bu işlemleri yaptıran herkez farkını gördüm diyor
2-3 kişi begenmemiş güç vermez demiş, çokta önemli degil...
bu işlemleri yaptıran herkez farkını gördüm diyor
2-3 kişi begenmemiş güç vermez demiş, çokta önemli degil...
kişilik işçilik 10 numara krdşm benmhaftaya yanındayım alalım beygirleri =)=)
Geçen bir araca port polish yaptık bizde
2-3 gün alışma devresini atlatsın bakalım güzel bir video çekicez
Kelebek denildiğine bakmayın sakın emme manifoldları kadar uğraştırıyor kelebek
Tamamen genişletilip parlatılması 3-4 saat arası tutuyor bir kelebeği port polish yapmak
bu yapılan işlem port polish tartışmasız farkı olduğunu bizzat gördüğüm için yazıyorum kaan kardeşimi severim tabiki ama bunu onu savunmak adınada söylemiyorum
benim arabam 1.4 hdi dizel bir araba standartında 68 hp olan ufacık bir psa motor yapılacak işlemler sınırsız olabilir ama benim bütçem sınırlı bu sınırlar içerisindede port polishin düşük maliyet ve getirisi sebebiyle yeri oldu kaan benim arabamda gaz kelebeği olmadığından turboyu ve emme manifoldunu işledi bu şekildeki bir arabada bile 1 boya yakın fark oluşturabiliyorsa ve kullanıcı olduğum aracımı tanıdığımdan bariz belirgin fark oldu ve kesinlikle tartışmasız işçiliği ve özeni var düşünen varsa şimdiye kadar durduğu kabahat yaptırdıktan sonrada söylesinler fark oldumu olmadımı diye kanıtlansın bir kez daha bende müsayit zamanımda tekrardan turbomu sökücem ve işlicez çünkü porlu turbomu değiştirdim yenisinede istiyorum
memnuniyetsiz birşey olsa neden uğraşıyım arabasına göre değişir ama turbo sökmekmi gaz kelebeğimi![]()
kaan kardeşim bilen zaten biliyor tartışmalara gerek yok bence kimse kimseyi kırmasın gücenmesin veriler mevcut yaptıran ve bir tane şikayetçi yok![]()
Ya sen ne kadar agresif bir adamsin relax olmasini bi ogrenemedin gitti
Bu arada ben EZN S2K da hic niyetim yokken Utku ve Kaan' in guven verici sozleri ve aciklamalari sonrasi yaptirdim. Her portta yaklasik 2mm genisleme payi varmis o payi kullandi Kaan. Before after dynosu da mevcut.
Benim acikca hissettigim sey suydu, 4-5 ve 6. vitesler cok iyi oldu. Normalde eskiden EZN ye Clio RS ler teke tek Vtec ustu 200 km lere kadar tutunurken en son haliyle Okanin SS RS ile denedik ki buna Kaan da ve herkes sahittir 140 km den sonra resmen porno oluyordu. Ayni sekilde vtec ustu eskiden AC 106 200 lere kadar kafa burun gittigi EZN ile en son port polish sonrasi denedigimizde vtec ustu 180 den sonra direk EZN ayirmaya basliyordu.
Yani bunlar benim bizzat otoban dynosunda test ettigim sonuclardi. Murat ve Merruse arkadaslarima sunu soyleyeyim ki bilmelerinde fayda var. Dinamometreler o kadar kolay ve rahat manipule edilebiliyorlar ki. Ayrica Turkiye'deki bir cok taninmis dyno kesinlikle stabil degil. Ben ismi lazim degil cok taninmis bir dynoda 3 kere arka arkaya olcum yaptirdim port polish sonrasi, birinde 275hp verdi, birinde 250hp verdi birinde de 245 hp verdi. Arabayi dynodan indirmeden arka arkaya yaptigimiz 3 deneme.
Yani uzun lafin kisasi oyle dyno mayno bunlar gercekten saglikli veriler olmuyor. Hele hele port polish gibi atmosferikte gidim gidim alinan gucleri dogru yakalamakta pek tercih edilmiyor. Ama illa dyno diye tutturan olursa Kaan zaten 2 kere vermis konuda. EZN s2K dan tekerde aldigimiz guc ortada. Bunu da hala inatla inkar etmek akla mantiga sigmiyor.
Hersey defterde yaptiginiz hesapla birebir uyusmak zorunda degil. Netice itibari ile hesaba katmadiginiz daha bin tane komponent var
Kaancim benim icin herseyden onemlisi isini durustce yapmandir. Gerisi teferruattir. Sana o zaman da soylemistim. Seni tanidiktan sonra port polishle EZN geriye gitmis umurumda bile degildi. Gider 200 dolar verir sifir manifold alirdim. Ama isine olan inancin ve guvenin bizi yanitlmadi.
Tekrar eline ve emegine saglik kardesim.![]()
Sokacam bu laptopa sonunda. Tam yaziyi yazarken mouse kel alaka yerlere zipliyor yazdigim yazi da p...c oluyor.
Uyari icin sagol kardesim. Hassasimdir bu konularda.
PPR Motorsport Engineering Powa !
Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın
gerçek bir blueprint yapılırsa 10-15 bg alınır ama tam yapılırsa
İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL
Konu hararetlenmiş, kapak işleme, blue print, port polish adı her ne zıkkım olursa olsun faydası / getirisi ispatlanmıştır.
Ha sonucu işi yapana çok çok bağlıdır, mühendisler düşenememişte biz mi düşündük konusuna gelince, Bir "Makina Mühendisi" olarak şunu yazayım, mühendislik aklını kullanarak minimum maliyet, maksimum imalat kolaylığı ve elde edebileceğin kadar sağlamını yapmaktır. Sağlamlık olayı da son yıllarda tartışılır her ürünün bir çevrim ömrü olması gerekir ki yenisini satabilesin. Üretim bantından her çıkan aracı fine tune etmeye kalkarsan sene deki üretimin 1 % ne iner. Bugün tunerler AMG den çıkan aracı bile tune ederken üstteki yazı da hayal olur![]()
benimde demek istediğim tam olarak en iyi şekilde yapılırsa !!!..dediğiniz güçleri almak mümkün aşşağı yukarı arabasına göre değişir...örnek toyota emme gaz kelebeği 8 hp gibi bir artış.typer larda emme gaz kelebeği 11 hp gibi bir artış.s2000 de 12 hp gibi bir artış.megane coupe de kapak 13 hp artış gibi...yani uğraştığımız en iş en önemli tune diyebilirim..araç hava benzin ve ateşlemeden alıyo haraketinie biz nereyle uğraşıyoruz hava
![]()
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
sağol abicim biliyorsun başında tedirgindin acabamı diyordun yapsakmı yapmasakmı defelarca konuştuk..nasıl fark edeceğini bildiğim için tecrubemiz daha onceden olduğu için garantisinide vermiştim abisenlede konuştuğumuz gibi abi tr deki işlerim tabiki geçmiş yıla oranla iyileşti insanlara bazı seyleri daha da inandırdığımıza inanıyorum.tabiki bu işle daha öncedende bilgisi olan arkadaşlarımız bizi insanlara önerdi onlardanda ALLAH razı olsun..ama benim hala sanada dediğim gibi gelirimin % 80 yurt dışı işlerinden 911 turbo kapağından tutda audi rs2 kapağına kadar işledik..buda benim açımdan buyuk bir bilgi birikimi zenginlik.sunuda sölemeden gecemiycem benim için ilk önce kesinlikle ve kesinlikle müşteri memnuniyeti para asla 1.planda olmadı amotör ruhla profesyonel işlem her zaman daha sıcak baktığım bir açıdır iş geldiği zaman kafamda ilk beliren sey ne kadar güç alacağımız ve işlerken bana verdiği zevktir sonuçta işimi buyuk bi keyif alarak yapıyorum para son planda şükürler olsunki...senden de ALLAH razı olsun hakkını kişiye teslim eden yapın var abi.
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
kaan allahtan sana iş yaptıran 10 kişiden 10 uda memnun bole baltalıyorlar senı eger o 9 olsaydı vay halıne
bende rbc ve kelebegı polıshlettım kaana kesınlıkle fark edıyor.boş konuşmanın anlamı yok.ısın ılgınc yanı o bos konusanların kendılerıde kapagı fln ıslıyor.madem etkısı yok neden yapıyorlar acaba![]()
Kaan - Bırak bu işleri gel Büyükçekmecede her zamanki köşemde bekliyorum seni burda çok port yapılcak şeyler var![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)