User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: değişken zamanlı supap sistemini kullanan markalar??

  1. #39

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye de diğerlerinin fazla bulunmayışı.
    Konuyu biraz açalım.Konuya dikkatli baktığımde sizin kastettiğiniz şeyin 1. nesil vtec olduğu görülüyor.Yani dohc vtec.İşte bu konuda Türkiye de hondaya rakip fazla seçenek yok maalesef.Mesela ae86 ların 4age si ya da vvlti motorlusu hemen hiç yok.Mitsubishide bir fto bir cyborg yok.Mitsunun dohc mivec kullandığı sadece evo9 var o da turbolu olduğu için olmaz.Yine mitsu fto yok.Kısacası yanlışım yoksa Türkiye de böyle bir konuda hondaya kafa tutacak sadece clio rs var galiba
    Ama yurtdışı videolara dikkatli bakarsanız vti la truneo kapışmasına filan rastlarsınız ve çok hoştur.
    O yüzden Türkiye de vtec başka.
    hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

    ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT

  2. #40

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuh 4 mod aynı konuda bitek ben varım uye gume gitmeden kacayım

  3. #41
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    mivec 4g92p;
    sene 1993 , 1600 cc hacim 170hp güç.

    Özgün bana bunun iddasına yemek ısmarladı
    Built to fall....

  4. #42
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca değişken zamanlamalı supap sistemini keşfeden ve ilk patentini alan Fiat gruptur.
    US Patent 3.641.988

    Bu sistemi ilk seri üretim araçlarda kullanan marka ise Alfa Romeo'dur. 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 versiyonunda ilk defa mekanik değişken zamanlı supap sistemi kullanılmıştır.
    US Patent 4.231.330
    patent degilde kullanim olarak 88de japonyada vtec seri uretimdeydi,
    daha oncesi motosiklette kullanilmis
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  5. #43
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    korkuttunuz üyeyi kaçtı
    Failure is not an option.

  6. #44
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tool açıklama bekliyorum senden
    witeks sevdigimizden nefret etmek ve nefret ettigimizi sevmek arasindaki ince cizgidir
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  7. #45
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    witeks sevdigimizden nefret etmek ve nefret ettigimizi sevmek arasindaki ince cizgidir
    günün yorumu oldu bu ama
    Failure is not an option.

  8. #46
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Failure is not an option.

  9. #47
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

    ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT
    ben kendi tecrubemle buna söyle bir ekleme yapabilirim NVCS si arızalı bir sr20 turboyu cok gec dolduruyor ve bahsettigin hissiyatı cok gec veriyor hatta bu sebeple ben toplarken dereceli egzantrik parasına orjinallerini almıştım.
    [SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]

  10. #48
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

    Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

    Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  11. #49
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    patent degilde kullanim olarak 88de japonyada vtec seri uretimdeydi,
    daha oncesi motosiklette kullanilmis
    OmerRS'in de dediği gibi vtec sistemi, benim yazdığımdan farklı bir sistem. Ben başlıkta değişken zamanlı supap sistemi denildiği için o bilgileri yazdım. =)
    916 V6 Turbo

  12. #50
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şunuda ekliyim.. mitsubishi colt tada mivec motor var
    Ona bakarsan köpekbalığındada mivec var.Benim söylediğim 1. nesil.Yani 1. nesil vtec i hondada 1.6 motorda kullanmıyor şu anda.Typer da var.Ama mitsubishi nin o tip mivec i maalesef Türkiye de hiç yok.

  13. #51
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömer+1

    nissan ve mitsubishi vtec bile açıyor

    BORKED


    şiddetle seyretmenizi öneririm hem 5500 hemde 6100devirde sese dikkat

    BORKED

    http://www.youtube.com/watch?v=ZnGKlUqRer8
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  14. #52
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondanın kullandıgı sistemin diğerlerinden farkı bana gore hissiyat olayı nasıl turbo doldugu an araba fırlar hondada bu vtec sistemini ust devirlerde cıldırması icin ozellikle ayarlamıs ama altlardanda feragat ediyor buda ayrı konu...

    ona en yakın sistemi ki yakıt sistemine kadar aynı sistemi kullanıylar Clio 3 RS kullanıyor yine farkı alt devirlerde honda motorundan daha iyi olusu ve sistem VVT
    İşte mitsunun toyotanın filan aynı şekilde fırlayan modelleri Türkiye ye hiç girmemiş maalesef.Mesela mirage cyborg 1.6 motor 185 hp dir.Ama Türkiye ye hiç mirage girmemiş.Yani bu konuda honda Türkiye de rakipsizliğin avantajını tutuyor elinde.Ve olayın turboyla çok alakası yok.Hem bu sistemin sadece kullanılışı değişir markalar arasında.Amaç ve sonuç aynıdır.Amaç belirli bir devrin üzerinde, subapların daha çok açılmasını sağlayarak motora daha fazla hava dolayısıyla daha fazla yakıt aldırmaktır.Bir nevi dereceli egzantriğin gerektiğinde devreye girmesi gibi.Honda bunu farklı cam ların devreye girmesiyle sağlar, toyota egzantrik kasnağıyla mitsu bilmem neyle.Sonuç aynıdır.

  15. #53
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

    Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

    Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.
    Değişken subap zamanlamasını kullanmayan marka yok gibi bir şey.Hidrolik subap iticileri sayesinde farklı devirlerde farklı subap aralıkları sağlanıyor.O yüzden bu araçlar hem daha ömürlü hem de daha ekonomik oluyor.Diğer sistemler belirli devrin üzerinde performans amaçlı.

  16. #54

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ömer+1

    nissan ve mitsubishi vtec bile açıyor

    BORKED


    şiddetle seyretmenizi öneririm hem 5500 hemde 6100devirde sese dikkat

    BORKED

    http://www.youtube.com/watch?v=ZnGKlUqRer8
    yanlız cok iyimis yaw aynı k20 motoru gibi motorlar

  17. #55
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206 RC - VVT
    406 coupe ve 607 2.2 motor - VVT
    Clio RS - VVT
    Bundan tam emin değilim ama Clio V6 da da VVT vardı sanki.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #56
    32FT430
    Misafir
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Variable Lift ile Variable Timing i karıştırmayın. Konuyu açan arkadaş yanlış yazmış zaten baştan.

    Alfanın kullandığı sadece değişken subap zamanlamasıdır. Birçok firma kullanıyor halihazırda bu sistemleri. Vanos, VVTi, TI VCT vs.

    Vtec ise egzantrik profilinin değiştirilmesidir. Bunu çok daha az firma kullanıyor. Fiatta var buna benzer bir sistem Multiair, BMW nin valvetronic i var Audinin ve Toyotanın değişken liftli sistemleri var.
    ömer abi vtec ile lift tamamen farklı.çoğu insan vtec'in çakması der ama işin incelemedikleri için.vtec egzantirik açılarını değiştirirken ( 5500 d/d sonrası ) lift'te ise hava giriş ve çıkışları hızlanıyor ( 6000 d/d sonrası ) yani vtec ile lift tamami ile farklı.zaten vvt-i ile aynı anda çalışıyor tek farkı 6000 de lift açması.dual vvti'da ise vvti'e göre hem emme supapları hemde egzoz supapları kontrol altına alınıyor.valvematic toyota'nın yeni sisteminde hem egzoz hem emme + olarak gaz kelebeğinide kontrol ediyor.1.6L 132bg lik yeni corolla motorlarında bu sistem mevcut.avensis dahil

    Toyota, akıllı değişken subap zamanlaması ve aralığı motoru VVTL-i ile, VVT-i motorundan bir adım daha öne geçirir. Bu motor, emme ve egzoz supaplarının açılma aralığını otomatik olarak ayarlır. Aslında, VVTL-i teknolojisiyle insan bedeni arasında bir çok benzerlik bulunmaktadır. Sporcular da ciğerlerine giren ve çıkan hava miktarını artırmak için antreman yapar.

    Toyota'nın Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) yüksek devirlerde, daha fazla temiz havanın silindirlere girmesi ve egzoz gazının rahatça çıkması için dört supapın açılma aralık miktarını kontrol eder. Yüksek devirlerde (6000 dev/dak'nın üstünde), silindire hava girişinin artması, daha iyi bir yanma, daha fazla güç ve daha az zararlı emisyon anlamına gelir.

  19. #57
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    renult un f4r motorlarında cok belirgin ses değişimi var...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •