User Tag List

Sayfa 7/8 İlkİlk ... 5678 SonSon
140 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Impreza WRX'e LPG uygulaması yapan var mı?

  1. #115
    canpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul/karagümrük
    Mesaj
    877
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takipteyim

  2. #116
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araba benim para benim... İster lpg takarım ister hava filtresinden su verir piston kırar silindir çatlatırım...

    Benzin fiyatımız ortada...

    2.3 T5 volvoma lpg taktım, gazladımda normalde bindim... 25-30bin km boyunca herhangi bir sorun yaşamdım lpgye bağlı olarak... peki 30 bin kmde ki kar ettiğim rakam en iyi ihtimalle 4bin 500 tl oldu...

    Benimde şöyle bir yönüm var...

    Volvodan örnek vereyim... Gidip son derece havalı duran, üst segment bir CC olan C70 alıp gır gır gır dizel motorla binmem... Ben öğretim görevlisiyim aynı zamanda ticaretle uğraşıyorum. YAni yeri geliyor aile için yeri geliyor iş için koşturuyorum aracımı... Arabayı eşşek niyetine kullandığımda bile her direksiyonunu tuttuğumda beğenmeliyim o aracı... Bu zevkide sadece ve sadece benzinli araçtan alıyorum... Benzinli araca binmenin en ekonomik yoluda LPG... düzgün sistem olursa dizel alacağıma LPGliye binerim...

    2012 model gayet iyi gidip az yakan mazda3 aracımı beğenmeyip sattım, ki bana 105 hplik benzinli mazda3 kadar bile keyif vermedi... gittim t5 bir volvo s70 aldım ayağımı yerden kessin diye. Cumartesi baktırdım araca, beğendim... Sahibi tanıdık sayılırdı, 3 sokak alttaki TGS otogaza soktum ve LPGsini direk taktırdım...

    LPGli araç temiz yakıt kullanır motor ömrünü uzatır olaylarına girmiyorum... inanmayında zaten bu tip şeylere... Lakin basit bir hesap... Hiç bir aracımda LPGden dolayı motor yemedim... Ama şunu yapmayacaksınız... "arıza ışığı normaldir, LPG hep yakar" diyen servislerden uzak durun... Arıza ışığı yanıyorsa ya zengine ya fakire düşersiniz... buda sizin aracınızın daha fazla ısıya maruz kalmasına neden olur... bu konuda dikkatli olun... Bazı araçlarda belki ışık olayı sıkıntılı olabilir, özel durumlar illaki vardır ama araçların genelinde iyi ayar yapılırsa bir arıza kodu vermez...

    Bu arada bazı araçlar LPG ile zor satılır evet, ama yüksek hacimli, fiyatları 30ların altına düşmüş lüks segment yada performans serisi sayılabilecek araçlarda lpg artık bir avantaj gibi görülüyor... İnsanlar "neden 1.6 alayım ki? alırım 2.0 X modeli, lpg ile binerim, lüksünü yaşarım" demeye başladı... 2000lerin başlarında vergi sistemi ilk değiştiğinde yüksek hacimlerde ciddi düşüşler yaşandı ikinci elde, lakin şuan işler değişti artık...

    Saygı duyarım kesinlikle ama ben arabayı garajda tutup hafta sonları binip silip koklamaktanda, her gün kullanıp bana yol arkadaşlığı yapmasını sevenlerdenim... RX8 gibi teknik anlamda sorunlu araçlar hariç, diğerlerine amorti hesaplarımı yapar, direk LPGyi takarım...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  3. #117
    jap-10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    ankara /batıkent
    Mesaj
    183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi arkadaşımın 2008 senesinde subaru gtsine binmiştim tüplü inanın kullandığımda 1.6 arabadan bile yawaş gidiyordu.

  4. #118
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O olay tupten kaynaklanmaz. Arkadasinin aracinda problem vardir. Normalde performans farkini hissetmezsin. Klima acik gibi gider...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  5. #119
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...

    Ama şunu yapmayacaksınız... "arıza ışığı normaldir, LPG hep yakar" diyen servislerden uzak durun... Arıza ışığı yanıyorsa ya zengine ya fakire düşersiniz... buda sizin aracınızın daha fazla ısıya maruz kalmasına neden olur... bu konuda dikkatli olun... Bazı araçlarda belki ışık olayı sıkıntılı olabilir, özel durumlar illaki vardır ama araçların genelinde iyi ayar yapılırsa bir arıza kodu vermez...
    bu konudada şöyle bişey var çoğunlukla ucuz lpg kitlerinde arıza ışığı yanar...
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  6. #120
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adam gibi lpg enjektörü kullanırsan , adam gibi yolda wideband ile ayar yaparsan , regülatörün yeterli ise , LPG de ne lamba yanar, ne gitmemezlik olur.

    WRX'e de taktık, twin turbo cayenne'e de taktık, LPG bakımı dışında bir daha garajımıza gelmediler...

    Saksağan gibi ufacık regülatörü takarsan lamba da yanar, piston de erir...

  7. #121
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haklısınız, bunlarda ihtimal daha çok...

    Lakin en ucuz kit olan atikerden taktırdık zamanında.. Böyle bir sorun yaşamadık. Yani yandığında illaki bir kalibrasyon hatasından kaynaklandı... Bir LPG dönüşüm istasyonu olan dostum var... Ondan alıyorum bazen bilgileri. Ucuz zannettiğimiz yada pahalı olan kitlerin hangi parçaları ortak, hangilerinin yazılımları aynı, hangilerinin enjektörleri hızlı vs vs...

    Bugüne kadar LPG dönüşüm kitinde tek sorun yaşadığım marka baykan'dı... Zaten silindi gitti piyasadan...

    Kullandığım markalara gelince

    Milano (matrix enjektör), çok memnundum ara 122hp astina gt
    Tartarini, memnundum, araç 115 hp lantis
    Landi Renzo, çok memnundum, üstelik araç 250-260 hplik bir c70 2.3 T5ti...
    AKL, şuanki t5te kullanıyorum, tam detaylı ölçemedim hava koşulları nedeni ile, araç 2.0 s70 t5-225hp
    Romano, Mazda6 2.0da kullandım, genel itibariyle memnundum, 147hp
    Romano, Mazda3 1.6 turboya taktık, memnunuz... 156hp
    BRC, mazda 626 2.0da vardı, sıkıntı yaşamadım 115hp
    Lovato, Mercedes Vaneoda vardı, çok memnunduk... 102hp-1,6
    Baykan, benden uzak Allah'a yakın diyeceğim lakin zaten silindiler piyasadan... 87hp 323 karbratörlü sistem

    vs vs...


    Genellikle araçlarımı Maslak oto sanayideki TGS otogazda dönüşüm yapıyorum. En güzel yanı ise 7 senedir aynı kişilerin çalışıyor olması... Bu benim için çok ama çok önemli... Düşünenlerde elimden geldiğince yardımcı olurum....
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  8. #122
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Adam gibi lpg enjektörü kullanırsan , adam gibi yolda wideband ile ayar yaparsan , regülatörün yeterli ise , LPG de ne lamba yanar, ne gitmemezlik olur.

    WRX'e de taktık, twin turbo cayenne'e de taktık, LPG bakımı dışında bir daha garajımıza gelmediler...

    Saksağan gibi ufacık regülatörü takarsan lamba da yanar, piston de erir...
    abi bizim x5te (3.0i) de sönmedi gitti şu ışık.. brc fast serisi takılı, turuncu enjektör dedikleri enjektörden varmış vs.. sen de orda oluyosan gün içinde bi uğramak istiyorum ayar vs için..

    edit: depo fazlaca büyük içinde az gaz kaldığında tam gazda benzine geçiyo o ara yakıyo ışığı..

  9. #123
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben olmasam da Bekir her zaman dukkanda. Gel hallederiz.

  10. #124

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar..
    Geçen sene sirion aracımı aldım. O sıralarda araç almak için araştırmalarımda daha LPG kitinin markası belli olmayan araçları inceledim. Aldığım aracın azerinde adını vermeyeceğim fakat tahmin edersiniz.. 1000 tl lik lpg kiti vardı. Diyorum ki bu araç arıza lambası yakıyor. çok tüketimi var. derken 3 LPG yetkili servisi dolaşmışım. LPG servisi arabaya, aracın serviside LPG ye kusur buluyor. 3 LPG servisinden kayda değer bir çözüm çıkmadı. O sıralarda aracım haliyle subap arızasından dolayı arızalandı. Kayıtlı şekilde araştırdım 15000 km ancak olmamış bile kitin takılalı

    Tabiki LPG den dolayı böyle bir hasar oluştuğu için LPG kitini tamamen söktürdüm. Ve benzinli kullanmaya karar verdim. Motor arızam giderildi. Ruhsattan düşüreceğim 500 tl para gidecek.. Offf dedim.. üzerine yapışmış bu lpg.. Moraller bozuk tabiki.. Aklımda bir soru.. Bu LPG kitini yurtdışında takıyorlar devlet maddi anlamda destekliyor, ve yıllardır bu sistem var..Girdim internete.. forumlar, üretici firmalar distiribütürler derken.. kafamı kaldırdım 10 gün sonra KİT MTM markayı buldum.

    Aracıma 1800 tl vererek taktırdım ve 30.000 km gittim. Filtreyi bile değiştirmedim.Ne arıza ışığı vede tekleme hiç bir sorun yok..Bu süre iinde en az 3500 tl avantajım var. ve ortalama 17 kuruş yakıyor. Diğer sistemlere göre yakıt tasarufuda var. Vize yaptırıken Egsoz emisyon cihazında Lambda değerim benzinde 1,01, LPG de ise 1,01 Sonuç olarak..
    Genel kanı şu, LPG ile tasarruf yapacak adam gidiyor kitin en ucuzundan ve teknolojik olarak en düşüğünden takıyor. ki tasarruf hemen başlasın. fakat sorunun başlangıcı buradan başlıyor.Sonuç.. LPG vay efendim arabayı bozar, vay efendim çekmez. LPG kaka..

    Özetle; Khein marka enjektör kullanan ve OBD li sistem takarsanız.. Hiç bir problem yaşamazsınız.. Aracın beyni ile paralel çalışan bir sistem, tüm kalibrasyonlarını otomatik yapıyor. İmpreza turbo aracımıda.. LPG kiti ile yürütme planım var.. Şu an motoru değşiyor. Her ne kadar bu fikrim ilginç bir fikir olarak görülsede, 3 yıl önce otomobil dergisinde Gurcellin de dedği gibi Porsche cayenne takmışlar ve LPG ile modifiye yapmışlar.. Rengide beyaz çevreci reklamı olsun diye
    Artık; bundan 10 yıl önceki gecekondu eski sistemleri aklımından çıkaralım.. Artık teknoloji değişti. Kaliteli teknolojik bir kiti ve kaliteli montajla benzinden daha iyi yürüyeceğine kesinlikle eminim.

    Performans arabalarında pompa benzinini beğenmezler. 97 oktanı bile beğenmeyen var Vuruntu yapıyor diye. Ne takılıyor oktanı arttırmak için..Metanol kit..Adı karizma.. çalışma sistemi yine maniflod üzerinden yanma odasına farklı bir yakıt göndermek. Ana prensip LPG ile aynı..Ama ne var. Onun adı metanol..Karizma bir adı var..
    Alın size LPG yüksek oktanlı. 105 oktan LPG nin oktanı. Ne vuruntu yapar ne erken yanar..Ama onun adı tüp.. Tüp değl arkadaşlar.. Lkit petrol gazı..yakıt buharı yani.. Ayrıca enjektörden yanma odasına 600-700 derecelerde benzin buhar olmuyor mu? Modifiye yakıtı bence LPG olmalı...Subaru bir araba, ve bu arabalar için bu sistemleri üretmişler... Uçak değil ya bu.. Alt tarafı 250 bg lik motorları olan orta sınıf performans arabaları. Gözümüzde çok büyütmeye gerek yok.. Forrester turbosunu 70000 kmdir yürüten forumda Yiğit arkadaşımızda var.. Dinamotre de benzinde 271,2 bg LPG de ise 271,2 bg çıkmış

    Takılır çok da güzel gider..Ben sorumun cevabını 1800 tl vererek Kit MTM taktırarak buldum.
    Emisyon cihazında Lambda değerim;
    Benzin: 1,01
    LPG : 1,01

  11. #125
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar..
    Geçen sene sirion aracımı aldım. O sıralarda araç almak için araştırmalarımda daha LPG kitinin markası belli olmayan araçları inceledim. Aldığım aracın azerinde adını vermeyeceğim fakat tahmin edersiniz.. 1000 tl lik lpg kiti vardı. Diyorum ki bu araç arıza lambası yakıyor. çok tüketimi var. derken 3 LPG yetkili servisi dolaşmışım. LPG servisi arabaya, aracın serviside LPG ye kusur buluyor. 3 LPG servisinden kayda değer bir çözüm çıkmadı. O sıralarda aracım haliyle subap arızasından dolayı arızalandı. Kayıtlı şekilde araştırdım 15000 km ancak olmamış bile kitin takılalı

    Tabiki LPG den dolayı böyle bir hasar oluştuğu için LPG kitini tamamen söktürdüm. Ve benzinli kullanmaya karar verdim. Motor arızam giderildi. Ruhsattan düşüreceğim 500 tl para gidecek.. Offf dedim.. üzerine yapışmış bu lpg.. Moraller bozuk tabiki.. Aklımda bir soru.. Bu LPG kitini yurtdışında takıyorlar devlet maddi anlamda destekliyor, ve yıllardır bu sistem var..Girdim internete.. forumlar, üretici firmalar distiribütürler derken.. kafamı kaldırdım 10 gün sonra KİT MTM markayı buldum.

    Aracıma 1800 tl vererek taktırdım ve 30.000 km gittim. Filtreyi bile değiştirmedim.Ne arıza ışığı vede tekleme hiç bir sorun yok..Bu süre iinde en az 3500 tl avantajım var. ve ortalama 17 kuruş yakıyor. Diğer sistemlere göre yakıt tasarufuda var. Vize yaptırıken Egsoz emisyon cihazında Lambda değerim benzinde 1,01, LPG de ise 1,01 Sonuç olarak..
    Genel kanı şu, LPG ile tasarruf yapacak adam gidiyor kitin en ucuzundan ve teknolojik olarak en düşüğünden takıyor. ki tasarruf hemen başlasın. fakat sorunun başlangıcı buradan başlıyor.Sonuç.. LPG vay efendim arabayı bozar, vay efendim çekmez. LPG kaka..

    Özetle; Khein marka enjektör kullanan ve OBD li sistem takarsanız.. Hiç bir problem yaşamazsınız.. Aracın beyni ile paralel çalışan bir sistem, tüm kalibrasyonlarını otomatik yapıyor. İmpreza turbo aracımıda.. LPG kiti ile yürütme planım var.. Şu an motoru değşiyor. Her ne kadar bu fikrim ilginç bir fikir olarak görülsede, 3 yıl önce otomobil dergisinde Gurcellin de dedği gibi Porsche cayenne takmışlar ve LPG ile modifiye yapmışlar.. Rengide beyaz çevreci reklamı olsun diye
    Artık; bundan 10 yıl önceki gecekondu eski sistemleri aklımından çıkaralım.. Artık teknoloji değişti. Kaliteli teknolojik bir kiti ve kaliteli montajla benzinden daha iyi yürüyeceğine kesinlikle eminim.

    Performans arabalarında pompa benzinini beğenmezler. 97 oktanı bile beğenmeyen var Vuruntu yapıyor diye. Ne takılıyor oktanı arttırmak için..Metanol kit..Adı karizma.. çalışma sistemi yine maniflod üzerinden yanma odasına farklı bir yakıt göndermek. Ana prensip LPG ile aynı..Ama ne var. Onun adı metanol..Karizma bir adı var..
    Alın size LPG yüksek oktanlı. 105 oktan LPG nin oktanı. Ne vuruntu yapar ne erken yanar..Ama onun adı tüp.. Tüp değl arkadaşlar.. Lkit petrol gazı..yakıt buharı yani.. Ayrıca enjektörden yanma odasına 600-700 derecelerde benzin buhar olmuyor mu? Modifiye yakıtı bence LPG olmalı...Subaru bir araba, ve bu arabalar için bu sistemleri üretmişler... Uçak değil ya bu.. Alt tarafı 250 bg lik motorları olan orta sınıf performans arabaları. Gözümüzde çok büyütmeye gerek yok.. Forrester turbosunu 70000 kmdir yürüten forumda Yiğit arkadaşımızda var.. Dinamotre de benzinde 271,2 bg LPG de ise 271,2 bg çıkmış

    Takılır çok da güzel gider..Ben sorumun cevabını 1800 tl vererek Kit MTM taktırarak buldum.
    Emisyon cihazında Lambda değerim;
    Benzin: 1,01
    LPG : 1,01
    lpg yı yanma odasına sıvı olarak basabılırsenız metanolden cok daha ıyı tabıkı.

  12. #126

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki daha iyi olur LPG yi sıvı olarak göndersek methanolden de iyi olur. LPG soğuk bir yakıt olduğu için yanma odasının sıcaklığını düşürecektir. Bunun için LPDİ sistemler mevcut fakat araştırma içindeyim. Sanıyorum Vialle marka LPDİ sistem takan yok. Viallede LPi sistem var o da normal sıralı sistem mantığında çalışıyor. Ama her ne olursa olsun. Güzel bir kit ile en az benzin gibi araçlar yürüyecektir. Sonuçta 102 - 105 oktan bir yakıt.

  13. #127
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar..
    Geçen sene sirion aracımı aldım. O sıralarda araç almak için araştırmalarımda daha LPG kitinin markası belli olmayan araçları inceledim. Aldığım aracın azerinde adını vermeyeceğim fakat tahmin edersiniz.. 1000 tl lik lpg kiti vardı. Diyorum ki bu araç arıza lambası yakıyor. çok tüketimi var. derken 3 LPG yetkili servisi dolaşmışım. LPG servisi arabaya, aracın serviside LPG ye kusur buluyor. 3 LPG servisinden kayda değer bir çözüm çıkmadı. O sıralarda aracım haliyle subap arızasından dolayı arızalandı. Kayıtlı şekilde araştırdım 15000 km ancak olmamış bile kitin takılalı

    Tabiki LPG den dolayı böyle bir hasar oluştuğu için LPG kitini tamamen söktürdüm. Ve benzinli kullanmaya karar verdim. Motor arızam giderildi. Ruhsattan düşüreceğim 500 tl para gidecek.. Offf dedim.. üzerine yapışmış bu lpg.. Moraller bozuk tabiki.. Aklımda bir soru.. Bu LPG kitini yurtdışında takıyorlar devlet maddi anlamda destekliyor, ve yıllardır bu sistem var..Girdim internete.. forumlar, üretici firmalar distiribütürler derken.. kafamı kaldırdım 10 gün sonra KİT MTM markayı buldum.

    Aracıma 1800 tl vererek taktırdım ve 30.000 km gittim. Filtreyi bile değiştirmedim.Ne arıza ışığı vede tekleme hiç bir sorun yok..Bu süre iinde en az 3500 tl avantajım var. ve ortalama 17 kuruş yakıyor. Diğer sistemlere göre yakıt tasarufuda var. Vize yaptırıken Egsoz emisyon cihazında Lambda değerim benzinde 1,01, LPG de ise 1,01 Sonuç olarak..
    Genel kanı şu, LPG ile tasarruf yapacak adam gidiyor kitin en ucuzundan ve teknolojik olarak en düşüğünden takıyor. ki tasarruf hemen başlasın. fakat sorunun başlangıcı buradan başlıyor.Sonuç.. LPG vay efendim arabayı bozar, vay efendim çekmez. LPG kaka..

    Özetle; Khein marka enjektör kullanan ve OBD li sistem takarsanız.. Hiç bir problem yaşamazsınız.. Aracın beyni ile paralel çalışan bir sistem, tüm kalibrasyonlarını otomatik yapıyor. İmpreza turbo aracımıda.. LPG kiti ile yürütme planım var.. Şu an motoru değşiyor. Her ne kadar bu fikrim ilginç bir fikir olarak görülsede, 3 yıl önce otomobil dergisinde Gurcellin de dedği gibi Porsche cayenne takmışlar ve LPG ile modifiye yapmışlar.. Rengide beyaz çevreci reklamı olsun diye
    Artık; bundan 10 yıl önceki gecekondu eski sistemleri aklımından çıkaralım.. Artık teknoloji değişti. Kaliteli teknolojik bir kiti ve kaliteli montajla benzinden daha iyi yürüyeceğine kesinlikle eminim.

    Performans arabalarında pompa benzinini beğenmezler. 97 oktanı bile beğenmeyen var Vuruntu yapıyor diye. Ne takılıyor oktanı arttırmak için..Metanol kit..Adı karizma.. çalışma sistemi yine maniflod üzerinden yanma odasına farklı bir yakıt göndermek. Ana prensip LPG ile aynı..Ama ne var. Onun adı metanol..Karizma bir adı var..
    Alın size LPG yüksek oktanlı. 105 oktan LPG nin oktanı. Ne vuruntu yapar ne erken yanar..Ama onun adı tüp.. Tüp değl arkadaşlar.. Lkit petrol gazı..yakıt buharı yani.. Ayrıca enjektörden yanma odasına 600-700 derecelerde benzin buhar olmuyor mu? Modifiye yakıtı bence LPG olmalı...Subaru bir araba, ve bu arabalar için bu sistemleri üretmişler... Uçak değil ya bu.. Alt tarafı 250 bg lik motorları olan orta sınıf performans arabaları. Gözümüzde çok büyütmeye gerek yok.. Forrester turbosunu 70000 kmdir yürüten forumda Yiğit arkadaşımızda var.. Dinamotre de benzinde 271,2 bg LPG de ise 271,2 bg çıkmış

    Takılır çok da güzel gider..Ben sorumun cevabını 1800 tl vererek Kit MTM taktırarak buldum.
    Emisyon cihazında Lambda değerim;
    Benzin: 1,01
    LPG : 1,01


    LPG'nin böyle olduğunu hiç bilmiyordum, yazdıklarınızı okumadan önce lpg hakkında böyle düşünmüyordum; çekişi düşürüyor belli basınçtan sonra benzine giçiyor gibi ama hakikaten biraz daha gelişirse yakında lpg ile yürütmeye calışılan arabalar görürüz
    CUP Edition

    Finansinvest

  14. #128

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mantık çerçevesnde yapılırsa herşey sorun olmaz. Sonuçta aracın yakıt sistemini değiştiriyorsunuz. Eşşeğin üstünde montaj yapılırsa; egsoz montajcısı sizin aracınıza lpg kiti takarsa.. her türlü sorun olur. Oaraba yanarda patlarda, çekmezde,..Aynı mantıkta sadece benzinle çalışan bir aracın sistemini sökün aynı ustaya verin benzin sistemini sıfırsan montaj yapsın. yaptığı montaj da sorun olacaktır..:-) Adam ne iş yaptığını bilmediği sürece, olayın ehemmiyetini bilmediği sürece bu iş olmaz.


    Maceramın geçtiği aracımdan tankına kadar söktürdüğüm ve motoruma zarar veren markada bir anekdot anlatayım;
    Adama diyorum ki bu araç fazla tüketiyor. Önce fazla olduğuna ikna edemiyorum tabiki..1lt benzin 1,15 lt lpg tüketimi olması gerektirğini anlatıyorum. ve adam bağlanıyor aracın LPG beynine...

    -Yakıtı %10 kıstım diyor.
    - Neye göre kestin.
    - Sen yakıt fazla dedin
    -Yakıtı kısarsan fakir karışım göndermiş olursun. Buda yanma odasının sıcaklığını arttırır. Motora zarar verir.Subaplar.v.s........Bir süre sessizlik..
    - Birşey olmaz..
    Ve arabayı çalıştırıyorum 20 mt gitmişim.. Hoop arıza lambası yandı ve karışım hatası.. ve kısa dönem sonra subap arızası..

    Ne araç sahipleri gördüm. aracın arıza lambasını sökmüş..

    Şahit olduğum bilgisizlikler o kadar çok ki. Bence sorun LPG de değil.
    Konu subaru veya ferrari değil. sonuçta hepsi içten yanmalı bildiğimiz motorlar..

    Kaliteli ve OBD sistemli teknolojik bir kit.
    Khein marka enjektör ...Doğalgaza da uyumlu.
    Güzel tekniğine göre montaj..

  15. #129
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    impreza ve lpg ilk bakışta uzak tabirler gibi gelse insanlar alay etsede günümüz şartları belli. Ne yani ben 200+ hp bir subaruya binmek istersem illaki benzinlemi binmek zorundayım tabiki hayır herkesin kendi kararı sonuna kadarda mantıklı.

    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Adam gibi lpg enjektörü kullanırsan , adam gibi yolda wideband ile ayar yaparsan , regülatörün yeterli ise , LPG de ne lamba yanar, ne gitmemezlik olur.

    WRX'e de taktık, twin turbo cayenne'e de taktık, LPG bakımı dışında bir daha garajımıza gelmediler...

    Saksağan gibi ufacık regülatörü takarsan lamba da yanar, piston de erir...

    kesinlikle katılıyorum.bir de ekleme yapmak istiyorum araba stock motoruyla hiç oynanmamışsa problem yaşanacağını düşünmüyorum.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  16. #130

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kim kime alay edecek ki. Adamlar ne arabalara LPG takıyor. LPG takan servislerden referans almak istediğimde adamlar istemediğin kadar taktıkları subaru turbo araçlara referans verebiliyorlar. Anladığım o ki. Yollarda tahminimizden daha fazla LPG li subaru turbo var Geçenlerde taktıran bir arkadaşla görüştüm. Adam mutluluktan uçuyor. Işıklarda EVO 7 yi yemiş. LPG ile. Daha ne.... :-)

    Kaldıki kime ne., Ben devletten zengin değilim ki. Ayrıca çok paramın olması devlete daha fazla vereceğim anlamına da gelmez. LPG de bir yakıttır. Adı tüp değil Likit petrol gazıdır. Bu işe karşı gelenler 2014 yılında Emisyon normlarına göre vergi sistemine geçilince ne yapacaklar araba..? Yaptığım araştırmalarda Kit MTM ile aynı marka Khein enjektörü kullanan Prins marka LPG kiti var. Pahalı diyerek es geçiyordum ama fiyatı oldukça hesaplı geldi. Normal binek arabalarda KiTMTM daha hesaplı gelsede, Benım turbo araç için PRİNS daha uygun fiyat verdi. Zaten en kaliteli Türkiyedeki marka Prins
    Aradaki fark şu;

    KİT MTM en büyük olan enjektör olan kahverengi enjektörü kullanmıyor. Bunun yerine Çift regülatörle besliyor sistemi. Prins ise En büyük enjektörü kullanarak 1 regülatörle besliyor. Enjektör renk kodları arasında fiyat farkı olmayınca Prins daha ucuza geliyor.

    Ama ikisininde aynı teknoloji Ecu ve Enjektör kullandığına bakarsak aracın durumuna göre her iki markadan birisi takılabilir. Bu işin kalbi enjektör, kaliteli montaj ve teknolojik bir kittir. maniflod mutlaka sökülmeli benzin enjektörlerine en yakın yerden Lpg enjektörü montajı yapılmalıdır.

  17. #131
    alex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Mesaj
    1.412
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takılmasına takılır iyide bi ayar yapılırsa hiç problem çıkartıcağını zannetmiyorum

    Gel görki ayar yapmayı iyi bilen usta bulmak dert

  18. #132
    gselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    309
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2. aracım olmasından dolayı tercih etmediğim bir uygulama LPG benim subimde. kim alay ediyor konusuna gelincede bir çok yorumda forumlarda denk gelebiliriz yorumlara ancak herkesin kendi kişisel tercihleri ve oldukçada mantıklı bence.
    ''Kenji Kita'' Adamsın...!

  19. #133
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu uyandıralım. Güncel lpgli impreza 2.0 wrx yada 2.5 wrx hb kullanan var mı arkadaşlar. Fiyat açısından uygun araçlar babamın aracını subaru impreza ile değiştiresim var adam clio 1.5 dci'den benzinli 2.0 wrx çıkarsa batar o yüzden güncel kullanan var mı yakıt tüketimi kaç lt yada lpg birim fiyatına göre kaç krş yakıyor
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •