hocam sen öyle bi sarmışsınki bu işe , sırf itb sesini duyup kendini tatmin etmek için motorun kırılma riskini bile göze alıyosun.
Printable View
itb sesi iyi hoş ama emişini yükseltedikçe gerek yok ses duymak için yapmaya.
egzantrik koymadan ki bu egz 290+ derecelerde yüksek lift değerli olmalıki oem ekipmanla itbnin arabanı geri düşüreceği kesin.
kendi manifoltun zaten fazla fazla yeterli bu iş için.
ha ilerde motora gircem sıkıştırma yükseltip egz koycam dersen yap dursun kenarda.
imal ettiğin flanş ın runnerlarının kapağa olan açısınıda düzgün yapmanız lazım.amaç direnci azaltmak olduğu için fazla açı verirsiniz az açı verirsiniz bu olayda hüsran olur.
kolay gelsin.
arkadaşlar bazıları yine farklı anlıyor olayı ben tabiki itb yi takıp o şekilde yürütmeyeceğim aracı
ben sadece bu speclerde itb den ne alırız ne kaybederiz onu görücem sadece sizede riski varmı yokmu onu sormak istedim sonrası tabiki gelcek 300 derece olmasada kafamda hidrolik iticinin destekleyebileceği max 286 derece egzantrik ve beyin ile beraber ayrıca 12.5cr sıkıştırma zaten bunlar olmadan itb nin bana bişi getirmeyeceğini iyi biliyorum aracı sadece denemelik kullandığım için sanayide kalması bile sıkıntı değil biz elimizde itb varken değerlendirelim kenarda dursun takılı olarak diye takıyoruız :) ama fikirler ilginç bazıları tecrübesiyle konuşuyor bazıları düşünce ve mantığıyla hareket ediyor her araç tabiki aynı değil türkiyedede f7r a itb deneyen sanırım hiç olmadı ilk olarak yapacaz inş bakalım sonuçlarıda sizlerle paylaşacağım :)
Bu arada geçen gün yurtdışından eprom yazılım entegre geldi denedik fakat beyin kodu farklı olan bir yazılımı göndermişler adamla bi ton kavga ettik sanırım olayı ms2 ile kökten çözme vaktide geldi.
Bende herkesin akşi olan görüşümü söyleyeyim. Çok eski 8-9 sıkıştırmalı araçlar hariç 10-10.5 üstü bütün sıkıştırmalı araçlarda ITB iş yapar. Stok motorda ve stok egzantrikle dahil iş yapar. Mutlaka güç alırsınız. Ama 3 hp ama 5 hp alırsınız. Araba geri gitmez.
ANCAK (büyük harfle ancak) bunu destekleyecek bir işletim sistemi olması lazım. Bu çok profesyonel hazırlanmış Alpha-N destekli bir chip olur yada komple beyin olur fark etmez.
Eğer bu işletim sistemi yoksa işte o zaman beyin yüzünden arabanız geri düşer. Gitmez. Ben bundan 5-6 sene önce 106 sahiplerine ITB yapın diye bir taraflarımı yırtarken ITB ile araba yürümüyor geri düşüyor diye o kadar çok profesör çok bilmişler vardı ki bu gün hepsi ITB'li kullanıyorlar. Zamanında kimse yapamıyordu bu işleri. Beyinlerde pahalıydı. Chip yapamadığı neyi yapıyor beyin gereksiz o para diyorlardı ya neyse eski defterleri açmayalım.
Arkadaşlar İTB yi bu akşam itibariyle bitirdik ve taktık. Sanırım Türkiye'de F7R da ilk defa denenmiş oldu.
Stock motora İTB konusnuda takip eden arkadaşlara umarım yararlı bilgiler vermiş ve örnek olmuş olur..Videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. İlk izlenim olarak araç şuan patırtılı çalışıyor. TPS sensörünü tam oturtamadık yarın ince ayarlarını yapıcaz çiğ benzin kokusu geliyor aşırı şekilde ama sensörlerin hiç biri neredeyse devede değil. Aynı şekilde map sensörüde itb nin üstündeki hava kanalına taktık fakat yeterli hava çekemediği için sanırım oda düzgün görev yapamıyor. İşte ilk marş..
Sormak istediğim ms2 beyin ile bu sensörlerin hepsi iptal edilip düzgün bir çalışma sağlanabilirmi map sensörü rolanti valfi ve diğer emme üstündeki iş yapan sensörler..
Maşallah. vay be ıtb'm artık f7r de :) kazasız belasız kullanmak nasıp olsun.
ms2 ile düzgün çalışmasını ve gitmesini sağlayabilirsin :) yapabiliyosan sıkıştırmayı biraz düşür kapaktan al mesela conta tak,hakkıyla gitsin makina
teşekkürler :) sıkıştırmayı arttır demek istedin sanırım :)
Zaten 12.5cr piston düşüncemiz var :)
kısmetse yapılacak işlemler 12.5cr piston, 286 egzantrik, portpolish işlemi ve ms2 v3.57 beyin ayar işlemleri
yurtdışından örnek aldığımız araçlar var yakaladıkları güçler sadece bu işlemlerle 200-210 dan yukarı inş sorunsuz bizde bitiririz yavaş yavaş :)
tps olarak bu itbinin orijinal olanını takabilirsin motorcularda var.itbinin üzerinde demirden borular varya küçük onların hepsine hortum takıp sonunada mapı bağla patırdamam ve map okuması düzelir iatıda herhangi bi yerde dışarı sal
tps yi aracınkini bi şekilde uydurduk ama doğru okuyormu bilemem çünkü çok hafif bi boşluk oldu.
Asıl sorun map. Map e 4. silindire giden hortumdan hava aldırıyoruz ama yine patırdama gitmiyor tek silindir hava çekmesi yetmediği içinmi bilmiyorum. Siyah duman ve çiğ benzin kokusu cabası.. Birde map e o dediğim gibi tek silindirden hava okutunca rolanti çok yükseliyor. Boruyu çekince rolanti düşüyor. Senin dediğin gibi 4 silindirden aynı anda hava aldırabilsek düzelirmi dersin ? hem patırdama hem rolanti
Şuan gazlayınca sanki araç 3 silindir gibi patırdayarak 1.6 araç gibi gidiyor.
başka bi merak ettiğim konu ise ms2 beyini bağladığımızda bu map maf tps gibi sensörleri kullanacakmıyız ? Yoksa beyinden custom olarakmı ayarlanıyor bu ayarlar manifolt basıncı vs vs
dostum senin aracın normalde map based olarak çalışır buna speed density denir itb ye geçtikden sonra tps based olan alpha-n e geçmek zorundasın örnekle anlatmak gerekirse ki daha önce yukardaki postlarda başka bi arkadaşda bahsetmişdi ama sanırım gözardı etmişsin senin aracın normalde rölantide tahmini 30kpa vacuum yapıp gaza bastıkça lineer bi şekilde 100kpa ya doğru gider tps sensöründende gaza bastığın anlarda düzeltme verir yani esas bilgiyi tps den almaz sadece düzeltme vermek için kullanır
throttle da bu iş tam tersdir tps sensörü ile kelebeklerin nekadar açık olduğunu okur mesela rölanti %10 dip gaz %100 ve mapdanda düzeltme verir çünkü throttle rölantide veya gazlarken çok az vakuum oluşturur rölantide 60 - 70 kpa gaza dokunur dokunmaz 100 kpa olur
Yani demem odurki bu şekilde aracını orjinal beyinle çalıştırman çok ama çok zor cünki aracın rölantideyken beyin onu nerdeyse dip gaza yakın algılıyo ve saçmalıyo gelelim ms konusuna ms i takıp sistemini alpha-n üzerine kurdunmu sıkıntısız olarak aracını kullanabilirsin bunun için çok hassas çalışan bir tps sensörü yeterli throttle ın üzerinde tps zaten vardır hiç uğraşıp kendi sensörünü takmaya çalışıp orjinalini bozma ms için sensörün önemi yok önemli olan sağlıklı çalışsın yeter bunun yanında map olsada olur olmasada olur ki zaten msin üzerinde kendi map sensörü var extradan başka bir map veya maf sensörüne ihtiyacın yok ama iat takarsan iyi olur
yani kısacası rolanti ve gazlamada bu aracı biz normal emme gibi kullanamıyormuyuz ?
Daha önce forumda bi araştırma yaptımbuna benzer denemeler yapanlar olmuş d16 da vs.vs başka araçlardada hepsi benim sorumu sormuş yani map sensörüne biz nasıl emme vakumu gibi bir vakum okutabiliriz itb de asıl sorun bu gibi duruyor ms olmadan tabiki!
Diğer sorumuda cevaplamış oldun ayrıca teşekkürler ms2 yi taktığımızda sanırım map sensörünü atmış olcaz kendi ms2 kendikini kullacak ve istediğimiz şekilde vakum ayarı ve buna göre benzin ayarı verebilecez anladığım kadarıyla..
Sonuç olarak biz kesinlikle map sensörüne orjinal emme vakumu okuma değerini veremiyoruz yani düzgün çalışması imkansızmı diyorsun bu şekilde ? bu şekilde patırdama ve rolanti içindüzeltme imkansız gibi algıladım yazından..
birde kafama takılan dğer konu araç full throttle gibi görüyor diyorsunuz şuan rolantide
peki bu şekilde benzin veriyorsa araçla yola çıkıp dip gaz yaptığımızda yani itb de full throttle konumunda iken neden hala patırdama var ?
Throttle ın yapısından dolayı ne yazıkki senin aracında şuan vacuum yok bu sebepten mapı kullanman çok zor
Kısmen evet ms taktığında map a göre teğil tps temelli bir sisteme geçiceksin map yine olucak ama esas işi tps yapıcak harita tamamen tps ye bağlı olucak vacuum olsada olur olmasada ama zaten ms le geliyo takmamanın alemi yok
Evet çok zor dediğim gibi şuan araç rölantide olmasına karşın beyine gelen sinyaller araç yarım gazın üzerindeymiş gibi algılamasına neden oluyo bu sadece yakıtlada ilgili değil şuan avansda rölantiye göre çok yüksek
Çünki içeri soktuğun havanın volümü stock emme manifoldundan fazla şöyle düşün bi gt25 ile 0.5 bar basmak var birde gt35 le ikisininde 0.5 barı aynımı ? Aracın dip gazda fakirde kaldığından patırdıyodur
Son olarak bu throttleların 4ününde çektiği vacumu eşitlemen gerekli yoksa biri zenginde biri fakirde kalıyo ne rölanti tutuyo nede düzgün gaz yiyo
bu kısmı tam olarak anlamadım
biz zaten normal düz şekilde emmenin aynı girişşekli gibi flanş yapıp 40mm itb yide aralarında kısa bir hortum vekelepçelerle (emme girişleri veitib girişleri eşitolmadğı için) bağlayıp çalıştırdık. Bunların çektiği hava ztn eşit değilmi hepsi40mm çapında kelebekten geçen havayı çekiyor yani bu yüzden patırdama mı yapıyor yoksa asıl neden map mi
boosted_pug bunu biz daha önce kullandık ms varken hemde 8 v araçta.throotlede emiş nasıl yok ? resimde görünen mavi hortumların hepsini ponamatik midir nedir o demire topladık bi çıkışına frene diğer emişide mapa verdik aynı sistemi yapsa araç biraz daha toparlamazmı ?
http://k1308.hizliresim.com/1d/k/rm59r.jpg
http://o1308.hizliresim.com/1d/l/rm5gm.jpg
3. dakikadan sonraki olay sanirim :)
KTR Sport Throttle Body Kit Installation - Part 4 - YouTube
bende bundan bahsediyorum biz sadece 1 girişten aldık o vakum sanırım map için yeterli gelmiyor. 4 çıkıştanda alırsak şekildeki gibi sizinkigibi yani orjinal yazılımla patırdamayı yok edemezmiyiz onu merak ediyorum patırdama ve çiğ benzin olayını bu resimdeki şekilde çözebilirmiyiz
resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine ver ;) bakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından
vakum rayı diye geçiyor piyasada bulabilirsiniz hortum satan yerelerde var
@mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.
tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.
illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
bu resimdeki mavi boru gibi:
http://imageshack.us/a/img7/9880/6yte.jpg
bencede altların düzgün çalışması şuan için oem ecu ile üstlerden daha zor çünkü zaten dip gazda araç full throttle çalışıyor emme olsada itb olsada değişen bişi yok ama rolanti ve düşük devirlerde ayar yapması daha zor gibi..
Muratın verdiği resimdeki sistem daha basit gibi yarın ilk bunu denerim olmadı 205 teki sistemide bi denerim ama ikiside aynı sonuca çıkıyor gibi duruyor umarım patırdama gider gerçi şuan sadece deneme yanılma yapıyoruz zaten ms e geçince herşey düzelcek gibi duruyor.
Şimdilik en azından stock ecu motor için itb neler verir neler vermez hepimize bilgi olması açısından deneme yapıoruz diebilirim :)
peki emiş meselesi frende yetersizliğe sebep oluyormu ?
fren vakumunu itbnin kendi enjektör girişinden aldım. Şuan herhangi bir sorun gözükmüyor ama acaba o vakum aracın çalışmasını etkilermi diede düşünmüyor değilim tek silindirdençekio oda çünkü
dediğin şekilde yaptım. Ama değişen pek bişi olmadı ses biraz değişti. Sanki su motoru gibi çalışıyor araç bide hala gazı dileyince kara duman atma devam ediyor yani hala ayar tutturamıyor araba iyice karıştı kafam :D Stock ecu ile zor gibi görünüyor sanırım başka önerisi olan :)
Video çektim bu arada isteyen izleyebilir :)
https://www.facebook.com/photo.php?v=309919122486090
zaten tutmayacak. oyle bir mevzu yok :) sadece aracın yakıt hesabı yaparken map basıncını da içine katar.map görmezse çok zengin çalışır.
yukarıya braz baktım da patırdamayı düzeltmek için bunu bağlamak istiyorsun sanırım. ben de sandım map bağlamak için kütük arıyorsun.
ayrıca itb lerin senkronunu yapmalısın. çatlama tekleme rolanti oynaması hepsi bu yüzden oluşabiliyor.
dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
ya aslında itb ilk geldiği zamandan sonra ortasındaki genişletme yerinden birazaralıklarını açtık o sırada ortada çiftli birbirini açıp kapatan sistemde karıştı sonra tekrar eski haline getirdik ama senkron ayarı ordanmı yapılıyor bilemem. Bunu ayarladığı yer neresi itbüstünde tam olarak ?
emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi :)
olsun taktıkmı taktık İTB li F7R :D
ama ayarsız işte :D
ozaman sanırım bunu orjinal beyin ve yazılımla kimse düzgün çalıştıramaz doğrumu ?
yazılıma göre değişir. uğraşmak lazım. denemek lazım. :)