User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )

  1. #20
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi hacim ve kapak içi parçaların hepsi etkiler diyim kısaca. En temelde egzantrik ve hacim etkiler aynı turbo için konuşursak. Ama 2000 devir ciddi fark.

    GT > GTx dönüşümü, setup a uygun egzantrikler, hacim artışı ile güzel bant kazanılabilir 2000 olmasa da 1000 devir bile çok şey değiştirir, hesaplamak lazım uzun uzun veya yapılı örnekleri incelemek lazım derim
    subaru ve evo larda çok fazla örneği var aslında ama her motorda aynı verim alımadığı için 1.8t de ne olur şüpheli şuanda
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  2. #21
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Aslında bence tam olarak öyle değil, bildiğim / okuduğum / gördüğüm kadarı ile.

    Daha düşük hacimli araçlarda, nispeten 1.8-2 lt 4 silindir diyelim. Kullanılabilen max boyutlu turbo da 3076 olsun, 3076 türevleri içerisinde daha fazla devirde basınç tutarak daha fazla verim almak için twinscroll olanı mantıklı.

    Sonuçta kapak yapısı, flow, turbo boyutu, motor hacmi vb gibi spool u etkileyen dünya faktör var, twin veya single scroll bunlardan sadece birisi.

  3. #22
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek olarak, stock ölçülü 1.8t ile 5000 devir de gelen bir turbo, motor 2.0 yapılıp twin scroll turbo ile devir ne kadar düşürülebilir ?
    500-1000 devir arasında aşağı çekilir abi yaklaşık olarak aralık bu

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cooper s r56, 207rc/gt, ds3 gibi ayni motorlu araclarda da twin scroll turbo mevcut, kullanim avantaji daha az turbo lag dolayisiyla kucuk hacim ve yuksek guc ikilisine yardimci olmak..

  5. #24
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 silindir bir motor için çok net bişey diyemem ama yüksek hacimli araçta kendi tecrübeme göre çok büyük fark oldu. Vanos'lu e36da ne yaparsak yapalım gt35 gibi bi turboyla basıncı smooth veremiyorduk vanos açılınca arkadan tekme yemiş gibi şahlanıyordu. ts manifolda geçtikten sonra ciddi anlamda pürürssüzleşti. ayarda ona göre yapıldı. 1000 devir aşağı çekmeyi bende mümkün görmüyorum ama 300-350 devir çok net bi şekilde çekti geriye. oda dünyalar kadar fark sağladı. spoolu 1000 devir geri çekmek için yarış takımları milyon dolarlar harcıyor biz 300 çeksek kafi bence

  6. #25
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıntı 1.8t de pt6262 T4 Divided .84 A/R hangi devirde full boost yapar 5000de falan gelirse hiçbir anlamı kalmaz
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  7. #26
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırmanız kaç şuan? Cr 10/10.5lerin altındaysa kuvvetle muhtemel 4800-5200 arası gelir. Tabi Precision tecrübem olmadı Garrett'e ki karşılığını 3582 sayarak söylüyorum ama 84 A/R yok gt'de. yada düz mantık pt5862 takarsanız 4500k lara gelir spool up. işte tecrübe devreye girecek burda.. varsayımsal olarak sesli düşündüm ben.

    8500 d/d dönseniz bile keyifsiz olur 5 binde gelen turbo çok keyifsiz olur

  8. #27
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıntı 1.8t de pt6262 T4 Divided .84 A/R hangi devirde full boost yapar 5000de falan gelirse hiçbir anlamı kalmaz
    Alper 4500 den sonra ne kadar dönersen dön keyifsiz olur, ne roll yapacak araç bulabilirsin nede kendi kendine gazlarken keyif alırsın, benim aracı biliyorsun zaten 4500 bence son limit.

  9. #28
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ld-PPT-GT3071R

    8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte
    spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da

  10. #29
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ld-PPT-GT3071R

    8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte
    spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da
    Levent gt30 la 1.8 haliyle 4500 de full boost benim araç

  11. #30
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da
    Heh aynen demek istediğimin farklı bi rengi işte ama ben full boost konusunda 5000/5200 öncesine çok iyimser bakamıyorum

  12. #31
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.8 hacimle bu iş olmicak galiba
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  13. #32
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gt3071 4500 gibi geliyor 2008cc 1.8 t de aşağı yukarı, hacim 1.8 ken de 5000 civarında gelir tahminimce kapak içi yapmadan.

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...ld-PPT-GT3071R

    8200 dönüp 4.5-5k da full boost yapan bir araç çokta zevksiz olmaz 8000 civarı dönülürse.. verdiğim linkteki aracın pistteki videoları bunu kanıtlar nitelikte
    spool up 4500 gibi olup 6000 gibi doldursa zevksizleşir evet, dyno king olur zaten o durumda da
    yanlız levent bu araçtaki kapak aeb veya agu olmadığı için 2.0strokerda 4500de geliyo o farkta var
    yani aşaa yukarı iyi işlenmiş agu kapak stroker güzel emme manifoldu ve kelebek iyi hesaplanmış intercooler hacmi ile twin scroll ın desteklenmesi gerek istediğimiz devirlere çekebilmek için tabi orası mechul ama bi umut işte
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  14. #33
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Projeye daha var Alper daha çok çeşitli turbo lar çıkar

  15. #34
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Projeye daha var ise elektrik ile çalışan wastegate'lere de yetişirsiniz belki. Pneumatikler 500ms de açılırken bunlar 150ms de açılıyor, spike'lar çok daha güzel kontrol edilebilir, wastegate'in açılması daha da öne atılacağından sppol daha da hızlanıcak, basınçtan bağımsız wastegate programlanabilecek ... Önümüzdeki yılların gözde teknolojisi olucak bence

  16. #35
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Projeye daha var ise elektrik ile çalışan wastegate'lere de yetişirsiniz belki. Pneumatikler 500ms de açılırken bunlar 150ms de açılıyor, spike'lar çok daha güzel kontrol edilebilir, wastegate'in açılması daha da öne atılacağından sppol daha da hızlanıcak, basınçtan bağımsız wastegate programlanabilecek ... Önümüzdeki yılların gözde teknolojisi olucak bence
    Bilgi için teşekkür ederim, güzel bir detey

  17. #36
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent gt30 la 1.8 haliyle 4500 de full boost benim araç
    Abi konuştuk işte yazılım faktörü devrede o durumda biraz da

    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlız levent bu araçtaki kapak aeb veya agu olmadığı için 2.0strokerda 4500de geliyo o farkta var
    yani aşaa yukarı iyi işlenmiş agu kapak stroker güzel emme manifoldu ve kelebek iyi hesaplanmış intercooler hacmi ile twin scroll ın desteklenmesi gerek istediğimiz devirlere çekebilmek için tabi orası mechul ama bi umut işte
    Aracı eleman BAM olarak toplamamış yalnız, fotolara bakarak yorum yapmışsın Alper biraz

    Eleman demiş ki, 97 A3 ten çıkma big port AGU swaplayıp BAM ın wiringini kullanmış bir tek
    So I got a lowmilage 1.8T AGU motor out from a 97' Audi A3 which has big ports same as AEB. Kept original BAM loom and just swapped out mechnical parts. BAM motor had a VVT head but was easy to uncheck with Eurodyne. That motor got oval cylinders because I ran it at too fat mixture. So I pulled the motor again and bored it to accommodated Mahle 83mm pistons and a stroker 2.0T crankshaft for a total 2008cc.
    Ben savunuyorum 4500 devir civarında tutulur, turbonun housing i, cooler boyutu düzgün seçilir ve kapak içi gerektiği gibi olursa.. Altına bile iner yani sihirli eller ile fullboost devri

    @Ozan,

    bro screamer pipe olacak mı elektronik wg olacakta, screamer pipe olmayan turbo arabaya turbo demem ben hırbo derim anca

  18. #37
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o işte bi sıkıntı olmuş ozaman meconun arabada 3071 4500de full boost ediyo hacim 1.8 stok kapak stok emme stok kelebek
    neyse konu o değilde burda bu manifoldu kullanarak ( yanlızca manifold ) spool devrini istediğimiz ölçüde aşağı alamicamız çok net belli oldu
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  19. #38
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Mecit abi 25psi falan basıyor sanırım, eleman oem kapak + billet pal + 21 derece avans + 2008cc haliyle 0.82 ar'la 4600 devirde 32psi görüyor, kapak yaptıktan sonra 4400 devir.. Enjektörleri 1600cc ye geçiyor bu arada.

    25 psi a 3600 devir civarında oturuyor boost map i var linkteki konuda dyno üzerinde okunmuş

    Aynen sadece twinscroll ile malesef diyoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •