320 td compact kastediyor olabilirmi.
Printable View
ti ler compact kasa bmwlerdir arkadaşlar.. Ardanın bahsettikleri o oluyor..
prn onu kastediyordum
ayrıca sole düşünelim ozman
benim aracım 2.0 155 hp ben o dizel turbosunu takarsam ona kaç bin devir cevirtirim değilmi onun üflemesi farklı olur
bide 1.6 106 gti ele alalım onun egzoz gazının basıncı farklıdır doğru değilmi sonuçta su war
turbo çalışr egzoz gazı turboyu cevirecek ve ayağımızı gazdan cektiğimizde wasgate açılackamı oda yani demek sitediğim su herzman büyük turbo takma fikrini aklımızdan silelim arkadaşalr birde konuyu şöyle ele alalım
araç pug 106 gti
ben buna stock haliyle gt28rs taktım bu arac bu turbonunun egzo zmlini cevirecekmi 2cevirsede kaç binde dolduracak
bide sunu ele alalım gene araç 106 gti üstüne hyundai starex gt 15 turbosunu takalım dizel turbosu ahanda buraya yazıorum hyundai starex turbosu o haliyle gt28 rs ten daha fazla güç elde eder yani demek yani bu cvplarımdan ıkarılması gereken bence cvp şudur
Dizel ve benzinli turbosu diye bir şey yoktur.Malzemeler aynıdır.Sadece bize kalan doğru turbocharger ı seçmemiz kalır.
2.si küçük tkaılan turbolar daha devirli çalıştığı için burç sekman ve plaketleri daha cabuk sürtnmeden dolayı aşınıyor.
hocam bunu sen yazmamışmısın starex 7400 hatta 8000 devirmi çeviriyo tamam doğru söylüyosun gt 28den daha performanslı olur ama kaç bin km gidicek nekadar dayanıcak onu merak ediyorum 7000 7000 çevirdik starex turbosuyla sonra başlıcak arkadan siyah duman illaki aynı üretiliyolar iilaki kullanılmaz die bişi yok benim gördüğüm bi araba wardı ankarada beyaz toyota corolla eleman mercedes dizel bi aracın turbosunu koymuştu sordum adam bugüne kadar 3 kez turbo değiştirmiş böle olunca ne anlamı kaldı hem firmalar sadece gt28r mı üretiyolar bunun 25 i war 22 si war adamlarda yanına yazmış bukadar cc ye kadar olur bukadar güç üretir şu güç bandlarında çalışır felan felan bence dizel turbosu felan diyince çok extreme örnekler düşünmeye gerek yok kamyon otobüs felan bence dizel araçların turboları erken dolmaları dizel teknolojisinin geç devirlenmesini arabanın hantallığını azaltmak için erken dolmaları için küçük a/r li olarak kullanılıyolar o yüzden bence benzinli araçlarda pek elverişli olucaklarını sanmıyorum
son olarak 106 da kesinlikle kkk k03 (1.8 t ) turbosu tavsiye etmiyorum
arda 106 gti diyosun cevirmez diyosun adamlar fransada ilk modifiye işlemi olarak piston hemen ardından gt28 takıyolar turbo olarak bir cok örnekleri mevcut istersen ekleyebilrim bir ara arşivden kurcalayım r5 1400cc 106 ise 1600 dememe gerek bileyok herkes aradaki farkı biliyo :D
arkadaslar daha once 3.16.ı e30 bmw ye 320d turbo uygulayan arkadasım var arac guzel bı manıfolt benzın reg vs.yapılmasına ragmen yurumedı aynı kasa
3.18 e uygulanan benzınlı turbosuyla cok guzel gucler elde edıldı bende daha once yazdıgım gıbı bızzat kendı aracıma yaptıgım ıslemlerden hıcbır sonuc alamadım
kısacası dızel turbosu benzınlı aracta hıcbır ıse yaramıyor
ızzet kardesım cak benzınlı turbosunu aem fık de bagla bırde hks blowoff cuf cuf gazla
kolay gelsın........:heyoo:
gt15 28 karışmış ortalık
her turbonnun compressor turbine mapi var bunu garrett holset çoğu markadan isteyince gönderirler
aynı koşullar altında aynı basınçta gt15ten gt28in verdiği gücü beklemek çok mantıksız olur zaten bunu mapte görebiilrz ayrıca zaten compressor pal çaplarını ölçtüğünüzde farkı görürsünüz
2lt 1.6lt flowları elbet farklı bunu hesaplayabilirz yada calculatorler var turbo mapi seçildiğinde motora göre mapte nerede kalındığı görülebilir büyük olsun küçük olsun insanların aşırı beslemeden istekleri farklı bana laggy gelmeyen bi turbo size laggy gelebilir bunuda düşünmek lazım hedef hp yi seçtikten sonra bunu cont olarakmı yoksa peak değer olarakmı isteniyor bunlar önemli low end top end istekleri önemli turbo seçiminde bi çok faktor giriyo
ha şuda var dizel benzinli turbosunun çoğu özelliği aynıdır yalnız bi kaç performansı etkileyen çok ufak faktorler var örneğin dizellerde turbine housing A/Rları büüyk olduğu için back pressure/turbine pali tasarımı belki biraz ikinci plana atılıyo ve çoğu zaman benzinli bi motorda ciddi back pressurea neden olan pal tasarımları kullanılıyo tabi bunun dizel motordaki amaçları farklı bu ufak özellikler siizin performans spool gibi isteklerinizde büyük önem taşır turbo aynı derken bu ufak özellikleri gözden kaçırmamak lazım
1.si sadece bir tane gt 15 modeli yok tur gt 15 in de dah hangi turboalrdan cıktığı nı glbba pek bilmiyorsunuz gelelim suna
1.4 hdi pug 206
aslında bu motorda bütün gücü turbocharger üretemektedir.
size bir örnek vereyim dükkanımz bir müşterim geldi ankaradan saxo turbo kiti almıştı fransadan dedi arda bunu takalım peki abi dedim takalım aynı gün içerisinde turbo tamiride yapıyorum ayrıca ben bir iş makinacı arkadaş geldi elinde bi iş makinası turbosu dedi arda bu turbo yağ veriyor ne yapılması gerekiyor ise yapalım dedim tmm yapalım
sonra saxo turbonun kitinin içinden bir turbo cıktı ana bire bir 2 side aynı turbolar dedimki lan bu iş makinasındanda cıkıyor.Yani suana kadar yazdığım bütün cvpların açılımı sudur arkadaşlar
Dizel benzinli turbosu diye bir olay yok sadece yaptığımız modifikasyonlara veya motor ürettiği güce göre bir turbo seçmeliyiz yani bu dizel turbosu diye kafanızı karıştırmayınız
gelelim ilke senin cevabına glba konuyu okumadaın ben oraya örnek oalrak koydum o aracı lütfen cvpları daha dikatli okursak daha iyi olur görüntü kirliliğide oluşmaz
gt15in hangi arabalardan ciktiginin ne önemi varki;
106gti üstünde gt15 daha güc verir diye iddia eden sizsiniz!
üreticinin web sitesinde 3tane gt15 modeli var ve ben en yüksek güc üreten gt1548 modelini karsilastirmaya koydum. 106gti kücük turbo ile nasil daha fazla güc elde edicek bunu anlatabilirsen sevinirim...
kaynak: http://www.turbobygarrett.com/turbob...ison_sheet.htm
arkadaşlar değerli bilgiler için çok teşekkür ederim, tansit turbosundan vazgectim diyelim hangi turboyu kullancam, kod verebilrmisiniz? Kkk 26 olur mu mesela?
seni böyle klavya arkasından değil izmirde draglarda rakip olarak görmek isteriz hani renonu yada illa ben caddede görmek istiyorum dersen gelirsin dükkanıma ordan seninle beraber aşırı beslme yaptığımız dükkana gideriz ordada incelersin ha unutma senin turbonuda ben vermiştim :cool:benim nerde ne yaptıklarım belli hepsii yürüyor
abi minikslerin dediği gibi sana bir tane 1.8 passat turbosu bulucaz takacaksın veya bir tane sulu gövdeli t2 turbo charger alıp kullanıcaksın zaten sende diorsun biraz ucuza kapatalım t2 ler zaten suan ucuzda bulunan turbolar ve t2 turboların bir sürü tipleride var aralrından senin işini görecek turboları tech turkey ailesi olarak çıkarırız bende turbocuyum mesleğim ama gelipte bu sitede satış yapmaya değil bilinçli bir tuner olma yolunda ilerlemek için geldim
kkk 03 1.8t 150hp nın turbosu..03s (sanayı dılıyle s eklenıyor sonuna :) ) 180hp nın turbosu..1.8 20v motora gore konusuyorum ;cabuk gelen ama 6000dd bıten bır turbodur.belkı 0.8-0.9 hatta 1 barda cok uzun olmasada dayanır ama daha yuksek basılacaksa cok dayanıklı degıldır..tam hatırlamıyorum ama 5 yada 6 kez tamır takımıyla yaptırmak zorunda kaldım.(3kez 03u 2 yada 3 kez de 03s ı)ben herzman mın 1.1 cont olarak kullandım yerı geldı 1.3 cont'ta kulladım yanlız.. bu bır krıter olmasın senın ıcın.yakından ıncelemek ıstersen ankaraya geldıgımde cıkardıgım 03s turbomu gosterırım sana.150-160 hp cıvarı dusunuyorsan ve swap degıl ılla bu motoru turbolamak ıstıyorum dıyorsan bu turbolar uygundur senın ıcın.ama enjektor gereklı olabılır.
malıyet olarakta uygun fıyatlara bulabılırsın tahmınımce..egeturbo arkadasım fıyatları daha ıyı bılıyordur sanırım.bu turbolardan bırını uygulayıp 60lık dp+araborular,uygun enjektorler,wıdeband+boost+ımkan varsa egt,ve ozgune danısarak uygun bır ayarla ıstedıgını alırsın.regulatordur ıntercoolerdır bovdur bunları yazmıyorum bıle.
o turbo için kaç kere dükkanına geldigimide hatırla 20 dk çalıştıktan sonra araç ötmeye başladı biz sötük yenide rtevizyon etttik arda yatakların bakır cıktı bir kendimiz ona kızıl yatak getirtik :D arda ben senin yaptıgın arabalarla her gün yürürüm beni tanıyan bilir kardeşim rahat ol. Arda e-30 turbo yapıyom dedin okey yapmışsınız aracı yapnda 2.siteden bir usta cıktı. Arda yapmayalım lütfen....
kardeşim tamamını okumama sabrım yetmedi.eğer arada söylendiyse sen ve okuyan diğer arkadaşlar haklarını helal etsinler.
öncelikle en azından piston tadilatı yapmadan girme derim bir süre keyifli kullanılırsın ama çok sorun çıkartabilir diye düşünüyorum.senin motorundaki pistonlar atmosferik için.
1. dezavantajı: yüksek kompresyon (0.5 bar gibi rakkamlar için çok önemli değil fakat insanoğlu tatminsizdir daha fazlasını muhakkak istersin)
2. basınca dayanıksızlık: basınç altında kaldığında yani kollamadan gazlarsan hasar alabilir
3. soğutma: pistonların malzeme farkından dolayı ve makinanın iç yapısı yüzünden pistonların randımanlı soğumayacaktır diye düşünüyorum
birde senin arabanda plastik emme manifoldu olmalı onuda metal bir manifoldla değiştirmeni öneririm
ayrıca bu tarz tadilatlar bence biraz hafife alınıyor.
atmosferik bir motoru turbolamak motorun komple yapısını değişirmek demektir.
bana kalırsa da çok kolay bir işlem değildir.bütçeni olşturduysan eğer ,bak yeterse önce motordan başla.sonra istediğin beygir aralığına göre turbonu seç.ondan sonra turbonun araca nasıl bağlanıcağına karar ver ondan sonra egzoz,intercooler,işletim sistemi,yağ basınç,yağ hararet,egt,boost,wide band gibi göstergeleri temin et ve ehil ellere bırak.
Allah güle güle kullanmak nasip etsin sürçilisan ettiysek affola. :)))))))))
ellerine saglık bogachan usta güsel özetlemişsin vesselam:):)
buyur bugun dükkana gel gidelim 2.siteye o ustaya sorlaım kim yapmış die sen kıçıkırık reno ile uğraşırken ben dükkanda evo ile uğraşıodum sen rahat ol sen benim yaptığım turboya değil laf solemek sen onu ssatın bile alamassın ben yurt dısına kadar utrbo yapıyorum gelde sana turbo takmak için biz ders verelim laum kartondan conta yapılmıor:cool:
beyler birbirinizle ne sorununuz varsa msnden ozelden lutfen , bunun yeri burasi diil .
sitede t2 turbo satan varmis, bulamdim ama linkini?
istersen bende var ama kendim turbocuyum herzamanda üstüne basarak belitiyorum amacım burda ticaret yapmak değil ama yardımcı olabilirim t2 turboda
biz 106 ya Gti a STOCK MAKiİNA 2056 gibi minik birt turbo ile 195 lerde beygir aldık 0.45 barda abartmadan :) piggyback ile
ama şunu kabul etmiyorum herşeyini al ehli ellere birak bence hep araştırmak öğrenmek güzeldir
çok iyi bir değer. zaten stock sıkıştırma ile kırmadan o değerler güzel alınır. piggy olarak fic mi vardı ?
hangi marka turbolara rebuild yaptığını bilmiyorum ama lütfen benzinli dizel turbosu aynı diye kestirip atma insanlarda yanlış anlaşılmalara neden olmasın
bw(borg warner)ın dizelden çıkan turbolarının internal boyutları benzin için ürettiklerine göre ciddi şekilde büyük(bazı modellerde benzer ölçülerdeki garrette göre 3 kat diyebilirim) internal büyüklüğü direk olarak ağırlığı etkilediği için spool direk olarak etkilenicek bu durumdan
garrette chralar çoğu zaman aynı/benzer çıkıyo dizeller ile ama her şeyi %100 aynı olmuyo çoğu zaman en azından kullanılan pal kombinasyonları farklı
ee arkadaşlar demekki bana kanıtlammaı istiyorsunuz hadi ben kanıtlamnaya başlayım elimize ilk önce bir tane 1.8 vw benzinli turbosualıyoruz sonra elimize bir tanede k03 ford transit turbosu alıyoruz turboların egzoz salyangozlarını söküp turboyuda dağıtıyoruz bir elimize 1.8 bir elimize transitin egzoz mlini alıp ölçümlere başlıyoruz
1-Aynı sekmanları kullanmakta
2-Egzoz millerinin büyüklüğü eşit
3-Egzoz millerinin kanat sayısı aynı
4-Emme kanatları aynı sadece şekiller farklı ister transitin ister 1.8 in pervanelerini birbirine takın aynı sonuçu alacaksınız ben turboda bunu istediğiniz şekilde kanıtlarım çünkü aynı olayı ben turboları tamir ederken yapıyorum
Gelelim emme kapaklarına emme kapakları bire bir aynıo tek farkımız üstündeki parça numarları
5-Egzoz salyangozlarının içinden hava geçen bölüm eşit (bunu birebir cdsinden baktım borg warner ın yani kkk nın)
bu dediklerimi isterseniz fotoğraf çekimleri ile yapabilirim yrn dükkana gittiğimde bunları fotoğraflayıp siz arkadaşlarımla paylaşacağım herkese keyifli forumlar
;)
kardeş çok saçma bişi sölüyosun kafandaki dizel ile benzin arasındaki tabuyu yıkmak bence bukadar sayfa yazıdan sonra bile zor trasitten çıkan kkk k03 ü alalım diosun eee vw den çıkan kkk k03 değilmi sence arasında fark olurmu fark olsa atıyorum kkk k03a yada b olur oda k03 buda 03 onun dizelden çıkması yada onun 1.8t passattan çıkması dizel turbosunun benzinli araçlara benzinl turbosunun dizel araçlara takılabileceği anlamınamı geliyo
Şöle söleyelim. Transit turbosu passata takılabilir. Ama starex turbosu bmwye takılamaz. (Örnekler kafadan atılmıştır.) Yani demek istediğim dizel arabalarda bulunan her turbo benzinli araca takılmaz. Ama uygun olanlar takılabilir.
dikkat ettiysen zaten hepsi aynı demedim farklı olanlar var dedim
bw nin s400 serisi mesela git bi araştır bütün benzinli chraları ile dizel aynımı mil büyüklüklerimi aynımı pal tasarımları tam olarak aynımı? kaç tane turbine pal tasarımı var
senden kanıt vs foto isteyen yok yalnız tutturmuşsun tamamen aynı ufakta farklılıklar var ha şu an bwnin performans için ürettiği turbolarda mil vs tasarımları daha güzel dizellere göre ve bu yüzden ciddi spool kazanımları oluyo
peki megane a piyasada olan hangi turboyu takacağız? devre yaymalı dedi sato usta? ne turbosu almak lazım?