Geçen günlerde sitemizin üst kısmında bulunan Bridgestone Adrenalin reklamını hatırlarsınız. Ordaki testin talihlilerinden biri olarak dün (27 Nisan) İstanbul Park'ta yapılan Adrenalin isimli yeni lastiğin tanıtım gününe katıldım. Sizlerle paylaşmak istedim.
Bir gün önce kurye ile bedenime uygun Adrenalin yazılı gömlek ve şapka yolladıkları için işi baya ciddiye aldıklarını düşünüyordum, ki öyle de yapmışlar. Benim gibi 9 tane daha yarışma talihlisi arkadaş, bir çok basın mensubu, Bridgestone firmasının davetlileri ve çalışanlarıyla birlikte kalabalık sayılabilecek bir insan topluluğu vardı. Önce salonda Potenza RE001 Adrenalin modelinin tanıtımı yapıldı, firmanın lastiklerinin geliştirilmesinden sorumlu eski F1 pilotu Stefano Modena bizlere lastiği nasıl geliştirdiklerini ve test aşamalarını anlattı, görüntüleri izledik. Sonra 5 gruba ayrıldık ve her grup farklı istasyonlara yöneldi.
Bizim grubumuzun programında ilk sırada karting vardı. 12 kişi 30 dk. boyunca hazırlanmış karting pistinde yarıştık. Araçlar gayet hızlıydı, virajlarda koltukta sabit oturmaya çalışmaktan dolayı herkes için yorucu oldu bu iş.
Sonrasında slalom parkuruna geçtik. Park alanında slalom için oluşturulan parkurda, Adrenalin lastiği takılı yeni Toyota Corolla araçlarla önce dar sonra geniş slalomlar yaptık ve lastiğin limitlerini test ettik. 30 dakika kadar sürdü bu testimiz de.
Ardından ıslak zemin parkuruna geçtik ve yine Corollar araçlarla lastiğin ıslak zemindeki yeteneklerini önce test pilotlarının yanında, sonra kendi kullanımımızla inceledik. Bu parkurda da 30 dakika harcadık.
Ardından kuru pist diye adlandırdıkları parkura geçtik. Yine park alanından bölümlenmiş bi arlanda kukalarla oluşturulmuş dar bir çizgide turlar atarak lastikleri daha yüksek hızlarda sert manevralarla ve frenajla denedik. Yarım saatte burda geçirdikten sonra sıra günün en
önemli bölümü olan piste çıkmaya geldi.
Sabah piste geldiğimizde ortalıkta dolanan Adrenalin logolu Evo 8, 350Z, İmpreza gibi araçları görünce epey heyecanlandık ama sonra bütün testleri Corolla'larla yapınca açıkçası biraz hayal kırıklığı yaşadık. Piste de bu araçlarla çıkacağımızı düşünmüştük. Pit alanına geldiğimizde manzara tek kelimeyle süperdi. Arka arkaya sıralanmış birbirinden güzel araçlar. En başta ve sonra güvenlik aracı olarak 2 Alfa 159 3.2 V6 (ki 3.2 kısmını sonradan öğrendim, ilk bakışta 2.0 gibi duruyolardı

) bize ayrılan araçlar da sırayla 350 CLS, 2 tane, 3.20D, 350Z, A4 2.0 TFSI, 2 adet Leon FR, bir adet Mini Cooper ve bir de Mini Cooper S. Ayrıca kenarda duran bir Evo8 ile Impreza da gözden kaçmadı tabi. Ben direk Evoya yapışınca, kenardaki iki aracın, atacağımız turlar sonrası Dream Tur adıyla test pilotlarının yanında oturarak turlayabileceğimizi öğrendim. Kavga dövüş olmasın diye hangi aracı kimin kullanacağını belirlemek için çekiliş yapıldı. Çekilişte Subaruyu çekince uçarak Imprezanın yanına gittim, ama aynı "Dream Tur" cevabını aldım. Benim çektiğim Subaru, sabahki grupta bi arkadaşın vitesi 5'ten 4 diye 2'ye çekmesiyle trigeri sıyrılan İmpreza'ymış ve onun yerine CLK getirdiklerini söylediler. BMW'lerin falan 3.20D olduğunu düşünerek CLK'nın da 200K olacağını varsaydım ve CLK istemem diye tutturdum

Organizasyon görevlileri sağolsunlar oldukça anlayışlıydılar ama Subaru'nun imkanı olmadığı için CLS350'yi önerdiler. Piste çıkış sırasında en önde olduğunu da düşünerek kabul ettim. Ve pistte 12 araç arka arkaya 2 tur döndük. Ardından araç değiştirdik, bu sefer benim şansıma Leon FR çıktı, onunla da 2 tur döndüm. Ardından Mini Cooper S ile turlayacak Gökhan Saraçoğlu'nun yanına oturup onunla da 2 tur attım. Ve sonra Dream Tur deinlen aktivite başladı. İlk olarak İmpreza'yı kullanan Bridgestonun 20 küsür yıllık test pilotu Ahmet Bey'in yanına oturdum ve sağolsun inanılmaz 2 tur yaşattı bana

Arabanın gücü ve kontrolüyle Ahmet Bey'in pilotajı ve Adrenalin lastikleri birleşince ortaya olağanüstü 2 tur çıktı

Ardından Evo ile tur atmak için sıramı beklerken Evonun pistte kaldığı haberi geldi. Debriyajı bitmiş. Sabah İlhan Mansız kardeşimiz araçla kalkış denemesi yaparken debriyajı epey yakmış, ortalığı dumana boğmuş. Sonrasında da
pistte ömrü bitmiş garibanın. Velhasıl Evo'ya binemedim. Ancak ilk turda kulandığım CLS350 de dream turda yer alıyordu ve kullanan kişi F1 Pilotu Stefano Modena'ydı. Tabiki derhal yanına oturdum

Ve F1 pilotu olmanın nasıl bişey olduğunu gösterdi

200 üstü
hızlarda giderken lastiğin inceliklerini anlatıyor, sorularımı cevaplıyor, bunları yaparken de tüm virajları maks hızda santim hatasız dönüyordu. Bir ara 180 km. ile sola 90 derece viraja girdiğimizde şüphe ettim, acaba bana bakarak konuşurken unuttu mu virajı diye

Ama gayet bilincindeymiş herşeyin. Biz turlarken bir ara araba viraj öncesi gerektiği kadar yavaşlayamadı ve apeksi kaçırdık, ufaktan pist dışına çıktık ama çabuk toparlandık. Ordaki açıklaması arabanın frenlerinin artık tutmadığı şeklindeydi. Zaten bilgisayar frenlerle ilgili sürekli uyarı veriyordu, en sonunda frenlerde derman kalmadı

Son turumuzu yavaşça bitirip CLS'yi kenara ayırdık. Günün sonunda en başta istemediğim CLK önümden geçip gidince, kendisinin 200K değil CLK 55 AMG olduğunu gördüm ve içim cız etti resmen
Biraz da lastikten bahsedeyim. Potenza RE001 Adrenalin isimli bu lastiğe tek kelimeyle hayran kaldım. Slalomda ve yüksek süratli geniş dönüşlerdeki tepki süresi, yanakların hiçbir şekilde katlanmadan aracın çizgiden çıkmaması, ve o kadar zorlamaya rağmen çok sessiz oluşu gerçekten takdire şayan. Islak zeminde yaptıklarına ise resmen inanamadım. Test pilotumuz ıslakta yapılmayacak ne varsa yaptı, buna rağmen araç kontrolü hiçbir şekilde kaybetmedi. Suda sert frende ABS neredeyse devreye bile girmiyordu. Virajda gaza yüklendiğimizde kafadan kaymadığı gibi, fren yapınca da arka tarafın kontrolü kaybolmuyordu. Araçların tamamen standart Toyota Corolla olmasına rağmen bu performansı gösterebilmesi beni gerçekten şaşırttı. Hani tüm bunları Evoyla falan yapsalar lastikten ziyade arabanın yeteneği derdim, sanırım bu yüzden sıradan bir aile otomobili seçmişler. Pistte turlarken ise, yine olağanüstü bi başarı gösterdi. Yüksek süratli dönüşlerde çizgisini hiç kaybetmezken, sert ve dar virajlarda direksiyona ne kadar yüklenirsem yükleneyim kontrolü kaybettirmek çok zor oldu. CLS gibi piste ait olmadığını haykıran bir arabayla bile pist keyfini yaşatması sanırım en büyük başarısı

Takılacak aracın performansı ve sınıfı ne olursa olsun, kesinlikle düşünülmesi gereken bir lastik. Herşeyden önce kontrol hissini tam vererek insana özgüven aşılıyor. Yarış pistinde fazla özgüven iyi bişey değil elbet ama trafikte kendini güvende ve kontrolün elinde olduğunu hissetmek mutlaka güzel bişey.
Bridgestone firmasını ortaya çıkardıkları bu harika ürün için tebrik ediyorum, ayrıca hazırladıkları bu süper organizasyonla yaşattığı güzel gün için de teşekkür ediyorum
