User Tag List

Sayfa 2/7 İlkİlk 1234 ... SonSon
121 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 106 gti için port polish

  1. #20

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabada hiç birşey olmasın,

    Emme manifoldu ve gaz kelebeğine port polish yaptır( bilmeyenlere açıklıyım ufak; gaz kelebeğini genişletiyorsunuz, emme portlarını genişletiyorsunuz ve polishliyip pürüzsüz hale getiriyorsunuz)

    '' verim alıyorsun ''

    Örn: 34 KHK 80 JDM VTİ's Old Car: TEG

    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  2. #21
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizim motorlarda ekstra işlem yoksa(stoksa) işe yaramıyor diye biliyorum acaba yanlışımmı var? deneyip gören varmı?
    bence yanılıyorsun heleki 106 saxso gibi bir arabada port polihs faydası olmama ihtimalini göremiyorum neredeyse tükürsem beygir vericek 106 port polihs illaki faydası olucaktır....
    gariban 106 gti....

  3. #22
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi baba yiğit göstersene bana sadece kelebek port polish ile beygirler kazanan?

    kelebek parlatırsın 5hp. bide filtre takarsın ordan 10 hp. oh ne güsel.
    murat senle bu konuları defalarca konuştuk biliyorsun kelebek parlatmayla tabiki güç alınmaz ama kelebeğe farklı açı kazandırıp güçalabilirsin ki ben yaparken göz kararıyla yapmıyorum 2 tane ayrı flow makinası mevcut.değerleri gözle görebiliyorum iyi bi filtre kiti evet 3 5 hp katar arabaya kimi arabaya 7 hp hp de alırsın.sen almazmı diyorsun yani şimdi..unutma motora haraketi veren hava benzin ateşleme port polish işlemi hava demek direk zatenvarsa sorup tartışmak istediğin bir şey kankim en zor yerlerden sorabilirsin..kelebeklede güç alırsın emme ilede güç alırsın hepsini tek tek tartışırız karşı bi düşüncen olursa ki gaz kelebeğiyle güç almış biri varsada benim ki bir cok müşterimde var almış yol ve dyno kanıtlarıda var
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  4. #23

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kelebeğe farklı açı kazandırmaktan tam olarak kastettiğiniz şey nedir?

    Birde flow benchmarkı yapıyorsunuz anladığım kadarı ile. Kelebek için öncesi ve sonrası şeklinde benchmark çıktısı varmı?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #24
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birincisi mevzu kelebek.manifoldu sübapları filtre kiti fln bi kenara bırak. kelebekden güç gelirmi gelmezmi. bu noktaya gelelim.

    bir kebeğin açısını nekadar değiştirebilirsin? olduki değiştirdin. var olan bir deliği büyütüp içeriye daha fazla hava sokmayı sağlayamadıkdan sonra bi cacık alamazsın. hava kanalı üzerindeki 5cm lik kelebeği üstersen camdan dök parlak olsun, hiçbi işe yaramaz.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  6. #25
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizde de ne ayak ne his varmış arkadaş. 3 5 hp yi anlıyorsunuz. buda ayrı bi mevzu
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  7. #26

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Murat abi sen takılmışsın parlatmaya,

    Mevzu emme manifoldu aslında kelebekte değil

    Ama benim önerim konunun özüne döner olursak emme-gaz kelebeği port polish ve mis gibi gaz tepkisi, mis gibi hp...
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  8. #27
    ufuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    T.C.
    Mesaj
    1.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bızım arabalarda gti vts de gaz kelebegınde tepe war onu duzeltıolar bı cok arabada gordum we arada cok fark oldugunda sahıt oldum

  9. #28
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ufuck Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bızım arabalarda gti vts de gaz kelebegınde tepe war onu duzeltıolar bı cok arabada gordum we arada cok fark oldugunda sahıt oldum


    hangi tepe? 106 kelebeği görmesek ok de

    mühendis hata yapmış. biz düzeltelim
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  10. #29
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelebeğe farklı açı kazandırmaktan tam olarak kastettiğiniz şey nedir?

    Birde flow benchmarkı yapıyorsunuz anladığım kadarı ile. Kelebek için öncesi ve sonrası şeklinde benchmark çıktısı varmı?
    2 farklı makinam var biri sf600 flowbench...ikincisi renkli hava üfliyen uçak sanayinde kullanılan bir makina sf600 den cıktı değil veri tutuyorum bilgisayara bağlı bir ünite değil başlı başına ir ünitedir bilmiyorum biliyormusun..kelebeğin testini hava vererek yapıyorum...sorunuz olursa yine yanıtlarım...
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  11. #30
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    hangi tepe? 106 kelebeği görmesek ok de

    mühendis hata yapmış. biz düzeltelim
    mühendis hatası değil murat gaz kelebeğinde üst tarafında ter acıdan bakarsan knife dediğimiz kesit mevcut.muhedis alt devirleride kollamak zorunda şehir içi kullanımlarda önemli biliyorsun ama bu bölgeler üst devirdede bir o kadar götürüsü var açıklıya bildimmi ??? bende bu işle cevap tükenmez bildiğimiz konular hakkında konuşuyoruz..bilmediğim bir şey olsa susardım
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  12. #31
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 farklı makinam var biri sf600 flowbench...ikincisi renkli hava üfliyen uçak sanayinde kullanılan bir makina sf600 den cıktı değil veri tutuyorum bilgisayara bağlı bir ünite değil başlı başına ir ünitedir bilmiyorum biliyormusun..kelebeğin testini hava vererek yapıyorum...sorunuz olursa yine yanıtlarım...
    farklı açı kazandırmak soruna aslında o biraz meslek sınırına giriyor ama istersen yine özelden açıklarım yüzeyden..kapak işlerkende farklı açılarla işlenir mesela atmo kapak ayrı turbo kapak farklı açı işlenir arabanın speclerine göre işlenir specten kastım sıkıştırma değeri egz lifti derecesi
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  13. #32
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla kaan kelebekle hp veriyorsun madem helal olsun. hakkatten biliyorsun işi
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  14. #33
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kaan kelebekle hp veriyorsun madem helal olsun. hakkatten biliyorsun işi
    sende bilirsin murat hatırlarsan denemiştik senle astra gsi ım vardı o zamanlar benim arabamın specleri gaz kelebeği port polish filtre egsoz vardı nasıl gittiğini görmüştün..106 gti ımdada keza öle ha onda emme manifolduda vardı işlem onada pek inanmıyodun nasıl böle gidiyo diye şimdide typer da port polish harici egsoz filtre var yani anlatmak istediğim ezbere değilde gerekli bilgi ve ekipmana sahipsen güç gelmesi cok normal..yani ezbere ne konuşuyorum nede bilmediğim konu hakkında yorum yapıyorum varsa baska bir sorun onuda yanıtlıyım ???
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  15. #34
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    denemeyi hatırlıyorum tabiki. sende hatırlarsın sanırım denediğin tüm araçlardaki sıkıntıları. o şekildeki ayarsız sorunlu araclara karşı "öyle vaauuvv nası yürüyor be hayran kaldık" modunda olmadım açıkcası ama geçmiştin tabi bahane olmaz dime? neyse konu başka yerlere kayıyor. sen işi bilerek yapmaya devam et.kusura bakma ben ezbere konuşuyorum öyle. bilmediğim şeyler hakkında yorumlar yapıyorum fln öyle. boşver sen beni
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #35

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 farklı makinam var biri sf600 flowbench...ikincisi renkli hava üfliyen uçak sanayinde kullanılan bir makina sf600 den cıktı değil veri tutuyorum bilgisayara bağlı bir ünite değil başlı başına ir ünitedir bilmiyorum biliyormusun..kelebeğin testini hava vererek yapıyorum...sorunuz olursa yine yanıtlarım...
    Ben nasıl ya da neyle yapıyorsunuz demedimki. Samimiyetinizi sorgulamak gibi bir niyetim yok. İkisi arasındaki farkı ölçtüğünüze göre değerleri merak etmiştim sadece. Atıyorum, polishten önce kelebek 100 CFM flow vardı polishten sonra 105 CFM flow var gibi..

    Ortada ölçülebilen bir veri varsa bunun çıktısınıda alabilirsiniz sanırım..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #36

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı açı kazandırmak soruna aslında o biraz meslek sınırına giriyor ama istersen yine özelden açıklarım yüzeyden..kapak işlerkende farklı açılarla işlenir mesela atmo kapak ayrı turbo kapak farklı açı işlenir arabanın speclerine göre işlenir specten kastım sıkıştırma değeri egz lifti derecesi
    Bunuda anlayamadım. Açıklarsanız memnun olurum. Kelebeğe açı kazandırdığınızı söylediniz. Bende ne olduğunu çözmeye çalışıyorum sadece. Kelebek denen zımbırtı öyle uzay mekiği teknolojisi falan içermiyor. Piston motorların icadından beri kullanılan bir aletten bahsediyoruz. Bilinmeyen hiçbir tarafıda yok. Kelebeğin giriş tarafında kalan portumu genişletiyorsunuz mesela? Eğer olayımız buysa kaç derecelik bir kazanç size ne kadar flow kazandırıyor? Bende flowbenchmark olmadığı için hazır olan birini bulduğumdan merakımı gidereyim istiyorum. Meslek sırrı olayına gerek yok. Zaten bu işlere el atmaya ne niyetim var ne de enerjim.
    Yoksa ben yanlış anladımda kelebeğin açıklık ifadesi olan milin açısınımı arttırıyorsunuz? Eğer olay kelebeğin açısını arttırmaksa rölanti değeri bu işlemden sonra değişiyormu?

    Kusura bakmayın ama benim sorduklarımın kapak işlenmesi ile falan alakası yok. Ben sadece kelebek konusuna takıldım. Yoksa hangi kapağın ne kadar taşlanması gerektiği limitleinin ne olduğu zaten bilinen bir endüstri standardıdır. Binde 12 nin üzerinde kapağı revize etmen gerekir der kurallar.. İster turbo olsun ister atmosferik.. Lifte falan girişmeye hiç gerek yok.. Üretim zaten bu esasa göre yapılır..

    Defansa gerek yok, bilen birilerinden birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz sadece...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #37
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben nasıl ya da neyle yapıyorsunuz demedimki. Samimiyetinizi sorgulamak gibi bir niyetim yok. İkisi arasındaki farkı ölçtüğünüze göre değerleri merak etmiştim sadece. Atıyorum, polishten önce kelebek 100 CFM flow vardı polishten sonra 105 CFM flow var gibi..

    Ortada ölçülebilen bir veri varsa bunun çıktısınıda alabilirsiniz sanırım..
    kelebek değeri en son yaptığım 289 cfm değerindeki kelebek 307 ye çıktı mesela böle bir değer söliyebilirim sana.bende sorguladığını düşünmedim zaten bilgi vermeye calıştım elimden geldiğince..birde açı nasıl veriyorsunuz diye sormuştunuz debiyi arttıracak şekilde havayı emiş oranındaki basıncı artırmak için verilen açı kısaca..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  19. #38

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kelebek değeri en son yaptığım 289 cfm değerindeki kelebek 307 ye çıktı mesela böle bir değer söliyebilirim sana.bende sorguladığını düşünmedim zaten bilgi vermeye calıştım elimden geldiğince..birde açı nasıl veriyorsunuz diye sormuştunuz debiyi arttıracak şekilde havayı emiş oranındaki basıncı artırmak için verilen açı kısaca..
    289 CFM = 12.5 AFR ile yaklaşık 192 hp
    307 CFM = 12.5 AFR ile yaklaşık 204 hp

    204-192= 12 hp... Hangi araba bu? Markası neydi yani? Kelebek polish i ile 12 hp verdiğine göre çok verimsiz bir motoru olmalı..

    debiyi arttıracak şekilde havayı emiş oranındaki basıncı artırmak için verilen açı kısaca.
    Bu cümlenizden hiçbirşey anlamadım. Sanırım saat geç oldu ondan..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •