User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: mitsubishi evo için coilover önerisi

  1. #20
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurdestan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu seti yavaş yavaş toparlarım ama şuan derdim coilover bu durumda tein kw bilstein arasından hangisini seçmeliyim evo için

    2. seçenek önceki söylenen gibi orjinal evo 9 yay ve amortisörleri evo tanıdığım bir araç olmadığı için orjinalden gitmekmi mantıklı güzel bir coilover ile devam etmekmi ? evo 9 un orjileri coilover ile aynı rakamlara gelicekse seçim ne olmalı ?

    sekmeyen ve stabil bir evo amaç.
    evo 9 bilstein ile evo 8 in standart amortisorlerinin arasinda dunyalar var konfor konusunda. Evo 8 cok sert kalir 9'a gore. Keza sen yay takarak iyice konforu bitirmissin o yuzden evo 9 + standart yay seni rahat ettirir konfor bakimindan ancak istedigin alcakligi saglamaz o yuzden zaten senin coilover alman lazim.

    Coilover konusunda da Gokhan E. yazmis marka siralamasini ama ohlins konusunda katilmiyorum. Ohlins var ohlins var, direk model belirterek konusursak daha net olacak hersey.

    Ohlins dfv ile kw v3 arasinda hemen hemen hicbir fark yok, ne teknoloji olarak ne uretim kalitesi olarak. Ama Ohlins'in TT serilerini KW'nun 2A ve 3A serilerine tercih ederim. Ama zaten bunlar senin kullanimina uygun suspansyonlar degil. Seninki hem caddede hem pistte kullanabilecegin bir model olmali.

    Amortisor iside lastik isi gibi bu ulkede. Markalardan bahsedip "x marka iyi" "y marka kotu" demek uygunsuz acikcasi, yuzeysel degil ki bu konular boyle markalarla konusabilelim. Direk model model konusmak laizm, hic degilse segment segment konusulmali. Neyse.

    Bak bu linkte KW amortisorlerin tablosu var, neden variant 3'un caddede ve yolda kullanilan bir arac icin en uygun coilover oldugunu kendinde gorebilirsin.

    http://www.kw-suspensions.eu/images/...010-xl-img.jpg

    Ben her turlu Kw'dan yanayim, tamam belki teinden ya da hks'den pahalidir ama Kw v3, teknoloji olarakta hks'nin ve tein'in ayni segmentteki urunlerinden ustundur.

    Bilstein'in filanda super coiloverlari var cadde kullanimina uygun, ama bunlara erisemiyoruz. Bilstein ithalatcisi var mi? varsa biri sorabilir mi pss9 fiyati nedir? Ya ayni sey ohlins icinde gecerli , ohlins dfv ne kadar? Bu amortisorler piyasada varsa uzerinde konusup kafa yoralim kw mi ohlinsmi vs mi diye, ama bu segmentte bir tek Kw bu ulkeye geliyor diye biliyorum, geri kalanida hep 1 alt segmentteki fiyati sisirilmis urunlerdi...
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  2. #21
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaman ayırıp paylaşımda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim sıralamaya göre benimde herzaman güvendiğim 2 marka bilstein ve kw dir. audi s3 üm varken bilstein ithalatçısıyla uzun uzun görüşmüştüm türkiyeye ithalatı var fiyatlar tabiki yüksek

    birazdan evo 9 orjinal yay amortisörleri almaya gidiyorum bir arkadaştan ilk etapta onu deneyip gözlemleyelim istedim en azından araba orjinal ayarlarına gelir daha sonra iyice araştırıp en ideal coiloverı almak istiyorum

    evo 8 amortisörleri 9 dan daha sert demişsiniz ama eminim 9 amortisörlerinin bir ekstrası vardır? şuan arabada h&r yay var ve rahatsız edici derecede sekiyor evo bildiğim dimdik ve sert bir araç şuan üzerindekilerin yol tutuşu olumsuz etkilediğini düşünüyorum ama psikolojikmidir bilemedim açıkçası

    şöyleki audi TT ve s3 aracıma stok yaylarını söküp vogtland ve eibach yay takmıştım sonra farkettimki oem yaylar benim taktıklarımdan 2 kat ağır gülle gibiler ve arabaların ikiside sekmeye başladı ve kesinlikle daha yumuşak hale geldi bu tip arabalarda sadece helezonun ayar bozduğunu düşünüyorum görüntü haricinde hiçbir + sını göremedim

  3. #22
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurdestan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaman ayırıp paylaşımda bulunduğunuz için çok teşekkür ederim sıralamaya göre benimde herzaman güvendiğim 2 marka bilstein ve kw dir. audi s3 üm varken bilstein ithalatçısıyla uzun uzun görüşmüştüm türkiyeye ithalatı var fiyatlar tabiki yüksek

    birazdan evo 9 orjinal yay amortisörleri almaya gidiyorum bir arkadaştan ilk etapta onu deneyip gözlemleyelim istedim en azından araba orjinal ayarlarına gelir daha sonra iyice araştırıp en ideal coiloverı almak istiyorum

    evo 8 amortisörleri 9 dan daha sert demişsiniz ama eminim 9 amortisörlerinin bir ekstrası vardır? şuan arabada h&r yay var ve rahatsız edici derecede sekiyor evo bildiğim dimdik ve sert bir araç şuan üzerindekilerin yol tutuşu olumsuz etkilediğini düşünüyorum ama psikolojikmidir bilemedim açıkçası

    şöyleki audi TT ve s3 aracıma stok yaylarını söküp vogtland ve eibach yay takmıştım sonra farkettimki oem yaylar benim taktıklarımdan 2 kat ağır gülle gibiler ve arabaların ikiside sekmeye başladı ve kesinlikle daha yumuşak hale geldi bu tip arabalarda sadece helezonun ayar bozduğunu düşünüyorum görüntü haricinde hiçbir + sını göremedim
    Genel inanis sert olunca daha iyi yol tutacagi yonundedir ama bu tamamen hatalidir. Sekmeler hoplamalar ziplamalar sertligin asiri olmasindan kaynaklaniyor.

    Evo 9 bilstein amortisorlerin herhangi bir ayari bulunmamakta ancak yapi olarak evo 8'in amortisorlerinden cok daha konforlu bir karakteri var, daha iyi optimize edilmis kisaca. Bu yuzden yumusak hissettirir, insanin icini disina cikartmaz yolda giderken ancak is limitlerde yol tutmaya gelince evo 8 in amortisorlerinden daha basarilidir.

    Herhangi bir amortisorun karakterini belirleyen iki ana faktor vardir, rebound ve compression damping. Detaylica yazmaya olanak yok cunku cok detayli bir konu, ben bu suspansyon konusunu merak edenler icin bir baslangic noktasi veriyorum, zaten rebound diye arastirmaya baslayinca gerisi dallanip budaklanarak gelir.

    Bu arada aracin yol tutusunu lateral g'sini olcmeden degerlendiremeyiz ancak bununda kolayi var, akilli telefonlardaki gyro sensor sagolsun bircok yazilimla artik rahatlikla lateral g'yi olcebilirsiniz. Aslinda oturup bununla ilgili detayli bir rehber yazmak lazim fakat bu saatte olacak is degil. Ancak "how to log lateral g" diye aratirsaniz bununla ilgili birseyler cikacagina eminim.

    Biraz bilimsel gibi gelebilir ama acikcasi bu isin esasi bilimsel zaten. Otomobilleri muhendisler uretmeye devam ettigi surece bu islerde son sozu hep fizik/geometri/matematik soyleyecek bizde bunlara hakim oldugumuz kadar anlayacagiz bu islerden.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #23
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genel inanis sert olunca daha iyi yol tutacagi yonundedir ama bu tamamen hatalidir. Sekmeler hoplamalar ziplamalar sertligin asiri olmasindan kaynaklaniyor.

    Evo 9 bilstein amortisorlerin herhangi bir ayari bulunmamakta ancak yapi olarak evo 8'in amortisorlerinden cok daha konforlu bir karakteri var, daha iyi optimize edilmis kisaca. Bu yuzden yumusak hissettirir, insanin icini disina cikartmaz yolda giderken ancak is limitlerde yol tutmaya gelince evo 8 in amortisorlerinden daha basarilidir.

    Herhangi bir amortisorun karakterini belirleyen iki ana faktor vardir, rebound ve compression damping. Detaylica yazmaya olanak yok cunku cok detayli bir konu, ben bu suspansyon konusunu merak edenler icin bir baslangic noktasi veriyorum, zaten rebound diye arastirmaya baslayinca gerisi dallanip budaklanarak gelir.

    Bu arada aracin yol tutusunu lateral g'sini olcmeden degerlendiremeyiz ancak bununda kolayi var, akilli telefonlardaki gyro sensor sagolsun bircok yazilimla artik rahatlikla lateral g'yi olcebilirsiniz. Aslinda oturup bununla ilgili detayli bir rehber yazmak lazim fakat bu saatte olacak is degil. Ancak "how to log lateral g" diye aratirsaniz bununla ilgili birseyler cikacagina eminim.

    Biraz bilimsel gibi gelebilir ama acikcasi bu isin esasi bilimsel zaten. Otomobilleri muhendisler uretmeye devam ettigi surece bu islerde son sozu hep fizik/geometri/matematik soyleyecek bizde bunlara hakim oldugumuz kadar anlayacagiz bu islerden.
    abi zaman ayırdığım için çok teşekkürler dediğin gibi aşırı sertlik ve alçaklık hiçbir zaman en iyi yol tutuş değil ama bunu anlayan çok az insan var sanırım ralli araçları boşuna okadar yüksek değil evo ve sti gibi araçlarda onların yol versiyonu

    kısaca dün gidip evo 9 un orjinal fabrikasyon bilstein amortisörlerini ve helezon yaylarını aldık beklentim yüksek sonuçları paylaşıcam

    orjinal amortisör ve yaylarla şunları kullanırsan daha iyi olur diyebileceğiniz bişey varmıdır ( aftermarket ayarlı kollar gergi veya viraj demiri vs gibi )

  5. #24
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurdestan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi zaman ayırdığım için çok teşekkürler dediğin gibi aşırı sertlik ve alçaklık hiçbir zaman en iyi yol tutuş değil ama bunu anlayan çok az insan var sanırım ralli araçları boşuna okadar yüksek değil evo ve sti gibi araçlarda onların yol versiyonu

    kısaca dün gidip evo 9 un orjinal fabrikasyon bilstein amortisörlerini ve helezon yaylarını aldık beklentim yüksek sonuçları paylaşıcam

    orjinal amortisör ve yaylarla şunları kullanırsan daha iyi olur diyebileceğiniz bişey varmıdır ( aftermarket ayarlı kollar gergi veya viraj demiri vs gibi )
    Rica ederim alt tarafi aklimdakileri yaziyorum hepsi bu

    Orjinal bilstein guzel bir secim, coilover'a gore de fiyati cok daha uygun ve gercekten birbirini guzel tamamlayan bir amortisor yay kombosu. Ustelik on tasiyiciya baglanan civatasindan kamber ayarininda standartta gelmesi cok ciddi bir rot ayari potansiyeli kazandiriyor araca. Ancak genel olarak alacagin tepkiler "pisstirsana aaaabi arabayi" "hacii leylek gibisin hahah" gibi egitimsiz ve bilincsiz tepkiler olacak hazir ol keza bu memlekette insanlarin genelde tek bildigi araci yere yapistirmak sonra karsisina gecip "guzel oldu beeeeeea" demek...

    Sehir ici kullanim icin rot ayari olarak onerim:
    on
    camber -1 ila -1.5 derece arasi
    toe 0mm
    arka
    camber -0.5 ila -1 derece arasi
    toe 0mm

    Camberi negatife goturdukce lastigin icini daha hizli yemeye baslar aracin, keza toe'da bu yuzden sifir sehir ici icin. Lastigin canini sehir icinde almanin bir anlami yok, cikilan hiz belli, surus sekli belli.

    Swaybar konusu surus dinamikleri ile alakali, aracini once yeni amortisorlerinle kullan, zaman icinde alisinca anlayacaksin virajda kafadan mi kayiyor, arkadan mi kayiyor, viraj girisinde mi cikisinda mi kayiyor, off throttle mi kayiyor powerslide mi yapiyor diye, ondan sonra girersin sway bar konusuna ki sehir icinde kullanacak olsam hic ellemem swaybarlarimi stock stock kullanirim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  6. #25
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi verdiğin rot ayar değerleri için teşekkür ederim gerçekten uygun rakama aldık bir coilovera göre

    diğer arabalar ciddi derecede alçak olduğu için buna insanların yüksek abi bu bas biraz demesinin bir anlamı yok
    lastikler daha birkaç bin km de p zero rosso amortisörleri takıp görüşlerimi yazıcam

  7. #26
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilstein coilover düşünüyorsan eğer Bilstein Türkiye İthalatçısı uzun senelerdir Topkapı'daki Rotaş A.Ş. sana yardımcı olur. Ama nasıl yardımcı olur. Maalesef ithalatçı olmalarına rağmen ürünler konusunda bilgi sahibi değiller. İstediğin ürünün parça kodunu kendin bulup onlara verir isen sana ürünün fiyatını verip resmi ithalatını gerçekleştirebilir. Ben kendi Bilstein coiloverlarımı Almanya'dan kendim ithal ettim ama arkadaşlarımız Rotaş üzerinden Bilstein aldılar spor modellerini.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #27
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozgurun dedigi gibi kesinlikle hks hypermax3 ama sport degil normali 2200 2500 $ arasi turkiyesi

  9. #28
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese teşekkür ederim coiloverı yine bilsteinden düşünürüm sanırım pss9 mesela Rotaş ile konuşucam daha öncede görüşmüştüm

  10. #29
    onurdestan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evo 9 orjinal yay ve amortisörleri taktık araba kendine geldi ayarlar muazzam sekme vs tabiki yok fakat şuan can sıkan diğer mevzu arabanın üzerinde 18 orjinal advan jantlar ve 225 40 yada 35 lastikler var lastikler yeni sanırım bridgestone fakat profilleri çok düşük diye araba sert kırımlarda kaymalar yaşıyor orjinal bir evoda bu tarz hareketler olucağını düşünmüyorum orjinal bbs jantlarını ve bridgestone 235 45 17 orjinal lastiklerini almayı düşünüyoruz

    bu orjinal ölçülerle bu sorunu aşabilirmiyiz şuan üzerindeki hem taban hemde yanak olarak düşük ve dar olan lastiklerle bu olanların normal olduğunu düşünüyorum ben ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •