Spacer - Flanş imalatı

Thread: Spacer - Flanş imalatı

  1. XSi said:
    Quote Originally Posted by Maxi View Post

    ayrıca alu ya diş açmayıp böyle saplama takılıyor;
    Benim bahsettigim spacerin kendinde dis vardi.
     
  2. XSi said:
    üzerinde diş olması gereken spacer da, dişli deliklerine helicoil uygulamış bir üretici..



    http://www.bloxsport.com/blox-35mm-a...-991-p-43.html
     
  3. golgeoyunu03 said:
    Yeni konu açmak istemiyorum
    stgx markalı spacer hakkında bilgisi olan varmı?
     
  4. Schumi's Avatar

    Schumi said:
    Aluminyum üzerine diş çekilmesi ve bu çekilen dişe bijon sıkılması pek hoş değil. Tork anahtarı ile sıkmak laızm. En ufak bir diş atlaması olmaması lazım. En güzeli uzun bijon. Oda olmuyorsa altından çelik çakmalarının içine diş çekilen aluminyum spacer. Ancak spacer dediğin 7075-T6'dan olur. Çelik felan arabaya yazır. Birde şu var aluminyumdan üretilen porya var. Kafayı kırmıştım arabadaki herşeyi aluminyum yapıcam diye o sırada aratırken buldum. Salıncak bile üretiliyor aluminyumdan. Porya'da olur. Sadece diş yerlerini çelik yapmak gerekir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
     
  5. CocoRe's Avatar

    CocoRe said:
    Quote Originally Posted by canozgur106 View Post
    Powershop spacerları kaliteli duruyor açıkcası kullananlardan tavsiye alabilir miyiz..?
    pawırşop ta boş eşya olmaz..
    dynojet w. Z1000SX
     
  6. Gunes G.'s Avatar

    Gunes G. said:
    Quote Originally Posted by XSi View Post
    Evet abi baktim haklisin t6 nin degerleri cok daha yuksek ama hala 1040 dan ustun degil

    Kaldiki 1040 da dogru malzeme degil

    Ben kardesimin polosuna yaptirdim 4140 dan yapip sonrasinda islah islemi ile sertlestirttim.

    Vardigi degerler t6 7075 in minimum iki kati.

    Ben flans gibi iki turlu yuke maruz kalacak bir malzemede 1040 a ancak muadil 7075 t6 yi tercih etmezdim. Hafiflige laf yok ama diger turlu soru isareti.
    Soru isareti filan yok, 80.000 psi senin yolda uretemeyecegin bir deger. Rakamlara bakip fetis yapmayin, bu mantikla herseyi en saglam metal ne varsa ondan yapalim, aman kirilmasin.

    Overdid diye bir olgu var, bahsettigin sey de overdid.

    Gelelim bijon anahtari ile bijona asilan cahile, ders olmustur bundan sonra her gordugu bijona asilmaz tork anahtari ile girer, ya da girmez cahilligine devam eder bilemiyorum orasini ama tek bildigim bijon tork anahtari ile sikilir, baska turlu sikmakta ciddiyetsizliktir.

    Al'ye dis cekmek, icine saplama tutturmaya calismakta yine kotu uretim. Saplama dedigin pressle takilmali al spacera, celik boss filan da guzel hareketler degil. Blox yapmis diye eyvallah diyecek degilim.

    Cok ince spacer'a bijon takilmaz, oyle 10 mm 20mm spacera bijon takmaya calismak gene hata. Uzun bijon tak daha iyi o olculerde.

    Gecenlerde kendi aracima 50mm spacer yaptik, bak onda saplama kullandim keza kalinlik benden yanaydi, ama 20mm olsa hic girmezdim saplama isine filan, kopabilir cunku asilinca.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...
     
  7. XSi said:
    Quote Originally Posted by Gunes G. View Post
    Soru isareti filan yok, 80.000 psi senin yolda uretemeyecegin bir deger. Rakamlara bakip fetis yapmayin, bu mantikla herseyi en saglam metal ne varsa ondan yapalim, aman kirilmasin.

    Overdid diye bir olgu var, bahsettigin sey de overdid.

    Gelelim bijon anahtari ile bijona asilan cahile, ders olmustur bundan sonra her gordugu bijona asilmaz tork anahtari ile girer, ya da girmez cahilligine devam eder bilemiyorum orasini ama tek bildigim bijon tork anahtari ile sikilir, baska turlu sikmakta ciddiyetsizliktir.

    Al'ye dis cekmek, icine saplama tutturmaya calismakta yine kotu uretim. Saplama dedigin pressle takilmali al spacera, celik boss filan da guzel hareketler degil. Blox yapmis diye eyvallah diyecek degilim.

    Cok ince spacer'a bijon takilmaz, oyle 10 mm 20mm spacera bijon takmaya calismak gene hata. Uzun bijon tak daha iyi o olculerde.

    Gecenlerde kendi aracima 50mm spacer yaptik, bak onda saplama kullandim keza kalinlik benden yanaydi, ama 20mm olsa hic girmezdim saplama isine filan, kopabilir cunku asilinca.
    Ne demek yok? Kendin belirtiyorsun saplamali 20 mm olursa kullanmam diye. Demekki her "spacer" da kullanamayacagiz.

    Konusmalardan su cikiyor ki spacerin tasarimi malzeme tercihini etkiliyor.

    Kendi ornegim

    5x100 poloya 5x130 porsche boxter janti taktik.

    Mevcut bijonlari kullanip spaceri civata ile poryaya bagladik.

    20 mm kalinlikta yapabiliyorduk ofset degerlerinden dolayi.

    Bu spacer i dusununce 7075 t6 risk

    Abarti flnda degil, test etmedigin bi tasarima janti baglayip onla yola cikiyorsun.

    Tabiki bulabildigimin en saglam malzemeyi kullanacagim.

    Hem 80000 psi cekme dayanimina ihtiyac duyulmayacagina nasil bu kadar eminsin?

    Amac performans degil ki her spacer uygulamasinda.

    Piyasadaki her aracin bijon yapisida saplamali degil.

    Mutlaka uzerine bijon baglanacak spacer uretilecek senaryo olur.

    Bu tip durumlarda da siz de belirtiyorsunuz dikkatli olunmali diye

    Herkes sizin gibi isin bilincindede olmayacak.

    Bu durumda nasil genel aluminyum spacer guvenilir diyebiliriz?
     
  8. -Murat Özcan-'s Avatar

    -Murat Özcan- said:
    Arkadaştan alıpta arabasına takan arkadaşlar yorum yazabilir mi ?
     
  9. golgeoyunu03 said:
    Quote Originally Posted by CocoRe View Post
    pawırşop ta boş eşya olmaz..
    Spacer üreticisinin instagram sayfası var, 12 kişi takip ediyor sadece..
     
  10. Maxi's Avatar

    Maxi said:
    o zaman şöyle yapalım
    2 grup oluştu (gider grupta 2 kişi var gerçi )
    çelik severler ve alu cu lar

    kim ne istiyorsa onu taksın
    yanlız unutmayınki biz 7075-T6 diyorsak akşam rüyamızda gördüğümüz için değil
    bir çok yurtiçi ve dışı ralli,pist aracı ve yüksek hp li araçlarda kullanıldığını bildiğimiz-gördüğümüz için söylüyoruz.
     
  11. 0M42's Avatar

    0M42 said:
    Alüminyümün çok çeşiti var konuda da bahsedilmiş zaten istenilen mukavemette çeliği aratmayacak alüminyümler var o yüzden çelik kullanmak saçma olmasada gereksiz kalabilir şu da var teker gurubu üzerinden ağırlık atma mevzusu çekişi ciddi manada etkiliyor doğal olarak yakıtıda.En kötü ihtimalle zaten spacer cnc de yapılacak jantı sabitleyecek bijonlar için spacer üzerine diş açılmış çelik bagalar yapılıp spacere presle basılabilir (40. posttaki ürün gibi) ömürlük bir uygulama olur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
     
  12. onur_S said:
    Quote Originally Posted by Godless Commie View Post
    Bijonları karşılıklı ve kademe kademe sıkın, fren disklerine de bir bakın.
    Bahsettiğiniz şey disk yamulması/eğrilmesi. (warpage demeye çalıştım burada)
    Tesekkur ederim ancak spacerlari cikartinca yapmiyor. Aklima tek gelen finishing balance muhabbeti oldu.
     
  13. golgeoyunu03 said:
    Quote Originally Posted by onur_S View Post
    Tesekkur ederim ancak spacerlari cikartinca yapmiyor. Aklima tek gelen finishing balance muhabbeti oldu.
    Hangi marka spacerlarda balans sorunu oldu?
    Hr miş. Önceki sayfada yazmışınız.. K bakmayın
     
  14. Gunes G.'s Avatar

    Gunes G. said:
    Quote Originally Posted by XSi View Post
    Ne demek yok? Kendin belirtiyorsun saplamali 20 mm olursa kullanmam diye. Demekki her "spacer" da kullanamayacagiz.

    Konusmalardan su cikiyor ki spacerin tasarimi malzeme tercihini etkiliyor.

    Kendi ornegim

    5x100 poloya 5x130 porsche boxter janti taktik.

    Mevcut bijonlari kullanip spaceri civata ile poryaya bagladik.

    20 mm kalinlikta yapabiliyorduk ofset degerlerinden dolayi.

    Bu spacer i dusununce 7075 t6 risk

    Abarti flnda degil, test etmedigin bi tasarima janti baglayip onla yola cikiyorsun.

    Tabiki bulabildigimin en saglam malzemeyi kullanacagim.

    Hem 80000 psi cekme dayanimina ihtiyac duyulmayacagina nasil bu kadar eminsin?

    Amac performans degil ki her spacer uygulamasinda.

    Piyasadaki her aracin bijon yapisida saplamali degil.

    Mutlaka uzerine bijon baglanacak spacer uretilecek senaryo olur.

    Bu tip durumlarda da siz de belirtiyorsunuz dikkatli olunmali diye

    Herkes sizin gibi isin bilincindede olmayacak.

    Bu durumda nasil genel aluminyum spacer guvenilir diyebiliriz?
    Oturup her seyi tek tek anlatacak ne vaktim ne sabrim var, merak eden biraz da kendi arastirsin 80bin psi neye denk geliyor diye.

    Otomobiline bilincsizce modifikasyon yapanlarin guvenebilecegi hicbirsey yok bu hayatta. Bilmeyen, anlamayan spacer gibi tehlikeli uygulamalardan uzak dursun. Ne bileyim muzik tesisati yapsin, aracini kaplatsin filan. Modifikasyonu zaten lego gibi gormek hata. Daha bu memlekette bijonu tork anahtari ile sikan adam yokken, spacer filan cok ust seviye uygulamalar bu topraklar icin.

    Bu arada her spacer AL olur zaten demedim, boyle bir mantik uretimde zaten hicbir noktada olmaz. Uretilecek parcanin kullanim amacina ve dizaynin ihtiyaci olacak mukavemete gore malzeme secilir, bu her turlu uretim icin boyledir. Yok dedigim soru isareti yok kafamda benim AL ile ilgili. Dogru yapildigi zaman sorunsuz spacerlar yapilabilir 7075 T6 dan. Ama yanlis dizayn ya da kullanici hatasi seninde verdigin orneklerdeki gibi fiyasko olur.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...
     
  15. Hakan Girginer's Avatar

    Hakan Girginer said:
    Güneş, sol arka spaceri tahtadan yaptım, aklında olsun.
     
  16. onur_S said:
    Quote Originally Posted by golgeoyunu03 View Post
    Hangi marka spacerlarda balans sorunu oldu?
    Hr miş. Önceki sayfada yazmışınız.. K bakmayın
    Arac ustu balans yapilmadi, ayrica aracta balans yoktu frende yapiyordu direksiyona vurmayacak kadar kucuk. Halbuki spacerlar cok siki oturuyor bi daha denemedim hic Turkiye'ye donunce deneyecegim.
     
  17. XSi said:
    Quote Originally Posted by Gunes G. View Post

    Oturup her seyi tek tek anlatacak ne vaktim ne sabrim var, merak eden biraz da kendi arastirsin 80bin psi neye denk geliyor diye.
    80000 psi nedir neye karşılık gelir, açıkçası benim bunu araştırmaya ihtiyacım yok, çünkü çok daha kalın kesite sahip poryada bile 1040 (rakamlarla fetiş yapayım biraz 1040 dayanımı 90.000 psi dır bu arada!) hatta daha yuksek dayanımlı malzemeler kullanıldığını biliyorum,

    dolayısıyla ben 20 mm kesitte, hem poryaya bağlantı yüküne, hemde normalinden daha geniş bir yarıçapta bijon bağlantı delikleri ile daha büyük jantın yüküne mağruz kalacak bir parça yaptırıyorum,

    bundada 1040 yeteceğine güvenmediğimden 4140 malzeme tercih edip, üstüne risk almamak adına ısıl işlem yapıp sertleştiriyorum? bunun abartı olduğuna nasıl karar verebiliyorsun?

    ben zaten neye ihtiyacım olacağını bilmediğim için bulabileceğim en dayanıklı çeliği kullandım sadece..

    ilk defa tasarlanan bir parça ve test yapma imkanım yok, 80000 psi (yani 7075 t6!) yetermi yetmez mi? bunu arabayla ve içinde kardeşim varken de test edemem açıkçası


    ama "buna yolda asla ihtiyacın olmaz!" diye bir iddiada bulunursan bunu sen kanıtlamak durumundasın, bundan nasıl emin oluyorsun diye sorulduğunda , "herşeyi benmi söyliycem, araştırın bulun" dersen, altı boş laflar etmiş olursun..

    neye göre ihtiyaç olmaz? konunun başlangıcı her türden her tasarımdan spacersa, ihtiyaç olmaz diye bir keskin yorumda bulunma, ihtiyaç olabilecek "bir" senaryoyu yazdım yukarda!


    Quote Originally Posted by Gunes G. View Post

    Otomobiline bilincsizce modifikasyon yapanlarin guvenebilecegi hicbirsey yok bu hayatta. Bilmeyen, anlamayan spacer gibi tehlikeli uygulamalardan uzak dursun. Ne bileyim muzik tesisati yapsin, aracini kaplatsin filan. Modifikasyonu zaten lego gibi gormek hata. Daha bu memlekette bijonu tork anahtari ile sikan adam yokken, spacer filan cok ust seviye uygulamalar bu topraklar icin.
    bu durumda her spacer tasarımı için asla yeterli olmayacak alu 7075 T6 ya, çok güvenilir, bütün dünya kullanıyor demek ne derece doğru?

    yada en basitinden, üzerine diş açılması gereken, ince kesitli bir spacerda, diş sıyırma yaşanabilecek bir malzeme kullanmayı uygun görmeyen birilerini eleştirmek ne derece doğru?

    her spacer içinden uzun bijonun geçtiği basit, az yük binen spacer olmayabilir, değil mi?

    kendinden saplamalı poryada , mevcut saplamaları söküp, uzun saplama takma imkanı olmayabilir yada ekonomik açıdan uygun görülmeyebilir, ihtiyaç duyulan spacer ince kesitte olabilir. bu durumda üzerinde diş olan spacer kullanmak zorunda kalınabilir


    kimseyi kendi bakış açımızdan, kendi "uygun" gördüğümüzden farklı bir modifikasyon yapmak istediği için de eleştiremeyiz, gitsin tesisat yapsında diyemeyiz. herkes istediği modifikasyonu yapar, bu konuda kimse kural belirleyici olamaz..


    Quote Originally Posted by Gunes G. View Post
    Bu arada her spacer AL olur zaten demedim, boyle bir mantik uretimde zaten hicbir noktada olmaz. Uretilecek parcanin kullanim amacina ve dizaynin ihtiyaci olacak mukavemete gore malzeme secilir, bu her turlu uretim icin boyledir. Yok dedigim soru isareti yok kafamda benim AL ile ilgili. Dogru yapildigi zaman sorunsuz spacerlar yapilabilir 7075 T6 dan. Ama yanlis dizayn ya da kullanici hatasi seninde verdigin orneklerdeki gibi fiyasko olur.
    ortada yanlış dizayn yok, farklı ihtiyaçlar var!

    spacer tek tip te veya belli tasarım kurallarında olacak diye bir zorunluluk yok? farklı farklı ihtiyaçlar var bu konuda..

    bijon aralığı değiştirme, saplamalı bijonları kendinden dişliye çevirme gibi ihtiyaçlar olabilir, kısıtlı jant seçeneği yüzünden, ince bir kesite ihtiyaç duyulabilir. ekonomik sebepler olabilir, herşey olabilir.

    dolayısıyla 7075 T6 da mukavemetsiz kabul edeceğimiz durumlar olabilir, aynı şekilde 1040 imalat çeliğide yetersiz tasarımlar olacak tabiki.

    tüm bu senaryoları düşünürsek, ben alu. mukavemetini düşük olduğu için spacer yapmıyorum, yada ben ihtiyaç duyduğum spacerda ne kadar mukavemete ihtiyaç olacağını test etme imkanım yok, dolayısıyla alu. güvensiz buluyorum diyen birisi olursa, bunun normal karşılanması gerekir.
     
  18. elma said:
    Madem ağırlık peşindesiniz magnezyum alaşımları niye kullanmıyorsunuz?
     
  19. Maxi's Avatar

    Maxi said:
    Quote Originally Posted by elma View Post
    Madem ağırlık peşindesiniz magnezyum alaşımları niye kullanmıyorsunuz?
    magnezyum çok pahalı ve spacer için yumuşak kalan bir metal
    yani hafif ama spacer için sakat
    daha çok jantlarda tercih ediliyor o da magnezyum alaşımlı jant! (%100 magnezyum değil)