User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Supercharger / Turbo

  1. #1
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Supercharger / Turbo

    Bazı yazılarda ve makalelerde...

    Supercharger'in Turboya göre daha az kırıcı olduğunu stock internaller ile daha tehlikesiz kullanıldığı konusunda kafamı karıncalandıran yazılara rastladım... Hatta bazıları daha sorunsuz olduğunu vs yazmış... Baz aldığım sadece bu forum değil diğer yabancı forumlarda da benzer tartışmalar ve yazılar var...

    Biri gaz çıkışının enerjisinden faydalanıyor, diğeri ise motorun çevirme gücünden, buraya kadar sorun yok...

    Peki sonrası?... Böyle bir durum var mı? Varsa sebebi nedir?

    Başka bir sorum daha var...

    Bazı supercharger oldukça büyük ( örnek: MCS, eski vw g60 ve g40 larda kullanılanlar)
    Bazıları ise Turbo boyutlarında yani daha compact mesela Vortech'ler falan... Bunların ölçüleri ve yerleşim kolaylıkları dışında belirgin farkları varmıdır?

  2. #2
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Supercharger sistemleri daha çok amerikan arabalarında kullanılıyor. Çünkü yüksek devirlere ve çok yüksek basınçlara ihtiyaç duymuyolar. Ancak bir Turboşarj sisteminde çok kısa sürede çok daha fazla basınca ulaşabilmek olası. Sistemler arasındaki basınç ve debi arasında turbonun lehine bir fark var.

    Büyük boyutlara sahip sc sistemleri direkt olarak silindir kapağına monte edilen ve merdaneler yardımı ile havayı sıkıştıran sistemlerdir. daha çok düşük ve orta devirlerde büyük amerikan motorlarına uygun sistemler bunlar. Soğutma işlemini de kendi bünyesinde halledebilen çeşitleri var.

    Turboşarj sistemlerine benzer yapıda olan sistemler ise sadece kompresör kısmını kullanan ve tahriği yine kayıştan alan sitemler olduğundan daha kompakt ve soğutmayı da extra bir cooler sayesinde yapıyorlar. ancak yeterli debir ve basıncı artan motor devirlerinde karşılayabiliyorlar. yani daha yüksek devirlerde iyi sonuç veriyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 tip Charger var o oldukca büyük dedğiğin emme manifolduna takılıyor 2 side gene kayıştan alıyor gücünü
    Roots type dediğimiz Bıcaklı şekilde



    buda kayıştan gücünü alır ama dez avantajı aşırı şekilde ısınır ve emme manifoldunun genelde üstünde olduğu için yani manifold a bağlı olduğu için aşrı şekilde sıcak hava sokar içeriye bunun turbodanda hemen hemen bütün aplikasyonlrdanda zararı olabilir makinaya aşağıdaki devirleri besler üstlerde ölür


    Centrifugal type senin dediğin turbo şeklinde olanlar ( benim terciğim )
    bunlar ise aksine üst devirlerde güc üretir gene kayışın gücüyle çalışır fakat turbo gibidir motor devri artttıkca basıncıda artar



    ama kesinlikle turbo ile Sc yi aynı yerde tutmam ben çünkü çok acayip şekilde farklılar ikside güzel bir aplikasyon ve program yapılırsa sorunsuz seni üzmiyicek sekilde kullanılır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bazı yazılarda ve makalelerde...

    Supercharger'in Turboya göre daha az kırıcı olduğunu stock internaller ile daha tehlikesiz kullanıldığı konusunda kafamı karıncalandıran yazılara rastladım... Hatta bazıları daha sorunsuz olduğunu vs yazmış... Baz aldığım sadece bu forum değil diğer yabancı forumlarda da benzer tartışmalar ve yazılar var...
    Şu kısım da var Bunun doğru mu yanlışmı olduğu, doğru ise sebebi nedir?

  5. #5
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dogru ama biraz sasirtmaca, SC ile dusuk basinc basildigi icin sorun cikarmiyor, ayni basinci turbo ile yollasan motora oda dert cikarmaz...
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  6. #6
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay yine yazılımda bitiyor. SC ile de yanlıs yazılımla makinanın kırılması olası. Ayrıca MCS nin chargerı cokta büyük sayılmaz. Buna %20ye yakın kücültülmüs kasnakla bile 1.3ten fazla basamaması bir örnek olabilir tabi

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dogru ama biraz sasirtmaca, SC ile dusuk basinc basildigi icin sorun cikarmiyor, ayni basinci turbo ile yollasan motora oda dert cikarmaz...
    Sorunsuzluk olarak şöyle düşünebilirsin. Boost gelene kadar turbo aracı sıkıştırması düşürülmüş atmosferik bir araç olarak gazlıyorsun. Boost geldiği anda ise birden (tamam çok birden değilde) güç geliyor. Şanzıman ve diğer aktarma organlarına daha çok yük biniyor. Debriyaj gibi aşınan parçalar daha çabuk bitiyor. Bu benim görüşümdür. Favorim ise rotrex'tir. Forumdada bulabileceğin gibi bıçaklı tip sc lerde her devirde güç verir ama gti sınıfı devir çevirmeyi seven araçların maks güç verdiği eski devirlere kadar üfleyemezler genelde. Boyutlarıda aşırı büyüktür. Ama ilk andan itibaren çok orantılı ve kullanıma uygun güç bandı sunarlar. Sentrafüj tipi sc ler ise turbo gibi şekilleri vardır. Ve turbo gibi belli bir devire kadar pek varlık göstermezler. Bunların içinde rotrex marka olanlar 2 viteslidir. Belli bir devirden sonra vtec açar gibi (tabir tuhaf olabilir) ikinci profilde çalışmaya başlarlar. Böylece turbonun üst devir ve yüksek güç avantajını klasik bıçaklı sc'lerin alt devirden itibaren güç avantajı ile birleştirirler. Yağlama ekipmanıda kendi içinde paketten çıkar kartele gerek yoktor. Yağ pompasıda kullannmadığından turbo timer gibi bir uygulama gerekmez. Çünkü kendi sistemi elektrik yada kontaktan bağımsız kapalı bir sistem. Kafamdaki bazı uygulamalardan sonra aracıma uygulamak istediğim bir sistem olduğundan uzun süredir araştırmada bulunmuştum. Turbo manifoldu yerine montaj braketlerinin üretilemesi lazım. Genelde klimadan feragat edilerek kolayca takılıyor.

    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence aktarmaya binen yük SC de daha kırıcı olabilir. Lag yok , kayıp yok Turbo yinede dolana kadar alıştıra alıştıra üflüyor

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence aktarmaya binen yük SC de daha kırıcı olabilir. Lag yok , kayıp yok Turbo yinede dolana kadar alıştıra alıştıra üflüyor
    Bence SC alıştıra alıştıra. Yada orantılı bir şekilde yüklüyo. SC ve TC araçların dyno chartlarına bakınca görülebilir. Gücün anlık tavan yaptığı yada anlık yükseldiği bir devir oluyor genelde turbolarda. Tabi genelde büyük turbolarda ama sonuçta var. SC ise daha kullanılabilir her devire dağılan bir güç şeklinde oluyo.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mini cooperçok kötübir örnek iğrenç bir üst klapağı var ve o cooler gerçekrten çok kötübiyerde duruyor ısılar coolara ragmen düşmüyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #11
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence SC alıştıra alıştıra. Yada orantılı bir şekilde yüklüyo. SC ve TC araçların dyno chartlarına bakınca görülebilir. Gücün anlık tavan yaptığı yada anlık yükseldiği bir devir oluyor genelde turbolarda. Tabi genelde büyük turbolarda ama sonuçta var. SC ise daha kullanılabilir her devire dağılan bir güç şeklinde oluyo.
    benim kast ettiğim 4000devirde aniden gaza basmak gibi bir örnekti
    sıfırdan hızlanırken biraz farklı tabi

  12. #12
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mini cooperçok kötübir örnek iğrenç bir üst klapağı var ve o cooler gerçekrten çok kötübiyerde duruyor ısılar coolara ragmen düşmüyor
    kesinlikle flowu çok kötü hatta JCW ün hesapta fabrikasyondan işli kapağı bile çok rezalet. Cooler kesinlikle çok ısınıyor ve FM için yer yok .. ***** blok asla soğumuyor , bunun içinse blok kadar büyük radyatör bulunuyor ama yine soğumuyor , yine soğumuyor

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yalış düşünüyorsunuz bakın turtboyu bildiğin sc gibi çalıştırabiliris ama bi zevki yok arada arabanın verdiği G ye aldanmayın aslında bir geliyor sonra düşmeye başlıyor turbo Stock arbalarda buununda zararı yok çünkü ona göre haritasında gerekli işlemler yapılıyor bence her zaman çok basarılı olur SC den turbo
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlikle flowu çok kötü hatta JCW ün hesapta fabrikasyondan işli kapağı bile çok rezalet. Cooler kesinlikle çok ısınıyor ve FM için yer yok .. ***** blok asla soğumuyor , bunun içinse blok kadar büyük radyatör bulunuyor ama yine soğumuyor , yine soğumuyor
    flow kötü demedim kesinlikle yanlış anladın dediğim şey su okadar ısınıyorki içerde60 derecelerden bahsediyorumki bilgiğin fön makinası olayına dönüyor FMIC mcs ye var nasıl yok yeni çıkardılar testlerde alta gayet kötü çıkıyor Hehe
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #15
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flow u da kötü demek istedim ben O kapak bilincli ellerde işlense cok güzel şeyler daha çıkar. FM yok demedim be canım , sadece yer limitli ve uygulaması zahmetli. O yüzden top daha makul oluyor. Biraz daha dışa dönük scooplar var daha çok hava topluyor ve soğutuyor diye iddia ediliyor .. Gerci IAT 15derece kadar düştüğü iddia ediliyor ama yine de yetersiz bence O yüzden MCS gereksiz bir araba ve kötü bir örnek

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sc kırılmaz turbo kırılır dıye bsey yok olay ayarda bıter...

    sc turbo ayrımındakı en onemlı nokta senın arabadan ne ıstedıgındır...(ha bu arada benn roots tıpının konusuyorum dıgerı bana gore tamamem gereksız bısey...)

    eger sehırıcı kullanıyım cruısıngım cok keyıflı olsun ben keyfıme bakarım mılletı sallamam dıyosan, vırık cırık mılyon tane detay ıle ugrasamam basıt bır arabam olsun dıyosan...sc yapacaksın...

    bu arada aftercoolersız sc lerde (jackson racıng) ıat problem olarak gozukur genelde ancak guzel bır ayarla bu sıkıntı olmaktan cıkar...mısal eskı setupımda aıt 110 dereceye kadar cıkmasına ragmen bır kere bıle avans vurmadı...

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaklaşık 5 6 çeşit s/c var ve bunları iki ana başlıkta sınıflandırabiliriz
    1.havayı taşırken yer değiştirerek sıkıştırıp basınçlandıranlar(roots tipi, rotary gibi ve biraz düşük basınçlar genelde)

    2.havayı taşırken eksenel bir kompresörle basınçalndırıp gönderenler (genel olark turbo ile aynı mantığa sahiptir kompresör kısmı fakat tahrik aldığı nokta farklıdır)


    genel olarak 2. tip s/c çeşitler daha yüksek verimlerde çalışmayı sağlar buda biraz daha düşük mekanik kayıplar demektir

    yerleşim olarak zaten kranktan hareketini aldığı için bu duruma uygun bir yer seçilmesi zorunlu olacaktır(g-lader gibi bazı farklı tasarımlar mevcut tabiiki)

    yerleşim yernden öte verim özellikleri daha çok şey ifade etmektedir yüksek verimli bir aşırı besleme elemanı çoğu zaman uygun koşullarda yüksek performans gösterecektir


    hava sıkıştığı için ısınıp yoğunluğu azalacağı ve aynı zamanda yüksek sıcaklıkta motora giren havanın hem verimi hemde vuruntu gibi olaylara neden olacağı için ara soğutma elemanları kullanılmalıdır
    körler sağırlar

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaklaşık 5 6 çeşit s/c var ve bunları iki ana başlıkta sınıflandırabiliriz
    1.havayı taşırken yer değiştirerek sıkıştırıp basınçlandıranlar(roots tipi, rotary gibi ve biraz düşük basınçlar genelde)

    2.havayı taşırken eksenel bir kompresörle basınçalndırıp gönderenler (genel olark turbo ile aynı mantığa sahiptir kompresör kısmı fakat tahrik aldığı nokta farklıdır)


    genel olarak 2. tip s/c çeşitler daha yüksek verimlerde çalışmayı sağlar buda biraz daha düşük mekanik kayıplar demektir

    yerleşim olarak zaten kranktan hareketini aldığı için bu duruma uygun bir yer seçilmesi zorunlu olacaktır(g-lader gibi bazı farklı tasarımlar mevcut tabiiki)

    yerleşim yernden öte verim özellikleri daha çok şey ifade etmektedir yüksek verimli bir aşırı besleme elemanı çoğu zaman uygun koşullarda yüksek performans gösterecektir


    hava sıkıştığı için ısınıp yoğunluğu azalacağı ve aynı zamanda yüksek sıcaklıkta motora giren havanın hem verimi hemde vuruntu gibi olaylara neden olacağı için ara soğutma elemanları kullanılmalıdır
    genel dusunce olarak ble ama uygulamada bole olmadı yukarıda yazdıgım gıbı 110 derece ıat ıle bır kere bıle avans vurmadı araba...ha nerden bılıyorum...kulaklıkla dınledık bujıyı kac kere kontrol ettık...en son setup degıdımı ıcın motoru actık pıstonda hıcbısey yoktu...

  19. #19
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tünay senin aracındaki etkisi nasıl SC'nin? Piston, kol vs kullanıyormusun? Tüketimin nasıl? Şu anda da ısınma sorunun var mı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •