci el çok kilometre yapmýþ bir porsche chayenne alýp piyasadaki en son sistem lpg kitini takabilirsiniz. Bu durum, kültürsüz çevrelerde 'adam porschenin jipine biniyo' gibi algýlanabilir. Fakat gerçekten hayat görüþü geliþmiþ olan çevrelerde 'wannabe' konumuna geçmenizi saðlar. Hele bir de lpg istasyonunda görünmek iyice rezillik.
Ben bilmiyor muyum konya yolundaki mogaza her gece yanaþan Hummer'ý? Biliyoruz ama ses etmiyoruz iþte. Ama herkes her þeyin farkýnda.
LPG genel olarak dünyadaki en saçma sistem. Yurtdýþýnda çevreci nedenlerle bu uygulama yapýlýyor, fakat burada herkes köylü kurnazý olduðu için ucuza yakýt almak olarak algýlýyor. Benzin neden bu kadar pahalý demek yerine lpgye dönüyor. Sonucunda araçlarda abuk subuk sorunlar çýkýyor, çünkü patlama enerjisi ayný deðil, açýða çýkan kaybedilen enerji miktarý ýsý olarak ortaya çýkýp zarar vermekte, verim düþük vs vs vs. Yine bunu düþünen insanlar þu anda bundan 5 sene öncesinin benzin fiyatýyla lpg alýyorlar. O zaman benzin 3.5tl'ydi, bunlar 1 liraya lpg alýyor diye karda sanýyorlardý kendilerini. Þimdi o dönemki benzinden daha pahalý. Ama adam benzin neden pahalý diye düþünmüyor. Diyor ki benzin 7 lira bu 3.56, ben lpg alýrým. Yarýn lpg 7 lira olunca ne yapacak? Benzin 12 lira o yüzden lpg alýrým diyecek.
Bu zihniyet bu ülkeyi 50 sene geriye götürdü, iþ güç yapacak adamý da ya yurtdýþýna kaçýrdý ya da burada engelledi. Evlenip çocuk doðurmak için IQ testi zorunluluðu koþmak lazým.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
2005'den beri LPG kullanicisiyim, halihazirda evdeki 2 aracta da LPG var. OBD'li kit, duzgun montaj ve duzgun ayar 3'lusu olduktan sonra benim acimdan sikinti yok. Hala da dizelden daha iyi bir secenektir benim gozumde.
Patlama vs o muhabbetleri geciyorum, motor icin elbetteki bir risk var uzun vadede ama ben bunu hayli hayli cikaracagima inandigim icin bu riski aliyorum.
LPG'nin araca takilan diger parcalardan bir farki yok. Nasil diger parcalar tercih sebebiyse, LPG'de bir tercih sebebi.
Mesela bende aracima custom coil takmam. Simdi kalkipta el yapimi coil takana fakir isi mi demeliyim?
Hayir, adamda onun riskini kabullenmis ve takmis. Ben nasil ekonomi icin bu riski aliyorsam, adam da goruntu icin bu riski aliyor.
Bu kadar basit.
"Korkmadýk, savaþtýk"
Riskli abi iþte
Ben eðriye eðri doðruya doðru yazarým
LPG daðýtýcý bir firma sahibisin
Diðer arkadaþda subisinde lpg kullanýyor
Türkiye de LPG malesef riskli bir yakýt sistemidir.
Avm de ve ido da lpg ile araba sokan arkadaþlar yanlýþlýkla araç patlarsa mesuliyet size ait adam öldürmeye bilerek tasarlayarak tam teþebbüsden yargýlanacaðýnýda unutmayýn
Dip Not: Bu konuya inþ bir kaç kiþi var okeyci tayfasý görür.Beni bir kez daha tanýrlar.Kimsenin avukatý olmadýðý yeri geldi savunduðum kiþiyle bile ters düþüncede olacaðýmý görsünler
Ýnsanlar ikiye ayrýlýr. Ýþine gelenler iþine gelmeyenler olarak.
Kendi Ahlakýn için Kuran'ý oku, vatanýn için Nutuk'u oku.
Hakikatten yana olacaksan, yalnýz kalmayý göze alacaksýn...
Dr.ECU
Wideband vb ekipman ile ciddi ayarla takýlýrsa LPG bence sorun olmaz.
Gazlayacaðýn zaman benzine alýrsýn, tasarruf istersen LPG ile yol alýrsýn.
Okumadan imzalamam.....
Valla motor uyumlu ise altýmdaki ne olursa olsun lpg takarým. F10 5.20 i varken yakýttan bikmiþtim. Binmeye de niyetim vardý. Götürdüm ustama, Ercan takarým ama verm alamazsýn dedi diye takmamýþtým. Þuan 2005 full orjýnal 40.000 de focusa biniyorum. Kime lpg taktýrýcam dediysem aman sakýn orjinalliðini bozma diyor. Sanki 68 mustanggünümüzde lpg sistemleri çok kaliteli benzinden farký yok. Çok lüks sayýlabilecek lpgli arabada kullandým. Hiç sorun yaþamadým. Özellikle honda ile toyota lpg için biçilmiþ kaftan mersodan pek verim alamazsýn bmw’de eski kasalara vur lpg yi hiç sýkýntý olmaz
Valla ingiltere kraliyet araçlarý bile lpg’li miþ hiç birimiz kraliyet ailesi kadar zengin deðiliz. Ýyi ustasý olan varsa taktýrsýn.Çanakkaleye yakýn olan varsa çok iyi ustamda var harbi kýrýk ama hangi arabama tüp taktýrdýysam bi sorun yaþamadým. Adam her marka takýyor. E 60 a prins tak kaliteli olsun demiþtim prins uyum saðlamaz atiker takýcam dedi harbiden 50.000 km kullandýk bi sorun yaþamadýk
Ne güzel konu olmuþ aslýnda, tam bir cahil süzgeciHiç tecrübesi olmayýp da veya teknolojiyi takip etmemiþ, kulaktan, TV'den dolma bilgilerle gelip burada ahkam kesenlerle dolu konu.
Yiðit sizin orada LPG hala 2.50 heraldeEvoque'un mevcut minimum 3.50 TL/l fiyatla o rakamlarý yakmasý imkansýz. 2 ay kadar kullandým çok da tutumlu bir motor olduðunu söyleyemem. Ama Türkiye'de dizelden daha mantýklý seçenek olduðu bence de su götürmez bir gerçek
Montajý, muayenesi, rutin bakýmlarý düzenli yapýlan LPG'li bir aracýn ne kazada bir riski var ne de durup dururken patlama. Eniþtem bir Alfa 156 bir de Golf 1.6 102'lik pert etmiþti biriyle refüje çýktý alttan pert, birinde kafadan girdi, ikisi de LPG'li hatta Alfa'daki aldýðýmýzda takýlýydý pek de tuttuðum bir montaj þekli olmamasýna raðmen herhangi bir problem yaþanmadý. Onun haricinde de MUTFAK TÜPLÜ OCAKTAN HALLÝCE montajlý araçlar harici bir patlama vakasý yok. He onlar da heralde bi 20 yýl önce bitti.
LPG'li araç kabul etmeyen arabalý feribotlar kapalý olanlar, onlarýn da ayný güzergahta alternatif yarý açýklarý var. Haricinde açýk feribotlarda LPG'li almayýz diyen neresi var?
AVMlerde de þimdiye kadar bir tek Cevahir'e giremediðimi hatýrlýyorum, Ýstinye Park'ý, Akasya'sý ývýr zývýrý her þehirde kapalý otoparka girdim. Düzgün montajla orijinal gibi göründüðü sürece kimse elleþmiyor ki zaten o araçlarda da patlama riski, benzinli/mazotlu aracýn yakýt hattýnýn delinip de egzoza yakýt damlatýp yanmasý ihtimaliyle aynýdýr.
Senin olumsuz tecrübeler yaþaman o "þey"in kötü olduðu anlamýna gelmez. Uber'e binip de arabaya saldýran taksiciden dayak yiyen veya polisten ceza yiyen yolcunun kalkýp "Uber'in a.k." demesi ne kadar mantýklý? Uber'in de en büyük savunucularýndan biriyim bu arada, çünkü hiç olumsuz tecrübe yaþamadým, yaþasam da sistemin genelinin faydalarýný görebilecek kadar bilinçliyim.
Hay aðzýný öpeyim Murat abi60 derece çok önemli mi sence? Benim bildiðim bizimki 40 veya 45 dereceye ayarlý. km yükselmesinden ötürü 60'a çektirmem daha faydalý olur mu? Alüminyum blok zaten çabuk ýsýnýp, geç soðuyor, büyük ihtimalle fark etmem bile.
----
Konuya 10 sene önceden direk muhatap olmuþuz sanýrým, ben de tecrübe ve fikirlerimi paylaþayým;
2008'de o zamanýn güncel kasasý olarak W211 E320 aldý babam, henüz 11 bin km'de, 8 aylýk bir araçtý. He þimdi ayný TL ile Pejo 301 alamýyoruz, euro cinsinden desen bir A4 1.4 TSI alabiliyormuþuz galiba ama, neyse. Ama baktýðýnda 3200cc V6 motorlu lüks, konforlu ve memleket yollarýndaki arabalara göre hýzlý denebilecek bir sedan. Ben de hep yaylý/coilli arabalara sahip olduðumdan bir de RWD keyfi için üstünden pek inmedim denebilir.
2 yýl falan galiba benzinde bindik, 45 bin km gibiyken her ay 3-4 bin km en az yapmaya baþlayýnca LPG takmaya karar verdik. Araþtýrmalarým üzerine Bostancý Çetinsay Otogaz'ýn tavsiye edilmesiyle soluðu orada aldým. Nedir ne deðildir derken o gün Zavoli'nin bizim için doðru tercih olacaðý söylendi. Bu tip konularda ustaya güvenirim, çok bildiðim bir þey varsa danýþýrým, yoksa karýþmam. Düþündüðüm gibi de oldu zaten periyodik bakýmlar harici tekrar uðramadýk, 200 bin km'ye kadar kullandýk. Ömrünün hatýrý sayýlýr kýsmýný da yan gitmiþtir, bilenler çok.He iki kere Körfez'e çýkmýþlýðým da var, birinde LPG öncesi birinde sonrasý. Bu konuya göre aile arabasýyla piste çýkmak da ayýp olmuþtur? Ne terbiyesiz adammýþým ben
Neyse 200 bin'e gelince bu sefer enjektörler miydi hatýrlamýyorum nispeten pahalý bir parçanýn yenileme zamaný gelmiþti, Zavoli'nin fiyatlar artmýþ, o dönemde Atiker'in kendini çok geliþtirdiði, yerli olduðu için de tank hariç tüm sistemi sýfýr Atiker yapmakla Zavoli'ye aðýr bakým yapmak ayný paraya geleceði için, eski sistemi söktük attýk komple Atiker'e geçtik. Bizim arabanýn teknolojisi abzürd olmadýðý için Prins'e de ihtiyaç yoktu. Ýþini iyi yapan standart bir kit yeterliydi. Ama iyi usta vazgeçilemez bir unsur bu iþte.
Yalan yok hemen her periyodik bakým zamaný bir ayar güncelletmem gerekebiliyor Atiker'de, ama bir kez olsun 2 kere servise gitmiþliðim de yok, veya sökme/takmalar hariç dükkanda 15 dakikadan fazla zaman geçirmiþliðim. Kafasýndan LPG ile ilgili soru geçenlere Çetinsay'ý gönül rahatlýðýyla önerebilirim. Yapamayacaksa veya maliyetler mantýklý gelmeyecekse "bu arabayla uðraþma hiç" der, gönderir. Her arabaya her kit uygun deðil, uydururuz diyene de inanmayýn boþa, iþi bilen bir yere gidin kafanýz rahat etsin. Geçenlerde 1.6 turbo motorlu C180'le gittim fikir almaya, buna Prins sývý sistem mi ne yapmak gerekir dedi, 12 bin lira falan deyince koþarak uzaklaþtým. Yoksa günlük 25 kuruþ yakarak gezmek kulaða güzel geliyordu, sonra sattým arabayý farklý bir sebeple, þimdi alýrsam bi LPG'li eþek bi ucuz/hýzlý benzinli araba veya yine E320 benzeri 10 yaþlarýnda hacimli araba alýp LPG'mi kendim takarým. Asýl sürüþ keyfini fýndýk turbodan deðil hacimden alanlardaným. Mümkün olsa Mini'ye S54 falan swaplasak tadýndan yenmez.
He son olarak, bizim araba 290bin km'yi geçti. Hala kapak açma olsun, zamanýndan çok erken abzürd parça deðiþimi ihtiyacý olsun, þikayet edebileceðim bir durum olmadý. Filtre deðiþtirip, kaçak kontrolü yaptýrýp, ayar güncelleyip devam ediyoruz her 7500 km'de bir. Evladiyelik düþündüðümüz için ömrümüz yeter de motoru yediðimizi görürsek burada haber veririm yine.
Hala da Keiichi gibi gidebiliyoruz imkanlar el verdiðince.Benzine alýp bazen deniyorum sýrf meraktan ama ne 50bin km'deyken ne 290 bindeyken bir fark hissedemedim, yavaþ/sabit hýzlý giderken de, top speed denerken de.
LPG Benzinden daha temiz bir yakittir. 150k da motor rektifiye istemez yeter ki montaji ve ayari duzgun yapilmis olsun.
Eskiden bende karsiydim ama yillar icerisinde -bu piyasa kosullarinda- LPG gundelik binilen arabada en mantikli yontem. Ozellikle fabrikadan LPG takilan arabayi gozum kapali alirim.
Sene 99, babam 96 model ae101 kasa kodlu corollayı almış araba daha 20 binlerde. Şahinlere Doğanlara verdiği benzin parası kafasını attırmış gitmiş 99 senesinde LPG montajı yaptırmış. Erzincan gibi bir şehirde yaşıyoruz LPG istasyonu yok tüpgaz dolum yerinden depo dolduruyoruz tabi 2005'lere doğru tek tük istasyonlara LPG geldi. Markasını bilmiyorum ama şuanın sıralısı gibi belli bir ısıya kadar benzin daha sonra LPG ile yürüyordu araç. O arabaya 2012 senesine 260 bine kadar bindik ve yeni sahibine sattık durumu gayet iyiydi. Tabi son 2-3 senesini 10 yılı doldurmasından dolayı Atiker sıralı sistem olarak geçirdi ama o dönem anca 10 bin kilometre yapmıştır. Bir kere tüple ya da motorla ilgili sorun yaşamadık. Bugün sıfır bir araba alacak olsa yine gider tüp taktırır onun rahatlığını anlamış adam ki haklı da. Bu forumda da 99'dan önce LPG kullanan olduğunu pek sanmıyorum![]()
Sene 99, babam 96 model ae101 kasa kodlu corollayý almýþ araba daha 20 binlerde. Þahinlere Doðanlara verdiði benzin parasý kafasýný attýrmýþ gitmiþ 99 senesinde LPG montajý yaptýrmýþ. Erzincan gibi bir þehirde yaþýyoruz LPG istasyonu yok tüpgaz dolum yerinden depo dolduruyoruz tabi 2005'lere doðru tek tük istasyonlara LPG geldi. Markasýný bilmiyorum ama þuanýn sýralýsý gibi belli bir ýsýya kadar benzin daha sonra LPG ile yürüyordu araç. O arabaya 2012 senesine 260 bine kadar bindik ve yeni sahibine sattýk durumu gayet iyiydi. Tabi son 2-3 senesini 10 yýlý doldurmasýndan dolayý Atiker sýralý sistem olarak geçirdi ama o dönem anca 10 bin kilometre yapmýþtýr. Bir kere tüple ya da motorla ilgili sorun yaþamadýk. Bugün sýfýr bir araba alacak olsa yine gider tüp taktýrýr onun rahatlýðýný anlamýþadam ki haklý da. Bu forumda da 99'dan önce LPG kullanan olduðunu pek sanmýyorum. Herhalde en eski mazi bizdedir.![]()
Ben þahsen 120bine Clio alýnca deðil, 120bine lüks ama LPG li bir araç alýnca kendimi daha iyi hissederim... Totom deri koltuða düðmeli, ilistirmasi olmalý... Premium sound olmalý ve vs...
Yazýklar olsun basimizdakilere... Lüks diye hava atilamayacak bir sürü araba lüks muamelesi görüyor ... Beklentisi yüksek degil ki halkýn... Mustehak bize...
Biraz saygý... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
Þu an 1 kullanýcý var. (0 üye ve 1 konuk)