User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
52 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: olması gereken egt sıcaklıgı?

  1. #20
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende downpipe diye biliyordum ama cogu yerde farklı yere takmıslar...

    zeitronixten alıntı
    The EGT sensor should be placed close to the cylinder head exhaust ports and before the turbocharger. Typically we tap the exhaust manifold with the 1/8 NPT tap and thread the EGT sensor directly into the exhaust manifold.

  2. #21

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanma odasının sıcaklığını söyliyeyim ben sana.. 2000 derece... ölçülmesi gereken yanma odası değil , egzoz gazı sıcaklığı ..

    yinede çok ısrar etmiyorum ..

    benim ; headersım cool it ile sarılı ve turbomun çıkışından sonra elbow var , elbowun bittiği yerde hemen sensorüm ve fabrika değerlerine yakın ölçüyorum ..

  3. #22
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  4. #23
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim görüşüm en mantıklı yer. Manifoldun hem sonu turbonun hemen önü. Yani flanşın orada bir yer.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #24

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bouşna tartışmışız siteyi araştırmadan .. daha önce tartışanlar olmuş.. açıklamalar yapılmış

  6. #25
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sonuç??

    hangisi doğruymuş, şimdi kapak turbo arasımı, hmen turbo sonrasımı...
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #26

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuya göre turbo sonrası koyanlar aşşağılanmış bile bend eonlardan biri oluyorum hatta.. aklıma da şöyle birşey geliyor bir taraftan. madem headers a koyulması gerekiyor bunun .. ben ne tomeinin ne hks nin egzoz manifoldunda egt deliği görmeidm . 2.5 milyar headers a verip sonra deldiriyormuyuz yani

  8. #27
    kellepaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuya göre turbo sonrası koyanlar aşşağılanmış bile bend eonlardan biri oluyorum hatta.. aklıma da şöyle birşey geliyor bir taraftan. madem headers a koyulması gerekiyor bunun .. ben ne tomeinin ne hks nin egzoz manifoldunda egt deliği görmeidm . 2.5 milyar headers a verip sonra deldiriyormuyuz yani
    Bir de benimkisi gibi döküm manifoldun üzerinde delik delmek, kaynak yapmak ne derece mantıklı?
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

  9. #28

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demişler ki turbonun çıkışına koyup kendini kandıranlar... bunu yazan kiş kaç kere manifoldunu deldirmiş acaba ben onu merak ediyorum ?

  10. #29
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demişler ki turbonun çıkışına koyup kendini kandıranlar... bunu yazan kiş kaç kere manifoldunu deldirmiş acaba ben onu merak ediyorum ?
    1000$ full race manifoldu deldiren yoktur sanırım.

    turbo çıkışı dp üstü bence normal bi yer.

  11. #30

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende orada kullanıyorum mertcan .. katılıyorum sana.. cA18 için tomei manifold var avustralyada 2600 liraya geliyor tr ye, olurda alırsam bir gün egt deliği içn deldirmeyi bırak sargı bile sarmam üstüne çatlamasın diye

  12. #31

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siz yanlıs anlıyorsunuz sanırım kimsenin sizi assagıladıgı yok esasen EGT den en iyi verimi almak istiyorsak sensoru manifoldun uzerine yerlestirmeliyiz.

    ama siz isterseniz DP nın uzerinede monte edebilirsiniz bu durumda egt sıcaklıgı biraz daha dusuk goruneceği icin daha fazla dikkat etmeniz gerekecek hepsi bu yani isteyen istediği yere monte etsin bende almayı dusunuyorum ve arabamın motoru benim icin turbodan cok daha onemli o yuzden direk manifoldun uzerine yerlestiricem...

  13. #32
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en mantıklı yer DP nin üzeri turbonun hemen çıkışı
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  14. #33
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eskıden bı forumda mumkun oldugunca yakın olsun falan dıye okumustum.genelde turbodan soraya konuldugunu cunku sensorun kırılıp turbonun pervanesıne zarar verebılecegınden bahsedılıyordu. bende traktor turbosu oldugundan onemsemedım o mevzuyu.heheh
    Okudugun yerdeki bilgi dogru. Silindirlere ne kadar yakınsa o kadar daha sağlıklı ölcüm yaparsın fakat egt sensörünün kırılıp turbonun içine gittiği durumda yeni turba almak zorundasın.

  15. #34
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.519
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxi Hakan'ında yorumlarıyla Cdm de geçen Egt muhabbeti,
    http://www.cardanadam.com/forum/view...p?f=30&t=20184

  16. #35
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu elemanlar 4 tane koymus

  17. #36
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu elemanlar 4 tane koymus
    Bu dahada mantıklı her silindirde ayrı ölcüm yapmak.

  18. #37

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu dahada mantıklı her silindirde ayrı ölcüm yapmak.
    arabanın icni saattlerlemi doldurucaz

    aslında guzel mantıklı ama sanırım bu arkadaslar silindirlerden sonra sensorleri bir adaptor aracılıgı işle birlestirmisler.

  19. #38
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manifolda koyulması bence mantıkende yanlış ,, zira lift-of anında patlamaların hepsi egt sensörünün üstüne gelicek.. ayrıca arkadaşın dediği gibi egt sensorune zarar gelemsi anında direk pallerin içinde...
    yanlıs bılgı verıyorsunuz.. arkadasın koydugu yer olması gereken yer. dp ıle orası arasında en az 100 derece fark eder.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •