User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
81 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Meggy RS Dyno Eğrisi

  1. #20
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tork eğrisinden anlaşılıyor zaten klasik barbaros bayrak yazılımı

    Orta devirlerde tork patlaması, üstlerde düşen tork eğrisi
    valla megane rs konusunda en çok tecrübesi olan tr de barbaros diye ona gidiyorum ben.

    çünkü ona gitmeden önce kimle bilgi alışverişi yaptıysam ya 25 30 hp den fazlasını eklemek istemiyor yada superchips gibi hazır yazılımları kırık olarak atma peşindeler.

    kimide çok iyi anladığını söylüyor ama sürekli ekmelerinden anlıyorumki megane rs e fazla bulaşmak istemiyorlar

    ama barbaros en azından en ufak bişeyde ilgileniyor. allah var yukarda daha hiç mırın kırın etmedi bişey istediğimde veya bi hava filtresi bile taksam gitsem dynoya demiyor yani senlemi uraşıcam hemen cıkarıyor sonrada borcum ne dediğimde ya git işine diyip gönderiyor
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  2. #21
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben sadece tork eğrisinden kimin yaptığını anladım

    Barbaros'un dynosunda ölçtük demeseydinde tork eğrisi hiç yabancı gelmezdi bana

  3. #22
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    megane RS std turbo stg1 yazılım 255 260 HP
    std turbo stg2 yazılım cooler 275-285
    hybrid turbo (19T) + cooler 320-340
    hybrid turbo (19T) + forged internals + cooler 380 HP

    recete bu sekilde

    Simdi bu aracı yapan tuner, Barbaros Bayrak, Turkiye de bilinen bir isim, acma kapama isini ona sorman daha dogru olur. Buyuk turbo yapınca RS de peak gucun artıyor fakat bazen torku kaybettigin bile oluyor alt devirlerde.

    Senin aracındaki hybrid turbonun ici nedir? 15 19 T gibi?

    Megane da stg1 le stg2 arasında peak guc farkı tork artısına gore cok az sayılır ve stg1 vs stg2 aracın karakterleri inanılmaz farklı.

    Stg 2 ozellikle alt devirlerden itibaren tren benzeri bir tork egrisi saglıyor, basınc olayını da stg 2 yazılım 1.3 bar, benim kullandıgım stg 2 yazılım 1.55 bar fakat benim throttle ayarları vs farklı.

    Benim arabam da ktec racing cooler var, basınc hatlarını mutlaka kontrol ettirmeni oneririm sana da. 1.5 bar gibi basınclar megane icin ciddi rakamlar.

    Egrin soyle boyle demeye gerek yok bu isten anlayan herkesin de bildigi gibi peak degerler anca dyno king yapar, 280 HP peak atan abuk bir yazılım yerine 270 HP duzgun dagılımlı egriyi ben yeglerim. Egrinin altında kalan alanı arttırmaya bak bence, tork mumkun oldugu kadar uniform gelsin. Krankta da 400 Nm torku astırma yoksa benim arabam gibi dyno ustunde balata bitirir aracın.


    Selamlar

  4. #23
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolasın. zamanla çözücez dahada. sen biraz daha kullanda rstuner in yazılımını bakarsın bende geçebilirim.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  5. #24

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben sadece tork eğrisinden kimin yaptığını anladım

    Barbaros'un dynosunda ölçtük demeseydinde tork eğrisi hiç yabancı gelmezdi bana
    o araba o kadar değilmidir yani?benim aracım 1.4tsi 122, benimde tork eğrim üstlerde iyi değil.turbo ufak kaldığı için öyle denildi ama?barbaros abiye yaptırdım bende.

  6. #25
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben iyidir kötüdür orasını bilmem, kendi görüşlerimi söyledim aracıma yaptığı yazılımdan sonra.

    Megane rs in turbosu evo 9 ile aynı denmis ki o turbo oyle fındık turbo kategorisinde degil, sonuc ortada.

    Ha bu sadece turboyla alakalı degil, kapagın flowu, vs vs bi suru etken var

    Ama ne zaman barbaros bayrak'ın yaptıgı bir aracın dyno egrisini gorsem everest silueti goruyorum orada

    Kimine gore boylesi guzeldir, orasını bilemem. Ama bence degil.

  7. #26
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşşallah bence arabayı ılk aldıgın gunden dusunursek cok cok basarılı kazasız belasız
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben iyidir kötüdür orasını bilmem, kendi görüşlerimi söyledim aracıma yaptığı yazılımdan sonra.

    Megane rs in turbosu evo 9 ile aynı denmis ki o turbo oyle fındık turbo kategorisinde degil, sonuc ortada.

    Ha bu sadece turboyla alakalı degil, kapagın flowu, vs vs bi suru etken var

    Ama ne zaman barbaros bayrak'ın yaptıgı bir aracın dyno egrisini gorsem everest silueti goruyorum orada

    Kimine gore boylesi guzeldir, orasını bilemem. Ama bence degil.
    ilk mapte öyle birşey yoktu tork eğrisi çok güzeldi.dümdüz.sonra yüklenince öyle oldu.yani aractan max gücü alınca öyle birşey oluyor olabilirmi?atıyorum 300 nm alıp düz eğri alıyosa 340 nm alıyor fakat eğri biraz everest oluyor.5000 rpmde 300 alıyorsa ilk haliyle 2.mapte 5000 rpmde de 315 e filan denk geliyor.biraz karısık anlattım ama umarım anlarsın

  9. #28
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk mapte öyle birşey yoktu tork eğrisi çok güzeldi.dümdüz.sonra yüklenince öyle oldu.yani aractan max gücü alınca öyle birşey oluyor olabilirmi?atıyorum 300 nm alıp düz eğri alıyosa 340 nm alıyor fakat eğri biraz everest oluyor.5000 rpmde 300 alıyorsa ilk haliyle 2.mapte 5000 rpmde de 315 e filan denk geliyor.biraz karısık anlattım ama umarım anlarsın
    Dyno ciktilari duruyorsa grafigin altinda kalan alandan birseyler cikarabilirsin

  10. #29

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu overboost denen olay remapla oluyormu?

  11. #30
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rs ler ne devir çeviriyor acaba ? dyno da 6000 görüyorum heralde .. bana göre gayet güzel peak yapıp devir uzunluğuna göre (görünen) güzel yerde düşüyor .. yürüyüşünden de memnunsan şimdilik sorun yoktur heralde

  12. #31
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben'm meggy n'n egrisine benziyor, turbonun flowuyla ilgili, yazilimla da olsa 5500 den sonra gucu tutmasini beklemeyin o turboyla...
    biri ben amerikadan donmeden turboyu buyutsun su rsde de artik cupralara rakip ciksin...
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  13. #32
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben'm meggy n'n egrisine benziyor, turbonun flowuyla ilgili, yazilimla da olsa 5500 den sonra gucu tutmasini beklemeyin o turboyla...
    biri ben amerikadan donmeden turboyu buyutsun su rsde de artik cupralara rakip ciksin...
    Dun ozellikle diger megane rs dynolarina baktim yazilimli bir kac tane

    peak guc 250-260 larda genellikle, ama lineerligi daha basarili

    ama dediginiz gibi guc ust devirlerde her haluskarda dusuyor, ama egri genel yapisi itibariyle daha lineer. Orta devirlerde patlama olup ustlerde gebermiyor nispeten.

    Buyuk turbo olmuyormus bu arada, ogrenmis olduk

  14. #33
    BlackEmperor
    Misafir
    beyler araba vtec değil üstlerde güç çok düşmüş diyorsunuzda aracın motor karakteristiğini de dikkate alalım. misal bende 6500 devir dönüyorum ama max güçü 5400 de veriyor araç stock Her arac redline yakın max güç vercek diye bi kural mı var. kullanılan turbo ve enjektör onu destekliyordur Yazılımcı aracın malzemesi neyse ona göre bişeleyler ayarlamak durumunda veya ayarladığı setup o eğriyi çıkartmkta, yetmiyorsa yakıt ve hava güç aşağılarda gelecek. Üstlerde bitecek. Bence orjinal ile yazılımlı halinin eğrilerini karşılaştırmak lazım ki ne kadar fark olmuş devir bazında... özellikle torqtaki değişim hangi devirlrde daha çok kendini göstermiş.

    maşallah diyelim bence gayet güzel bi sonuç

  15. #34
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devir 1-2-3 6500 4de 7bine yakın ceviriyor ama üst devirlerin pek anlamı yok. vtec değil araba devir yükseltince güc almaz düşer.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #35
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse

  17. #36

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse
    bendede 46 bg çıktı 16 jantlı araçta.normal dediler.

  18. #37
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbosu evo9 la nasıl aynı olsun? evo 9 orj turbo ile 350+ hp verir sıkarsan. Yanlış bilgiler alıyorsun.
    Birisi td04 birisi td05. 19T turbo demek 0.19 metreküp/saniye verimli üflerim demek. Büyk turbo ile bu güç başarısız.

    OEm beyinde basınç haritasından ne bekliyorsunuz ki, danndik biriki tane tablo var. Onları yükseltiyorsun o kadar. Kimsenin elinde sihirli deynek yok.
    Bu aracın boost selenoidi yada wg si zayıf, emimim yazılımda bütün wg dutyler 100% yapıldı ama karşıya çıkan eğri bu oldu. Onları değiştirmeyi dene, araçta vvti varsa onun ayarlarını gözden geçirt.

    Limite yaklaşırken vuruntu dinleyin yada log alın, aracı yapan kişinin böyle bir alışkanlığı yok aman diyim, bükersiniz kolunu kırarsınız motorun bir yanını
    Built to fall....

  19. #38
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

    neyse araca tekrar maşallah

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •