iş dolayasıyla nete giremıyordum konuyu yenı gordum :D bi çift edılcek lafım wardı da neysee ;);) bu arada bi ara su aracınla denıyelım yaa :):) yurumez demısler yurutmussun ya :D görerıkm bakalım nasıl yuruyormus :):)
Printable View
Ya sen ne kadar agresif bir adamsin relax olmasini bi ogrenemedin gitti :D
Bu arada ben EZN S2K da hic niyetim yokken Utku ve Kaan' in guven verici sozleri ve aciklamalari sonrasi yaptirdim. Her portta yaklasik 2mm genisleme payi varmis o payi kullandi Kaan. Before after dynosu da mevcut.
Benim acikca hissettigim sey suydu, 4-5 ve 6. vitesler cok iyi oldu. Normalde eskiden EZN ye Clio RS ler teke tek Vtec ustu 200 km lere kadar tutunurken en son haliyle Okanin SS RS ile denedik ki buna Kaan da ve herkes sahittir 140 km den sonra resmen porno oluyordu. Ayni sekilde vtec ustu eskiden AC 106 200 lere kadar kafa burun gittigi EZN ile en son port polish sonrasi denedigimizde vtec ustu 180 den sonra direk EZN ayirmaya basliyordu.
Yani bunlar benim bizzat otoban dynosunda test ettigim sonuclardi. Murat ve Merruse arkadaslarima sunu soyleyeyim ki bilmelerinde fayda var. Dinamometreler o kadar kolay ve rahat manipule edilebiliyorlar ki. Ayrica Turkiye'deki bir cok taninmis dyno kesinlikle stabil degil. Ben ismi lazim degil cok taninmis bir dynoda 3 kere arka arkaya olcum yaptirdim port polish sonrasi, birinde 275hp verdi, birinde 250hp verdi birinde de 245 hp verdi. Arabayi dynodan indirmeden arka arkaya yaptigimiz 3 deneme.
Yani uzun lafin kisasi oyle dyno mayno bunlar gercekten saglikli veriler olmuyor. Hele hele port polish gibi atmosferikte gidim gidim alinan gucleri dogru yakalamakta pek tercih edilmiyor. Ama illa dyno diye tutturan olursa Kaan zaten 2 kere vermis konuda. EZN s2K dan tekerde aldigimiz guc ortada. Bunu da hala inatla inkar etmek akla mantiga sigmiyor.
Hersey defterde yaptiginiz hesapla birebir uyusmak zorunda degil. Netice itibari ile hesaba katmadiginiz daha bin tane komponent var ;)
Kaancim benim icin herseyden onemlisi isini durustce yapmandir. Gerisi teferruattir. Sana o zaman da soylemistim. Seni tanidiktan sonra port polishle EZN geriye gitmis umurumda bile degildi. Gider 200 dolar verir sifir manifold alirdim. Ama isine olan inancin ve guvenin bizi yanitlmadi.
Tekrar eline ve emegine saglik kardesim.:icon_tup:
abi Türkiye yazamadın mı Turkie yazdın :D Alamancasımı bu
Sokacam bu laptopa sonunda. Tam yaziyi yazarken mouse kel alaka yerlere zipliyor yazdigim yazi da p...c oluyor.
Uyari icin sagol kardesim. Hassasimdir bu konularda.
PPR Motorsport Engineering Powa !
gerçek bir blueprint yapılırsa 10-15 bg alınır ama tam yapılırsa
Konu hararetlenmiş, kapak işleme, blue print, port polish adı her ne zıkkım olursa olsun faydası / getirisi ispatlanmıştır.
Ha sonucu işi yapana çok çok bağlıdır, mühendisler düşenememişte biz mi düşündük konusuna gelince, Bir "Makina Mühendisi" olarak şunu yazayım, mühendislik aklını kullanarak minimum maliyet, maksimum imalat kolaylığı ve elde edebileceğin kadar sağlamını yapmaktır. Sağlamlık olayı da son yıllarda tartışılır her ürünün bir çevrim ömrü olması gerekir ki yenisini satabilesin. Üretim bantından her çıkan aracı fine tune etmeye kalkarsan sene deki üretimin 1 % ne iner. Bugün tunerler AMG den çıkan aracı bile tune ederken üstteki yazı da hayal olur :)
benimde demek istediğim tam olarak en iyi şekilde yapılırsa !!!..dediğiniz güçleri almak mümkün aşşağı yukarı arabasına göre değişir...örnek toyota emme gaz kelebeği 8 hp gibi bir artış.typer larda emme gaz kelebeği 11 hp gibi bir artış.s2000 de 12 hp gibi bir artış.megane coupe de kapak 13 hp artış gibi...yani uğraştığımız en iş en önemli tune diyebilirim..araç hava benzin ve ateşlemeden alıyo haraketini:) e biz nereyle uğraşıyoruz hava:)
sağol abicim biliyorsun başında tedirgindin acabamı diyordun yapsakmı yapmasakmı defelarca konuştuk..nasıl fark edeceğini bildiğim için tecrubemiz daha onceden olduğu için garantisinide vermiştim abi:) senlede konuştuğumuz gibi abi tr deki işlerim tabiki geçmiş yıla oranla iyileşti insanlara bazı seyleri daha da inandırdığımıza inanıyorum.tabiki bu işle daha öncedende bilgisi olan arkadaşlarımız bizi insanlara önerdi onlardanda ALLAH razı olsun..ama benim hala sanada dediğim gibi gelirimin % 80 yurt dışı işlerinden 911 turbo kapağından tutda audi rs2 kapağına kadar işledik..buda benim açımdan buyuk bir bilgi birikimi zenginlik.sunuda sölemeden gecemiycem benim için ilk önce kesinlikle ve kesinlikle müşteri memnuniyeti para asla 1.planda olmadı amotör ruhla profesyonel işlem her zaman daha sıcak baktığım bir açıdır iş geldiği zaman kafamda ilk beliren sey ne kadar güç alacağımız ve işlerken bana verdiği zevktir sonuçta işimi buyuk bi keyif alarak yapıyorum para son planda şükürler olsunki...senden de ALLAH razı olsun hakkını kişiye teslim eden yapın var abi.
kaan allahtan sana iş yaptıran 10 kişiden 10 uda memnun bole baltalıyorlar senı eger o 9 olsaydı vay halıne :)
bende rbc ve kelebegı polıshlettım kaana kesınlıkle fark edıyor.boş konuşmanın anlamı yok.ısın ılgınc yanı o bos konusanların kendılerıde kapagı fln ıslıyor.madem etkısı yok neden yapıyorlar acaba:)
Kaan - Bırak bu işleri gel Büyükçekmecede her zamanki köşemde bekliyorum seni burda çok port yapılcak şeyler var :D
kaan ,
dci motorlara yapılabilecek birşey var mı?
benim profile gir facede abi fotoları var benımkısı yapılırken oradan bakabılırsın
orası tamam da var mı tecrüben bu motorlarda? getirisi (hp-nm) götürüsü (tl-$-€)
:D:D
bu işlemden sonra sabit hızda giderken tüketimde değişim olur mu?
Kanka n/a ya göre turbo araçta alınan verim ne oranda ?
port&polish ten sonra dip gazda artıçaktır tabiki sebebi hava akışının hızlanması ve daha fazla oranda olacağı için aracınızın beyini fazla giren havayı görüp karışımı orantılamak için benzin acıcaktır bu tamamen dip gaz için gecerli altlarda ise daha iyi hava cektiği için daha kaliteli patlama yaratır kaliteli patlamadan meydana gelen güç sizi daha az gaz basma hisiyatı verecektir buda ekonomi sağlar eklemek istiyen olursa benim atladığım bir şey varsa iyi olur bilgilendirme açısından..
Aracımın gaz tepkisi çok çok kötü , alt devirlerde gaza oturunca elektronik kelebeğinde etkisiyle kimseler yok.Bu tepkisiz gaz pedalı ile iyi bir ikili olurlar mı:D
kanka bu işin n/a turbosu yok ikisindende verim alırsın...ancak kapak işlenirken n/a araca farklı sekilde işlenir turbo araca farklı sekilşde işlenir.kapağın turbo araca bir cok katıkısı olur güç gelir o kesindir bunun yanında geç dolduran turbo daha da erken doldurur ama bu işlem öle al eline oy değildir tamamen buyuk bi hesaba dayanır..
Aynen 1.4. Of cok isi var bu arabanin r9 u geri istiyorum ben:D
kaan abi bizim m50ler için yaptığın örnek varmı?? yoksa bu gidişle ilk benmi olucam :D
şu tatil dönüşü yaptırmayı düşünğyoruzda komple kelebek kapak vs. vs.
Olm zaten sirf s2000 de guc taahhut ettigin icin dukkani kapatip 2 gun benim arabayla ugrastin. Hatta bokunu cikartip arabayi sana emanet edip ben toplantiya gittim hatirliyosan :D Ozgune ayara bile sen goturdun sen yaptirdin ki maksat yapilan isin tam verimini dogru durust gorelim. Emegin coktur kardesim millet ne dese ne kadar elestirse bostur benim icin. Onlar kimin ne oldugunu bilmeden atip tutmayi cok severler. Sen meyva veriyorsun ya kafana tas yemen cok dogal. Ama unutma ki o taslar seni daha da basarili yapar ;)
Ama Utku ve Ilkan abi de sahit su manzarayi hic unutmam arabayi dynoya sokacaz motor sicak blok sicak Kaan almis eline islak bez emmenin ustune seriyor emmeyi sogutmak icin zuahuahuha :hehe: Fan hayvan gibi ufluyor Ilkan abi s2000 nin ustunu acmis montu da cekmis ustune zaturre olma korkusuyla :D Kaanin ustunde incecik spor bi ceket elinde bez fanin onunde motoru sogutuyor :hehe:
[QUOTE=JapanTuner;2406972...senden de ALLAH razı olsun hakkını kişiye teslim eden yapın var abi.[/QUOTE]
Allah razi olsun :)
sağol sorduğun için semih:)acık yok zaten ALLAH a şükür.bozulmamda :D...araba emiş yaparken havanın belli bir hızı var değilmi içeri giren..port polish den sonra bu havanın hacmi ve hızı artıyor.yanlışmı buluyosun bunu??ben işlem sonrası direk bunu ölçümle görüyorum..işlem önceside bağlıyorum makınaya..
Piyasadaki çoğu araba yaptırmış yaptıran herkes memnun neyi paylaşamadınız anlamadım gitti:S Piyasada hali hazırda iyi yürüyen çoğu arabadan önce yaptırdım port polish işini.Ben memnunum.Yarın birgün başka bir araba alsam onuda gönül rahatlığı ile yaptırtırım.
Ben kesinlikle faydası olduğunu otoban dyno da gördüm.hp olarak ne verdi bilemem ama önceden 2 boy geçildiğim araba ile yanyana yürümeye başladım ki buda bana yeterdi.He şimdi o köprünün altından çok su geçti.Bir iki ufak eksiğime rağmen arabamın yürüründen son derece memnunum.