User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
105 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Rover 220 Turbo

  1. #39
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bahadırtelli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mustafa gercekten cok iyidir rover sayesinde kanka olmustuk halada sanayiye her gittiğimde mutlaka yanına uğrarım rover dışındaki arabalarımıda güvenle ona yaptırım. Yanlış yapmaz kimseye.
    aynen haklısın..

  2. #40
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BTU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Istanbul Maslak oto sanayide, Mustafa usta var, daha önce 2 tane roverımı sürekli kendisine yaptırırdım. Hem fiyat olarak uygun, hem de işi bilen biri olarak her yerde yardımcı oluyor. Parça konusunda sıkıntı yaşatmaz.

    Rover Center Service | Rover Yedek Parça, Land Rover Yedek Parça, Range Rover Yedek Parça, MG Rover Yedek Parça
    Hele üst katta aramadığın kadar diyeyim dolu dolu

  3. #41
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #42
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
    Tamamen söylenti bu dediğin motor Roverin kendi üretimidir 220tc lerde.

    Edit : Stock 220tc 0.7 yürür

  5. #43
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
    http://www.yedekparcabizde.com/index...og/show2&p=553
    fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
    Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
    350 beygir için ;
    1- Piston
    2- Standalone Beyin
    3- Pompa
    4- Enjektör
    5- Regulator
    6- Turbo
    7- Eksoz Manifoldu
    8- İntercooler büyütmesi
    9- Eksoz
    10- Radyatör
    11- Wastegate (ext)
    gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...

  6. #44

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
    http://www.yedekparcabizde.com/index...og/show2&p=553
    fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
    Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
    350 beygir için ;
    1- Piston
    2- Standalone Beyin
    3- Pompa
    4- Enjektör
    5- Regulator
    6- Turbo
    7- Eksoz Manifoldu
    8- İntercooler büyütmesi
    9- Eksoz
    10- Radyatör
    11- Wastegate (ext)
    gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...
    0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??

  7. #45
    Tansu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul/türkiye
    Mesaj
    128
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- Piston
    2- Standalone Beyin
    3- Pompa
    4- Enjektör
    5- Regulator
    6- Turbo
    7- Eksoz Manifoldu
    8- İntercooler büyütmesi
    9- Eksoz
    10- Radyatör
    11- Wastegate

    ile demiş adam...

  8. #46

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tansu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- Piston
    2- Standalone Beyin
    3- Pompa
    4- Enjektör
    5- Regulator
    6- Turbo
    7- Eksoz Manifoldu
    8- İntercooler büyütmesi
    9- Eksoz
    10- Radyatör
    11- Wastegate

    ile demiş adam...
    o dediklerinle motorun hacmini değiştirmeden 1.5 barda 600 hp çıkmaz abicim..

  9. #47
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o dediklerinle motorun hacmini değiştirmeden 1.5 barda 600 hp çıkmaz abicim..
    ne çıkarır peki ustad sen iyi biliyor a benziyosun dyno işlerini

  10. #48
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??
    Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...

  11. #49
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...
    Aslında iyi ayarlanırsa tam olarak da doğru orantı oluyor bu işler teorikte .
    Aynı teknoloji le üretilmiş iki araçtan örnekle gideceğim

    Seat İbiza 1.4 tdi ve Seat leon 1.9 Tdi

    seat leon 1.9 tdi
    1896 cc
    çap x strok 79,5 x 95,5 4 silindir
    Sıkıştırma oranı 19:1
    105 ps @4000
    250 Nm @1900

    Seat ibiza 1.4
    1422 cc
    ÇAp x strok 79,5 x 95,5 3 silindir(yani üstteki bloktan 1 silindir kesilmiş)
    Sıkıştırma oranı 19,5:1
    80 ps @4000
    195 Nm@2200
    1896/1422 :1,330
    4/3 : 1,33 Yani ikisinde de turbo aynı basıyorsa güç de tork da 1,9 luk motorda 1,4 motorun 1,33 katı olmalı bakalım öyle mi?
    105/80 1,315
    250/195 1,282 yani yaklaşık olarak aynı Sıkıştırma oranı ikisinde de aynı olsaydı değerler birbirine daha çok yaklaşacaktı.

    En basit kimya denklemi bile böyle P.V:n
    Yani kapalı bir kapa 200 gr hava sıkıştıralım ve basınçP olsun. Şimdi Aynı kaba 200 gr daha hava sıkıştıralım şimdi basıncımız TAM OLARAK 2P kadar olur.

    Yani hacim,basınç demek emilebilecek hava demek. Bu havayı da aynı şartlarda işleyebilirsen bu da tork demek. Torku da aynı devirde döndürürsen bu da güç demek .Yani 2 litre motora 1 bar turbo basarsan 2+2:4 litrelik motorun emdiği havayı emer. E bu motorların karakteristiği de aynı yapıdaydı 2 litreden 200 hp cıkaran motor, 2litre 1 bar basan aşırı beslemeyle 400 hp cıkarır.

    atm basıncı 1 bar alınırsa
    Buna göre yukarda 0,7 barda 200 hp veren motor turbo olmasaydı 200/1,7=117 hp verecekti. 1,5 bar basan turbo ile 117*2,5= tam olarak 294 hp verir.

    Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor. Ama gerçek hayatta bu da imkansız olduğu için 428 den daha az bir güç elde edecek ama bu değere yine de çok yakın olacak.

  12. #50
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında iyi ayarlanırsa tam olarak da doğru orantı oluyor bu işler teorikte .
    Aynı teknoloji le üretilmiş iki araçtan örnekle gideceğim

    Seat İbiza 1.4 tdi ve Seat leon 1.9 Tdi

    seat leon 1.9 tdi
    1896 cc
    çap x strok 79,5 x 95,5 4 silindir
    Sıkıştırma oranı 19:1
    105 ps @4000
    250 Nm @1900

    Seat ibiza 1.4
    1422 cc
    ÇAp x strok 79,5 x 95,5 3 silindir(yani üstteki bloktan 1 silindir kesilmiş)
    Sıkıştırma oranı 19,5:1
    80 ps @4000
    195 Nm@2200
    1896/1422 :1,33
    4/3 : 1,33 Yani ikisinde de turbo aynı basıyorsa güç de tork da 1,9 luk motorda 1,4 motorun 1,33 katı olmalı bakalım öyle mi?
    105/80 1,315
    250/195 1,282 yani yaklaşık olarak aynı Sıkıştırma oranı ikisinde de aynı olsaydı değerler birbirine daha çok yaklaşacaktı.

    En basit kimya denklemi bile böyle P.V:n
    Yani kapalı bir kapa 200 gr hava sıkıştıralım ve basınçP olsun. Şimdi Aynı kaba 200 gr daha hava sıkıştıralım şimdi basıncımız TAM OLARAK 2P kadar olur.

    Yani hacim,basınç demek emilebilecek hava demek. Bu havayı da aynı şartlarda işleyebilirsen bu da tork demek. Torku da aynı devirde döndürürsen bu da güç demek .Yani 2 litre motora 1 bar turbo basarsan 2+2:4 litrelik motorun emdiği havayı emer. E bu motorların karakteristiği de aynı yapıdaydı 2 litreden 200 hp cıkaran motor, 2litre 1 bar basan aşırı beslemeyle 400 hp cıkarır.

    Buna göre yukarda 0,7 barda 200 hp veren motor 1,5 barda tam olarak 428 hp verir.

    Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor. Ama gerçek hayatta bu da imkansız olduğu için 428 den daha az bir güç elde edecek ama bu değere yine de çok yakın olacak.
    Teorine hava şartlarınıda katabiliyor musun
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  13. #51
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teorine hava şartlarınıda katabiliyor musun
    yazarken fark ettim 0,7 bar basam aracı atmosferik olarak düşünmüşüm şimdiki değer 428 değil 294 olacak. Onun haricinde herşeye kefilim

  14. #52
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazarken fark ettim 0,7 bar basam aracı atmosferik olarak düşünmüşüm şimdiki değer 428 değil 294 olacak. Onun haricinde herşeye kefilim
    Hayır şunu demek istedim. Nem ve hava sıcaklığını hesaba katıyor musun ? Dünya üzerinde bu hava sıcaklığı hep sabit mi ? Sıcaklık, hava basıncı, hava sıcaklığı aracın gücüne çok etken bilirsin değil mi
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  15. #53
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır şunu demek istedim. Nem ve hava sıcaklığını hesaba katıyor musun ? Dünya üzerinde bu hava sıcaklığı hep sabit mi ? Sıcaklık, hava basıncı, hava sıcaklığı aracın gücüne çok etken bilirsin değil mi

    hayır tabiki .yukarda zaten diğer bütün faktörler sabit diye belirttim.

    "Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor."
    yani aynı otomobil aynı gün yapılan mod varsay sen

  16. #54
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır tabiki .yukarda zaten diğer bütün faktörler sabit diye belirttim.

    "Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor."
    yani aynı otomobil aynı gün yapılan mod varsay sen
    Peki teşekkür ederim ben cevabımı aldım
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  17. #55

    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakın zamanda aracını satmış motorunu dahil komple yaptırmış (250 hp) ve daha önce 50 ye yakın araba kullanmış biri olarak 95 model artık aksaraydaki parçacıların elini çekmeye başladığı (çıkma parçası bol ama neden çıktığıda *****) dediğin gibi 200 beygir ama her alan gazladığından ömrünü tamamlamaya başlamış bir araba. her yanını incik incik biliyorum. Şahsi görüşşüm onunla uğraşacağına yeni jenerasyon hafif bir araba alıp onunla uğraş. parana zamanına yazık. her türlü bilgiyide paylaşırım. istersen arayabilirsin 0533 651 55 22 bora

  18. #56
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki teşekkür ederim ben cevabımı aldım
    hatta işi abartayım ben hazır böyle şartlara sahipken. tork ve beygir gücü grafiği dahi aynı şekilde artarak gider

    Ama öyle bir dünya yok tabiki.En basitinden ne turboyu aynı şekilde dolduracak flow var ne de egt sinden tut iat ına kadar güç çıktısına direkt olarak etki eden faktörler aynı olacak.

  19. #57

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne çıkarır peki ustad sen iyi biliyor a benziyosun dyno işlerini
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeş bu işler doğru orantı ile olmuyor ...
    Bir başka konudaki postum

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..

    Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.

    buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.

    Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.

    Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.

    Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..

    Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..

    Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.

    Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..
    Yukarıdaki postun bulunduğu konu..

    okumak için tıklayınız

    aşağıdaki linktede, subaruyu modlamak için bi konu.. Basınç seviyleri ve motorun ulaşacağı güçler çeşitli kişiler tarafından belirtilmiş..

    okumak için tıkla

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •