User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
81 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Meggy RS Dyno Eğrisi

  1. #39

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah

    2.0 litre motor 1.1 bar basınç, üst devirlerde 0,9-1 bar..

    intercooler, downpipe ..

    sonuçlar olması gerektiği gibi..

    basınç daha fazla açılsa bile üst devirlerde gene 0.9-1 bar basınç oluşacak dolayısıyla max güç bu setupla çok fazla artmaz.. 2500- 4000 arası tork değeri artar, rollinglerde daha başarılı gider makina..

    tekrar maşallah..

  2. #40
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel bir araç reno bu sefer hem konfor, hem kalite, birde giden bir araç yapmış.Olmuş diyorsun 1.6 bar basanına bimnmiştim gayet başarılıydı(stok motora)

  3. #41
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok güzel bir araç reno bu sefer hem konfor, hem kalite, birde giden bir araç yapmış.Olmuş diyorsun 1.6 bar basanına bimnmiştim gayet başarılıydı(stok motora)
    akın son halini gormen lazım

  4. #42
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aktarmada biraz fazla güç kaybı var galiba 40hp nerdeyse
    ya açıkcası özgünün dynoda görmek isterdim aracı. cünkü çarpım marpım olayları barbarosun biraz farklı. bide belli bi hıza geldikten sonra tapa gaz yapması garip gibi geldi ama dynosu bence güvenilir. ama aktarmada harbiden o kadarmı kayıp var bilmiyorum bu işler karışık işler herkesde biraz farklılaşır dyno işler. ama roll denemesi filan yaptım bu gün baya bi fark oluştu. stokken 2nci viteste bana kafa cıkaran aracı daha gaza dokunmamla ayırmaya başladı 3e atmaya gerek bile kalmıyor.

    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbosu evo9 la nasıl aynı olsun? evo 9 orj turbo ile 350+ hp verir sıkarsan. Yanlış bilgiler alıyorsun.
    Birisi td04 birisi td05. 19T turbo demek 0.19 metreküp/saniye verimli üflerim demek. Büyk turbo ile bu güç başarısız.

    OEm beyinde basınç haritasından ne bekliyorsunuz ki, danndik biriki tane tablo var. Onları yükseltiyorsun o kadar. Kimsenin elinde sihirli deynek yok.
    Bu aracın boost selenoidi yada wg si zayıf, emimim yazılımda bütün wg dutyler 100% yapıldı ama karşıya çıkan eğri bu oldu. Onları değiştirmeyi dene, araçta vvti varsa onun ayarlarını gözden geçirt.

    Limite yaklaşırken vuruntu dinleyin yada log alın, aracı yapan kişinin böyle bir alışkanlığı yok aman diyim, bükersiniz kolunu kırarsınız motorun bir yanını
    onu farkettim vuruntu dinleme gibi bi alışkanlığı yok genel olarak iyi bi tuner. ancak clioRS nickli alper abinin rstuner tecrübesi olduğundan log alıp ona gönderip duruyorum. o ve hollandadaki rstunerin üreticisi arkadaşı bu işten anlıyorlar, zaten şuan bendeki stage 1 yazılım sayılır. yakında onların stage 2 yazılımını almayı düşünüyorum.

    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akın son halini gormen lazım
    valla bende merak ediyorum. dynoda baskı balata dayanmadı güce, bari bi RS tunerle güç testi yapıp bana göndersen çok makbule geçecek abey
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  5. #43
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı arfy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

    neyse araca tekrar maşallah
    Ben avans vuruyor mu dedim?
    Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
    , 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?
    Built to fall....

  6. #44
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben avans vuruyor mu dedim?
    Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
    , 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?

    aslında bir gün aracı sana getireyimde sen bi incelesen nasıl olur? ben turbosundan şuyundan buyundan senin gibi anlamam. en azından canlı test edip bi neler yapılabilir yorumlarsın. dediğin gibi yorumlansın fikirleri görelim ona göre ne yapabilirize bakalım isterim bende.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  7. #45
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben avans vuruyor mu dedim?
    Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
    , 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?
    Ozan o is baya komplike, wg isini oturtana kadar gobegimiz catladı benim aracta, su anda cruise dan odun verdim tas gibi oldu. Zaten kim takar cruisa

  8. #46
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben avans vuruyor mu dedim?
    Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
    , 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?
    başka bi dyno konusunda demiştin , yazıılıma laf etmenden ziyade log almaz kırılır falan fişman ..

    yazmamın sebebide buydu .. gayette defalarca log aldık ayarımızı ona göre yaptık falan filan ..
    neyse elbetteki siz daha iyisini yapıyorsunuzdur arkadaşta size getirir arabasını acayip bir yazılımla log ala ala avansı dinleye dinleye yaparsınız lineer bi eğrili dyno sheeti koyarsınız hep beraber yorumlarız ..

    konu değişmesin tartışmayalım herkonudan ottan b*ktan tartışma çıkıyor zaten birinede ben sebep olmak istemem , iyi geceler

  9. #47
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bişey olmaz arfy yaw tartışma forumu sıkıntı yok. senin aracını da barbaros chipledi ve deli dana gibi dehşet bi şekilde yürüyor aracın. yani barbaros gayet iyi bi yazılımcı. ama geçmişte bazı meggy rslerin başına gelen bi kaç ufak tefek olaydan dolayı megane rslerde gücünü fazla açmak istemiyor sanıyorum.

    ama özellikle yurtdışında meganelerle ilgilli custom çalışmaların sayısı arttı illaki o çalışmalardan eline geçenler olucaktır. benim için araştırmalara devam ettiğinide söyledi sağolsun.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  10. #48

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?
    bu turbo senin düşündüğün gibi 19T ayarında değil, eğer öle olsaydı 2.0 litre motorda 6k rpm de 1.2 - 1.3 barları görmesi gerekirdi..

    üst devirlere ulaşılan basınç 0,9-1 bar arası imiş..

    dolayısıyla bu güç çok anormal değil gibi..

  11. #49
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu turbo senin düşündüğün gibi 19T ayarında değil, eğer öle olsaydı 2.0 litre motorda 6k rpm de 1.2 - 1.3 barları görmesi gerekirdi..

    üst devirlere ulaşılan basınç 0,9-1 bar arası imiş..

    dolayısıyla bu güç çok anormal değil gibi..
    öbür konulara sonra cvp veririm de,
    emme manifoldundaki basınçla işimiz yok ki bizim, gaz kelebeğinden içeri giren hava ile işimiz var.

    Ayrıca basınç ayarı tamamen wastegate, ve varsa selenoid ile alakalıdır. İstersen bu turboya da 6000 devirde 1.5 bar bastırırsın, çatlar mı patlar mı bilmem ama basar yani.

    19T mitsubishinin emme tarafının isimlendirme şeklidir, 65% (emin değilim) verimde verebileceği maximum flowdur.
    Built to fall....

  12. #50
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    göktu okuyorsun konuyu ama ortada yoksun kesecem seni
    Built to fall....

  13. #51

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öbür konulara sonra cvp veririm de,
    emme manifoldundaki basınçla işimiz yok ki bizim, gaz kelebeğinden içeri giren hava ile işimiz var.

    Ayrıca basınç ayarı tamamen wastegate, ve varsa selenoid ile alakalıdır. İstersen bu turboya da 6000 devirde 1.5 bar bastırırsın, çatlar mı patlar mı bilmem ama basar yani.

    19T mitsubishinin emme tarafının isimlendirme şeklidir, 65% (emin değilim) verimde verebileceği maximum flowdur.
    nereye basıyosun 6000 devirde 1.5 bar bu turboyla, GT30 mu bu..

    arkadaş kendi yazmış, 1.1 continuous devam basınç, üst devirlerde 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..

    sence üst devirlerde basınç düşmesi yazılım tarafından mı sağlandı, tabiki değil..

    bu turbonun içeri göndermeye çalıştığı hava miktarı 6000 devirde 1,1 bar basınç oluşturmaya yetmediği için düşüyor..

    bu aracın üstündeki bu turbo ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturamazsın.., 3000- 4000 devirde olur belki ama 6000 devirde olmaz..

    ve üst devirlerde 1 bar, 0,9 bar basınç oluşuyorsa, ortaya çıkan güç normal yani..

  14. #52
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yanlış düşünüyorsun, turboda wastegate die bir düzenek var. Wastegate olmasa o araba 2 bar basar olduğu yerde bir tarafını kırar. Full kapasite mi çalışıyor sanıyorsun?


    Sallıyorum MeganeRS'de 0.5 bar gibi birşey olsun. Hiç bir beyin kontrolü olmadan yola çık o araba 0.5 bar basar.

    Araçta selenoid var, sen ona duty veriyorsun, yük arttıkça selenoid ecu tarafından tetikleniyor, hava bypass edilerek wastegate "kandırılıyor". Emme manifoldundaki basınç sallıyorum 0.9 bar olmasına rağmen wastegate'e 0.5 bar basınç geliyor.

    Fakat factory selenoidler bypass/bleedoff tipi olduğu için basınç bilmezler, sadece hava kaçırırlar. Hava debisi yüksek devirle beraber arttıkça bu yetersiz olur ve basınç düşer.
    Üreticiler tarafından istenilen birşeydir.

    Ama sen o arabaya 1.1 barlık wastegate tak sonuna kadar 1.1 bar gider, çünkü basınç 1.1 bara gelmeden wastegate açılmaz bütün egzoz gazı türbine e gitmeye zorlanır.

    Kırılan siyah RS 1.5 barda yürüyordu nasıl yürüyor sanıyorsun 50 dolarlık bir mbc ile. O turbo ile 1.5 bar da basarsın ama verimlilik sallıyorum 40%, EGT 1100 derece olur

    Ecu-wastegate-basınç kontrolü konusundaki makaleleri okumanı öneririm.
    Built to fall....

  15. #53
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    göktu okuyorsun konuyu ama ortada yoksun kesecem seni
    olm ne yazıym
    ben zamanında pes ettim yazılım mazılım işlerinden
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  16. #54

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dediklerinin doğru olduğunu varsayarsak, bu konudaki aracın redline a kadar 1.1 bar yürümesi gerekmez miydi?

    sence bu yazılımın basıncı üst devirlerde 0,9 bara düşürmesinden mi kaynaklanıyor.. ben zannetmiyorum, isteyen yazılımı yapana sorabilir..

    "kırılan siyah RS" orjinal turbosu ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturabiliyormuydu?? bu çok polyannacı bir iddia..

    senin dediğin gibi wastegate e 1.1 barlık yay koy, orjinal turbosuyla 1.1 bar gitsin, bu imkansız .. belirli bir devirde, üzerindeki turbo 1.1 bar basınç oluşturabilecek havayı gönderemiyecek..

    ecu wastegate basınç kontrolü konularından önce, motorda basıncı oluşturan nedir onu anlaşılması lazım..

    basıncı oluşturan havanın debisidir.. 6000 devirde 1.1 bar basınç oluşturacak debiyi turbo üretmiyorsa, senin ecun istediği kadar

    "mutlak basınç 1.1 bar olduğundan, selenoide elektrik vereyim, selenoid açılsın, hattaki basıncı wastegate e iletsin, wastegate yayı 1.1 bar basıncın oluşturduğu kuvvete dayanamayıp, turbonun eksoz tarafındaki kapağı açıp egzos gazını tahliye etsin" desin..

    6000 devirde basınç asla 1.1 bara ulaşmayacağı için ecu zaten böyle bir sinyal göndermeyecektir..

    yani elektronik basınç kontrol sisteminde anlaşılmayacak bişey yok, oldukça basit ve tefferruatsız bi düzenek..

    1. basıncı oku
    2. basıncı kayıtlı değerle kontrol et
    3. basın kayıtlı değerden az ise devam et, fazla ise adım 4 e geç
    4. selenoide sinyal gönder
    5. sinyal alan selenoid açılsın
    6. açılan selenoid havanın basıncını, wastegate e iletsin..
    7. hava basıncı, wastegate yayıya göre büyük olduğundan wastegate kapağı açılsın, gazın fazlası tahliye olsun..
    8. 1 ci adıma geri dön

    bu konuda daha fazla detaya ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum..

    burda anlaşılmayan nokta, küçük turbonun üfleyebileceği hava dolayısıyla oluşturabileceği, basınç sınırlı, büyük turbo daha çok hava üfleyebilir, daha çok hava da aynı motorda küçük turboya göre daha fazla basınç oluşmasına neden olur..

    kendi aracında eğer EVC gibi basınç kontrol eden bir cihaz varsa, 6000 devirde giderken, basıncı arttırmaya çalış, bir yerde basınç artması duracaktır, çünkü turbonun üst hava üfleme limitine ulaşacaksın.. alt devirlerde basıncı açma çünkü turbo alt devirlerde 1.5 - 2.0 bara yetebilir belki bu da tehlike oluşturur..

  17. #55
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
    WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


    Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

    Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

    Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
    Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

    Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.
    Built to fall....

  18. #56
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ahanda bu sti boost control tablolarından biri



    bu da coltun



    ki bunlar komple opensource beyinler, her tarafları 1000 kere mıncıklanmış, meganeRS de dandik üç beş tablo vardır, sonuçta aftermarket bir tuner tool kullanılıyor
    Built to fall....

  19. #57
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arfy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ranthor bayılıyorum senin yorumlarına .. dyno eğrisi koyuyorum aa avans vurmussun diyorsun , başkası koyuyor başka şeyler geliyor öyle yazmışsınki barbaros abinin limitlerde yazılım yaptığı herkes kırıyor ?

    neyse araca tekrar maşallah
    dynodan avansmı vuruyor ne gerekiyor ne takılır ne sökülür herşeyi %80 doğrulukla söylerim sana burda barbarosu kormak yad aaşalamak değil sadece dyno eğrisini yorumlamaktır alınma bence
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •