User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: focus 2 yay ısıtma presleme?

  1. #20
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı bısıy sorucam ben sımdı orjınal yaylarını presletsem muayne 2015 te ama o zaman nasıl bı yontem uygulucam?gerı nasıl kaldırıcm arabayı?
    yine mecburen yayı presslettiğin yere gideceksin mecburen

  2. #21
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geri kaldırabılıyolar yani?

  3. #22
    bugra1945 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kestir bence.

  4. #23
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geri kaldırabılıyolar yani?
    Olmadı araya takoz koyucaksınız gidiceksiniz muayeneye ordan çıkar çıkmaz sanayiye tekrar ve söktüreceksiniz takozları.

  5. #24
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuda bende muzdaribim laguna 2ye kw 3.5cm yay taktırdım ancak aracım istediğim kadar düşmedi. Yaylarrın yapısı nedeni ile bakla almak mümkün değil. Yayların tablalara oturan kısımları dar göbek kısmı geniş. Kesmek mümkün değil. Burda Custom bir iş yaptırmak mümkün değil. Bende Çıkmazdayım.

  6. #25

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    camurluklara degmezse sıkıntı olmaz en azından bende olmadı.

  7. #26
    Eyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    4.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yine mecburen yayı presslettiğin yere gideceksin mecburen
    Peki spor yayı presletsek? Sertleşme olurmu , yani sertleşirde orjinal yaylarda konfor çok gitmiyor diyorlar..Spor yaydada değişme olmasa yeter

  8. #27
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyüp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki spor yayı presletsek? Sertleşme olurmu , yani sertleşirde orjinal yaylarda konfor çok gitmiyor diyorlar..Spor yaydada değişme olmasa yeter
    baklalar birbirine temas etmediği sürece presste isteseler de yay sertliğini değiştiremezler.

    yapılanın yanlışlığını yazmıyorum bile artık

  9. #28
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiziksel olarak direnç kuvveti belli bir yayı sıcak yada soğuk presste basarak özelliğini değiştirmiş olursunuz. Bakla değer değmez önemli değil , yayın özelliği esnekliği reboundu vs değişir. yay pressletmiş biri olarak değil Fizik okumuş biri olarak yazıyorum

  10. #29
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiziksel olarak direnç kuvveti belli bir yayı sıcak yada soğuk presste basarak özelliğini değiştirmiş olursunuz. Bakla değer değmez önemli değil , yayın özelliği esnekliği reboundu vs değişir. yay pressletmiş biri olarak değil Fizik okumuş biri olarak yazıyorum
    Bende yay pressletmiş biri olarak değil makine müh. okumakta olan biri olarak yazıyorum

    Yayların sertliği (esneklik sabitleri) genel olarak malzeme cinsi, malzemenin çapı (çeliğin çapı), helezonun çapı, çalışabilir durumdaki baklaların sayısına bağlıdır.


    Özellikle soğuk presste malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler. Çalışabilir durumdaki bakla sayısını belirttim zaten.

    *Malzemenin cinsini değiştiremezler, ancak kabul etmek gerekir ki press işlemi malzemede plastik deformasyona sebep olacaktır.(yield strength'i aşma muhabbeti) Sertlikte değişmenin büyüklüğü buradaki deformasyona bağlı olur ki araç içerisindekiler tarafından ne kadar hissedilir tartışılır..

    Ekleme; sıcak press ne tam olarak bilmiyorum, oksijen şeysiyle ısıtma muhabbetleriyse zaten suyu verilmiş çeliğe yeniden ısı uygularsanız evlere şenlik olur

  11. #30
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben soğuk press yaptırdım arkaya 2.5 cm hiçbir zararını sekmesini vurmasını görmedim

    yapan yere görede değişebilir.

    deneyipte kullananların yorumu bence daha önemli bazen teorik bilgiyi reel de olan olaylar alt edebiliyor.

  12. #31
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edemez, teoride imkansız olanın pratikte mümkünlüğü olmaz. Yaptım oldu, yada olmaz diyorsunuz ama oluyor tarzı olaylar için bi iş yapılırken belirlenen bir şey olan: 'factor of safety' diyorum

  13. #32
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende yay pressletmiş biri olarak değil makine müh. okumakta olan biri olarak yazıyorum

    Yayların sertliği (esneklik sabitleri) genel olarak malzeme cinsi, malzemenin çapı (çeliğin çapı), helezonun çapı, çalışabilir durumdaki baklaların sayısına bağlıdır.


    Özellikle soğuk presste malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler. Çalışabilir durumdaki bakla sayısını belirttim zaten.

    *Malzemenin cinsini değiştiremezler, ancak kabul etmek gerekir ki press işlemi malzemede plastik deformasyona sebep olacaktır.(yield strength'i aşma muhabbeti) Sertlikte değişmenin büyüklüğü buradaki deformasyona bağlı olur ki araç içerisindekiler tarafından ne kadar hissedilir tartışılır..

    Ekleme; sıcak press ne tam olarak bilmiyorum, oksijen şeysiyle ısıtma muhabbetleriyse zaten suyu verilmiş çeliğe yeniden ısı uygularsanız evlere şenlik olur
    elbette yayın malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler kısmına katılıyorum fakat press sonrası yay farklı çalışır farklı tepki verir, argesi yapılmış bir ürünün fiziği ile oynuyorsun sonucu tahmin etmek için malzeme mühendisi olmaya gerek yok diye düşünüyorum yaptıranlara hayırlı sürüşler..

  14. #33
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elbette yayın malzeme çapı, helezon çapı ve malzemenin cinsini* değiştiremezler kısmına katılıyorum fakat press sonrası yay farklı çalışır farklı tepki verir, argesi yapılmış bir ürünün fiziği ile oynuyorsun sonucu tahmin etmek için malzeme mühendisi olmaya gerek yok diye düşünüyorum yaptıranlara hayırlı sürüşler..
    Farklı yollardan aynı şeyleri söylüyoruz aslında

    İlk önce yapılması doğru bir iş değil. Ayrıca ' bir ürünün fiziği ile oynuyorsun' buna da katılıyorum ancak yapılan işin boyutlarına göre oluşacak sertlik farkı ve diğer etmenler tasarım töleranslarından dolayı kullanıcı tarafından hissedilmeyebilir ve pratikte birçok kullanıcı hissedemiyor gibi görünüyor.

    Tabiki hissedilmemesi tehlikeli olmadığı anlamına gelmiyor. Ufak tartışma için teşekkürler

  15. #34
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Farklı yollardan aynı şeyleri söylüyoruz aslında

    İlk önce yapılması doğru bir iş değil. Ayrıca ' bir ürünün fiziği ile oynuyorsun' buna da katılıyorum ancak yapılan işin boyutlarına göre oluşacak sertlik farkı ve diğer etmenler tasarım töleranslarından dolayı kullanıcı tarafından hissedilmeyebilir ve pratikte birçok kullanıcı hissedemiyor gibi görünüyor.

    Tabiki hissedilmemesi tehlikeli olmadığı anlamına gelmiyor. Ufak tartışma için teşekkürler
    Keşke her tartışma bu şekilde olabilse Birbirimizi anladığımızı düşünüyorum ben de Günlük kullanımlarda kimse şikayetçi olmuyor pressli yaydan falan eğer ki sekmeyi artırmadıysa çok sert olmadıysa.. Fakat benim merak ettiğim hani otobanlarda 170 180 ile geçilen tatlı virajlar vardır böyle viyadüklerde. Ek yeri olur canım ülkemin yollarında bir de benim diyen arabayı bile yörüngesinden çıkarır işte o yerlerde mesela , sonradan müdahale edilmiş yaylar ne tepki verir ? Virajlı yolda azcık gaza gelir de hızlı girmek ister insan bazen , tam da öyle bir viraja çukur denk gelir..

    Varsayım bunların hepsi tabii ki sonucunda bişey olacak diye bir garanti yok. En iyi marka yayda da üretim hatası vs çıkabilir tabii. Ama uzun lafın kısası anladın beni Argesi , testleri yapılıyor bu iş için okumuş adamlar üretiyor. Sonradan yapılan herhangi müdahaleye herhangi bir evrende güvenmem , güvenilmesi de sonuna kadar yanlıştır diye düşünüyorum.

    İki üç terim duymuş oldum , ben teşekkür ederim asıl

  16. #35
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bı ılan buldum ordakı arkadaslada konustum yaylar yerli üretimmiş sızce bı sıkıntı olurmu en cok satan urun bu suana kadar hıcbır sıkıntı olmadı dıyor ama sızlere soruyum dedım yayların yerlı uretım olması neyı degıstırır?cokmu sert olur 5 cm ?

    Connecting site...

  17. #36
    cerkez_kral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar ben şunu anlamıyorum yay kesilince yada ısıtılınca herkes ölüyormu ? araba yolda giderken rövaşata atarakmı gidiyor anlamadımki benim gözümde yay kesmeyle hayati bi tehlike yaşanmaz dikkatli sürmedikten sonra spor yay degil ne takarsan tak hayatını kurtaramazsın saygılar
    Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Kayseri
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaylarnızı ısıtmak kırılma ıhtımalını cok yukseltıcek ayrıca yayın ozellıgı olan darbeyi absorbe etme ozellıgını yıtırecek kesmek ıse yayın yapacagı ısden daha agır bır kıloyu yuklemıs olacaksınız ve yayın gunden gune daha preslenmıs bi hale gelıcek her ay olcum yapın aracınız bi mıktar daha dusdunu goreceksınız.Ayrıca darbeyı absorbe edemedıgınden dıger organlara aktarıcak .Lütfen aracınıza uygun kalıtelı bi yay secimi yapın pıyasadakı replica yaylar haric.yuru aksamı aracın bu kadar degersız olmamalı 3.5cmlık 5 cmlık yetmedı ısede coilover kullanarak bu ıhtıyacınızı giderin

  19. #38
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Orhun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaylarnızı ısıtmak kırılma ıhtımalını cok yukseltıcek ayrıca yayın ozellıgı olan darbeyi absorbe etme ozellıgını yıtırecek kesmek ıse yayın yapacagı ısden daha agır bır kıloyu yuklemıs olacaksınız ve yayın gunden gune daha preslenmıs bi hale gelıcek her ay olcum yapın aracınız bi mıktar daha dusdunu goreceksınız.Ayrıca darbeyı absorbe edemedıgınden dıger organlara aktarıcak .Lütfen aracınıza uygun kalıtelı bi yay secimi yapın pıyasadakı replica yaylar haric.yuru aksamı aracın bu kadar degersız olmamalı 3.5cmlık 5 cmlık yetmedı ısede coilover kullanarak bu ıhtıyacınızı giderin
    mishimoto nun yaylarını buldum 5 cm aracım ıcın sızın bı bılgınız varmı bu yaylar hakkında ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •